Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Euroviisut 2010 Oslossa

Valvoja: MrMemory

Lena Meyer-Landrut – Satellite

66
41%
35
22%
24
15%
**
17
11%
*
19
12%

Ääniä yhteensä : 161

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

ViestiKirjoittaja Roope » 30 Touko 2010, 18:05

JRS kirjoitti:Missa muuten Saksan kisat ovat, Berliiniko kutsuu? :mrgreen: :saksa:

ACHTUNG! Järjestelyille 2011 oma ketju Yleistä-kategoriassa :tosion:

yleista/topic6447.html
Roope
Baarimestari
Baarimestari

ViestiKirjoittaja Timoteus » 30 Touko 2010, 18:12

Jónsì kirjoitti:
Aancon kirjoitti:En ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota, mutta ihan totta mahdollista - tuskin perusjuutalaiset Israelissa äänestävät maata jossa isovanhemmat murhattiin. Jollain on varmaan tarkempaa tietoa Israelin äänestyshistoriasta Saksan suhteen.

Eivät korreloi. Frauen registrieren die Welt sai kuusi pistettä Israelilta ja muuten Saksa onkin sitten menestynyt niin kehnosti, että pisteitä ei ole voinut odottaa juuri mistään. :heh: Ja Nicolekin sai täydet aikoinaan.

Saksa 2007 ei saanut Israelilta pisteitä. Israelin kuusi pistettä menivät Georgialle. Israel antoi viimeksi pisteitä Saksalle vuonna 1999 mutta silloin menikin täydet 12.

Holokausti tuntuu kaukaa haetulta selitykseltä Israelin nuivaan suhtautumiseen Saksan 2000-luvun viisuihin. Israelissa on yhtä sun toista diasporaa ja jos niiden ulkopuolelta haluaa raivata tiensä puhelinäänestyksen kärkisijoille, tarvitaan Lordi/Rybak. Nykysysteemillä pari puhelinäänestyspistettäkin voi muuttua nollaksi, jos raadilta ei tule tukea.

Lena ei ollut Lordi/Rybak, vaan hänen pistekeskiarvonsa oli voittajalle matala. Kun suurimmat pisteet vielä tulivat pääasiassa Pohjois-Euroopasta, Israelin nolla ei ole iso ihme.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Timoteus
Viinuri
Viinuri

ViestiKirjoittaja Valkealalainen » 30 Touko 2010, 18:29

No niin, olen taas hetken täällä. :uujee:

Vielä eilispäivänä naureskelin, kun kuulin radiouutisissa maininnan, että Armenia, Azerbaidžan, Israel ja Saksa ovat Euroviisujen voittajasuosikit. "Hahhahhaa, Saksa nyt ei voita ainakaan!" ajattelin - ja sanoin muuten ääneenkin. En vaan käsittänyt, miksi Saksan aivan tavallinen poppisbiisi olisi edes kymmenen parhaan joukossa... Kun sitten Saksa illalla alkoikin saada pisteitä siihen malliin, että valtasi johtopaikan heti alkumetreillä, en voinut kuin ihmetellä suu auki! Enkä kyllä vieläkään osaa käsittää, mikä tässä kappaleessa on niin mielenkiintoista, että se sai ihmiset äänestämään tämän voittajaksi!? :shock:

Siis ihan hyvä kappalehan tämä on, lieköhän jossain puntarini sijalla 7... Ja olen iloinen, että voitto matkasi Saksaan! Kestää vaan vähän aikaa tottua ajatukseen Saksan poppiksen viisuvoitosta. Sama juttu kuin Lordin kanssa, ei Suomeakaan ihan heti osannut ymmärtää euroviisuvoittajaksi. :mrgreen:

Mutta vielä kerran: ONNEA SAKSALLE! Ja turha enää ruikuttaa länsimaiden pärjäämättömyydestä. :peukku:
Mun oli lähdettävä Roomaan
Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Katinka » 30 Touko 2010, 19:44

Edelleen olen sitä mieltä, että biisi on äärimmäisen keskinkertainen ja laulaja samoin. En ymmärrä tämän suosiota saati voittoa. mutta musiikkimakuja on niin monia.

Saksa järjestää ensi vuonna kuitenkin varmaan teknisesti loistavat kisat!
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja skidi » 30 Touko 2010, 19:46

Ihana suloinen tyttö ja hyväntuulinen jännä biisi. Ansaitsivat voittonsa :ihana:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Tontsa » 30 Touko 2010, 20:32

Ei mikään paras biisi. Olisin suonut voiton Azerbaijanille. :niinpa:
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Joblo » 30 Touko 2010, 22:42

Mua tuli vastaan vähän erikoisempi kuvalinkki liittyen Lenan esiintymisasuun eilen. :rofl:

http://sv.tinypic.com/r/ego85u/6
Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä

ViestiKirjoittaja E-rich » 31 Touko 2010, 09:45

Hello!

Joskos sitä aloittaisi viisukuppilauransa kevyesti skabojen voittajasta. :P Mun täytyy sanoa, että tykkäsin kyllä Lenasta ja etenkin biisistä. Esiintymisessä olis toki ollut toivomisen varaa – oli meinaan likka sen verran kipsissä sen oman liikkumisensa kanssa... mutta jos kerran aiempaa esiintymiskokemusta ei ole, niin onko se ihme? Videolla se pienieleisyys toimii kivasti, mutta sit isompi stage jää vielä vähän kylmäksi.

Mun mielestä Lena esiintyi kuitenkin ennakkoluulottomasti ja herttaisen aidosti. :) Eiköhän tästäkin pimusta saada ihan vakuuttava esiintyjä, kun kokemusta saadaan vähän kartutettua. Uskoisin, että ensi vuoden skaboissa palkintoa luovuttamassa nähdään jo ihan erilainen Lena. :)
E-rich
E-rich
Alaikäinen
Alaikäinen

ViestiKirjoittaja Wadde » 31 Touko 2010, 11:09

Meikä sitten meni kirjoittamaan blogiini perjantaina, että "Saksa tulee olemaan näiden kisojen suurin floppaaja". :heh: Olin perjantaina Telenorilla kuuntelemassa kenraaleja ja olin ihan varma, että tämä on viiden viimeisen joukossa. Magnum sanoi kahden minuutin jälkeen, että "eikö tämä koskaan lopu". :roll: Finaalissa meni kyllä paremmin, mutta noin selkeä voitto? En käsitä.

Itse olen pettynyt tämän voitosta. Ei huonoin mahdollinen, mutta harmittaa silti. Ei sytytä nuo "I even did my hair for you" -tyyliset sanat ja ärsyttävä ulosanti.
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Maarushka » 31 Touko 2010, 11:25

Onnea Saksalle, ihan hieno juttu, että big4-maa menestyy! Biisi ei kuulunut omiin suosikkeihini enkä nähnyt tässä voittajapotentiaalia finaaliesityksen perusteella. Voitto oli siis itselleni yllätys, mutta samalla olen tyytyväinen, että alkuun täysiä pisteitä saanut Tanska jäi Lenan jalkoihin.
I don't want more choice, I just want nicer things!
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Roope » 31 Touko 2010, 12:13

Lenan pressi suorana :telkku:

http://www3.ndr.de/programm/livestream144.html

Tosin ainakin vielä tulee dokumenttia kaloista :kala:

Eilinen dokumentti myös katseltavissa :telkku:

http://eurovision.ndr.de/media/lena328.html
Roope
Baarimestari
Baarimestari

ViestiKirjoittaja Roope » 31 Touko 2010, 12:16

Nyt alkoi pressi Kölnista :tapu:
Roope
Baarimestari
Baarimestari

ViestiKirjoittaja Ticoshay » 31 Touko 2010, 16:53

Mä uskoin vahvasti että Saksa floppaa mutta hyvä että olin väärässä :surrur: Mä oon vaan hehkuttanut kaikille satellitea, mutta kaikki sanoo mulle että tän vuoden voittaja on ihan shaisse :roll:
snurra min jord
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja E-rich » 31 Touko 2010, 17:15

Pakko vielä vähän hehkuttaa, et tehtiin Lenasta päivän pimu meidän blogiin. Ehdottomasti sen arvoinen. Ihan yhtä lailla ku viime vuoden ihanin pakkaus, eli Islannin Yohanna. <3

http://ristipissarit.wordpress.com/2010 ... ivan-pimu-–-lena-meyer-landrut/

Joku kommentoikin jo tonne, että Lenan äänessä on paljon samaa ku Ke$han. Mitäs mieltä muut on?
E-rich
E-rich
Alaikäinen
Alaikäinen

ViestiKirjoittaja oxox » 01 Kesä 2010, 08:59

Joblo kirjoitti:Mua tuli vastaan vähän erikoisempi kuvalinkki liittyen Lenan esiintymisasuun eilen. :rofl:

OHOH. millonkohan tosta saadaan kohu? :mitvit:
oxox
Ryystäjä
Ryystäjä

ViestiKirjoittaja UsvaAuer » 01 Kesä 2010, 13:04

Tulipa yhtenä päivänä kuultua viisuvoittaja ihan sattumalta ja muiden askereiden sivussa. Nyt sen voi sanoa, että ei tämä sittenkään huono on. Olisikohan ihmisellä jokin psykologinen tarve liioitella tunteitaan pettymysten kohdalla?

Edelleen olen sitä mieltä, että jos Satellitea kuuntelee vain minuutin, helposti voi aliarvioida viisun. Sen idea ja koukku perustuu nimenomaan toistoon. Jotain vekkulia ja näpsäkkään tässä on.

Ja kuten Israel-ketjussa kirjoitin, huutoa täysiannoksen saaneisiin katsojiin tämä kyllä tehosi teeskentelemättömyydellään ja vapautuneisuudellaan.
UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja jamira » 01 Kesä 2010, 13:22

oxox kirjoitti:
Joblo kirjoitti:Mua tuli vastaan vähän erikoisempi kuvalinkki liittyen Lenan esiintymisasuun eilen. :rofl:

OHOH. millonkohan tosta saadaan kohu? :mitvit:

Tää on kyllä jo vanha kuva, Saksan "Unser Star für Oslo" kisan finaalista...
jamira
Baaritiskill
Baaritiskill

ViestiKirjoittaja Timoteus » 01 Kesä 2010, 17:23

Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Timoteus
Viinuri
Viinuri

ViestiKirjoittaja Weewa » 01 Kesä 2010, 17:30

^No niin, johan tätä uutista jo odotettiin! :tapu:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja jv » 01 Kesä 2010, 17:34

^^
Timoteus kirjoitti: :heh:

aivan. "was inspired from ...", "... is similar to ..." ja tuosta sitten revitään plagiaattiotsikot! :heh:
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja rosetta » 01 Kesä 2010, 18:06

skidi kirjoitti:Ihana suloinen tyttö ja hyväntuulinen jännä biisi. Ansaitsivat voittonsa :ihana:

Samaa mieltä :) Ja ehkä eniten iloitsen siitä, että voittajamaa on Saksa, loppuupa ainakin vähäksi aikaa ruikutus siitä ettei mikään Läntisen Euroopan maa enää nykyään koskaan voita ;)
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja sydney » 03 Kesä 2010, 11:41

Hei jos jotain kiinnostaa niin lenan albumi my casette player on kuunneltavissa kokonaisuudessa nyt myös suomen spotifyssä. Ihan hyvältä kuulostaa muutkin kappaleet. Tuollaista pikkukivaa poppia, joka sopii ainakin omaan kesäiseen mielentilaan. Popitettu levy nyt pariin kertaan läpi! :tuuletus:
sydney
Alaikäinen
Alaikäinen

ViestiKirjoittaja romualdo » 03 Kesä 2010, 18:01

tää biisi on aloittanut maailmanvalloituksensa, kohta tätä tanssitaan Vanuatulla ja Nauru-saarillakin... soi sekä eilen että tänäänkin meidän maakuntaradiossa....
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Mr Kite » 03 Kesä 2010, 23:36

romualdo kirjoitti:tää biisi on aloittanut maailmanvalloituksensa........

Tiedä sitten maailman valloituksesta - mutta ainakin tuolla YouTubessa Satellitea on katsottu ja kuunneltu jo paljon.

Jos vertaa viime vuoden voittajaan Fairytaleen niin suurimmat latausluvut näyttävät tällä hetkellä olevan:

Alexander Rybakin live-esitystä Moskovassa on ladattu tähän mennessä n. 21 miljoonaa kertaa.
Lenan virallista musiikkivideota Satellitesta n.15.8 miljoonaa kertaa............Eurovision song contestin virallisilta sivuilta on Fairytalea katsottu / kuunneltu tähän mennessä n. 16 miljoonaa kertaa - Lenan vastaavaa videota on katsottu / kuunneltu tähän mennessä n. 12.7 miljoonaa kertaa.

Koska Rybakin Fairytalella on etumatkaa noin vuosi verrattuna Lenan Satelliteen niin hyvin todennäköisesti Satellitea tullaan katsomaan / kuuntelemaan YouTubesta paljon enemmän kuin Fairytalea.

Osin tämä Lenan ja Satelliten YouTube-suosio taitaa selittyä saksalaisten omalla innostuksella.

......molemmista näistä viisuvoitto-lauluista löytyy YouTubesta vielä monta muuta versiota - ja jos ne kaikki laskisi yhteen niin molempien viisujen yhteinen latausmäärä todennäköisesti nousisi vielä miljoonilla lisää.

Voisi kai olla niin, että Lenan ja Satelliten yhtenä voiton syynä voidaan pitää juuri YouTubea. Jossain lehdessä todettiin niinkin, että Lena ja Satellite on ensimmäinen nettiajan / YouTube-ajan euroviisuvoittaja.
Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Antero » 04 Kesä 2010, 09:09

JOtenkin hellyyttävää saksalaisten Lena-hysteria... sinällään ihan hienoa.. huomatkaa, viisuilla ja sen voitolla vaan on merkitystä, ellei muuten, niin kansakunnan itsetunnon kohottajana... :joojoo: ja ainahan se on mukavaa, kun oma maa pärjää, urheilussa tai laulukilpailussa. Ja sinällään, onhan tämä nuoren Lenan menestys kiva tuhkimotarina.... :)
Antero
Baaritiskillä
Baaritiskillä

ViestiKirjoittaja Jonnuli » 04 Kesä 2010, 18:37

Ticoshay kirjoitti:Mä uskoin vahvasti että Saksa floppaa mutta hyvä että olin väärässä :surrur: Mä oon vaan hehkuttanut kaikille satellitea, mutta kaikki sanoo mulle että tän vuoden voittaja on ihan shaisse :roll:

Ne ei kuule oikein :draamaa:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Juurovissön » 05 Kesä 2010, 21:12

Viehättävä Lena ansaitsi ihan oikeutetusti voiton! Hänen tuoreutensa puri: todella upea luonnonlapsi Hannoverista ja hyvin iloinen biisi! Tästä voitosta kannattaa olla ylpeä jokaisessa maassa. Lena on kuin syntynyt lavalle: hän tuikkii tähtösenä ja voi miten hellyttävää oli seurata hänen vilpitöntä häkellystään voittajana lavalla. "Ai pitääkö mun laulaa tämä biisi vielä uudelleen." :ihana:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Hanhis » 06 Kesä 2010, 11:57

sydney kirjoitti:Hei jos jotain kiinnostaa niin lenan albumi my casette player on kuunneltavissa kokonaisuudessa nyt myös suomen spotifyssä. Ihan hyvältä kuulostaa muutkin kappaleet. Tuollaista pikkukivaa poppia, joka sopii ainakin omaan kesäiseen mielentilaan. Popitettu levy nyt pariin kertaan läpi! :tuuletus:

Minäkin olen sen kuunellut. :joojoo:
Hyvää matskua oli (oma suosikkini oli ihana No Following) ja ehdottomasti ensi viikolla levyn ostoon.
o meu coração pode amar pelos dois
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja MuzaMaza » 06 Kesä 2010, 15:41

Enpä olisi uskonut, että voittaa. Mutta oikein hyvä voittaja Saksasta saatiin. Ja mikä parasta, biisistä tuli hitti meilläkin. :peukku:
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja AntSa » 06 Kesä 2010, 19:35

Ei lukeutunut missään vaiheessa omien suosikkieni joukkoon ja solistikin jäi vieraaksi, mutta Saksaan on vallan mahtavaa lähteä viisuilemaan armon vuonna 2011, kyllä! :tuuletus:

Mä oon varmaan liian vanha diggaamaan tällaisesta musasta. Iskelmää sen olla pittää. :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

EdellinenSeuraava

Paluu 2010