Toivottavasti Yle ei kokonaan hylkää avointa karsintaa tulevaisuudessa, vaan lähtee kehittämään sitä nykyistä paremmaksi.

Valvoja: MrMemory

Liisukka kirjoitti:Itseäni eniten tässä avoimessa karsinnassa on ärsyttänyt koko karsinnan näkymättömyys.
Lisäksi vähintään puolet varsinaisista semifinaalikappaleista pitäisi olla avoimen kilpailun kautta tulleita.
Toivottavasti Yle ei kokonaan hylkää avointa karsintaa tulevaisuudessa, vaan lähtee kehittämään sitä nykyistä paremmaksi.
Näin juuri, minusta avoin karsinta on hyvä idea, mutta tämä näkymättömyys oli persiistä. Jos suoraan pääsisi Tohloppiin tiettty määrä avoimen kautta, niin varmasti kiinnostus itse säveltäjilläkin olisi isompi 

gentedimare kirjoitti:Jos suoraan pääsisi Tohloppiin tiettty määrä avoimen kautta, niin varmasti kiinnostus itse säveltäjilläkin olisi isompi
tarkoitatko "tietyllä määrällä", että pitäisi päästä enemmän

tonywerner kirjoitti:gentedimare kirjoitti:Jos suoraan pääsisi Tohloppiin tiettty määrä avoimen kautta, niin varmasti kiinnostus itse säveltäjilläkin olisi isompitarkoitatko "tietyllä määrällä", että pitäisi päästä enemmän
![]()
Pääseehän sinne nytkin "tietty määrä"![]()
Minusta kiinnostus avointa sävellyskilpailua kohtaan oli nytkin säveltäjien/tekijöiden taholta kohtalaisen iso (= mielestäni Suomen olosuhteisiin nähden riittävä)

gentedimare kirjoitti:Kiinnostus ehkä, mutta laatu ei

ta1ja kirjoitti:gentedimare kirjoitti:Kiinnostus ehkä, mutta laatu ei
Millä sä määrittelet sen laadun ja tässä tapauksessa ei-laadun?
- aika tylsää luettavaa nämä huonon tason perustelut täällä. Perusteluja kun ei anneta, todetaan vaan että tylsää/surkeeta etc.

ta1ja kirjoitti:Millä sä määrittelet sen laadun ja tässä tapauksessa ei-laadun?
gentedimare kirjoitti:Omassa päässäni määrittelen tämän laadun. Et sinä eikä kukaan muukaan voi tulla mulle sanomaan, että nämä 30 valittua biisiä olivat hyviä ja loistavia. Meillä jokaisella on omat makumme ja musiikkimieltymyksemme. Itse en löytänyt näistä kappaleista edes viittä sellaista, joita kuuntelisin vapaaehtoisesti uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Kysymys on jokaisen omasta henkilökohtaisesta mausta. DUH
ta1ja kirjoitti:^ no mutta tuohan on ihan selvää, enkä siitä itkekään. Mutta mielestäni erityisesti silloin kun kritisoi voisi edes yrittää vähän asiallisesti avata sekä itselle että muille missä mättää, eikä vaan todeta että huonoa.
gentedimare kirjoitti:Jos mielestäni nämä kappaleet ovat suurelta osin tylsiä, niin ei kai siihen sen kummempaa selitystä tarvita miksi ne sitä ovat

MuzaMaza kirjoitti:^ Hyvä pointti. Mummojen äänillä jatkossa olisi voinut hyvinkin olla mm. Jukka Kuoppamäki...
Sehän se olisikin varmasti ollut mieleinen jatkoon menijä useimpien mielestä...

Daniela kirjoitti:Jossitellaan sit kunnolla =)
Jos noita biisejä oltaisiin mainostettu enemmän, pidetty vaikka joku viisulähestys Ylellä niin "vanhempikin" väki olisi tiennyt äänestyksestä. Nyt kaikki nettiä selaavat teinit löysivät hyvän tavan saada äänensä kuuluviin. Tälläkertaa ei ollut mummoääniä, vaan teiniääniä
Miten kukaan kuvittelee, että mitkään mummot tähän äänestykseen osallistuisivat? Miksi harjoitettiin ikäsyrjintää? Kaikissa aikaisemmissa suomalaisissa äänestyksissä modernin yleisöäänestyskauden aikana on ollut mahdollista äänestää SEKÄ soittamalla ETTÄ tekstiviesteillä.

Huilumies kirjoitti:Käsittämätöntä teinien suosimista tämä kilpailuvaihe. Miksi ihmeessä äänestys oli sallittua VAIN tekstiviesteillä?!

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa