Antero kirjoitti:kaivanto kirjoitti:juuri nyt tuntuu, että Amadeushan tuonne olisi pitänyt lähettää...
Näin kun päästään pelaamaan aina yhtä ihanaa jälkipeliä, niin tuleepa mieleen, että yksi kansainvälisen tason esitys jäi meikäläisillä jo alkukarsintaan, nimittäin Osmo Ikonen sukulaisineen. Vaikken siitä tusinatuotteesta oikein jaksanut innostua, esitys oli hyvä
Jossittelu on jossittelua - mutta kuitenkin.......itse olen kevään aikana välillä pohtinut, että miten se Suomen karsinnoissa toiseksi sijoittunut Nina Lassander olisi menestynyt kauniilla laululla Cider Hill.....? Se oli oma suosikkini Suomen viisukarsintojen kärkikolmikosta. Mutta olisiko Nina menestynyt paremmin kuin Kuunkuiskaajat....? No, tämä jää ns. ikuiseksi arvoitukseksi. ......Balladeja on mukana euroviisuissa tänä vuonna paljon, että olisihan se Ninan laulu voinut hukkua muiden balladien joukkoon - tai sitten ei! .......äsken Roope näkyi kirjoittaneen tuolla toisessa osiossa, että tämä Ninan esittämä Cider Hill on päässyt ESC-radion soittolistalle........hmmmmmmm.........niinpä........?!........
Antero kirjoitti:.... ja kaitpa se on niin, että kansainvälisissä kekkereissä on suomen kieli unohdettava ja laulettava englanniksi...
Itse kallistun myös epäilevälle kannalle suomen kielen suhteen euroviisuissa menestymisen suhteen.......Suuri osa Suomen parhaimmista sijoituksista on laulettu englannin kielellä: Lordi (2006), Marion (1973), Pihasoittajat (1975)..........

Koko paketin heikoin lenkki oli ehdottomasti kappale, mutta siitähän voidaankin sitten syyttää vain suomalaisia, kun sen valitsivat. Eli periaatteessa Suomi kaatui suomalaisten itsensä vuoksi.
Luultavasti tähän on syynä se, että pidän biisiä yhtenä Suomen kaikkien aikojen huonoimmista. 

Ei vaan... Huono juttu molempien kannalta, mutta yhdessä tästä noustaan!