Valvoja: MrMemory

Minusta vokalisti taustalaulajan kanssa kuulosti hyvältä. Sister Twisterin biisiä pidän vain vähän vahvempana kuin tätä, mutta esiitymisessä Monday jäi valovuoden päähän. Olisivat keksineet jonkun idean esiintymiseen, nyt näytti siltä kuin olisi ensimmäisiä treenejä katsonut.
.

Sääli sinänsä, sillä kappale on edelleen puntarikolmoseni 

youkka kirjoitti:Harmi, sillä melodiassa oli potentiaalia.
läpilaulettu lätty mistä ei saa mitää irti tai ees mitää mieleen jäävää vaikka kuinka monta kertaa tätä on koittanu kuunnella 

.. mutta olisi pitänyt olla solisti vahvemmalla äänellä..... Kaija Koo’lle tämä kappale. 

Gary on kyl ihku.
Darhen kirjoitti:Gary on kyl ihku.

Rousku kirjoitti:Kuka niistä on Gary? En huomannut lavalla ainuttakaan erityisen ihkua ilmestystä...
Nyt en saa ... arvostusta Garylta.
Sori.

Rousku kirjoitti:^Nehän oli kaikki vähän semmoisia, mutta taidan kuitenkin tietää, ketä tarkoitit. Muilta puuttui puuhkat?

youkka kirjoitti:Tiesin jännittää laulusuoritustaa ensikuuntelujen perusteella
, mutta kyllä se jotenkin näin menee. Näin on itsellä käynyt nyt Bääbsin, Mondayn kanssa ainakin. Sama koski viimevuonna Passionworksia, joka ei vaan itseen iskenyt alkujaankaan siten kuin sen olisi biisin ym perusteella pitänyt iskeä. Ja Sveitsiä sitten isoissa kisoissa.
AntSa kirjoitti:Ihan jeeshän tämäkin oli, mutta ehkä jotenkin unohtui kun tämän jälkeen esiintyi pari iskelmällisempää artistia?

Daniela kirjoitti:Minusta he vetivät ihan hyvin, laulu sujui ja kyllä siellä oli vähän sitä liikettäkin mukana. Laulajan hiukset ja koko tyyli vähän häiritsivät, näytti enemmänkin joltain toimistotädiltä kuin rokkitähdeltä![]()
Mutta tuo rokki/tulishow on jo niin nähty, ehkä suomalaisetkin ovat tajuneet, että pitäis jo vähän uudistua eikä yrittää aina tyrkyttää noita rokkibändejä jatkoon.

ta1ja kirjoitti: Itse en osaa varsinaisesti studioversioiden perusteella jännittää tai aavistaa että laulut menevät pieleen, mutta kyllähän se niin näyttää olevan, että se mikä itselle kuulostaa studioversiossa "sävyttömälle" eikä sytytä, vaikuttaa "tunteettomalle" ja "aneemiselle", näyttää usein kielivän siitä, että ihan puhtaasti laulutaidon puolella on fataaleja heikkouksia.

Kiitos Youkka!!, ihanaa kun jaksat avata ja kertoa
.
utelias ja samoin mulla on pohjaton halu ymmärtää mistä mikin asia johtuu. On aivan älyttömän mielettömän kiva kun selitetään. En ole tullut ajatelleeksi ollenkaan tuota, että laulajat ovat eri tavalla rentoja eri tilanteissa, tai siis että se vaikuttaa myös siihen studiossa laulamiseen, henkilöstä riippuen. Lisäksi varmaan jotkut livetilanne sytyttää vielä ekstrasti tai sitten äänessähän voi ehkä olla sellaisia kuulijakokemukseen vakuttavia ominaisuuksia, joita ei yksinkertasesti saa taltiotua? Yhdeksi olen veikkaillut volyymia. Tulee mieleen esimerkiksi Marjo Leinonen ja sitten gospel-puolelta Jaakko Löytty. Molemmat omaavat hyvin persoonallisen, voimakkaan äänen ja kumpikaan ei minusta yhdelläkään levyllä kuulosta yhtään niin hyvältä kuin livenä. Etenkään Jaakko Löytty, jonka äänen intensiteetti ja volyymi on livenä aivan käsittämätön, mielestäni, lauluääniaallot voi miltei nähdä ja tuntea
. 
ta1ja kirjoitti:^^Kiitos Youkka!!, ihanaa kun jaksat avata ja kertoa
.
Lisäksi varmaan jotkut livetilanne sytyttää vielä ekstrasti tai sitten äänessähän voi ehkä olla sellaisia kuulijakokemukseen vakuttavia ominaisuuksia, joita ei yksinkertasesti saa taltiotua? Yhdeksi olen veikkaillut volyymia. Tulee mieleen esimerkiksi Marjo Leinonen ja sitten gospel-puolelta Jaakko Löytty. Molemmat omaavat hyvin persoonallisen, voimakkaan äänen ja kumpikaan ei minusta yhdelläkään levyllä kuulosta yhtään niin hyvältä kuin livenä. Etenkään Jaakko Löytty, jonka äänen intensiteetti ja volyymi on livenä aivan käsittämätön, mielestäni, lauluääniaallot voi miltei nähdä ja tuntea.
Itselläni on samansuuntainen intensiteetti- ja volyymikokemus Laurasta silloin Puolet sun auringosta -ajoilta. Ainakin Lentäjien juhannuksessa 2002 rouvan liveveto peittosi levyversiot mennen tullen, mutta nykyään kelkka on jonkin verran kääntynyt. Tallenteet toimivat, mutta moniin livesuorituksiin on hiipinyt entistä enemmän epävirettä. Ja sitten minun osaltani off topicille piste.

. Paitsi että taustalaulajat häiritsivät mua aika paljon
. Biisi on edelleen sitä ihan kiva osastoa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa