Valvoja: MrMemory

romualdo kirjoitti:Eipä löytynyt enää noita pikku pätkiäkään näistä lauluista, oisin tarkistanut tuon Come and get...laulun kulun... ja nro 2 Doggen rumpali, kuolaus ja ihkutus hänelle...

Eric
Ihana Ruotsi, ihana MF! 

Kaikkien MF-vuosieni aikana en muista, että olisi kertaakaan ollut sellaista tilannetta, että olisin jonkun lähetyksen tyystin missanut. Vähintään telkkari on ollut päällä ja sit sitä on seurannut touhua sivusilmällä. Kokemus se on tämäkin
että kokee ihan riittäväksi seurata Viisukuppilalaisten kommentteja. Ensi viikolla sitten palattaneen entiseen tyyliin ja luvassa edes se yks tai pari tykkiä, jookosta MF? 

Noh, katsoin ja äänitin kuitenkin lähetyksen ja täytyy sanoa, että turhaan rutisivat.
Shöyhän oli suorastaan hieno ja monet kappaleet miljoona kertaa parempia kuin jostain kohtaa pätkäistyn studioklipin perusteella olisi voinut olettaa. Kun ei siis mitään odota, yllättyy positiivisesti. 

Leonardo kirjoitti:Vaikka suuri MF-fani olenkin, pari juttua on alkanut ärsyttää. Minusta on typerää, että esityksiin otetaan tässä vaiheessa enemmän porukkaa lavalle, mitä itse kilpailussa sallitaan. Toinen vastaava juttu on playbackien käyttö yli sallitun. Nämä piittaamattomuudet saavat aikaan mielikuvan, että Ruotsissa itse asiassa vähätellään varsinaista ESC-tapahtumaa ja MF on sitä korkeammalla.
Ruotsissa MF on kuitenkin vähän muutakin kuin euroviisukarsinta.
Yksikään biisi ei päässyt yli 80 pisteen ja mukana oli oikeastaan vain yksi, jota viitsi kuunnella useamman sekunnin. Loput tuli rankattua sen mukaan, että mitkä oli vähiten huonoja. Niinku nyt toisiksi parhaat pisteet saa seitsemänneksi vähiten huono.

Jónsì kirjoitti:MF on viihdettä kotimaalle ja mielestäni on täysin okei, että siellä on myös eri säännöt kuin euroviisuissa.Ruotsissa MF on kuitenkin vähän muutakin kuin euroviisukarsinta.

En vain kestä sitä lopun suihkua.
Illan karmeus! Sliipatut muusikot ja tämä "mukaetno" eivät istuneet yksiin.

Ate kirjoitti:Henkilökohtaisesti pidin tasosta, enkä ymmärrä täällä riehuvaa valittamista

JeSSSe kirjoitti:Mä en periaatteesta enää kuuntele näitä pätkiä kun viimeks petyin hirveesti ja liveshow osoittikin 6/8 kuuntelukelpoisiks
Kappaleet tuntuivat tosiaan paremmilta, kun ne kuulikin vasta ensimmäisen kerran kuvan kanssa ja kokonaan. Muutenkin oli kyllä huomattavasti parempi taso, kuin ekassa semissä 

Leonardo kirjoitti:Toinen vastaava juttu on playbackien käyttö yli sallitun.

Tuttu ystävä vanhastaan, on melloon poikennut uudestaan. Kaunis balladi, mutta jotenkin varovainen laulu kuitenkin. Yhdessä kohdassa kertosäkeessä kuoro lauloi mielestäni pätkän Abban The Winner takes it allia
. Sai mielestäni aika lyhyet aplodit Sandvikenin yleisöltä, joten luulin, ettei tämä meneisi jatkoon. Onneksi kuitenkin meni.
Heikon erän ansiosta pääsi näinkin korkealle.

MuzaMaza kirjoitti:Lauloikohan tuo lähes jumalan asemaan nostettu Erkki Sade pätkääkään livenä?
(sukunimi lausutaan Sa-a-de
)

MuzaMaza kirjoitti: Eikä kyllä sen puoleen tanssijaksikaan.![]()

Joo, olen Andreaksen täysin kritiikitön fani.
Sillä oli myös kivat vaatteet.
Ericin biisin onnistuin sentään saamaan käsiini. Aikamoinen rallatus kyllä, enkä ollut ihan vakuuttunut pojan laulutaidoistakaan. Sen sijaan tuo lava-show oli todella upea.
Mä niin rakastan ruotsalaisten innostusta ja panosta!
Kaikki kappaleet olivat eri tavalla loistavia!
Mä kyllä tykkäsin Erik Saaden Manboystä, näin jo sielujen silmieni edessä miten me Jongunjoella tehdään käsiheilautukset rivissä ja lopussa kaadetaan saavista vettä jonkun niskaan!
Myös se "Metsään on tullut jo syys" oli musta mielettömän hyvä balladi. Voih. 

Weewa kirjoitti:Mä kyllä tykkäsin Erik Saaden Manboystä, näin jo sielujen silmieni edessä miten me Jongunjoella tehdään käsiheilautukset rivissä ja lopussa kaadetaan saavista vettä jonkun niskaan!
Se viime kesän Sakis ois kans ollut aika HC-kamaa... 

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Nu har jag tjuvlyssnat på alla bidrag.
Laittaisin suoraan jatkoon nämä:
1. Innan alla ljusen brunnit ut (3)
2. We Can Work It Out (6)

"We can work it out" oli niin tylsä! Andreas oli ihan OK vielä ensimmäisellä kerralla osallistuessaan, mutta nyt ei enää jaksaisi sitä määkivää ääntä ja lipevää olemusta. Sori Margot! 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa