Siru – Mustelmat

Euroviisut 2015 Wienissä

Siru – Mustelmat

*****
38
30%
****
33
26%
***
34
27%
**
13
10%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 126

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja tinov »

Olipa Sirun esitys mahdollisimman valju, väsynyt ja täysin ponneto. Lavakarisma uupui täysin. :eiei:

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja tinov »

Olipa Sirun esitys mahdollisimman valju, väsynyt ja täysin ponneton. Lavakarisma uupui täysin. :eiei:

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja tinov »

Olipa Sirun esitys mahdollisimman valju, väsynyt ja täysin ponneton. Lavakarisma uupui täysin. :eiei:

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja lharju »

Oho! :shock: Iso levy-yhtiö ei siis aina takaakaan jatkopaikkaa. Piristävää toki, että joskus näin. :joojoo:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Harmi, ettei mennyt jatkoon. Omaan soittimeen tämä biisi kuitenkin päätyy.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tämän putoamisesta olen surullinen, mutten yllättynyt. Kansa, jonka maun tuntee... :niinpa: Kaikkea hyvää Sirulle tulevaisuuteen, olisit ollut hieno edustaja.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Happy »

Siru oli kyl kirkkaasti tän vuoden paras, niin hyvin vaan veti esityksensä,pidän finaalista karsiutumista ihan vitsinä ja oikeusmurhana :shock:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ei karsiutuminen ole oikeusmurha, kun äänestäjät kerran päättivät, että ei ole tarpeeksi hyvä jatkoon.

Jos olisi rikottu jotain sovittuja sääntöjä tai sovellettu jotain YLE-tyylistä ex tempore -hylkäyspykälää, tuotantotiimin veto-oikeutta tms., niin sitten saattais ollakin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tekikö tää ns. "Suomet" ja kaatui surkeaan stailaukseen ja ihme koreokrafiaan. Eihän se ihme heiluminen sopinut mitenkään kappaleeseen :eiei: Se vaate oli varmaan Katri Niskasen suunnittelema (?), senhän suunnitelemat vaattet on aina semmoisia roikkuvia verhoja.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja mariah »

Sirun esitys oli tosi teennäinen ja myötähäpeinen (olikohan taas Reijan suunnittelema) olihan tää muuten aika onnistunu laulun puolesta mutta kovatasasesta semistä jäi nyt finaalista pois, eikä tullu edes suuremmin yllätyksenä.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Kukahan oli vastuussa noista ihmeliikkeistä, vai aiheuttaako joku vaiva tuommoisia pakko-oireita? Voi voi. Tosin minua häiritsivät myös leveät hymyt välillä vähän oudoissa sanayhteyksissä. En kuitenkaan usko noiden nyt sijoitukseen niin hirveästi vaikuttaneen, eiköhän tässä äänestysaktiivisuutta ole vähentänyt myös monen olettamus että tämä olisi varmasti jatkossa. Tämä on vain oma arvaukseni. Hittikamaahan tämän joka tapauksessa on, uskon että tulemme sen näkemään.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Tämän putoaminen ärsyttää ihan suunnattomasti. :lohduton: Ehdottomasti kilpailun paras kappale. Live sujui hyvin, mutta Sirun puku ja tanssiliikkeet eivät vakuuttaneet.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

jukkanen kirjoitti:minua häiritsivät myös leveät hymyt välillä vähän oudoissa sanayhteyksissä.
Joo, teki mieli huutaa että hymy pyllyyn siellä!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja jamira »

Kuten totesin liveketjussa, Sirun mahdollisuudet kaatuivat naurettavan teennäiseen esitykseen joka vei täysin huomion kappaleesta. Tämä olisi musiikillisesti ollut top 3 materiaalia tänään ehdottomasti, mutta illan esityksistä heikoin yhdessä Eeverestin kanssa. Toisessa oli laulu pielessä, tässä laulu sujui mutta kaikki muu oli ihan karmeaa. :lohduton:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Siruko nyt sitten putosi :shock: :lohduton: Olipa sokki...
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

TantePätsi kirjoitti:Kunhan vain lavalle ei nähdä sitä euroviisumaista taidetanssia, jossa nais- ja miestanssija tiukissa trikoissa ja liuhavassa sifonkissa tulkitsevat tuskaa.
Sifonkiliehukkeista ja vatsanväänteiltä näyttävästä tulkinnasta vastasikin tällä kertaa artisti itse. Voihan kuono, tässä kappaleessa olisi ollut potentiaalia.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ylen pitäisi oikeasti joskus valita sisäisesti joku tällainen biisi viisuihin, jotta tästä "suomen kielellä ei pärjää" -traumasta voitaisiin päästä ehkä vihdoin eroon. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja tinov »

Terasbekoni kirjoitti:Ylen pitäisi oikeasti joskus valita sisäisesti joku tällainen biisi viisuihin, jotta tästä "suomen kielellä ei pärjää" -traumasta voitaisiin päästä ehkä vihdoin eroon. :joojoo:

Ei todellakaan. Kamala esitys, laimea, hajuton ja mauton esiintyminen joka toi mieleen pelkkää myötähäpeää. Hirveästi yritetty tehdä biisi, joka edes jollain tavalla olisi uusi "missä mun muruseni on", mutta ei vaan onnistu. Kamala kiemurtelu yhdessä huonoon biisin uskottavuuteen oli oikeutetusti putoaminen finaalista. Hienoa Suomen kansa äänistännä. Kiitos että ei jatkossa.

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Colby »

Täällä onkin jo kaikki kariutumisen syyt kutakuinkin sanottu. Biisi on mielestäni hyvä ja Siru on huikea laulaja, mutta oikeastaan kaikki muu olikin sitten esityksessä pielessä. Vaatteet, oudot tanssiliikkeet ja ne hymyt. Jotenkin karua sanoa, ettei sais hymyillä, mutta kun ne hymyt oli tosiaan aika irrallisia ja tulivat vähän jännissä kohdissa. Awkward.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja murka »

kasari kirjoitti:Pikkutyttö laulaa ranteet auki -lyrikoita.
Sama tuli mieleen. Toisenlaisella sanoituksella olisi päässyt jatkoon.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mun mielestä Siru oli haastattelussa ikävän ja ylimielisen oloinen :eiei: Sen lisäksi biisi on edelleenkin aivan kamala ja kaiken kruunasi esitys :heh: Huokaisin helpotuksesta kun ei enää tarvitse pelätä että kansa menee ja valitsee tän...
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Aliced »

Uskomaton laulaja ja esiintyjä, mutta kieltämättä lavaesiintymisessä oli haettu vähän liikaa Loreenin Euphorian kaltaista draamaa sen sijaan, että olisi luotettu pelkkään lauluun. Tosin tämän ymmärtää siinä, että Sirun tiimissä oli ehkä ajateltu ikään kuin jo Euroviisu-lavaa. Parempi olisi ollut vetää tämä niin sanotusti luomuna, sillä se nyt vain on Sirun ja tällaisen aidon kappaleen juttu. Jos olisi pysynyt paikallaan ja vähän karsinut teatraalisuutta, niin ei olisi ollut ollenkaan tylsä, vaan mielestäni varma jatkoon menijä!

Pyyhkeitä kyllä myös YLElle siitä, että pisti balladin aloittamaan UMK-karkelot. :eiei: Ei noin vain voi tehdä. Esimerkiksi Shava olisi ollut sopiva tähän saumaan. Vai väitättekö, että oli muka arvottu esiintymispaikka?

Kurja homma. :( Seuraavaksi siirryn sitten Shavan leiriin...
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vahingonilo on paras ilo. Olen niin onnellinen, että tämä ei päässyt finaaliin. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mielipiteesi 8.1.:
TomppaJr kirjoitti:tosi kiva kappa.
:mitvit:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja jv »

Minusta on käsittämätöntä, ettei tämä mennyt jaktoon. Joo, olen kyllä samaa mieltä, että esitys koreografoineen oli epäonnistunut. Mutta kun kappale on koko kisan kahden vahvimman joukossa ja laulaminen erittäin hyvää, olisi sentään finaaliin luullut niillä vahvuuksilla pääsevän. Näin olisin toivonut, niin olisivat saaneet tilaisuuden korjata esityksen omituiset viat.
Mutta ehkä niitä ihme virheitä vain kasautui liian monta. Useat meistä kuppilalaisistahan olemme esimerkiksi jo tottuneet merkilliseen sanoitukseen (jossa minua häiritsevät ennen kaikkea säkeistöt, joista ensimmäinen on pahin, ja niiden epäsuhta kertsin sanoihin). Taviskatsojat eivät ehkä ole, ja siihen päälle esityksen epäonnistuneet ratkaisut, niin ehkä mentiin toleranssirajan yli. Todella sääli, kun laulu ja laulanta tosiaan olivat poikkeuksellisen laadukkaat.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Happy »

Rousku kirjoitti:^Mielipiteesi 8.1.:
TomppaJr kirjoitti:tosi kiva kappa.
:mitvit:
jatkan vielä :heh:
13.1
Ihana tyttö tämä Siru. Puhuttiin pitkään pressissä, ei vielä tiedä, vaihtaako mahdollisen voiton jälkeen kielen englanniksi. Me ainakin suostuttelimme, ettei vaihtaisi. ;) Näe nyt sitten. Kappale on kiva ja eteenpäin lilluileva, nykyaikaisia soundeja. Annan nelosen!

Pettymys tän karsiutumisesta hieman lieventynyt, esiintyminen ei ihan täydellistä päästä ollut, mutta noin hyvällä laulannalla olis tämä kyllä jatkopaikan vähintäänkin ansainnut :joojoo:
Toivon Sirulle paljon menestystä jatkoon :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Aliced kirjoitti:
Kuu-kuu, olen kanssasi osittain samaa mieltä tuosta sanomastasi, mutta jossain määrin olen sitä mieltä, että ajatuksesi on hieman naivistinen.
Naiivistinen. Toisin sanoen siis olen jotenkin lapsellinen, herkkäuskoinen ja yksinkertainen, koska ajattelen naiivistisesti. Puhumme eri asiasta, minä puhun taiteilijasta ja siitä mitä ymmärrän mikä on taiteilija ja sinä muusta eli hitintekemisestä.Ja minä siis en ole hittientekemisiä vastaan. Ei muuta.

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Aliced »

kuu-kuu kirjoitti:
Aliced kirjoitti:
Kuu-kuu, olen kanssasi osittain samaa mieltä tuosta sanomastasi, mutta jossain määrin olen sitä mieltä, että ajatuksesi on hieman naivistinen.
Naiivistinen. Toisin sanoen siis olen jotenkin lapsellinen, herkkäuskoinen ja yksinkertainen, koska ajattelen naiivistisesti. Puhumme eri asiasta, minä puhun taiteilijasta ja siitä mitä ymmärrän mikä on taiteilija ja sinä muusta eli hitintekemisestä.Ja minä siis en ole hittientekemisiä vastaan. Ei muuta.
Väärin pädetty. Se on yhdellä iillä adjektiivina. Ei muuta.
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Sirun esityksen aikana tuli sellainen olo, että tämä ei pääse jatkoon. Esitys ei ollut onnistunut ja lauluääni kuulosti enemmänkin kimeältä kuin vahvalta.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Siru – Mustelmat

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

kuu-kuu kirjoitti:
Aliced kirjoitti:
Kuu-kuu, olen kanssasi osittain samaa mieltä tuosta sanomastasi, mutta jossain määrin olen sitä mieltä, että ajatuksesi on hieman naivistinen.
Naiivistinen. Toisin sanoen siis olen jotenkin lapsellinen, herkkäuskoinen ja yksinkertainen, koska ajattelen naiivistisesti. Puhumme eri asiasta, minä puhun taiteilijasta ja siitä mitä ymmärrän mikä on taiteilija ja sinä muusta eli hitintekemisestä.Ja minä siis en ole hittientekemisiä vastaan. Ei muuta.
OT-sananselitystä ottamatta kantaa siihen, mitä yllä olevassa kukin on tarkoittanut:
Naiivi = lapsellinen, lapsekas. Naivismi = lapsenomaista ilmaisutapaa käyttävä taidesuunta. Naivistinen = naivismin mukainen. (Lähde: Kielitoimiston sanakirja)
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Lukittu