Oikea laulu voitti!

Euroviisut 2015 Wienissä
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

akfan33_ZZ kirjoitti:Onko se jotain dialogia, kun kannattajat ja vastustajat huutelee eri palstoilla, ja missä on objektiivisten analyysien ja objektiivisten kritiikkien palsta?
Minusta biisin oma ketju voisi olla se objektiivisten analyysien paikka. Jos kannattajilla ei ole muuta sanottavaa kuin :tuuletus: ja vastustajilla "tää on ihan paska, häpeen", niin nämä voisi kirjoittaa tänne kannatus- ja vastustusketjuihin, koska eihän noissa kummempaa analyysia ole kummassakaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Mielestäni myös on ihan järkevää, että ensimmäiset voiton- ja häviön tunteet puretaan eri ketjuihin.
Like a monument to all the time we spent

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja murka »

akuankka13 kirjoitti:Kärkikaksikosta ehdottomasti parempi voitti. Kiva saada tämänvuotiseen kattaukseen vihdoinkin jotain piristävää. :uujee:
Siinä olet kyllä oikeassa. PKN voi olla pieni herätys tuonne itänaapurin suuntaan jossa synnytyslaitoksella vammaisen lapsen synnyttyä suositellaan lapsen luovuttamista laitokseen ja kehotetaan vanhempia jatkamaan elämäänsä aivan kuin lasta ei olisi syntynytkään.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja tomato »

Herkkä asia!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Auttakaa. Ovet lukkoon Eurooppa, PKN tulee! :draamaa:
Viimeksi muokannut JuliaS, 01 Maalis 2015, 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Olen niin tyytyväinen, että PKN voitti.

Ihan naurattaa, kun mietin, millä järkytyksellä kotikatsomoissa monissa maissa tullaan katsemalemaan PKN:ää. Etenkin Italiassa ja Kreikassa (missä vain kauniit/tyylikkäät saa laulaa) tai Bulgariassa, Romaniassa ja Kaukasuksella, missä kehitysvammaisilla ei ole oikeuksia. Tai Turkissa.

Laulun musiikillisista ansioista en ole vielä sata varma, olen sen kuullut vain kerran (hitaat yhteydet maailmalla, jos yhteyksiä ollenkaan). Mutta oli siinä jotain, ehkä nimeomaan viisun ytimekkyydessä. Halolla päähän!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Mää oonkin aina ihmetellyt, että miksi kreikkalaiset ja italialaiset laulajat on aina niin hyvännäköisiä. :mitvit:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Tuolla toisaalla ehdotettiin "Aina mun pitää hävetä" -t-paitaa. Pistäisin kyllä pelimerkit mieluummin "Aina mun pitää torille" -paidalle :joojoo:

Conchita Wurstilla oli parta ja hyvä biisi (2). Lordilla oli heavy, monsterit ja tarttuva biisi (3). PKN:llä keharius ja punkki (2). Toivottavasti rehellisyys ja asenne paikkaavat sen hyvän biisin pikkasta puuttumista, niin olisi kolme tekijää kasassa. Oispa kertosäe erottuvampi, niin sekin olisi paljon. Ei muuta valittamista.

Oikea esitys kuitenkin voitti. Menestystä jätkille!
Somewhere in her smile she knows

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Edwina »

UsvaAuer kirjoitti:
Ihan naurattaa, kun mietin, millä järkytyksellä kotikatsomoissa monissa maissa tullaan katsemalemaan PKN:ää. Etenkin Italiassa ja Kreikassa (missä vain kauniit/tyylikkäät saa laulaa) tai Bulgariassa, Romaniassa ja Kaukasuksella, missä kehitysvammaisilla ei ole oikeuksia. Tai Turkissa.
Itseasiassa tuo järkytysaspekti kuulostaakin ihan hyvältä. Hahhahahhhaaaa........ :rofl:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Silirimpsis kirjoitti:Tuolla toisaalla ehdotettiin "Aina mun pitää hävetä" -t-paitaa. Pistäisin kyllä pelimerkit mieluummin "Aina mun pitää torille" -paidalle :joojoo:

Conchita Wurstilla oli parta ja hyvä biisi (2). Lordilla oli heavy, monsterit ja tarttuva biisi (3). PKN:llä keharius ja punkki (2). Toivottavasti rehellisyys ja asenne paikkaavat sen hyvän biisin pikkasta puuttumista, niin olisi kolme tekijää kasassa. Oispa kertosäe erottuvampi, niin sekin olisi paljon. Ei muuta valittamista.

Oikea esitys kuitenkin voitti. Menestystä jätkille!
Luulen, että kävi viisuissa miten hyvänsä, niin aina joku häpeää... Se tuntuu olevan suuri suomalainen kansanhuvi. :joojoo:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

joksu040
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:58

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja joksu040 »

Tuollaista, aina mun pitää hävetä paitaa ei varmaan kannata kyllä hirveästi päällään pitää. Voi olla, et jotkut prätkäjengit ei ihan hyvällä katso noin paljon PKN:n julkista mollaamista. Ainakaan jos Pääkaupunkiseudusta on kysymys. No, tuo paita ois kyllä aika häpeää muutenkin, miettii nyt, mitä vastaisit lapselle jos se tulis kysyy mitä tuon merkitys on? :heh:

Niin, ja tuli vielä yksi juttu mieleen, miksi edes pitäisi hävetä? En minäkään olis hävennyt vaikka sieltä olis tullut meitä edustamaan kuka vaan, Opera Skaala, Satin Circus, tai mitä näitä nyt alkukarsinnassa oli.

Mun mielestä se kertoo paljon ihmisestä, et jos sanoo et häpeää et Suomi lähettää tämmöistä Eurovision kilpailuun, oli se mitä tahansa, nii sillä ihmisellä on helvetin huono itsetunto! Mitä v....a sillä on väliä mitä muu Eurooppa meistä ajattelee?

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ PKN ei ole ainoa, josta tätä häpeilyä on sanottu vaan joka vuosi kappale tai pari joutuu ihmisten hampaisiin eikä sille voi mitään. Lordi, Stig, Elkeläiset, jollain asteella TB jne. Itselleni on jäänyt parhaiten mieleen kaikki se
Pernillaan kohdistunut suomalaisten parjaus Youtubessa, IS ja IL:ssä. Siellähän ei tehtykään muuta kun itkettiin miten on noloa lähettää ruotsinkielinen kappale yms.

En missään nimessä ole sitä mieltä että oikea laulu voitti, koska puntarijumbo, mutta onnea kuitenkin pojille kun vaikuttavat tosi ihanilta ja symppiksiltä kokoporukka. Ehkä mä lämpenen tälle kappaleelle sitten joskus, tai sitten en.
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

joksu040 kirjoitti:Tuollaista, aina mun pitää hävetä paitaa ei varmaan kannata kyllä hirveästi päällään pitää. Voi olla, et jotkut prätkäjengit ei ihan hyvällä katso noin paljon PKN:n julkista mollaamista. Ainakaan jos Pääkaupunkiseudusta on kysymys. No, tuo paita ois kyllä aika häpeää muutenkin, miettii nyt, mitä vastaisit lapselle jos se tulis kysyy mitä tuon merkitys on? :heh:

Niin, ja tuli vielä yksi juttu mieleen, miksi edes pitäisi hävetä? En minäkään olis hävennyt vaikka sieltä olis tullut meitä edustamaan kuka vaan, Opera Skaala, Satin Circus, tai mitä näitä nyt alkukarsinnassa oli.

Mun mielestä se kertoo paljon ihmisestä, et jos sanoo et häpeää et Suomi lähettää tämmöistä Eurovision kilpailuun, oli se mitä tahansa, nii sillä ihmisellä on helvetin huono itsetunto! Mitä v....a sillä on väliä mitä muu Eurooppa meistä ajattelee?
Ennen kuin tämä paitajuttu lähtee elämään omaa elämäänsä, kerron sen taustoista, koska olen itse "osasyyllinen" :puna: Ennen UMK-finaalia joku (odotetusti) totesi, että kyllä hävettää jos PKN lähtee viisuihin. Vastasin siihen vitsinä, että harmi kun enää ei taida saada niitä t-paitoja, joissa lukee "Aina saa kärsiä ja hävetä". Joku puolestaan lisäsi siihen, että voisi painattaa "Aina mun pitää kärsiä ja hävetä" -paitoja. Kyse oli siis vitsistä.

Samaa mieltä olen kanssasi, ei mitään syytä olisi hävetä yhdenkään UMK-edustajan valintaa viisuihin. Ajatelkoot meistä ihan mitä lystäävät.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Lichi »


Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Se tunne kun Satin Circus jäi kakkoseksi ja PKN voitti! Hyvä Suomi! :uujee:

Paras viisuedustaja Suomelta sitten Pernillan. :surrur:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Vaikka en olisi PKN:ää valinnutkaan edustajaksi, niin heidän kappaleensa ei ole mielestäni Suomen viisuhistorian huonoin.
Monen mielestä näin tuntuu olevan, mutta siihen kuoroon en kuitenkaan liity. Makunsa tietysti kullakin.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja tomato »


Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ :hihi:

Nyt pitäisi kyllä haastatella Asko-Seljavaaraa ja kysyä, mitä pitää tämän vuoden voittajasta. "Nyt puhuu idean äiti!"
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Ja kiitokseksi Wienin matka toukokuussa, koko viikko Nimppareiden kunniavieraana :heh:
Somewhere in her smile she knows

Konkabond70
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:31

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Konkabond70 »

Veikkaanpa, että aika moni artisti/ryhmä tuolla UMK2015:ssa oli orientoitunut esittämään/esittelemään nimenomaan potentiaalista euroviisumenestyjää sen sijaan, että olisi julkituonut jotain todellisesta itsestään. Ja veikkaanpa myös, että juuri siinä on syy PKN:n täysin ansaittuun menestykseen. Olisiko tässä nyt kyse "siitä" niin sanotusta "jostakin": karismasta, kyvystä olla läsnä (presence) ja teeskentelemättä esitettävän asian kanssa; eli ihan perusjutuista siis.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Minä kuuluin alussa ehdottomiin vastustajiin, koska ennustelin, ettei tämä mitenkään voi pärjätä viisuissa. Edelleen epäilyttää sama juttu huolimatta siitä, että biisi ja jätkät ovat saaneet aivan hillittömästi huomiota.

Mutta mutta, jos rupeaa näpräilemään biisin parissa ja vertailemaan sitä aikojen suosikkeihin, tulee mieleen, ettei tämä niin hel vetin kaukana ole esim. White Stripesin musiikista. Molemmat ovat jotensakin pelkistettyjä, WS:ssä vain kitara ja rummut ja riffit ovat tärkeitä, PKN:ssä on vielä basso mukana ja riffit ovat tässäkin tärkeitä. Laulutavoissa on eroja, joo, Karilla on viskiraspiääni, Jack White lauloi ja laulaa edelleenkin nilkkimäisesti. WS on siistimpää ja kirppuisempaa, PKN taas raapivampaa ja sopivalla tavalla likaista.
En tiedä, miten tulee käymään. Siellä se vain keikkuu vedonlyöntipörssissä kakkosena ja YouTubeen tulee päivittäin sataviisikymmentätuhatta katsojaa lisää, huomattavasti enemmän kuin esim. Viron Goodbye to Yesterdaylle.

Jos viisufanit myyräävät kanavian pohjia, kun viisut ovat ja kolkuttavat, tulee jättitappio. Jos rockmatamit ja -tapanit löytävät viisut, voimme juhlia hyvää sijoitusta.

Lukittu