Kristian Meurman - Jos en sua saa

ESC 2008 -arkisto.

Kristian Meurman: Jos en sua saa

*****
4
3%
****
9
7%
***
12
9%
**
33
26%
*
70
55%
 
Ääniä yhteensä: 128

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :nohyi:

Oikeesti, how low can one go? Levy tulossa ja silleen.

Tess
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 09:11

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Tess »

^Julkisuuden hakemisessa ennen levyn ilmestymistä ei ole mitään erikoista, sitä harrastaa hyvinkin moni laulaja.

Ihmettelen enemmän sitä, että viitsitään pilkata keskustelufoorumeilla ihmistä, joka selvästi ON sairas. Itse epäilin jonkinlaista psyykkistä sairautta jo idolsin aikaan enkä todellakaan ollut ainoa, joka tällaisen vaikutelman Kristianista sai. Olen pitänyt tästä epäilyksestä suuni kiinni, mutta minua on kiinnostanut seurata, miten Kristianin käy. Miehen ristiriitaista käyttäytymistä, todellisuudentajun ja arviointikyvyn horjumista ja suhteetonta ylireagoimista joissakin tilanteissa on niin paljon ihmetelty, että luulisi hyvinkin monien jo tajunneen, että mielenterveys ei ole ihan kohdallaan.

Jos nyt halutaan eettisesti asioita pohdiskella, voitaisiin kysyä, mitä idols-tuotantokoneisto tekee nuorten ihmisten elämälle nostaessaan julkisuuden riepoteltaviksi ja äkki-tähdiksi erilaisista mielenterveyden häiriöistä kärsiviä ihmisiä, joita ilmeisesti viime idolsissakin oli useampia. He ovat tietenkin erikoisia, hauskoja ja viihdyttäviä, heistä saadaan värikkäitä juttuja lehtiin ja ohjelmalle lisää katsojia. Sitten kun he eivät kykenekään pärjäämään urallaan eikä heistä saada enää revittyä muuten otsikoita, alkaa todennäköisesti julkinen lynkkaus. Miten siitä tilanteesta selviytyy ihminen, jonka henkinen tasapaino on jo muutenkin horjuva?

Anteeksi närkästykseni, joka ei ehkä tälle foorumille sovi. Tunnen myötätuntoa Kristiania kohtaan. Ne, joita Kristian ärsyttää tai jotka halveksivat mielenterveyden häiriöistä kärsiviä ihmisiä, voivat olla tyytyväisiä: lehdistö aloittanee pian herkuttelun hänen epäonnistumisellaan. Ehkä se tuntuu joistakin sitten hauskalta. Minusta ei.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minä en ole havainnut minkäänlaista Meurmanin sairauden pilkkaamista tai mielenterveyden häiriöistä kärsivien halveksimista. En edes tiedä, mitä tästä sairaudesta on lehdissä sanottu. Minusta ei ole ollut mitenkään ilmiselvää, että Kristian on pipi päästään - toisaalta en minä Idols-karsintoja niin kamalan likeisesti seurannutkaan. Mutta fakta on se, että Meurman itse (tai joku hänen tuttavansa) on myynyt tämän sairauden, oli se mikä tahansa, lehteen. En usko, että tästä alkaa mitään julkista lynkkausta. Suomessa on mielenkiintoisempiakin julkkiksia ja kaikkillahan niillä vähän viiraa päästä. Todennäköisintä on, että Meurman vetäytyy vähäksi aikaa "lepäämään", jos sen mieli todellakin on järkkynyt. Ketään tuskin kiinnostaa tämän aiheen mikään suurempi levittely. Lööppiainesta se on vain kerran. Naistenlehdissä voi sitten olla pari henkilöhaastattelua, jossa Krisu tilittää suorituspaineitaan ja rankkaa lapsuttaan ja kertoo, miten mummolakäynnit auttavat jaksamaa elämässä eteenpäin. Hauskaa se ei todellakaan ole, ne tulevat luultavasti olemaan aikalailla tylsiä juttuja.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Tess
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 09:11

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Tess »

Siis Kristian on kertonut haastattelussa, että hänellä on 18-vuotiaana diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö (sairaus, joka on tunnettu aikaisemmin nimellä maanis-depressiivisyys), jonka vuoksi hän elää lääkkeiden varassa loppuelämänsä. Kyseessähän on erittäin vakava sairaus, joka todellakin vaatii elinikäisen lääkityksen, jotta normaali elämä olisi mahdollista. Vaikka juttu on epäilemättä annettu lehdille sen vuoksi, että sen sivussa on päästy mainostamaan tulossa olevaa levyä, minusta on aivan selvää, että Kristianilla todella on tämä sairaus. Hieman eri asia kuin joidenkin julkkisten suureen ääneen levitellyt masennukset, joista parannutaan parissa viikossa, kun otetaan itseä niskasta kiinni.

Eihän Kristiania sairauden vuoksi lynkata, vaan siksi, että hänen urastaan todennäköisesti tulee floppi. Se on epäilemättä joidenkin mielestä todella riemukasta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tess kirjoitti:^Ihmettelen enemmän sitä, että viitsitään pilkata keskustelufoorumeilla ihmistä, joka selvästi ON sairas.
Jaa, ei se minusta mitenkään ilmiselvää ole ollut ollenkaan, ennen kuin siitä ko. lehdestä luin.
Tess kirjoitti:Jos nyt halutaan eettisesti asioita pohdiskella, voitaisiin kysyä, mitä idols-tuotantokoneisto tekee
Olen useammassakin yhteydessä sanonut, että koko kisa on täysin järjetön ja monella tapaa haitallinen. Ei pelkästään osallistuvan yksilön kannalta - jolle kyllä koituu kovasti hyötyäkin menestyksen myötä, vaan myös ammttimuusikoiden ja yleisön.
Tess kirjoitti:Ne, joita Kristian ärsyttää tai jotka halveksivat mielenterveyden häiriöistä kärsiviä ihmisiä, voivat olla tyytyväisiä: lehdistö aloittanee pian herkuttelun hänen epäonnistumisellaan. Ehkä se tuntuu joistakin sitten hauskalta. Minusta ei.
Toistan, että ei ole ollut mitenkään ilmiselvää että Kristian on sen horjuvampi kuin moni muu kanssaihminen. Mitä lehdistökäsittelyyn tulee voisin heti nimetä liudan artisteja, joita ei ole käsitelty myötäkarvaisesti ja tukien, kuten Kristiania. Toivottavasti sinulta riittää myötätuntoa myös näille, joita jo pitkään on riepotettu täysin lööppimyynnin tarpeiden mukaisesti. Erästäkin juuri naurunalaistetaan suosion horjuttamiseksi tulevan levynjulkiasun alla.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Onko Kristian Meurmanilla jokin sairaus :shock: Minulla ei ainakaan ollut mitään tietoa saatikka aavistusta sellaisesta :eiei: No itse en ole hänen edesottamuksiaan pahemmin seurannutkaan, koska en juurikaan pidä hänen musiikistaan enkä lauluäänestään. :sorivaan:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Margot »

En tiennyt minäkään, että Kristianilla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. :shock: Mun mielestä noin yleensäkään mielenterveysongelmia ei ole kauhean helppo ulkopuolisen huomata, joten en toisaalta yhtään ihmettele, etten ollut tajunnut.
What color is your life?

Tess
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 09:11

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Tess »

^Tällaisiin asioihin tietenkin kiinnittää herkemmin huomiota, jos on tavalla tai toisella ollut tekemisissä mielenterveysongelmista kärsivien ihmisten kanssa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Toisaalta silloin jos on ollut tavalla tai toisella ollut tekemisissä mielenterveysongelmaisten kanssa kiinnittää myös huomiota siihen, kuinka kevytmielisesti monet täysin työkykyiset henkilöt niistä julkisuudessa milloin minkäkin muotidiagnoosin alla puhuvat. Nyt bipolaari tuntuu olevan huudossa, kiitos Teho-osaston. Läpi onkin käyty burn-outit, depressiot, lapsilla erilaiset kirjainyhdistelmät ja mystisromanttinen asperger, joka tuntui julkkisäitejäkin viehättävän, siihen kun saattaa liittyä huomattavaa erityisälykkyyttä.

Edellinen ei tarkoita, etteikö ko. tapaus olisi todellinen. Itseasiassa se selittäisi paljon ja tunnen kyllä myötätuntoa Kristiania kohtaan. En silti pidä hänestä tulkitsijana lainkaan, enkä usko että levy kaatuu huonoon julkisuuteen - ryöpystystähän hän ei ole osakseen saanut.

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

En liiemmin pidä tästä Meurmanista, mutta kyllä mä ajattelin, että on ihan rohkeaa ja hyvä asia puhua julkisesti sairaudesta. Mielen sairauksista puhuminen kun toivoni mukaan myös hieman lisää tietoa ja ymmärrystä niitä kohtaan.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tess kirjoitti:^Tällaisiin asioihin tietenkin kiinnittää herkemmin huomiota, jos on tavalla tai toisella ollut tekemisissä mielenterveysongelmista kärsivien ihmisten kanssa.
Kukapa ei nykyaikana olisi ollut.
What color is your life?

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ihmettelen nimimerkki Tessin reaktioita. Ainakaan minulla ei ole ollut tarkoitus pilkata kenenkään mielenterveysongelmia, enkä usko että kenelläkään muullakaan on.

Lisäksi minusta on vähän kökköä mennä sanomaan, että näkeehän sen jo päältäkin ettei joku ole terve. En ole samaa mieltä, ja perustan väitteeni sille että minullakin on paljon kokemusta mielenterveysongelmista kärsivistä ihmisistä. MUOKS: tarkoitin tällä sitä, miten se muka näkyi jo Idolsin aikana. Ainakaa minä en sellaista huomannut tai epäillyt.

Kaikesta huolimatta katson, että minulla on oikeus kritisoida Kristianin jatkuvaa julkisuudenhakuisuutta ja otsikoissa paistattelua. Hatunnosto herran rohkeudelle kertoa mielialahäiriöstään, mutta pliis jätettäisiinkö nuo mopokolarijutut ym. jatkossa vähemmälle?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

barbarossa kirjoitti:En liiemmin pidä tästä Meurmanista, mutta kyllä mä ajattelin, että on ihan rohkeaa ja hyvä asia puhua julkisesti sairaudesta. Mielen sairauksista puhuminen kun toivoni mukaan myös hieman lisää tietoa ja ymmärrystä niitä kohtaan.
Tämäkin on kyllä ihan totta :peukku:

- kunhan se ei luo mielikuvaa esimerkiksi siitä että mulla oli tossa viimekuussa vakava masennus, mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja nyt on homma hanskassa. Tai että jostain kirjainyhdistelmästä tai aspergerista tulee jotain joka tekee lapsen "erityiseksi" ja sitten ne lapset jotka todella painivat ongelmien kanssa saavat osakseen entistä suurempaa ymmärtämättömyyttä, koska se toinen "erityinen" on ihan "kiva ja tavallinen" koska sen kasvatuksessa on "onnistuttu".

Tess
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 09:11

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Tess »

ZetZet kirjoitti: Kaikesta huolimatta katson, että minulla on oikeus kritisoida Kristianin jatkuvaa julkisuudenhakuisuutta ja otsikoissa paistattelua. Hatunnosto herran rohkeudelle kertoa mielialahäiriöstään, mutta pliis jätettäisiinkö nuo mopokolarijutut ym. jatkossa vähemmälle?
Idols on ilmiö, johon liittyy voimakas julkisuus. Idolien tekemiset ovat iltapäivälehtien tarjoamaa päivittäistä saippuaoopperaa. Nähtävästi se myy. Anna Abreu ja Ari Koivunen ovat jatkuvasti otsikoissa ja usein hyvin tyhjänpäiväisistä aiheista. Idoleille luodaan erilaista imagoa ja siksi heistä kerrotut jutut ovat sävyltään erilaisia. Minusta ei ole tarpeen syyllistää erityisesti Kristiania ylettömästä julkisuudesta, koska se vain kuuluu idols-tähtien rooliin. Idolsia ilmiönä on varmasti aihetta kritisoida.

Idolien menestys ei myöskään kovin paljon perustu heidän taitoihinsa ja kykyihinsä, vaan siihen, miten onnistunut ja sopivaan kohderyhmään vetoava tuotepaketti kustakin onnistutaan tekemään. Kristianin menestystä epäilen sen vuoksi, että hänen tuotteistamisensa ei minun mielestäni ole onnistunut. Kuluttajat eivät varmasti tiedä, mitä saavat, jos "ostavat" Kristian Meurmanin.

Mielialahäiriöstä kertominen on minusta aika erikoinen poikkeama tavallisesta höpöhöpö-idolsjulkisuudesta, koska juttu on ilmeisen totta ja kyse on vakavasta sairaudesta eikä nopeasti kärsitystä pikku masennuksesta.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Huomasinpas äsken, että olin onnistunut kokonaan unohtamaan tämän Krissen viisutyrkyn :rofl: . Kertookin jotain kappaleen tasosta. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kehnosta viisutyrkystä huolimatta Kristianin toinenkin levy näyttää menestyvän hyvin.
Toisella viikollaan se nousee Suomen virallisen albumilistan sijalle 4. :peukku:

Ja itse asiassa levyn nimikkokappale Läpi yön on meikäläisestä aika kiva biisi. :joojoo:

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Tuskin mikään viisuvuosi on tuottanut näin monta Top 10 albumia, tai itseasiassahan voi puhua top 5 albumeista ja ykkösistäkin monikossa. :peukku: Harmi ja ihme ettei Mikael sitten yltänyt kärkikahinoihin.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Äläpä muuta virka. Mikael olisi ansainnut levymyynnnillisen menestyksen siinä kuin toisetkin. Ehkäpä se iso läpimurto vielä odottaa nurkan takana. :peukku:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Roope »

Viisukarsittujen valioihin on Kristian kelpuutettu :peukku:

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8 ... 373&a=6591

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Tämä on kyllä yksi viimevuoden unhokeista. :mitvit: Ennen viikonloppua tyhjensin digiboxiani, ja näitä karsintoja dvd:lle siirtäessäni minun oli pakko oikein jäädä kuuntelemaan tätä biisiä. Enpä kyllä nytkään osaisi sitä hyräillä, jos joku pyytäisi. :eiei:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

:O Kuinkas täällä ei olla tästä biisistä tykätty? Mun mielestä oli ihan kiva balladi. :joojoo:
Saltanötter och pärondryck

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5051
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Kristian Meurman - Jos en sua saa

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Tylsä biisi, yks tähti. zzz
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Lukittu