Vuokko Hovatta - Virginia

ESC 2008 -arkisto.

Vuokko Hovatta: Virginia

*****
51
39%
****
25
19%
***
22
17%
**
12
9%
*
22
17%
 
Ääniä yhteensä: 132

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Wadde kirjoitti:
Anna_M kirjoitti: Täällä yksi :joojoo:
Mää kans! :hei:
Mä niin haluisin taas kylmiä väreitä ja kostuneita silmäkulmia. Perjantai tosin kamala työpäivä, aikainen herätys. Toivottavasti showtime ei ole liian myöhään.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tavastiahan on aikaistanut showtimeä etenkin arki-iltoina. :peukku:
Tavastia ja Semifinal aikaistavat jatkossa arki-iltojen konserttien soittoaikoja. Tulevaisuudessa ovet avataan arkisin pääsääntöisesti klo 20.00 ja ensimmäinen esiintyjä aloittaa viimeistään klo 21.30. Mikäli illan aikana lavalle nousee useampia esiintyjiä, nähdään ensimmäinen yhtye klo 21 ja seuraava klo 22.
http://www.tavastiaklubi.fi/index.php?g ... uutinen=41" onclick="window.open(this.href);return false;
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Subculture kirjoitti:Mä niin haluisin taas kylmiä väreitä ja kostuneita silmäkulmia.
Valistakaas mua nyt anatomiassa, eikö silmäkulmat ole silmän yläpuolella... siinä missä kasvaa ne kulmakarvat?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kyllä ne minusta on ne silmien sivut, josta kyyneleetkin tulee :miettii:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

AntSa kirjoitti:
Trex kirjoitti:Vuokon levy oli viikon 4. myydyin albumi. :peukku:
Upeata kun tällainenkin musiikki puhuttelee ns. tavallisia musiikin kuluttajia! :ihana: :tapu: :tuuletus: ONNEA VUOKOLLE ja tiimilleen tästä hienosta debyyttisijoituksesta! :ihana:
Oho! Nyt vasta huomasin tämän hienon uutisen. Tosiaankin. Mahtavaa, että suomalaiset kuulevat oikein!! :ihana:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Sijoitus saattaa tuosta nousta, kun kaupat hankkivat lisää levyä kysyjille, eikä ole koko ajan lopussa.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olisivatpa suomalaiset kuulleet oikein jo Suomen finaalissa. :ihana:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

JukkaV kirjoitti:Olisivatpa suomalaiset kuulleet oikein jo Suomen finaalissa. :ihana:
Mie kuulin oikein vasta siellä. Finaalia ennen tää ei sytyttänyt ollenkaan, mutta siellä jotenkin räjäytti tajunnan. :kups:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Colby »

Mahtavaa kyllä, että suomalaiset ovat löytäneet Vuokon musan jo heti alussa näin hyvin. En olisi uskonut, että Vuokko nousee noin korkealle listalla, mutta hyvä näin! :tapu:

Omia suosikkejani on Virginian lisäksi Syleily, Lumottu veli, Lempieläimiä ja Hiljaiset vuodet. Viimeksi mainittu paljastui yllätyksekseni Paula Vesalan tekstittämäksi. :ihana:

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Kun kuuntelin tätä laulua semifinaalissa jotenkin ajattelin että tämä olisi "ehkä" hyvä laulu jos vaan Vuokon ääni olisi pikkuisen vahvempi . Eli jostain syystä tuntui että nuo viulut olivat liian kovaäänisiä Vuokon ääneen verrattuna. Mutta finaalin aikana ( vaikka katsoinkin senkin tv:stä eikä paikalla) yllättyin että se ei enää tuntunut siltä . Vuokon ääni ja koko kappale musiikkineen oli just eikä melkein yhteensopivia . Wow, onpas tämä ihan oikeasti tosi mahtava kappale ja se olisi voinut jopa menestyä kansainvälississä . Oikea taideteos :kups: Se nousi omalla listalla kyllä niin korkealle että olisin suonut voittoa. :peukku: Se kyllä oli itsellekin yllätys. :surrur:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vuokon toinen albumilistaviikko sujuu nousujohteisissa merkeissä. Tämän viikon 3. myydyin albumi Suomessa! :tuuletus:

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Tuota, mä olen juutuupannut ja löytänytkin tän esityksen, mut mikä noista on se AC- tai finaaliesitys?

Olis kauheen kiva nähdä, kun ei tullut otettua edes talteen tota Suomen finaalilähetystä ja mitä nyt näitä kommentteja on lukenut, niin on petrannut semiesityksestään melkoisesti...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja AntSa »

MuzaMaza kirjoitti:Vuokon toinen albumilistaviikko sujuu nousujohteisissa merkeissä. Tämän viikon 3. myydyin albumi Suomessa! :tuuletus:
:tuuletus: UPEATA VUOKKO!!!! :tuuletus: Ja tietee myöskin Suomen levyjä jonottava kansa. :tapu:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Tää pitää ehottomasti hankkia! On sillä Vuokolla niin upee ääni + lavakarisma.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja JIM »

Aivan mahtava toi lista sijoitus Vuokolta. :tapu: Upeeta. :tuuletus: Ehdoton levy hankinta. :joojoo:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Darhen »

<3 :rakkaus: :ihana: Levy hankittu. Piti kuunnella ihan kaksi kertaa putkeen; ihanaa musiikkia!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vahvaa ja väkevää, elämänmakuista musiikkia sisältävä Lempieläimiä tämän viikon Suomen 4. ostetuin levy. :peukku: Komea on myös tv-mainos.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tällä viikolla Lempieläimiä Suomen 3. myydyin!! :tuuletus:

Hienoa, että laatu kelpaa :joojoo:

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Lempieläimiä on paras levy vuosikausiin. <3

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Lempieläimiä on mahtava levy. Eräille kuppilalaisille olenkin ehtinyt jo selittää, miten raita Helise taivas saa aina palan nousemaan kurkkuun. Muutoinkin hieno levy. :ihana:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ja jälleen kyllä, levyn muu materiaali, mitä olen kuullut, on niin kivaa että kuuntelisi mielelään lisää. Siis eihän karsintojen taso mikään surkea ollut olenkaan, kun sieltä nousi monta oikeasti hyvää esiin.

Virginian tekstistä en kyllä pitänyt, koska itselle se on niin läpikalutun kitschistinen aihe ja täysi antikliimkasi, kun siitä ei saatu yhtään mitään erityistä uutta esiin.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Ostan harvoin levyjä, mutta tämä oli kyllä melkoinen pakko saada-hankinta. Niin kovin Virginiaan ihastuin viisukarsinnoissa. Levy on loistava, se on soinut viime viikon lähes tauotta soittimessa. Ihailen sanoituksia, ihailen sävellyksiä ja taustoja sekä Vuokon helisevää ääntä.
Colby kirjoitti:Mahtavaa kyllä, että suomalaiset ovat löytäneet Vuokon musan jo heti alussa näin hyvin.
Minulla ei ole nyt varmaa tietoa asiasta, mutta jos aletaan ystävystyä pilkun kanssa, niin eihän Vuokko ole sanoittanut,säveltänyt tai edes sovittanut yhtään kappaletta levylle! Korjatkaa jos olen väärässä.

Minua häiritsee Vuokon äänessä eräs asia: siinä ei ole pohjaa eikä vahvuutta. En todellakaan ole mikään laulun ammattilainen, enkä väitä, että itse osaisin paremmin nämä kappaleet tulkita, mutta sitä vahvuutta levyn laulut kaipaavat. Vahvalla äänellä voi myös laulaa herkästi, näin kappaleille tulee enemmän "kosketuspintaa" ja tulkinta vahvenee. Sävelet tulevat kaikki kyllä todella kirkkaasti ja puhtaasti, mutta koko levyllinen hempeilyä on -mistä kukakin tykkää, mutta levy osoittaa ainakin minulle sen, että kovin monipuolinen laulaja hän ei ole.

Kritiikistä huolimatta pidän laulajasta sekä levystä hyvin paljon. Sanoitukset ovat ihanan erikoisia ja aiheet kaikkea muuta kuin tavanomaisia.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla Vuokon levy on ollut tehosoitossa. Monta ihanaa biisiä, Mustaa jäätä, Helise taivas, Virginia, Marjalude ja erityisen ihana Lumottu veli :ihana:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ruut kirjoitti:Minua häiritsee Vuokon äänessä eräs asia: siinä ei ole pohjaa eikä vahvuutta.
Olen ihan samaa mieltä, toisaalta just tässä genressä asiaan on aika lailla noin historiallisesti ottaen suomessa tottunut (kristiina halkolahan esimerkiksi on aika epätoivoinen laulaja, ja siitä vuokko on todella kaukana).

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

ta1ja kirjoitti:
Ruut kirjoitti:Minua häiritsee Vuokon äänessä eräs asia: siinä ei ole pohjaa eikä vahvuutta.
Olen ihan samaa mieltä
:hihi:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

tonywerner kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Olen ihan samaa mieltä
:hihi:

Mitäs se pohja ja vahvuus sit äänessä ois? Ja miten Vuokko vois sitä parantaa?

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

hyi pois sieltä kariibialta tuokkostenne äärestä, hyi hyi, asennekasvatukseen luterilaiseen pohjolaan!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

ta1ja kirjoitti:Ja jälleen kyllä, levyn muu materiaali, mitä olen kuullut, on niin kivaa että kuuntelisi mielelään lisää. Siis eihän karsintojen taso mikään surkea ollut olenkaan, kun sieltä nousi monta oikeasti hyvää esiin.

Virginian tekstistä en kyllä pitänyt, koska itselle se on niin läpikalutun kitschistinen aihe ja täysi antikliimkasi, kun siitä ei saatu yhtään mitään erityistä uutta esiin.

Yks ihminen joka asui jonkin aikaa Epsanjassa mainitsi, että jotenki ku sinne Suomeen palas, jokin tökki. Kauhee ilottomuus ja masis ja kaikkien ihmisten synkkämielisyys. Mun mielestä Suomi on niin loistava TULKKI kaikille ilmiöille.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Juurovissön kirjoitti:Mitäs se pohja ja vahvuus sit äänessä ois? Ja miten Vuokko vois sitä parantaa?
Oliko tuosta kyse? Minä ymmärsin Ruutin kommentin niin, ja siis sehän ei ollut kovinkaan kriittinen, että Vuokola itse ääni - joka on sinänsä tietenkin kaunis, puhdas jne - ei ole ehkä se juttu vaan tulkinta painottuu, niin kuin näyttelijöillä yleensä. Ja silloin joskus se häiritsee että äänenkättö ei ole ihan samaa kuin tulkinta, mutta kyse on nyansseista.
Juurovissön kirjoitti:Yks ihminen joka asui jonkin aikaa Epsanjassa mainitsi, että jotenki ku sinne Suomeen palas, jokin tökki. Kauhee ilottomuus ja masis ja kaikkien ihmisten synkkämielisyys. Mun mielestä Suomi on niin loistava TULKKI kaikille ilmiöille.
Nyt mä en kyllä yhtään tajunnut mitä tarkoitat. Minusta tuolla ei ole mitään sen kanssa tekemistä, että Virginian teksti oli varsin kliseinen. Körttivirret ovat minusta hienoja niin kuin Välimeren hymyilevät o solemio jututkin. Kyse on siitä, että kun ottaa noin myyttisen aiheen, josta varmaan kaikki taiteita tai humanistisia aineita yliopistolla tahkoavat (ainakin naispuoliset) henkilöt saavat tärinöitä jossain identiteetin rakennuksen vaiheessa, niin ei vaan jotenkin sitten vaiheen mentyä ohi iske yhtään, jollei siitä saa jotain muuta sanottua kuin "se tietää kyllä miten tässä käy" ja Virginia kirjoittaa. Miksei tekstin tekijä luottanut omaan kokemusmaailmaansa, miksi piti käyttää Virginiaa kainalosauvana? Tuollaisena kyse on Woolfin vähän ulkokohtaisesta fanitustekstistä.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vuokko Hovatta - Virginia

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ruut kirjoitti:ä.

Minua häiritsee Vuokon äänessä eräs asia: siinä ei ole pohjaa eikä vahvuutta. En todellakaan ole mikään laulun ammattilainen, enkä väitä, että itse osaisin paremmin nämä kappaleet tulkita, mutta sitä vahvuutta levyn laulut kaipaavat. Vahvalla äänellä voi myös laulaa herkästi, näin kappaleille tulee enemmän "kosketuspintaa" ja tulkinta vahvenee.
Mutta Vuokon vahvuushan on juuri upea tulkinta. Ääni on pikkutyttömäinen, mutta kaunis ja puhdas. Nämä lauluthan ovat juuri sellaisia, joiden esittäminen vaatii herkkää tulkintaa, ei mikään pateettista ja mahtipontista laulua a la Anneli Saaristo. Tämän levyn sävellyksethän ovat juuri Vuokon äänelle ja tulkinnalle parhaat mahdolliset, niissä on hänen laulamanaan säilynyt herkkyys ja kauneus.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Lukittu