Jippu - Kanna minut

ESC 2008 -arkisto.

Jippu: Kanna minut

*****
14
13%
****
16
14%
***
16
14%
**
29
26%
*
37
33%
 
Ääniä yhteensä: 112

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Violette »

Rousku kirjoitti:
Violette kirjoitti:Slaavimelankoliassa on edes toivonpilkahduksia ja melodiaa, tässä ei muuta kuin surua ja epätoivoa. :eiei:
Jos tämä olisi pelkkää epätoivoa, niin täähän pyytäisi elämää loppumaan just nyt ja heti, sen sijaan että pyytää ettei se ihan lähipäivinä ainakaan vielä loppuisi! Muutenkin biisi on minusta enemmän lohdullinen kuin epätoivoinen: niin kauan kuin pyytää apua (se "kanna minut"), on toivoa. Ja onhan tässä melodia!
Mä taas tulkitsen sen luovuttamisena... Yksin ei enää jaksa. "Kanna minut, mä en koskaan löydä perille". Ja kyllä minusta on aika epätoivoista pyytää, ettei elämä loppuisi vielä lähipäivinä. Eli että on jo alistuttu siihen, että se loppuu kuitenkin kohta... Tyypillisen suomalainen masentunut sanoma tässä. :heh: Sitä paitsi minulle ne toivonpilkahdukset ja kappaleen yleinen tunnelma välittyvät myös melodiassa. Koko ajan laskeva melodia kuulostaa epätoivoiselta, jos melodia nousee, se kuulostaa jo paljon toiveikkaammalta.

Mutta mulla ei olekaan tyypillinen suomalainen musiikkimaku, mua viehättävät enemmän nousevat abbamaiset melodiakulut kuin itseään toistavat, laskevat melodiat. En usko, että tällainen suomalainen melankolia menestyisi ulkomailla. Mutta eipähän sitä tarvitse tämän kappaleen kohdalla enää miettiäkään. :)

Älkääkä nyt käsittäkö väärin, minusta suomalaisten "itsetuhoisuus" ja alakuloisuus on jotenkin hienoa, sehän vain kuuluu luonnollisena osana kulttuuriimme ja kansamme mentaliteettiin. Opin arvostamaan sitä etenkin asuessani hetken aikaa ulkomailla ja seuratessani muiden eurooppalaisten joskus railakkaasti yliampuvaa tekopirteyttä. :heh: Musiikissa en vain edelleenkään sitä jaksa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jipun kakkosalbumi on juuri valmistunut ja sen julkaisupäivä on 2.4.2008. Levy on nimeltään ”Kuka teki minusta tämän naisen” ja sen on tuottanut Markus Koskinen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja umbros »

Pete kirjoitti:Jipun kakkosalbumi on juuri valmistunut ja sen julkaisupäivä on 2.4.2008. Levy on nimeltään ”Kuka teki minusta tämän naisen” ja sen on tuottanut Markus Koskinen.
Oi, se pitää mennä hakemaan heti sitten! :ihana:

Jotenkin tosi harmillista, miten paljon Jippua on parjattu täällä. Biisistä, eläytymisestä, sanoituksesta, suhuässästä... Ok, Jippu vetoaa marginaaliryhmään (muun muassa minuun) ja tiesin heti sillä sekunnilla kun Jippu viisuehdokkaaksi julistautui, että hän tulee jakamaan mielipiteet tasan kahtia. Hän ei ole artistina "perusmeikäläinen" miltään kantilta (voimakas tunnelataus esittämisessä jne.), ja juuri esimerkiksi siksi jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Kanna minut oli minusta vahva ja herkkä esitys. Joillekin se oli mitäänsanomaton valitusvirsi. Mahtavaa miten musiikkia voi tulkita ja kuunnella niin eri tavoin! :peukku:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Jippu on kylla loistava artisti.. :kups:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Violette kirjoitti:Mä taas tulkitsen sen luovuttamisena... Yksin ei enää jaksa. "Kanna minut, mä en koskaan löydä perille". Ja kyllä minusta on aika epätoivoista pyytää, ettei elämä loppuisi vielä lähipäivinä. Eli että on jo alistuttu siihen, että se loppuu kuitenkin kohta... Tyypillisen suomalainen masentunut sanoma tässä. :heh: Sitä paitsi minulle ne toivonpilkahdukset ja kappaleen yleinen tunnelma välittyvät myös melodiassa. Koko ajan laskeva melodia kuulostaa epätoivoiselta, jos melodia nousee, se kuulostaa jo paljon toiveikkaammalta.
Kyllä me sitten kuullaan eri tavoin... Siis jokseenkin kaikki terapiat ja AA:t sun muuthan lähtee siitä, että paraneminen alkaa sillä hetkellä kun kykenee myöntämään että yksin ei jaksa! Ja se elämän loppuminen, minusta se kuulostaa siltä että tyyppi on ensin ajatellut että voi kun kuolis just nyt, mutta nyt se on jo sitä mieltä, että ei elämän nyt ihan vielä tarvitse loppua, katsotaan nyt ainakin muutama päivä vielä... Ja tämä ei siis ole järkeilyä vaan ihan se välitön fiilis joka minulle biisistä tulee.

Ja täähän on kuitenkin duurimelodia. Ja jokseenkin kaikki melodiat alkaa ja päättyy samaan säveleen, eli yhteensä laskettuna nousua ja laskua on saman verran. Mulla soi vahvimmin päässä se "älä lopu elämä" -sanojen nousu. Toisin kuin vaikka Movetronin Cupidossa, jossa jää junnaamaan laskeva "taisin unohtaa" (ja se biisi taas minusta kuulostaa ankealta).

Tiku
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 10:57

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Jippu - Kuka teki minusta tän naisen?
Kuva

1. Kuka teki minusta tän naisen
2. Mies joka ei hylkää
3. Käpertyneenä
4. Mut mä pelkää en
5. Luovun
6. Tuonelan koivut
7. Huono mies
8. Ei sydän osannut väistää
9. Ihan tavallinen aamupäivä
10. Kanna minut
11. En osaa elää

Ja ei kun levykauppaan 2.4! :tapu:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Naali »

Onpa jotenkin ihana kansi. :ihana:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Tiku
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 10:57

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Jipun uusia biisejä kuunneltavissa:
http://www.myspace.com/jippumusic" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuka teki minusta tän naisen? <3 Kaunista.

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja umbros »

Onpa todella kaunista... :clap: :kiitos: Käsittämättömän taitava nuori nainen! ARVOSTAN, KUNNIOITAN, PALVON... <3 :rakkaus:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Joo - hienoa. Täytyy hankkia tämäkin, eka levy löytyykin. Viisut ei kyllä tehneet Jipulle oikeutta.

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja umbros »

ta1ja kirjoitti:Joo - hienoa. Täytyy hankkia tämäkin, eka levy löytyykin. Viisut ei kyllä tehneet Jipulle oikeutta.
Eivät tehneet todellakaan! Eikä viisut varmastikaan olleet Jipulle oikea paikka alkuunsakaan. Voin mielestäni näin sanoa, vaikka pidän suuresti sekä euroviisuista että Jipusta. Uusista biiseistä tuo "Mut mä pelkää en" olis lyhyemmällä ja terävämmällä sovituksella voinut istua viisuihin ihan hyvin tosin...

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Laulaako Jippu tosiaan "puistokielari ja sitten itkuraivari" vai kuulenko ihan omiani? Jos laulaa, niin ehdottomasti parhaat riimit ikinä! :peukku: :rofl: (Olen siis tosissani.)
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Nehaka kirjoitti:Laulaako Jippu tosiaan "puistokielari ja sitten itkuraivari" vai kuulenko ihan omiani? Jos laulaa, niin ehdottomasti parhaat riimit ikinä! :peukku: :rofl: (Olen siis tosissani.)
LAULAA :uujee: :tapu:

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja umbros »

Kuunneltuani Jipun uudet biisit useampaan kertaan läpi, on pakko sanoa että mykistyneeksi vetää! :shock: Aivan mahtavaa työtä on tyttö taas tehnyt! Jippu on sekä artistina että myöskin biisiensä puolesta sellainen tapaus, että se vaatii useampia kuuntelukertoja ja aikaa ja rauhaa. Kanna minut on uuden albumin biiseistä minusta varsin keskitasoa; levyltä löytyy useampia kirkkaampiakin helmiä, jotka saa koskettavat kylmät väreet aikaan! :ihana: Vitsi, toivottavasti ihmiset tajuaa hankkia tän uuden levyn hyllyynsä. Aikamoinen aarre tämä Jippu... :rakkaus: <3

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

:puna: :draamaa:

Harvoin joutuu näin täysin kääntämään kelkkansa, mutta Jipun uusi albumi on minusta hyvä, ellei suorastaan miltei loistava :puna: No, iloinen yllätys, kiva että saa muuttaa mieltänsä positiiviseen suuntaan joskus :peukku:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Naali »

Samixii! :kups: Oon ihan koukussa.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mun ei tarttenut kääntää ees takkia ja oon koukussa! Varmasti alkuvuoden kuunnelluin levy mun soittimissa! Tällä hetkellä pauhaa "Tuonelan koivut" ja "Huono mies" aina kahteen kertaan peräkkäin :tapu:

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Olettepa te olleet reippaita! :shock: Mä sain kyseisestä artistista niin kamalat traumat vanhojen ennakkoluulojeni höysteeksi, että liki huudahdin ääneen kauhusta, kun näin levyn mainoksen jossain. Puhumattakaan siitä, että sitä joutuisi kuuntelemaan. :apuva:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9502
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja kwak »

Onpa tosiaan ihana levy! :ihana: Etenkin viimeinen raita En osaa elää koskettaa kovin. :parku: Tätä on tullut kuunneltua tänään niin paljon MySpacesta, että pitää kyllä huomenna hakea ihan oikeakin levy kaupasta.
Keep your head high above the water

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

kwak kirjoitti:pitää kyllä huomenna hakea ihan oikeakin levy kaupasta.
Kunnon poika :hali:

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Ei yhtään kiinnosta ostaa mitään Jipun itkuvirsi-levyä. :nohyi: :nohyi: :nohyi:

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Tuli tänään haettua levy kaupasta, stockmannilla kanta-asiakastarjouksessa :peukku: Vielä en tosin ole ehtinyt kuuntelemaan.

Uusimassa Imagessa juttua Jipusta ja Hanna Marshista, joista jälkimmäinen myös komeilee kannessa :peukku:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jesssss!!!

Jippu meni listakärkeen :tuuletus: Se oli ansaittua.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hyvä hyvä. :tapu: :peukku:

Yllättävää kyllä karsintatulokseen nähden. Pitää varmaan mennä Ultra Bran vuoden 2000 karsiutumiseen asti, että Suomen karsinnoista löytyy edellinen tapaus, jossa artistin puhelinäänestyssuosio jää näin kauaksi sekä karsintaosallistumista lähinnä edeltävän että lähinnä seuraavan albumin suosiosta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

:tapu:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Listaykkönen, Listaykkönen! :-*

Aikamoinen yllätys, ainakin minulle.

Onnittelut ihanalle Jipulle!!! :hali:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ihana uutinen tämäkin! Aivan upeata, että JIPUN tarinat löytävät kuulijoita. :ihana: Melkoisia myyntitykkejä kyllä useampikin karsintanimemme tänä keväänä!!! :tapu: IHAN LOISTOO!!! :tuuletus:

Ihana Jippu. :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Täytyy vielä lisätä että tää Jipun levy on kertakaikiaan aivan mielettömän hieno, tänään just kotimatkalla tuli mukaan. Tosi upeaa tulkintaa, herkkää ja voimakasta - olihan se tiedossa etukäteenkin aiemmasta, mutta silti.

- ei ollutkaan pahat nää Suomen karsinnat ollenkaan. Ehkä ei sillä tavalla että palvelisivat itse viisuformaattia, mutta hienoa musiikkia sieltä tuli erilaisille levyille. Aina jaksaa näistä iloita, joissa on oikeasti jotain ajatusta, paloja sielusta, eikä sitä keskivarmaa ja tasapaksua oli se sitten kevyttä tai raskasta. Mä olen tyytyväinen.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Jipun levy-yhtiö tiedottaa:

JIPPU ALBUMILISTAN KÄRKEEN :tuuletus:

Jipun kakkosalbumi "Kuka teki minusta tän naisen" nousi julkaisuviikollaan suoraan virallisen albumilistan ykköseksi.

Uusi levy näyttää jatkavan kultaa myyneen edeltäjänsä viitoittamalla tiellä. Jipun koskettavat laulut ovat saaneet ison ja jatkuvasti kasvavan kuulijajoukon.

Toukokuussa nähdään Nelosella henkilökuva "Elämän varjoissa ja valoissa: Jippu". Ohjelmassa kuullaan 22-vuotiaan laulaja/lauluntekijän Jipun ajatuksia omista lauluistaan, arjesta, rakkaudesta ja elämästä. Ohjelma tulee ulos lauantaina 10.5 klo 16.30 ja uusintana samaan aikaan 17.5.

Uuden levyn lauluja pääsee kuulemaan lähiviikkoina Jipun keikoilla seuraavasti: 15.4 Tampere-talo, 16.4 Tapiolan Kirkko, 26.4 Lahti Big Light, 27.4 Espoo April Jazz ja 2.5 Helsinki Stoa.

<www.jippu.com
<www.popgram.fi
<www.hmc.fi

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:niinpa: Nytin kriitikon tilitykset jatkuvat. Kolme tähteä Jipulle on liian vähän, varsinkin kun perusteena ovat tällaiset "kiusallisia assosiaatioita lehtien nuortenpalstoihin" tyyppiset epäilyt, mutta muutoin levy on kuitenkin "Paljaudessaan vaikuttava". Päätä nyt, hyvä mies, ihan yleisesti ottaen. Kritiikkisi ovat täynnä näitä näitä epäloogisuuksia - nuortenpalstoissakaan kun ei ole lähtökohtaisesti mitään noloa, sellaistahan se elämä on välillä aikuisenakin. Sen huomaa, kun ei ole niin arka omasta aikuisuudestaan. :niinpa: :niinpa:

http://nyt.hs.fi/musiikki/artikkeli/1135235467012

Lukittu