Katsastin sitten minäkin eilen nämä Svedutyrkyt. Ja jo nyt voin sanoa, että ei todellakaan harmita että jää tänä vuonna MF-finaali väliin. Sen verran surkeita olivat lauantai-iltaiset valinnat. Huh.
Tässä mun mietteitä:
1. Brolle - 7 Days And 7 Nights
- Että ihan finaaliin sitten tämä Brolle! (Hah. naurettava nimikin) Onks nää jenkkiviisut, vai eikö ruottalaiset Las Vegasin floppaamisesta mitään oppineet. Se oli sentään hyvä biisi. Tää oli ihan kamalaa huttua.
2. Loreen - My heart is refusing me
- Vähän häiritsi artistin huonoryhtinen olemus ja vaatekin oli ihan kauhee. Mutta biisi sen sijaan mielenkiintoinen ja vahvasti tätä päivää. Ja olihan tuolla muijalla komee ja kuuluvainen ääni. Tästä oikeasti tykkäsin.
3. Babsan - Ge mig en spanjor
- Oikeesti. Onks näille trassuille joka vuosi joku kiintiö olemassa? Niin loppuunkaluttu aihe jo viisuissa, ettei enää naurata. Pelkkänä audiona ihan jees, mutta en mie tommosta oikein kattella jaksanut. Onneksi ei päässyt jatkoon.
4. Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
- Se oli ihan nättiä, mutta samantien unohdettavaa. Laulakaa mulle tää biisi sanasta sanaan, jos osaatte.
5. Sanna Nielsen - I'm in Love
- Brigitte Nielsen??!?!? Voisin antaa porttikiellon Herra G:sonille euroviisuihin. Tai hän voisi edes yrittää. Niin kliseinen ja miljoonaan kertaan kuultu kappale. Yäk! Ja aikamoista tekokarismaa "hehkuu" tämä Nielsen. Hänen paras tyrkkynsä on ollut vuonna 2005. Nyt stailauskin oli niin muovinen, että ihan naurattaa. Valitkaa vaan tämä ja jämähdätte taas semiin. Tota pakettia ei osta Euroopassa kukaan. Ei kukaan.
6. The Moniker - Oh My God!
- Pisteet persoonallisuudesta. Tosin lavashow oli jo niin täynnä kaikkea, että itse kappale unohtui sen jalkoihin. Mutta mieluummin tääkin jatkoon kuin Brolle ja Brigitte...
7. Anniela - Elektrisk
- Oikeesti 2. Pitäis kai osata laulaakin ja olla karismaattinen. Täysin epäuskottava paketti ja naurettava esitys. Surkeaan biisin kyhättynä jopa oikeasti nauratti.
8. Christian Walz - Like Suicide
- Tälle biisille kävi samalla tavoin kuin Salemin Keep on walkingille. Ensin oudoksuin ja kummeksuin. Mutta sitten sen huomasi vaivaavan mieltä ja soivan päässä tuon tuosta. Ihanaa kun kappale ei ole niitä helpoimpia pureskeltavia kuten Brigitten väsynyt homohumppa. Tässä kuuntelijakin pistetään koville ja aistit auki. Ylivoimaisesti eränsä kiinnostavin biisi ja paras koko kuudestatoista jo kuullusta. Mitäpä sitä jatkoon ottamaan.
Mun valintani olisivat siis olleet Christian Walz ja Loreen.
Andraan The Moniker ja ... Elisabeth kai sitten. Voi voi Ruotsia. Olette niin hukassa.
Euroviisut, Suomen karsinta 1961-2011. R.I.P.