Aili - Mun taivas

Euroviisut 2012 Bakussa

Aili - Mun taivas

*****
20
22%
****
14
15%
***
14
15%
**
21
23%
*
22
24%
 
Ääniä yhteensä: 91

Avatar
Dana123
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 862
Liittynyt: 23 Touko 2011, 15:13

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Dana123 »

olen tänään paininut tämän kappaleen kanssa pitkääj ja kyllä minä jotenkin tästä kiinnostuin :suomi: :suomi: :suomi: saattaa olla, että en pidä tästä taas seuraavalla kuuntelulla, mutta nyt mennään näillä
No, I can't even read the news today
cause everything reminds me of yesterday

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja phale »

ta1ja kirjoitti:Biisi on aivan ihana, tykkään tosi paljon Petäjän töistä muutenkin, Captain Cougarin levyt hienoja.
Nyt kun sanoit niin kieltämättä tästä tulee hieman mieleen Captain Cougarin kappale Jesus Doesn't Live Here Anymore. Ja tämä vain hyvä asia, hienoja kappaleita molemmat. :)

Avatar
Sarppa
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Elo 2005, 20:19
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Sarppa »

Hajuton, mauton, tunnoton taustamusiikki. Ehkä tää aukeaa myöhemmin enemmän?

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Jasmin - Niin kaunis on taivas.

Tunnelma on erilainen, mutta lopputulos päässäni tän kappaleen jälkeen täysin sama.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Kyllä tämä on kopio kappa Jenni Vartiaisen Tunnottomasta :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja tomato »

Tää itkuvirsi on kai noussut mun suosisiks :heh:
Soi sen verran tiheesti Radio Suomessa, että se on kai tehnyt tehtävänsä.

Tulee pikkasen mieleen Tanskan 95 viisu Fra mols til skagen.
Viimeksi muokannut tomato, 08 Helmi 2012, 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja tomato »

Mickey Joe kirjoitti:
Tulee mieleen Aud Wilken ja "Fra Mols til Skagen" :tanska: , joka oli mun suosikki vuonna 1995.
Oho...en ollut ainoo ;)

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Tässä Ailin live:

"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:ihana: Ihana biisi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Kauhee :eeek: Epävireinen korvia riipivä livelaulu, jännittynyt olemus, ihme sukkahousumekkoasu (tuommoiseen puettiin pikkutytöt 60-luvun lopulla, minustakin on niitä kuvia) ja niiaus vielä päälle. Ei ei ei :eiei: Biisistä tykkään todella paljon, mutta taidan pitäytyä studioversioon. Edit: Tai se taitaa olla tuo järkky vibrato, mikä tässä eniten mättää. Ja sitten tosiaan asu.

Ailille nyt vaan ei sovi seistä pönöttää yleisön edessä mikin takana. Näyttää ihan alakoulun laulunkokeelta silloin aikoinaan, ja kuulostaakin. Vetäisi jalkaan farkut ja joku rotsi niskaan, istuisi jakkaralla, vähän jotain country- tai road-henkeä banjobiisiin. Laulaisi kuin itsekseen tai yhdelle ihmiselle, eikä yleisölle. Ei sillä viisumenestystä saataisi, "mutta hei nää ei olekaan euroviisut" :heh: . Osuvampi esitys biisille silti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :miettii: mielenkiintoista, mä en kyllä nyt kuule mitään äärimmäisen häiristsevää epävireisyyttä - en alkujaan tykännyt kauheasti Ailin venyvästä soundista, mutta en nyt kuule mitään suurta eroa studioon nähden ja olen itseasiassa tottunut Ailin lauluunkin. Tuohan on tuubivideo, jossa on aika paljon taustahälyä ja kaikuja.

Asu oli kyllä epäonnistunut, ei tollaisia telttavesirajoja ohuiden sukkisten kanssa, mielleyhtymä 60-luvun pikkutyttöihin on osuva. Poikatyttöä enkä muutakaan poikamaista road-henkeä tässä en näe kyllä yhtään, kuitenkaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Koetin eliminoida sen taustahälyn vaikutuksen mielessäni, ja silti laulu oli ihan kamalaa.

Ei road ole välttämättä poikamaista, siellähän on niiden motskarisankarijätkien lisäksi myös yksikseen kävellen vaeltavia androgyynejä keijukaisia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja skidi »

Juu, ei tuo epävireinen ollu, mutta ei tuo tyttö kyllä äänensä puolesta mikään livalaulaja ole. Ääni on vinkuva ja vuotoinen, eikä se oikein soi. No tottahan on selvää, että sitä jännitti, mutta arvatkaas vaan, jännittääkö Bakussa! Ai niin, se taisikin olla sivuseikka.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja phale »

Loistava biisi ja onnistunut liveveto. Tuo laulun "vuotoisuus" nyt on tyyliseikka, josta toki ei ole pakko pitää, mutta ei se automaattisesti tarkoita että laulaja olisi huono. Kyllä tuollainen soundi on voitu valita ihan tietoisestikin, eikä vain taidon puutteesta. (Toki jälkimmäinenkin on mahdollista, mutta ei se toisaalta muuta tilannetta kauheasti.)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja romualdo »

[quote="tomato"]Tää itkuvirsi on kai noussut mun suosisiks :heh:
Soi sen verran tiheesti Radio Suomessa, että se on kai tehnyt tehtävänsä.

Tulee pikkasen mieleen Tanskan 95 viisu Fra mols til skagen.[/quotai

ai ku Säkin olet huomannut tämän... upea kokonaisuus, ei voi muuta toivoa kuin että tämä TÄMÄ huomattaisiin ja tajuttaisiin että TÄMÄ tämä ON SE .... ! TÄS on tarpeeksi persoonallisuutta, kiinnostavuutta... jos vertaa muihin ehdokkaisiin niin ne ovat jo niin tavallaan ehkä "moneen kertaan" viisulavoilla jo nähty ettei siis mitäääään jakooo mutta TÄMÄ .... ! TÄMÄ !
jaaahh titäpaitti Aili on Kaustisen tyttössiii !JA ken on kerran käynyt Kaustisen maailmankuulluilla Kansamusiikki festivaaleilla niin palaa sinne kyl helposti vielä uudelleen.... wellcome to the Keskipohojanmaa.... :buahhhaaaa: kerran Pauanteella, Kalevalaishenkisesti rakennetulla taloryhmällä, sijaitsee korkean Puhkionkallion päällä, haaveilin jo siellä erään paanukatoksen alle jääneen luonnonvesilammikon äärellä että täällä olisi mukava pitää Euroviisuleireeeee - jonakin vuonna... vaihtelua siihen iänikuiseen Itä-suomen maailmantappi-jutuille.... miksei Jongunjoki voisi kerrankin vaihtua kalevalahenkiseen Kaustiseen... silleen vielä ne olisivat samaan aikaa, Heinäkuun loppupuolella silloin kun ovat nämä International love song FOlk Festival, siinä olisi vaihteeksi enemmän kuin järkeä .... ! Muzis varmaankin kohta ottaa kauheena yksäriviestifanina yhteyttä minuun tään asian tiimoilta..., ku luinko mä 7päivää lehdestä ettt taitaa olla äijä jo senverraan leipiintynyt tahi joteski kyllästynyt isännän rooliinsa siellä päässä ..... :vino hymy:
ja titäpaitti, Kaustinen on enemmän Keskellä Suomea kuin joku itäinen suloinen upea komea Lieska..... ehkä paremmin monen muunkin saavutettavissa, mm. kuuluisa Pohjanmaan rata kulkee tämän ihanan kauniin rakkaan suloisen kotipitäjäni Kelviån (på svenska) läpi .....


"Nykyään osa kansasta ei erota kuusta ja mäntyä toisistaan. En meinannut aluksi uskoa sitä, mutta niin vain on...." Henry Väre, Kaupunki ja kirkko -lehti.2011.
Viimeksi muokannut romualdo, 13 Helmi 2012, 10:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Ihan mielettömän hyvin onnistunut liveveto! On se kyllä ammattilainen, en huomannut jännitystäkään klubikeikan videossa. Tykkään Ailin äänestä, soundista, fraseerauksesta. <3
Kymmenen sientä.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Naali »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6wf1m9TI ... ure=colike[/youtube]

Tuubiin oli lykätty Ailin harjoitusvideo. Tuosta näkee mun mielestä hyvin, ettei Aili jännitä, vaan sillä on vain tuollainen tapa laulaa. En ole ymmärtänyt valitusta jännittämisestä ollenkaan, mutta videon katsottuani sentään tajusin, mihin muut viittaavat. Sama juttu Ailin laulutavan ja epävireisyyden kanssa: ymmärrän kyllä, mistä muut eivät pidä, mutta omaan korvaan kuulostaa loistavalta. Ihana kappale. :ihana:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Olisi kiva tietää milloin tuo on kuvattu. Harjoitteleeko klubikeikkaa varten vai onko päässyt jatkoon. Paljastiko Aili liikaa. :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja skidi »

Sori, mutta mä en vieläkään kykene pitämään vuotoista ääntä valittuna tyyliseikkana. Kappale on ihan sievä, ja siitä olisi kiva tykätä, mutta ei se onnistu, jos joutuu kuunnellessaan raastamaan korvia päästään. Mutta tossa klubikeikkalaulussa ja harjoitusvideossa oli kyllä selvä ero. :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mulla on kyllä ollut kokoajan sellainen tunne että Aili laulaa täsmälleen juuri niinkuin haluaa. Se kuulostaa täysin hallitulta. Ei vaan kuulu itseäni eniten puhutteleviin valittuihin tulkinnallisiin keinoihin, ts en samaistu tunnetiloihin, mutta minusta tässä on kyse puhtaasti makukysymyksistä. Siis siten, että niissä tunnetiloissa ei ole mitään ohutta tai vikaa, kyse on yksinkertaisesti siitä, että koen asiat eri tavoin, erilaisilla herkkyystaajuuksilla. Vaikea selittää, mutta näin tmän koen :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja manic »

Ailille esityksen ajaksi tulitikut silmiin pitämään luomia auki, kiitos.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja phale »

skidi kirjoitti:Sori, mutta mä en vieläkään kykene pitämään vuotoista ääntä valittuna tyyliseikkana.
Et sitten varmaan kuuntele Jenni Vartiaista, Chisua tai montaa muutakaan nykynaispoplaulajaa? ;)

Vaikka huokoinen ääni onkin kielletty klassisessa laulutyylissä, on se nykyisin popmusiikissa täysin validi ja yleinen efekti. Ei siitä toki tarvitse pitää, mutta se onkin sitten jo eri asia. On toki mahdollista että joillain kyse on tekniikastakin, mutta on se silloinkin tietoinen valinta sen osalta, etteivät he ole kokeneet tarpeelliseksi opetella toista laulutapaa. Ja esimerkiksi Emma Salokoski laulaa välillä huokoisella soundilla aivan tietoisesti (hänen valitsemansa laulutyyli ei omaan makuuni oikein kolahda, vaikka tiedänkin hänet teknisesti oikein päteväksi laulajaksi, mutta tämä onkin makuasia, moneen muuhun varmasti kolahtaa).

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Naali kirjoitti: Ihana kappale. :ihana:
Kappale on ihana joo, se oli studioversioiden perusteella arvioituna peräti puntariykköseni, siinä studiossa Ailin laulukin sopi biisiin, mutta tuo live-esitys vain on jotenkin liikaa korvilleni. Nythän täällä näkyy monelle käyneen päinvastoin: vasta livevedon perusteella ovat noteeranneet biisinkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja skidi »

phale kirjoitti:
skidi kirjoitti:Sori, mutta mä en vieläkään kykene pitämään vuotoista ääntä valittuna tyyliseikkana.
Et sitten varmaan kuuntele Jenni Vartiaista, Chisua tai montaa muutakaan nykynaispoplaulajaa? ;)
En. No, Jenni Vartiaisen yksi levy minulla on (sain sen ilmaiseksi), enkä ole sillä ainakaan kuullut laulutekniikkaa, jolla voisi täyttää ilmapatjan. Chisusta muistelisin, että en voinut sietää, mutta en muista miksi. Epäilen kuitenkin vahvasti, etteivät nuokaan ihan hinkuyskäpotilailta kuulosta. Siis rosoinen ääni ja äänenkäyttö voi olla kaunistakin, mutta siitä en nyt puhu.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja phale »

skidi kirjoitti:En. No, Jenni Vartiaisen yksi levy minulla on (sain sen ilmaiseksi), enkä ole sillä ainakaan kuullut laulutekniikkaa, jolla voisi täyttää ilmapatjan. Chisusta muistelisin, että en voinut sietää, mutta en muista miksi. Epäilen kuitenkin vahvasti, etteivät nuokaan ihan hinkuyskäpotilailta kuulosta. Siis rosoinen ääni ja äänenkäyttö voi olla kaunistakin, mutta siitä en nyt puhu.
Nuo siis olivat esimerkkejä laulajista jotka käyttävät huokoista ääntä, mutta on toki mahdollista että he tekevät sen vähemmän silmiinpistävästi (tai siis korviinpistävästi :) kuin Aili. Muistaakseni Vartiaisen esikoislevyn arvostelu oli otsikoitu Helsingin Sanomien Nyt-liitteessä "Harvinaisen hyvä hönkäilijä".

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Ailin taivas ja mun helvetti! Eikös nyt ole kuitenkin kysymys euroviisuista? Pisteet multa 0-, mutta tähän raatiin pakollinen yksi piste:-(((

Albatrossi

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Albatrossi kirjoitti:Oli vaikea saada sanoista selvää. Tylsä, hivenen väkisin tehdyn kuuloinen. Laulajan äänestä/tavasta laulaa en innostunut. Kuuntelin eilen tämän enkä muista enää mitään.
Marraskuussa kirjoittamani kommentti :surrur: .

Mitähän lie tapahtunut, mutta klubiversio kuulosti hyvältä. Sanoista sain selvän ja pidin jopa Ailin tavasta laulaa.
Vaikuttava ja herkkäkin, melodinen ja kaunis, nousi yhdeksi suosikeistani.

Baku-ainesta?

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Valitettavasti jo laulajan ulkonäkö kappaleen lisäksi pakottaa lähtee jääkaapille.. :lohduton:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36595
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

VIISI TÄHTEÄ! :kups: :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8838
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Aili - Mun taivas

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Nonih, vihdoin Tomppakin tajuaa tämän kappaleen hienoudet. :hali:
Qaj.

Lukittu