Viro 2017: Koit Toome & Laura – Verona

Euroviisut 2017 Ukrainassa
Lukittu

Koit Toome & Laura – Verona

*****
45
42%
****
31
29%
***
9
8%
**
18
17%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 106

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Serduchka kirjoitti:^^^ Mitä mulla on mennyt ohi, kun luin jostain vedonlyöntisivustoltakin, että tällä Ariadnella olisi hyvät mahkut voittoon? :shock: Kuka hän siis oikein on? Ennen en ole hänestä kuullut mitään ja nyt hän jo lienee jonkinsortin ennakkosuosikki myös. Pidän kyllä hänen tyrkystään, mutta ihmetyttää vaan.

Sääli, kun Elinasta ja Rasmuksesta ei kohkata yhtään. :lohduton:
En minäkään tiedä Ariadnesta mitään. :sorivaan: Rasmuksella on hyvä kappale, joka saattaa livenä nousta korkeallekin, mutta tänä vuonna mennään pitkälti nimi edellä (ks. esim. kaikki yleiset ei-Ariadne-ennakkosuosikit). Elinalla rahkeet tuskin riittävät, vaikka kappaleessa ei varsinaisesti mitään vikaa ole - Viron karsinnat vain ovat sikäli julmia, ettei UMK:n tavoin voi ainoana laulaa hyvin ja varmistaa sillä karsintavoitto.

Toki semiesitykset saattavat muuttaa asetelmia paljonkin - mikäli joku floppaa täysin, tulevat muut todennäköisesti takaa ja kovaa. Ei oikeastaan tarvita edes floppia - kun mukana ei ole mikään Goodbye To Yesterday-selviö, pieninkin virhe ja sen aiheuttama ero voi ratkaista.

Veronan vanhanaikaisuudesta sen verran, että olen järkyttynyt Euroopan musiikkimausta, mikäli tuollainen on nykyään suosittua, mutta jos on, niin on. Toisaalta Venäjän auttamattoman aikansa eläneeltä kuulostava tekele voitti yleisöäänet viime vuonna, jopa maissa, jossa kyseinen musiikkityyli ei millään muotoa ole trendikäs (jos on koskaan ollut), joten mistäs sitä tietää. :miettii: Roimasti parempia kappaleita löytyy kuitenkin karsinnoista vaikka millä mitalla, joten toivottavasti edes yhdellä niistä on täydellinen esitys.
Viimeksi muokannut Mattan, 31 Tammi 2017, 12:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mattanille: (en jaksa puhelimella lähteä lainailemaan) Mielestäni Veronassa parasta on juuri sen tuttuus. Se tuntuu samaan aikaan turvalliselta, hyvällä tavalla ennalta arvattavalta mutta samalla tuoreelta ja raikkaalta. Käsittämätön biisi, kun kykenee aiheuttamaan näin paljon yleensä negatiivisiksi koettavia tunteita kääntäen ne silti positiivisiksi. :kups:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä en todellakaan toivo, että Veronasta tulee tälle vuodelle Sergey Lazarevin vastinetta. :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Itse en pidä Veronasta sen takia paljoa, koska siinä ei ole mitään uutta tai hirveästi potkua, jota itse toivon kappaleelta. Ei jaksa mitään vanhanaikaista jumputusta aina kuunnella viisuissa, joten sen takia toivon Viron valitsevan modernimman kappaleen. Mielestäni myös Veronassa on ongelmana se, että sitä on liikaa tuotettu, kun monesti modernimpi musiikki on yksinkertaisempaa. Nämä siis vain minun mielipiteitäni, ei yleinen kansan mielipide siis. Modernimpaa puolta edustaa juuri Angeelia ja Ariadne kappaleineen minulle, paljon kansainvälisemmän kuuloisia kappaleita. Veikkaan, jos Viro valitsisi Lauran ja Koitin kappaleen, kyllä se menestyisi. Minulle ei vaan kuitenkaan aukea sen hienous.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: Mitä mulla on mennyt ohi, kun luin jostain vedonlyöntisivustoltakin, että tällä Ariadnella olisi hyvät mahkut voittoon? :shock: Kuka hän siis oikein on? Ennen en ole hänestä kuullut mitään ja nyt hän jo lienee jonkinsortin ennakkosuosikki myös.
Ehkä joku paikallinen Sandhja :uujee:. Kirii takavasemmalta voittoon ohi ennakkosuosikkien. Jos live sujuu, niin minulle kävisi oikein hyvin. Pirtsakka biisi, on studioversiopuntarissani ihan kärkisijoilla.

Toivon, että voittaja-artistin nimi alkaa A:lla. Joku Verona, pyh :ylppis:.

Edit: kuuntelin Ariadnen biisin, ja on ikäväkseni todettava, että ei se niin hyvä enää olekaan. Mutta kumminkin selvästi parempi kuin Verona. Tässä akustinen live:

Viimeksi muokannut Rousku, 31 Tammi 2017, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvin soivat Lauran ja Koitin äänet yhteen akustisessa versiossakin.



Olisi kyllä hauska kuulla UMK2018-biiseistäkin akustiset versiot jossakin aamuohjelmassa. :peukku:

Virolaisen fanin mukaan Rolf Roosalu laulaa Lauran ja Koitin sekä myös Liis Lemsalun taustoja karsinnoissa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Verona on kyllä minulla viidessä tähdessä, mutta en pääse silti sisälle tähän hypeen. :sorivaan: Toivottavasti Virolaiset lähettävät Elina Bornin tai Close To Infinity feat. Ian Karellin.
Žvižej fucked up the solo

OSKY98
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 05 Touko 2013, 20:27

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja OSKY98 »

Jos Viro menee valitsemaan tuon Veronan niin uskoisin, että edes finaalipaikka ei olisi täysin selviö. Itsellä ainakin hirveästi vaikeuksia saada tuosta kappaleesta kiinni. Kuten maalaispojukin sanoi, niin minustakin kappale on liian tuotettu.

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Tuo Ariadnen Feel me now on kyllä tosi mukava kappale, mutta minun on jotenkin vaikea kuvitella sitä viisulavalle. Ehkä kappale on enemmän sellaista taustamusiiksi sopivaa. No saa nähdä, millainen lavatoteutus sillä Eesti Laulissa sitten on.
Parempaakin Virosta kuitenkin löytyy kuten tuo Verona ja Carl Philippin Everything but you, johon olen hiljattain rakastunut <3
ps. kuulostipa Verona kivalta akustisena versiona :ihana:
MKuvau!

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Laura ansaitsisi jo päästä viisuihin. Verona saattaisi olla nyt SE kappale. :uujee:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Pete »

1. semifinaali on kuvattu. Kuvia nauhoituksista voi katsoa täällä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Elina Born on lähtenyt seksi myy -linjalle. :eiei:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

^Ei näin :eiei:
MKuvau!

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Elina, ei näin. :eeek: :eiei:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta toi Elinan asu on hyvällä tavalla seksikäs ja kyllähän toi tosiaan myy. ;) :vonkaus: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Serduchka kirjoitti:Minusta toi Elinan asu on hyvällä tavalla seksikäs ja kyllähän toi tosiaan myy. ;) :vonkaus: :heh:
Olen täysin samaa mieltä.
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Elina näytti mielestä upealta. :surrur:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tuo ei näytä kyllä yhtään siltä Elinalta, jonka minä tunnen. :roll: Kaunis nainenhan Elina toki on, mutta tälläinen tyyli ei välttämättä hänelle sovi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulle on ihan sama, mitä Elinalla on päällään. Äänestä en pidä, ja sitä ei voi vaatteilla peitellä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Pete kirjoitti:1. semifinaali on kuvattu.
Ai esitetäänkö semifinaalit nauhalta? :shock: Jos esitetään, niin julkaistaanko jatkoonmeniät erillisessä tuloslähetyksessä, vaan saavatko puhelinäänestäjät edes vaikuttaa vielä semifinaaleissa? Tähänkin vastaus löytyi varmaan tästä ketjusta, mutta ei sattunut silmään läpikäydessäni.
Klaus-12 kirjoitti:Verona on kyllä minulla viidessä tähdessä, mutta en pääse silti sisälle tähän hypeen. :sorivaan:
Nyt pääsen. Kuuntelulla lähtenyt aukenemaan. Nousee varmaan kohta Eesti laul -puntarini kärkeen. Jos ei kärkeen nouse, niin arvosana ainakin nousee tätä kyytiä 5,0:llaan tai siihen kieppeille. :hiips:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

kerlillä näköjään upee staili taustakööreineen . lauralla ja koitilla ihanan klassiset luukit...

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rasmuksella on ihana look. :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16168
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

klaus-12 kirjoitti:Ai esitetäänkö semifinaalit nauhalta? :shock:
Näinhän on tehty Eesti laulissa jo useamman vuoden ajan. Äänestystulokset tulevat kyllä suorana.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Ai, en tiennyt. :shock: No nyt tiedän. :heh:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt myös toinen semifinaali on kuvattu. Kuvia taas täältä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Koit ja Laura näyttävät kerrassaan upeilta! :peukku:

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kerli näytti upealta. :ihana: Koit & Laura näyttivät hieman tylsiltä, persoonattomilta. Toivottavasti esitys ei ole sitä.
Hienoa, että Antsudilla on sadetta esityksessään. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Koit ja Laura näyttivät aivan voittajilta :surrur: Myös Antsud näytti sateineen lumoavalta. :ihana:
MKuvau!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Mikäli itse päättäisin, Antsud voittaisi koko homman. Bändi viisulavalla on vaikea laji, sillä soittamista esittävät jäsenet jäävät usein lähinnä koomisiksi sivuhuomioiksi, mutta nyt koko yhtye näyttäisi kuuluvan kuvaan. Kappale toki on kattauksen paras, mutta ilman esitystä ei pitkälle pötkittäisi. Kerlin esitys näyttää lupaavalta, joskin kuvista on vaikea sanoa - ainakin aamuohjelmassa hänen esityksensä oli ainoa, jonka oikeasti katsoin kokonaan kuuntelemisen sijaan, joten karismaa on. Erityismaininnat Alvistar Funk Associationille ja hieman yllättäen Rasmus Rändveelle. Koit&Laura seuraavat kappaleen kliseisyyttä, mutta se ei tietenkään ole yllätys. Daniel Levin tyyli ei ole ollenkaan omaa tyyliäni, mutta kai joku siitäkin perustaa (ainakin heppu itse).

Esitysten yleisilme on hieno vailla katastrofeja, mutta liikkuvassa kuvassa kaikki voi olla toisin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Viro 2017

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tuplapostaus, mutta tästä saa parin sekunnin maistiaisen jokaisesta esityksestä. Ariadne taitaa muuten voittaa semifinaalin. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Lukittu