Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Norma John – Blackbird

*****
113
52%
****
67
31%
***
24
11%
**
8
4%
*
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 217

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8157
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eiköhän siellä joku Ylen suosiossa oleva muotisuunnittelija ole päästetty taas näyttämään vähän osaamistaan...
Viimeksi muokannut hra47, 22 Huhti 2017, 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Olin lukevinani jostain että Leena suunnittelee itse asunsa viisuihin. Jos kerran niin tekee, niin luotan siihen että mekko on onnistunut.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Minä olen pikkuhiljaa alkanut uskoa entistä enemmän edustajamme menestysmahdollisuuksiin. Biisi itsessäänhän on erinomaisen hyvä sekä ainakin UMK-muodossaan myös visuaalisesti tehokas. Kun laulusuorituksen vielä pitäisi melko varmasti olla kunnossa niin näkisin tämän uppoavan ainakin raateihin erittäin tehokkaasti. Ynnättynä suhteellisen positiiviseen yleisövastaanottoon pitäisi Suomen mennä heittämällä finaaliin.

Toki pessimisti kun olen niin henkisesti olen myös varautunut karsiutumiseen. Silti realistisesti katsoen se vaatisi pahemman luokan livekämmiä. Jos jätetään höpöt asut kuten sääskensiipiset pipot ja muut rekvisiitat pois laskuista niin suurin kysymys lienee se miten hyvin tämä erottuu huippulaadukkaasta semifinaalista edukseen. Makuja on yhtä monta kuin ihmisiäkin ja äänestyspäätös käytännössä vaatii ainakin ko. henkilön top 3:een pääsemistä. Näin perstuntumalta sanoisin ettei ns. tavis äänestä kuin yhtä kappaletta (jos edes sitä :mrgreen: , max kahta-kolmea) joten kaikki on vielä aikalailla auki. Jänskättää :draamaa:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Juuri kahtelen oddscheckeristä ja Suomen sijoitus olisi viidestoista. Noh, se on vain vedonlyöntitouhua, PKN:hän oli viiden joukossa silloin joskua. Mukavalta tuntuu sitä ajatellen, että muutama hetki sitten kun katselin viimeksi Suomen vedonlyöntisijoituksia oltiin 21.
Mutta kuinka Suomi sijoittuu viisuissa? Vaikeata ennakoida. Menneiden Suomen-viisujen sijoituksia olen aika hyvin pystynyt ounastelemaan, tämän vuotinen viisu on vaikeata veikata.
Ensi kerran kun kuulin Suomen umkit, olin sitä mieltä, ettei yksikään biisi voi sijoittua hyvin viisuissa, tai jopa kaikki karsiutuvat. Sitten lievästi hurahdin Norma Johniin ja rupesin toivomaan, ilman järjellistä suhtautumista biisiin, että tällähän Suomi menee pitkälle viisuissa. Sitten olen katsellut kuinka Norma J:tä katsellaan Juutuubissa, minkälaisia viestejä ulkomaalaiset kirjoittavat ja näin edelleen ja olen tullut siihen tulokseen, ettei Suomi biisi juurikaan kiinnosta ulkomaalaisia viisufaneja. Suomen videotakin on katsottu hyvin vähän. Esim. Ruotsin videota, (Joka on siis melodeitten finaaliesitys) on katsottu kymmenkertainen määrä verrattuna Suomen videoon.
No joo.
En tiedä. Jotenkin uskallan veikata, kaikesta negatiivisesta säästä huolimatta, että Suomi tulee olemaan finaalin 7. Tämä on kuitenkin aivan poikkeava koko kisassa, biisissä ja esityksessä tulee olemaan unimainen tunnelma, Leena laulaa hyvin, on kaunis, Lassesta on sanottu että on komea, jos tyylillisesti osutaan nappiin, Suomi ei ole seitsemäs, Suomi on kuudes ja siinä on pohjaa ensi vuodelle.

Tässä anarkistien nurkkaus.

Suomi nousuun!
Joka vuosi viisuissa viiden joukkoon!
Nostakaa kädet pystyyn ja vaatikaa jatkuvaa menestystä viisuissa!
Sei jee jee jee!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Vasta kirjoitin juttua tästä. Vaikeata ennustaa kuinka käy. Nyt, kun koputtelen päätäni, ounastelen, että ehkäpä tullaan kuudenneksi, mikä olisi ihan hyvä sijoitus, ei mikään hihkumis-ziskumis-sija, mutta kumminkin, kun ajatellaan kuinka matomaisesti Suomi on viisuissa tähän saakka menestynyt.
Oddsc…paikassa ollaan sijalla viistoista, mutta kertooko se auringon ja kuun aseman, ei ollenkaan. Siellähän on ihan roskaa kympin sakissa, ja Suomi sijalla 15. Noh joo. Minä tahtoisin Suomen tulevaisuuden olevan Euroviisuja ajatellen voitoisa, marjaista ja kirpeän hapokas, mikä tarkoittaa samaa kuin, että hui hai. Eli aina ollaan voitosta tappelemassa ja biisillä, josta tulee hytkymis-, heilumis- ja dykyttämisbiisi vasten maailmankaikkeuden aurinkoa.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Portugalin Ogaelta tuli peräti 6 pistettä. :tuuletus: Norjalta ei yhtään. :roll:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Murrimarri kirjoitti:Portugalin Ogaelta tuli peräti 6 pistettä. :tuuletus:
Taideballadit pitää yhtä. ;) <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

toivottavasti tuleva asu on samaa tyyliä kuin umk ja miksi ihmeessä se on täytyny vaihtaa(on ollu siis luultavasti lainavaate )

Femmina
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 62
Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:31

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Femmina »

suomalainen kirjoitti:Olin lukevinani jostain että Leena suunnittelee itse asunsa viisuihin. Jos kerran niin tekee, niin luotan siihen että mekko on onnistunut.
Oikeassa olet :joojoo:
Kaksikko on saanut päättää kaikesta esitykseensä liittyvästä itse. Tirronen on myös suunnitellut oman asunsa. Sekin mukailee UMK:ssa nähtyä tyyliä. Luvassa on jotain isoa ja näyttävää.
http://www.uutisvuoksi.fi/Online/2017/0 ... 2144267/16

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja manic »

Femmina kirjoitti:
suomalainen kirjoitti:Olin lukevinani jostain että Leena suunnittelee itse asunsa viisuihin. Jos kerran niin tekee, niin luotan siihen että mekko on onnistunut.
Oikeassa olet :joojoo:
Kaksikko on saanut päättää kaikesta esitykseensä liittyvästä itse. Tirronen on myös suunnitellut oman asunsa. Sekin mukailee UMK:ssa nähtyä tyyliä. Luvassa on jotain isoa ja näyttävää.
http://www.uutisvuoksi.fi/Online/2017/0 ... 2144267/16
Asu tulee olemaan sama kuin UMKssa. Ei ole Tirrosen suunnittelema.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Siis onko se asu nyt sama kuin UMK:ssa vai ei, joka toisessa viestissä sanotaan toista ja toisessa toista? :heh:

Toivon todella, että olisi sama. Se oli hieno.

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja tanko »

Minä tekisin nyt strategisen valinnan ja valitsisin asuksi vitivalkoisen asun. Näin ollen se olisi visuaalinen ja tehokas, koska on sanoituksen vastakohta. Ja eihän se laulaja ole se "black bird" ja eihän nyt missään hautajaisissa olla.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Edwina »

tanko kirjoitti:Minä tekisin nyt strategisen valinnan ja valitsisin asuksi vitivalkoisen asun. Näin ollen se olisi visuaalinen ja tehokas, koska on sanoituksen vastakohta. Ja eihän se laulaja ole se "black bird" ja eihän nyt missään hautajaisissa olla.
Kannatan.
Eikös jossain lukenut, että puku vaihtuu? Vai horisenko omiani?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kouvolan Sanomissa sanotaan näin:
Kaksikko on saanut päättää kaikesta esitykseensä liittyvästä itse. Tirronen on myös suunnitellut oman asunsa. Sekin mukailee UMK:ssa nähtyä tyyliä. Luvassa on jotain isoa ja näyttävää.
Erityisen hyvä fiilis tuli tästä Leenan kommentista. Tervettä itsevarmuutta. :peukku:
— Euroviisuvoittoa en lähde veikkaamaan, mutta luotan siihen, että pääsemme finaaliin.
En nyt jostain syystä saa linkkiä tähän... :raaps: Mutta laittakaa Googleen Kouvolan Sanomat + Blackbird jos haluatte koko jutun lukea.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kiitos Wadde tiedoista!

Kuulostaa tosiaan hyvältä nuo Leenan suunnitelmat.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:En nyt jostain syystä saa linkkiä tähän... :raaps:
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/20 ... 22137551/4
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Saksasta 4 pistettä, 7-9. sijat ovat vain jokusen pisteen päässä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Suomihan näyttäisi olevan OGAE-äänten 10. sijalla tällä hetkellä :uujee:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Tietenkään nuo eivät lopputuloksista paljon kerro, mutta onhan tuo silti hienoa; ei ole tainnut Suomen edustaja saada pahemmin pisteitä tuossa(kaan) äänestyksessä vuosikausiin, jos koskaan... Ja top 10-sijoitus valaisi toki lisää uskoa että se voisi tulla itse viisuissakin ;)

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää synkkyys on sekä mahdollisuus että suuri riski.
Mutta jos oikein onnistuu säväyttämään ja erottumaan livenä, jonkinlainen yllätysmomentti joka menee nappiin, silloin vois olla jotain potentiaalia jopa ehkä sinne 10 parhaan joukkoon.
Tosin paljon todennäköisempää on, että jää parhaimmillaankin vain ihan kivaksi välipalaksi, eikä liian synkkänä jaksa nousta muiden yläpuolelle.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja manic »

Wadde kirjoitti:Kouvolan Sanomissa sanotaan näin:
Kaksikko on saanut päättää kaikesta esitykseensä liittyvästä itse. Tirronen on myös suunnitellut oman asunsa. Sekin mukailee UMK:ssa nähtyä tyyliä. Luvassa on jotain isoa ja näyttävää.
Erityisen hyvä fiilis tuli tästä Leenan kommentista. Tervettä itsevarmuutta. :peukku:
— Euroviisuvoittoa en lähde veikkaamaan, mutta luotan siihen, että pääsemme finaaliin.
En nyt jostain syystä saa linkkiä tähän... :raaps: Mutta laittakaa Googleen Kouvolan Sanomat + Blackbird jos haluatte koko jutun lukea.
Puku ei vaihdu, onneksi. Muitakin muutoksia esim valoihin vain vähän. Tämä tieto mulle umk-tuotantotiimistä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Puvun ei ole tarpeen vaihtua. Hyvä, jos ei tosiaan vaihdu. Leenan kampaus voisi olla vähemmän polkka, mutta kuitenkin samantyyppinen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Femmina
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 62
Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:31

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Femmina »

manic kirjoitti: Puku ei vaihdu, onneksi. Muitakin muutoksia esim valoihin vain vähän. Tämä tieto mulle umk-tuotantotiimistä.
Onko tämä ihan uutta vai vähän vanhempaa tietoa? Minäkin kyllä muistan Leenan alkuvaiheessa sanonneen että puku ei vaihtuisi, mutta myöhemmin on tullut 2 artikkelia (toinen on http://yle.fi/uutiset/3-9523690 tämä, jossa sanotaan "Leena Tirrosen puku on valittu, mutta siitä hän ei vielä halua paljastaa mitään. ". Eihän tämä suoranaisesti tarkoita uutta tosin, mutta on outoa jos pitäisi sitä vanhaa asua salassa pitää :P) jotka viittaisivat siihen että hänen asunsa olisi vaihtumassa. Outoa :raaps:

Mutta toivon, että asu pysyy samana.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Lisää Ogae-pisteitä satelee irlannista tuli 3 ja virosta 6. :tapu:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Norma John -duon Leena Tirronen ja Lasse Piirainen ovat torstaina 27.huhtikuuta vieraina Puoli seitsemän -ohjelmassa. Ohjelma tulee TV1:ltä, kello 18:30.

Onko Suomen edustaja muuten milloin viimeksi (valinnan jälkeen) kiertänyt Euroviisu-maissa ennen Euroviisuja yhtä laajasti kuin Norma John tänä keväänä? Tähän mennessä on takana jo 3 tilaisuutta (Tel Avivissa, Amsterdamissa ja Lontoossa) ja edessä on vielä kaksi (Madrid ja Praha).
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ Eikös Krista ollut ainakin Amsterdamissa ja Lontoossa? :mitvit:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Murrimarri kirjoitti:Lisää Ogae-pisteitä satelee irlannista tuli 3 ja virosta 6. :tapu:
Taisivat olla mukana jo tuossa eilen linkkaamassani taulukossa: ;)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

(Mutta ei tainnutkaan olla muille ihan uutta tietoa tuo että Suomi OGAE:n top 10:ssä, pahoittelen, selitys siinä että olin yli viikon poissa palstoilta, matkoilla ym. ;))

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Antero »

Viisufani kirjoitti:Norma John -duon Leena Tirronen ja Lasse Piirainen ovat torstaina 27.huhtikuuta vieraina Puoli seitsemän -ohjelmassa. Ohjelma tulee TV1:ltä, kello 18:30.
Ja huomenna 26.4. aamu-tv:ssä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Jännittää ihan sairaasti. Oon jotenkin niin varma tämän menestyksestä.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

biisi on lumoava ja ansaitsisi menestystä ,mutta semi ykkönen täynnä hyviä ja uskon ,että muutamaan tulee tunnelmaltaan mykistäviä esityksiäkin....

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En pidä ollenkaan selvänä Suomen pääsyä finaaliin, vaikka se olisikin mielestäni ansaittu.
Pelkään Kuunkuiskaajien kohtaloa. :joojoo:

Lukittu