Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Onko kellään muuten tietoa, että osaako Dihaj laulaa livenä minkä verran? Epäilyttää hiukan kun ei Samra osannut laulaa livenä.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
^Jotakin livevetoja muista biiseistä on:
Tuntuu pysyvän nuotissa, mutta narisee...
Nyt kuuntelen viisubiisin studioversiota, ja narisee kyllä siinäkin. Ja juuri nyt biisi kuulostaa siltä, että sopivilla valoefekteillä ja hillityllä koreografialla siitä voitaisiin saada viisulavalle hyvinkin vaikuttava kokonaisuus. Lopetuksen "I'm a skeletons" -tjsp. -hönkäyksestä en pidä; biisi saisi mieluummin loppua ihan seinään.
Tuntuu pysyvän nuotissa, mutta narisee...
Nyt kuuntelen viisubiisin studioversiota, ja narisee kyllä siinäkin. Ja juuri nyt biisi kuulostaa siltä, että sopivilla valoefekteillä ja hillityllä koreografialla siitä voitaisiin saada viisulavalle hyvinkin vaikuttava kokonaisuus. Lopetuksen "I'm a skeletons" -tjsp. -hönkäyksestä en pidä; biisi saisi mieluummin loppua ihan seinään.
Rise, angel, shine, love!
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
^"Have my skeletons" tietääkseni
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
^ Mäkin luulin ekana, että hän laulaa "I am skeletons" ja mietin että onpa taas lyriikoiden riemuvoitto. Mutta se meneekin "Have my skeletons".
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
^^^ Oi, jazzia!
Ai se ei ollutkaan "I'm a skeletons"? Mikä huojentava tieto toisaalta, koska eihän tuossa olisi mitään järkeä.
Ai se ei ollutkaan "I'm a skeletons"? Mikä huojentava tieto toisaalta, koska eihän tuossa olisi mitään järkeä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
On kyllä vuoden selkein SPKK-tapaus tämä, säkeistössä olisi vaikka melkein voittaja-ainesta mutta kertsi riuhtaisee maton alta harmittavaisen liukkaasti. Jos kuuntelee pelkän suoraviivaisen, möhkälemäisen kertosäkeen sekavine taustamölinöineen tulee tulokseen: eihän tässä ole oikein mitään sisältöä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
- TomppaJr
- Viestintäassistentti
- Viestit: 36596
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Miten tämä kappale liittyy Suomalais-Puolalaiseen kauppakamariyhdistykseen?
Meow cat, please meow back.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
^ Ks. lyhenteen merkitys sivulta 1...
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
- Paper Gangsta
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1372
- Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Dihaj vaikuttaa vaaralliselta mimmiltä. Epäilen livelaulua, mutta annetaan tässä vaiheessa viisi tähteä ja puntarissa mukava sijoitus top 10:ssä.
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
andre06 kirjoitti:Onko kellään muuten tietoa, että osaako Dihaj laulaa livenä minkä verran? Epäilyttää hiukan kun ei Samra osannut laulaa livenä.
Eikös Dihaj ollut laulamassa viime vuonna Samran esityksessä verhon takana.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Näitä SPKK-tapauksia onkin tänä vuonna riittävimmin Azerit, Makedonia, Serbia, Israel ja kaikista selviten Kreikka. Mutta mikäpäs siinä, onneks tänä vuonna on paljon hyviä säkeistöjäJonttu kirjoitti:On kyllä vuoden selkein SPKK-tapaus tämä, säkeistössä olisi vaikka melkein voittaja-ainesta mutta kertsi riuhtaisee maton alta harmittavaisen liukkaasti. Jos kuuntelee pelkän suoraviivaisen, möhkälemäisen kertosäkeen sekavine taustamölinöineen tulee tulokseen: eihän tässä ole oikein mitään sisältöä.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Johan mimmi vetäisi tuossa aiemmin ketjussa linkatun jazzivedon todella onnistuneesti. Ihminen, joka osaa laulaa jazzia, on arvostuksissani korkealla.Paper Gangsta kirjoitti:Epäilen livelaulua
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
- TomppaJr
- Viestintäassistentti
- Viestit: 36596
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Minusta tämä on nimenomaan hyvin anti-SPKK-tapaus. Tänä vuonna kyseisiä on ihan riittäviin, niin kiva, että yksi tykki kertsi mahtuu mukaan.
Meow cat, please meow back.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Tarkoititko: MontenegroTomppaJr kirjoitti:Minusta tämä on nimenomaan hyvin anti-SPKK-tapaus. Tänä vuonna kyseisiä on ihan riittäviin, niin kiva, että yksi tykki kertsi mahtuu mukaan.
Lasketaanko SPKK:iksi myös ne, joissa silta on parempi kuin säkeistö tai kertosäe (kuten Kreikka ja Italia)?
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Intron lisäksi kaksi koukkua erottuu. Kertsissä mumiseva kuoro ei pysy taustalla vaan ottaa ison roolin. Siitä ehkä aiheutuu harhauttava SPKK-vaikutelma.
Toiseksi "bad boy", joka toistuessaan ryöstää tunnelman ja herättää komediallisia assosiaatioita. "Hyi sinua, tuhma poju, ei saa maalata kissaa vihreäksi" tms.
Toiseksi "bad boy", joka toistuessaan ryöstää tunnelman ja herättää komediallisia assosiaatioita. "Hyi sinua, tuhma poju, ei saa maalata kissaa vihreäksi" tms.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Tulkintakysymys, ehkäpä tai sitten ei, joskus silta on niin kiinteästi yhteydessä kertsiin ettei SPKK-kriteeri ehkä täyty. Mutta yleensä ottaen minusta kertosäe on se biisin "näyteikkuna", jonka pitäisi näyttää kappaleen parhaat puolet.UFOPOLI kirjoitti: Lasketaanko SPKK:iksi myös ne, joissa silta on parempi kuin säkeistö tai kertosäe (kuten Kreikka ja Italia)?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
^Ihan totta Kreikan ja Italian osalta. Kreikassa silta on selvästi enemmän säkeistöön liittyvä, joten olisiko sitten siinäkin mielessä SPKK, kun taas Italiassa mun mielestä silta on enemmän sellanen kertsin alku.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Tarkoitan siis sillalla osaa, joka on säkeistön ja kertosäkeen välissä, en kahden viimeisen kertosäkeen välissä olevaa, jota sitäkin jotkut sillaksi kutsuvat (itse kutsun väliosaksi). Tarkennan siksi, että ymmärrän kommenttisi ainoastaan, jos kuulut noihin jälkimmäisiin, koska sillä, mitä itse kutsun sillaksi, ei juuri koskaan ole paljonkaan tekemistä kertosäkeen kanssa, kun taas säkeistön kanssa sillä voi usein ollakin.Jonttu kirjoitti:Tulkintakysymys, ehkäpä tai sitten ei, joskus silta on niin kiinteästi yhteydessä kertsiin ettei SPKK-kriteeri ehkä täyty.
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 5195
- Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
- Paikkakunta: ... (Kouvola)
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Harvinaisen hyvä kappale Azerbaidžanin edustusviisuksi! Jännä ja mielenkiintoinen. Ja vihdoinkin löytyy tekijöistä myös joku azerbaidžanilainen henkilö, eikä aina pelkkiä ruotsalaisia! Hienoa. Tämä tulee myös sijoittumaan todella korkealle puntarissani.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen
- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)
Kun toiset löytää sen
- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Kiva, että tätä on työstänyt azerbaidžanilainenkin lauluntekijä sen ainaisen ruotsalaisen ohella. Musavideon pienoinen karmivuus ja biisinkin vastustamaton vetävyys saavat minut antamaan tälle jopa neljä tähteä tässä vaiheessa.
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Tätä mieltä minäkin aluksi olin. Mutta sittemmin tämä kuulostaa joka kerta heikommalta. Joskus minäkin pudotan alkuperäisiä tähtiäni -putoaa neljästä heikkoon kolmeen.Valkealalainen kirjoitti:Harvinaisen hyvä kappale Azerbaidžanin edustusviisuksi! Jännä ja mielenkiintoinen.
Ehkä vielä Kiovan lavalla nousee taas... mene ja tiedä.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg
Steven Weinberg
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
Minusta tämä on ihan huisin hieno kappale! Tässä biisissä on sellaista syvyyttä, mitä en ennen ole maan viisuissa kuullut.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
^ 'Start a fire:ssa' oli paljon enmmän syvyyttä.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg
Steven Weinberg
Re: Azerbaidžan 2017: Dihaj – Skeletons
Minulle käy samoin. Olisipa tämä kielellä, jota en ymmärrä, niin toimisi paremmin.sziget kirjoitti:Toiseksi "bad boy", joka toistuessaan ryöstää tunnelman ja herättää komediallisia assosiaatioita. "Hyi sinua, tuhma poju, ei saa maalata kissaa vihreäksi" tms.
Eilen kuuntelin pitkästä aikaa, ja jonkinmoinen pop-kaavan mukainen ennalta-arvattavuus häiritsi. Pystyi laskemaan, että "nyt on siis tämä osa, seuraavaksi pitäisi tulla sitä-ja-sitä, ja niinhän sieltä tuleekin". Melodiassa ja tunnelmassa on hyviä kohtia, mutta hieman pliisuksi silti jää.
Tykkään kyllä tuosta ylle linkkaamastani jazzailusta enemmän kuin viisubiisistä. Narinoista huolimatta.
Rise, angel, shine, love!
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
Diana on lavalla niin karismaton kuin vaan olla ja voi. Minusta hän ei ainakaan Eurovision In Concertin esityksessään osannut muovautua yhtään kappaleeseen.
Got a fire and a country heart
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
^Omituinen ristiriita biisin ja ulkoisen olemuksen välillä tosiaan. Diana näyttää polkassaan jostakin 20- tai 30-luvulta lavalle reväistystä (ja tarkoitan nyt 1920- tai 1930-lukua; jos olisikin futuristisesti 2030 niin olisi ok). Sopii paremmin jonnekin jazzklubille. Elehdintä on hillityltä opettajalta, yläkropan paketti koossa, olkapäät ei liiku ja kyynärpäät pysyvät lähellä vartaloa, kuten naisellista esittävillä naisilla niin usein. Tuolla tavoin saadaan niska- ja hartiasärkyä. Ehkä opettajatäti siinä tosiaan toruu tuhmaa poikaa?
Ja asu on kamala, foliokääre harvoja pukee.
Mutta kyllä näkisin, että tuota voi kehittää. Ja tuossahan on yksi ainoa kamerakulma. Lähiotoksilla dramaattisiin kasvoihin voi muuttaa vaikutelmaa paljonkin.
Ja asu on kamala, foliokääre harvoja pukee.
Mutta kyllä näkisin, että tuota voi kehittää. Ja tuossahan on yksi ainoa kamerakulma. Lähiotoksilla dramaattisiin kasvoihin voi muuttaa vaikutelmaa paljonkin.
Rise, angel, shine, love!
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
Tämän suosiota en ole ymmärtänyt. Tuo live vahvisti käsitystäni. Tämä on keskinkertainen.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
Ymmärrän kyllä suosion, ja jossakin määrin pidän itsekin. On tässä jotakin jylhyyttä (jota tosin "bad boy" tehokkaasti syö).
Rise, angel, shine, love!
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
^ "Bad boyt" toimivat melkeinpä aina.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Azerbaidžan 2017: DiHaj – Skeletons
9. Oddscechkerissä. Ruotsalainen tyyppi tekemässä biisiä.
Minua ei enemmän kiinnosta kirjoittaa näistä asereitten biiseistä, koska eivät tee omia biisejään. Roskamaa.
Biisi ihan hyvä. Eivät ole itse tehneet. Eivätkä mitään muutakaan. Paska maa. Nollala.
Lopetan kuuntelun kesken.
Minua ei enemmän kiinnosta kirjoittaa näistä asereitten biiseistä, koska eivät tee omia biisejään. Roskamaa.
Biisi ihan hyvä. Eivät ole itse tehneet. Eivätkä mitään muutakaan. Paska maa. Nollala.
Lopetan kuuntelun kesken.