Islanti 2017: Svala – Paper

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Svala – Paper

*****
15
17%
****
26
30%
***
21
24%
**
17
20%
*
8
9%
 
Ääniä yhteensä: 87

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

En ymmärrä ollenkaan tämän vihausta täällä kuppilassa? Tää on loistava, moderni, kylmiä väreitä aiheuttava (lähinnä alku). Itsellä puntari kakkosena peräti. :ihana:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tämä jotenkin kolahti esikatselutilaisuuden jälkeen, ja tänään olen koko päivän laulanut tätä kaikille kotoa löytyville papereille :sekava: Tästä tuli samalla vuoden ensimmäinen puntarissani yli puoli kouluarvosanaa kohentunut kappale (kasiplussasta ysiin tässä vaiheessa).

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mullakin tää iski esikatseluissa yllättävän hyvin. :shock: Saa nähdä, nouseeko enemmänkin puntarilla torstaina.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Onpa hälyttävästi lähtenyt nousuun monella kuppilalaisella. Onko tässä tosiaan musta hevonen finalistiksi? Tekee kuitenkin Georgiat. Alun perin minun silmissäni varma karsiutuja mutta sujahtaa lopulta finaaliin. :roll:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämä on ainoa tämän vuoden kappaleista, jonka kohdalla en käsitä, miten joku voi pitää tästä. :raaps: Ja ilmeisesti aika moni jopa pitääkin. Kaikkien muiden biisien suosion ihmisten mielissä ymmärrän. Valaiskaa minua, tästä pitävät. :megafoni:
Meow cat, please meow back.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Minä pidän tästä monesta syystä. Svalan ääni on mystinen ja tuo kappaleeseen lisää mielenkiintoa. Tässä on myös todella laadukas tuotanto, mistä pidän. Lisäksi Svala on todella karismaattinen esiintyjä ja uskon sen mitä hän laulaa. :joojoo:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Aancon »

TomppaJr kirjoitti:Tämä on ainoa tämän vuoden kappaleista, jonka kohdalla en käsitä, miten joku voi pitää tästä. :raaps: Ja ilmeisesti aika moni jopa pitääkin. Kaikkien muiden biisien suosion ihmisten mielissä ymmärrän. Valaiskaa minua, tästä pitävät. :megafoni:
Mulla on vähän sama. Oon tätä yrittäny kuunnella paljon ja löytää sieltä sen "hienouden", mutta ei löydy :sorivaan: Siis eihän tää mitenkään pasca varsinaisesti ole, mutta todella harvinaisen yhdentekevä. Svalassa ei varmastikaan mitään vikaa ole, arvostelen vain biisiä.

Edit. Parasta tässä on se muutaman sekunnin c-osa :heh:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minä pidän tässä juurikin Svalan varmasta otteesta biisiin ja jotenkin nuo aiemmin kulahtaneet kasarivibat kuulostavat nyt aika kivoilta. Tulee niin vahvasti mieleen Madonna tästä kokonaisuudesta!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Serduchka kirjoitti:Minä pidän tässä juurikin Svalan varmasta otteesta biisiin ja jotenkin nuo aiemmin kulahtaneet kasarivibat kuulostavat nyt aika kivoilta. Tulee niin vahvasti mieleen Madonna tästä kokonaisuudesta!
Minulla taas tulee mieleen pikkulapsi huutamassa vessassa paperia.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Selkeästi aikuisen naisen äänestä tulee mieleen pikkulapsi... no sehän on sitten selvä. :)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ehkä minua luotaantyöntää tuo pitkä paaaapeeeer-rääkäisy, joka on samalla tavoin epämiellyttävä ja vaivalloinen kuin Rise Like a Phoenixin kertosäkeen tärkeimmät nuotit.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Massiel kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Minä pidän tässä juurikin Svalan varmasta otteesta biisiin ja jotenkin nuo aiemmin kulahtaneet kasarivibat kuulostavat nyt aika kivoilta. Tulee niin vahvasti mieleen Madonna tästä kokonaisuudesta!
Minulla taas tulee mieleen pikkulapsi huutamassa vessassa paperia.
:rofl:

Tuntuu olevan kovasti "tykkään paljon" tai "en tykkää vähääkään"-tyylin viisu. Itse kyllä pidän ja uskon säilyvän lopullisesti top kympissäni. Tällä hetkellä tosin yhden pykälän olen aikeissa puntarissani pudottaa, koska on Belgia sentään parempi.

Madonna? :mitvit: Ja höpön löpön... :roll:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Tämä kappale ei herätä minussa mitään tunteita, täysin yhdentekevä tekele. Laulaja on ammattitaitoinen, mutta kappale on mitäänsanomaton. Jos saisin päättää, Islanti jäisi tänä vuonnakin semiin.

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Tämä on ihan mielenkiintoinen kappale. Tässä on sekä hyvää että huonoa. Englanninkielinen versio on parempi kuin islanninkielinen. Paper saa kolme ja puoli tähteä viidestä tähdestä.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Laulajalla erinomaisen hyvä ääni, sävellys hyvää tasoa. Sen sijaan sanat on puuta ja... öh, paperia. :eiei:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

19. oddsissa 21.4.
Ei toimi. Laimeasti koettaa olla moderni pop-edm-biisi, joka etenee kuin madonnan hittibiisi. Voi voi.

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja tanko »

Hullua, mutta tämä kuulosti paremmalta islanniksi.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Karsinnassa toiseksi sijoittunut Daði Freyr on remixannut Islannin viisua. :uujee:

Qaj.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Albin »

Ihme_Mies kirjoitti:Laulajalla erinomaisen hyvä ääni, sävellys hyvää tasoa. Sen sijaan sanat on puuta ja... öh, paperia. :eiei:
Minulle riittää tulkinta (oma) kappaleesta kuin kappaleesta. Tämä on oikeasti aika hyvä vaikka vähän kummallinen :miettii:

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Albin kirjoitti: Tämä on oikeasti aika hyvä vaikka vähän kummallinen :miettii:
Juuri tuo kummallisuus tekee minusta tästä hyvän, valloittavan ja vangitsevan esityksen. Svalan ääni on positiivisella tavalla persoonallinen. Yksi henkilökohtaisista suosikeistani ja mielelläni näkisin ja kuulisin Islannin finaalissa.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja JRS »

Hieno biisi Islannista :joojoo: Kuuluu omiin suosikkeihini.
Hyvin laulettu ja kertis on minusta yksin kisan parhaista.
Mukava kokonaisuus siis :peukku:

Arvosana: 5/5
:islanti:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja toivo »

Heippa Islanti, Kolmas karsiutuminen finaalista putkeen. Olette samaa tasoa Suomen kanssa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Esitys vaikutti livenä aika hienolta, olisin kyllä halunnut tämän finaaliin. Tämä nousee mulla neljään tähteen jatkopuntarissa! :tapu: Me suomalaiset olemme kyllä olleet islantilaisten kanssa toistemme kohtalontovereita viisuissa nämä viimeiset vuodet. Onneksi heillä on kuitenkin esim. jalkapallomaajoukkueensa. Hú! :kiitos:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Islanti :ihana: :ihana: Onneksi ei sentään olla ihan yksin näiden jatkuvien karsiutumisten kanssa. Ainoa ero on vain se, että Islanti koki vääryyttä jo toista vuotta putkeen. :roll:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Se siitä sitten! Kiitos Islanti viisuilusta tältä vuodelta! Hyvin veditte, mut olisitte olleet finaalissa Aron Hanneksella, sanokaa mun sanoneen. :)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Täytyy nostaa tätä puntarilla. Olen koko kevään pähkäillyt tätä ja toistaiseksi kallistunut sille kannalle, etten pidä, mutta live oli sitten kuitenkin yllättävän hyvä. Oli jossain kahdessa tähdessä, taidan nostaa kolmeen.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

tää oli magee ja oli mun ulkkarifrendien suuri suosikki . Kaikki ei pyst uskottavasti vetää tollasissa releissä jne . Ehdottomasti olisi kuulunu finaaliin .

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja skidi »

En ole ajatellut tästä paljoa mitään aikaisemmin, mutta semifinaaliesityksen nähtyäni olin aivan sitä mieltä, että tällä on paikkansa finaalissa. Vahva ja karismaattinen artisti, ihan vetävä vaikkakaan ei upea kappale. Myönnän yllättyneeni.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Jos jotain hyviä puolia eilisen tuloksista yrittää löytää, niin se ettei tämä vessapaperi finaaliin päässyt... Kappale oli kyllä älyttömän laimea.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Islanti 2017: Svala – Paper

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Itsekään en kappaleesta niin perusta, mutta Svala oli hyvä, kuten ylemmissä viesteissä todettu, vahva ja karismaattinen. Ehkä islanniksi laulaminen olisi ollut parempi veto... Itse en kestänyt sitä Peiiipör kohtaa ainakaan kuulla, islanniksi olisi ollut ehkä mielenkiintoisempi :)

Valkoisia pukuja kritisoitu, mutta tämä oli mielestäni toimiva, näyttävä, ehkä uhm...turhankin.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Lukittu