Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Euroviisut 2018 Portugalissa

AWS – Viszlát nyár

*****
57
49%
****
20
17%
***
16
14%
**
11
9%
*
13
11%
 
Ääniä yhteensä: 117

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

AWSin pojat reagoivat muihin kilpailukappaleisiin
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Haha, ihan paras video. :fanityttö: (Ja tuo aksentti... :kuolaus: ) Sitä oltiin näköjään kuunneltu Monsterssia jo etukäteen. :mrgreen:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tein tilannepäivityksen tämän suhteen. Vastenmielistä rääkymistä edelleen. En usko että mikään nostaa tätä jumbosijalta ylös.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Onko tästä kappaleesta englanninkielistä versiota tarjolla?

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 421
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Auts, ei.
Eipä tarvi kuunnella toista kertaa.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Balkan »

jukkanen kirjoitti:Onko tästä kappaleesta englanninkielistä versiota tarjolla?
Jokunen viikko sitten pojat kirjoitti Instagramissa, että englanninkielinen versio on tekeillä. Ei ollut tarkempaa tietoa julkaisuajankohdasta.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Albin »

Balkan kirjoitti:
jukkanen kirjoitti:Onko tästä kappaleesta englanninkielistä versiota tarjolla?
Jokunen viikko sitten pojat kirjoitti Instagramissa, että englanninkielinen versio on tekeillä. Ei ollut tarkempaa tietoa julkaisuajankohdasta.
Toivottavasti ei satu minun korvat kuulemaan englanninkielistä versiota ainakaan ennen finaalia, tykkään niin tästä unkarinkielisestä örkönmörköstä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti:^Minusta näyttää kauhistuneelta. "Apua, pitääkö mun nyt lähtee jonnekin v*n Euroviisuihin?! Tänhän piti olla vaan promokeikka..."
Tekee vielä ByeAlexit?

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja murka »

ritsu89 kirjoitti:Tämän kuulosia bändejä oli joka nurkalla Suomessa noin 10 vuotta sitten. Amatöörimäistä heviä ja vaikka erottuisi joukosta tää ei ole kovin hyvä :lohduton:
Kuvittelepa tämä naiskuoron laulamana ja vaikkapa kanteleella säestettynä. Onhan tässä melodia olemassa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja murka »

Terasbekoni kirjoitti:Haha, ihan paras video. :fanityttö: (Ja tuo aksentti... :kuolaus: ) Sitä oltiin näköjään kuunneltu Monsterssia jo etukäteen. :mrgreen:
Lohkaisu suomalaisista veljeskansasta Unkarissa ei ole aina vitsi vaan he ihan oikeasti pitävät meitä sukulaisinaan. Unkarissahan oli onni ylimmillään kun Suomi antoi heidän kappalelleen hyvät pisteet, oliko 10 vaiko peräti 12 pistettä. Sen vuoksi Monstersia soitetaan siellä mielellään ja he toivovat tietenkin suomalaisten radiokanavien soittavan vastavuoroisesti unkarilaista musiikkia, vaikkapa vuoden viisuedustajaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Suomalaiset radiokanavat saisivat soittaa Unkarin karsintahelmiä :uujee:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Fourtissimon Kisnyuszi A Kalapban Suomen radioissa ois kauheen piristävää. :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ & ^^ Meggyfa se vasta olisi hienoa :uujee: Tai joku Leander Killsin Nem szól harang sopisi mainiosti Suomen radioon, kukaan edes huomaisi ettei ole suomalainen bändi kyseessä ellei tuntisi (bändiä tai kieltä) :heh:

(En tosin edes yleensä kuuntele radiota ellei joku pakota, mutta kuitenkin... :hiips:)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti:^Suomalaiset radiokanavat saisivat soittaa Unkarin karsintahelmiä :uujee:
Kannattaa laittaa postia Ylelle!

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tästä on nyt julkaistu englanninkielinen versio. Alkuperäinen on luonnollisesti parempi, mutta on tämäkin ihan kiva :rakkaus:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

ritsu89 kirjoitti:Tämän kuulosia bändejä oli joka nurkalla Suomessa noin 10 vuotta sitten. Amatöörimäistä heviä ja vaikka erottuisi joukosta tää ei ole kovin hyvä :lohduton:
Niinpä niin, täällä Suomessa on ollut tämän scenen bändejä jo jonkin aikaa, esim. Mokoma ja aiemmin mainitsemani Stam1na, mutta kun tällaista tulee Suomen rajojen ulkopuolelta ja vieläpä Euroviisuissa, niin kyllähän se on hienoa, että AWS on mukana näissä cembaloissa. Ja myös tuotantopuolella tähän on soundeineen selkeästi satsattu, ei tämä nyt kovin kauheen amatöörimäiseltä omaan korvaan kuullosta.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Ajjjj että tämä on ihana! <3

:tuuletus: :tapu: :rakkaus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja murka »

Yiorgos kirjoitti:
ritsu89 kirjoitti:Tämän kuulosia bändejä oli joka nurkalla Suomessa noin 10 vuotta sitten. Amatöörimäistä heviä ja vaikka erottuisi joukosta tää ei ole kovin hyvä :lohduton:
Niinpä niin, täällä Suomessa on ollut tämän scenen bändejä jo jonkin aikaa, esim. Mokoma ja aiemmin mainitsemani Stam1na, mutta kun tällaista tulee Suomen rajojen ulkopuolelta ja vieläpä Euroviisuissa, niin kyllähän se on hienoa, että AWS on mukana näissä cembaloissa. Ja myös tuotantopuolella tähän on soundeineen selkeästi satsattu, ei tämä nyt kovin kauheen amatöörimäiseltä omaan korvaan kuullosta.
Olisi kyllä veret seisauttava uutinen jos YLE valitsisi ensi vuonna kutsuartistiksi Stam1nan! Mokomakin kelpaisi.

Stam1na on kyllä silkkaa parhautta. Minulla ovat heidän kaikki levynsä aktiivikäytössä. Ja kyllä Suomen pitää pitää kiinni siitä rohkean viisumaan maineesta kun kerran sellaiseksi on puolivahingossa päädytty. Sehän on tavallaan nyt Suomen tavaramerkki.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En kyllä rinnastaisi yhtään innovatiivisia ja virtuoosisia Mokomaa ja Stam1naa tähän yhtään. Soundiltaan niin paljon jykevämpiä, rytmisesti vaihtelevia jne. Enkä usko että mitään toivoa olisi saada niitä lähellekään Euroviisuja.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mä olen tässä kuluneen viikon aikana tullut siihen tulokseen, että tämä on paras kappale Euroviisuissa ikinä. Oon kuunnellut tätä nytkin loopilla jotain kolme tuntia enkä mä saa tästä tarpeekseni. :rakkaus: :kups:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Minun listoillani puolestaan melko lähellä pohjaa. En ainakaan heti keksi montaa tämän alle puntarissa jäävää kappaletta jos alan niitä miettimään.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

ta1ja kirjoitti: 23 Huhti 2018, 17:19 En kyllä rinnastaisi yhtään innovatiivisia ja virtuoosisia Mokomaa ja Stam1naa tähän yhtään. Soundiltaan niin paljon jykevämpiä, rytmisesti vaihtelevia jne. Enkä usko että mitään toivoa olisi saada niitä lähellekään Euroviisuja.
Ei nyt toki ollut tarkoitus rinnastaa näitä yhtyeitä tähän, varmasti löytynee täältä kotikonnuilta ja miksei muualtakin musiikillisesti tätä lähempänä olevia bändejä, nuo olivat lähinnä tämän tyylisuunnan esimerkkejä. Toki alkuintrosta tulee ehkä hiukan Mokoma mieleen ja kertsin huudosta Stam1na... :rok: :rok:

No joo, kyllähän Stam1nan ja Mokoman musiikista paistaa AWS: ään verraten kuitenkin jo pitkä ura musiikin parissa, joten suora vertailu on ehkä tässä tapauksessa turhaa. Joo ja kyllä luulen myös, ettei pahemmin Euroviisut taida noita kiinnostaa... :hahaha:
Viimeksi muokannut Yiorgos, 27 Huhti 2018, 23:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Creeperqueen kirjoitti: 25 Huhti 2018, 22:17 Mä olen tässä kuluneen viikon aikana tullut siihen tulokseen, että tämä on paras kappale Euroviisuissa ikinä. Oon kuunnellut tätä nytkin loopilla jotain kolme tuntia enkä mä saa tästä tarpeekseni. :rakkaus: :kups:
Sama täällä!
Tämä juuri äskettäin nousi puntarini viidenneltä sijalta toiselle sijalle. :surrur:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Creeperqueen kirjoitti: 25 Huhti 2018, 22:17 Mä olen tässä kuluneen viikon aikana tullut siihen tulokseen, että tämä on paras kappale Euroviisuissa ikinä. Oon kuunnellut tätä nytkin loopilla jotain kolme tuntia enkä mä saa tästä tarpeekseni. :rakkaus: :kups:
Tämän vuoden edustajista tämä on ehdottomasti ylivoimainen ykkönen. :peukku:
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti: 23 Huhti 2018, 17:19 En kyllä rinnastaisi yhtään innovatiivisia ja virtuoosisia Mokomaa ja Stam1naa tähän yhtään. Soundiltaan niin paljon jykevämpiä, rytmisesti vaihtelevia jne.
Miten voit yhden kappaleen perusteella vetää johtopäätöstä, etteikö tämä bändi olisi innovatiivinen ja/tai virtuoosimainen? :shock:
Varsinkin kun rytmistä vaihtelua ja mielenkiintoisia sävelkulkuja tässä kappaleessa on paljonkin.

Hazard kirjoitti: 27 Huhti 2018, 02:56 Minun listoillani puolestaan melko lähellä pohjaa. En ainakaan heti keksi montaa tämän alle puntarissa jäävää kappaletta jos alan niitä miettimään.
Mielipiteesi tästä on varmaan jo kaikille tullut aika selväksi, en ymmärrä miksi sitä pitää enää toistella...? (Juu, kuten on varmaan myös oma inhoni yhtä tiettyä kappaletta & esiintyjää kohtaan, tiedän, mutta itse en ainakaan käy jatkuvasti ko. maaketjussa toistelemassa mielipidettäni siitä, tai itse asiassa en käy siellä ollenkaan.)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

rosetta kirjoitti: 29 Huhti 2018, 17:41
Hazard kirjoitti: 27 Huhti 2018, 02:56 Minun listoillani puolestaan melko lähellä pohjaa. En ainakaan heti keksi montaa tämän alle puntarissa jäävää kappaletta jos alan niitä miettimään.
Mielipiteesi tästä on varmaan jo kaikille tullut aika selväksi, en ymmärrä miksi sitä pitää enää toistella...? (Juu, kuten on varmaan myös oma inhoni yhtä tiettyä kappaletta & esiintyjää kohtaan, tiedän, mutta itse en ainakaan käy jatkuvasti ko. maaketjussa toistelemassa mielipidettäni siitä, tai itse asiassa en käy siellä ollenkaan.)
En ollut aikaisemmin todennut tämän olevan ei vain vuoden huonoin, mutta myös yksi kaikkien aikojen kehnoimmista viisuista. Uutta informaatiota itsellenikin kun asiaa aloin pohtimaan.

Lisäksi olen kai kahdesti-kolmesti ennen tätä kertaa kritisoinut tässä ketjussa tätä kappaletta. Silloin kun se valittiin kerroin mielipiteeni ja sen jälkeen tein muistaakseni tilannepäivityksen jossain kohtaa. Outoa jos pari-kolme viestiä kritisointia häiritsee. Täällä on reilusti enemmän kannattajia kuin vihaajia niin ei liene haitaksi tasoittaa tilannetta hieman. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Ehkä Rosetta nyt muistelee niitä sun tuskailuja siellä pudotuspeliketjussa, kun et vaan päässyt Unkarista siellä eroon :heh:

Ja vaikka Unkari on ylivoimainen suosikki, niin ei minua haittaa jos ihmiset siitä ei tykkää. Ymmärrän että genre jakaa voimakkaasti mielipiteitä ja metalheadina olen valmis sen hyväksymään.
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hazard kirjoitti: 29 Huhti 2018, 19:33 En ollut aikaisemmin todennut tämän olevan ei vain vuoden huonoin, mutta myös yksi kaikkien aikojen kehnoimmista viisuista. Uutta informaatiota itsellenikin kun asiaa aloin pohtimaan.

Lisäksi olen kai kahdesti-kolmesti ennen tätä kertaa kritisoinut tässä ketjussa tätä kappaletta. Silloin kun se valittiin kerroin mielipiteeni ja sen jälkeen tein muistaakseni tilannepäivityksen jossain kohtaa. Outoa jos pari-kolme viestiä kritisointia häiritsee. Täällä on reilusti enemmän kannattajia kuin vihaajia niin ei liene haitaksi tasoittaa tilannetta hieman. :joojoo:
No, minusta olet useammin kuin vain 2-3 kertaa kommentoinut vastaavaa, siis miten huono ja kamala kappale tämä sinusta on; en tosin kelannut ketjua ihan taaksepäin laskeakseni kertoja, mutta tuollainen muistikuva minulla on (ja osa niistä on toki saattanut olla muissakin ketjuissa, ja myös Creeperqueenin mainitsemassa pudotuspeliketjussa ;)). Ei minua siis (tietenkään) haittaa jos joku ei tykkää jostain mistä itse tykkään, mutta sen inhoamisen jatkuva toistelu saman henkilön taholta kieltämättä alkaa pidemmän päälle hieman ärsyttää, varsinkaan kun siinä ei tule enää mitään uutta informaatiota...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti: 29 Huhti 2018, 17:41 Miten voit yhden kappaleen perusteella vetää johtopäätöstä, etteikö tämä bändi olisi innovatiivinen ja/tai virtuoosimainen? :shock:
Varsinkin kun rytmistä vaihtelua ja mielenkiintoisia sävelkulkuja tässä kappaleessa on paljonkin.
Esim siten, että en itse keksi etenkään Stam1nalta yhtään näin simppeliä kappaletta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tämä on innovaatinen bändi ja möksötän kaikille, jotka väittävät vastaan :ylppis:

Olen jo aiemmin täällä sen maininnut, mutta olen aivan rakastunut yhtyeen muuhunkin tuotantoon. Eritoten Édes mint a só on kappale, jota suosittelen kaikille - tuo mielestäni hyvin esille Örsin monipuolisuutta laulajana. Voisi upota myös tämän palstan anti-unkaristeihin, kun tuossa ei tarvitse huutamista kestää :heh:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Lukittu