Purkkaa vai jytää? Glam rock

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Laitan nyt tänne tällaisen otsikon, kun aihe kerran puhuttaa tuolla Ruotsi-ketjussa ainakin. Ja löysin mainion sivuston, joka selittää aika hyvin koko ilmiön:

http://www.doremi.co.uk/glam/
Hello Hi!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Jee! Taidankin laittaa heti T-Rexiä levylautaselle pyörimään.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hih, pelkkä otsikko jo huvitti...
Mainio sivusto, mutta siinä on virhe, koska minnien mielestä Sweet ei ole glamiä vaan bubble gumia  :rofl:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Eikös purkkaa ja jytää ole sellainen radio-ohjelma, joka soittaa tuon aikakauden ihastuttavaa musiikkia?
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No senniminen ohjelma oli 70-luvulla, puoli tuntia taivaallista listapoppia lauantaiaamupäivällä. Ja siinä se tarjonta sitten olikin YLEllä, mitä nyt Nuorten sävellahjassa joskus kuului jotain hyvää... onneksi oli ruotsinkielinen kanava lisänä.
Hello Hi!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja Magnum »

JuhaUK kirjoitti: No senniminen ohjelma oli 70-luvulla, puoli tuntia taivaallista listapoppia lauantaiaamupäivällä. Ja siinä se tarjonta sitten olikin YLEllä, mitä nyt Nuorten sävellahjassa joskus kuului jotain hyvää... onneksi oli ruotsinkielinen kanava lisänä.
Sen niminen ohjelma tuli myös YLEn säästökampanjan myötä tapetulla Yleisradion parhaalla radiokanavalla Yleq:lla keskiviikkoiltaisin. Muistaakseni ohjelman tunnuslause oli: "Musiikkia ja aasinsiltoja ajalta, jolloin lahkeet olivat leveät ja korot korkeat."
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

tonywerner kirjoitti: Hih, pelkkä otsikko jo huvitti...
Mainio sivusto, mutta siinä on virhe, koska minnien mielestä Sweet ei ole glamiä vaan bubble gumia  :rofl:
:heh: Kyllä se kuule on muissa lähteissä noin lukenut.

Mähän sitä ihmettelin sinne The Ark-ketjuun sillon, et miks sitä pidetään purkka poppina eli bubble gumina.

Tuossa "oikeat" faktat tietävälle Tonywernerillekin luettavaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sweet, sieltä löytyy mm. seuraavaa: Yhtye aloitti vuonna 1967 Sweetshop-nimisenä tyylinään purkkapop ja Chinn/Chapmanin ensimmäinen kappale Sweetille oli "Funny Funny" (1971), tarttuva purkkakappale, joka nousi heti top-20:een.

- pikkasen noloo...siis tuo vänkääminen mun tietämyksestä. :hihi:
Niin että kuis ny suu pannaan? :repeilee:

Mä ainakin pidän ja oon pitänyt Sweetiä glamrockina ihan 70-luvulta alkaen sillon kun sitä oon kuunnellut. Mä sanoin sitä aina INKKARI-bändiksi. lol
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

minnie kirjoitti: - pikkasen noloo...siis tuo vänkääminen mun tietämyksestä. :hihi:
Niin että kuis ny suu pannaan? :repeilee:

Mä ainakin pidän ja oon pitänyt Sweetiä glamrockina ihan 70-luvulta alkaen sillon kun sitä oon kuunnellut. Mä sanoin sitä aina INKKARI-bändiksi. lol
Aiku se on kuunnellu... Aiku se on "aina pitänyt"... niin minkäs ikäinen sinä olitkaan? 
:heh:
Piditkö jo ihan silloin 70-luvun alussa? Ennen kuin koko termiä oli keksittykään? Vai SINÄKÖ peräti keksit koko termin  :eeek:

Wikipedia - lähteistä luotettavin  :joojoo:

Mutta kumpi on luotettavampi? Suomen- vai englanninkielinen Wikipedia  :rofl:
glam rock had its peak between the years of 1971 and 1973, and was made famous by acts such as David Bowie, Elton John, Gary Glitter, Queen, Slade, Sweet, T. Rex, Mud, Roxy Music and Mott The Hoople.
Suuni panen edelleen hymyyn... NIIN HAUSKA OLET  :rofl:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Noh, mutta toki Sweet edusti uransa aikana molempia genrejä. Eihän jollain Poppa Joella ja Fox On The Runilla ole enää mitään yhteistä. Ja nyt taidan tajuta, mitä tapahtui Suomessa. Se purkka-termi jäi elämään kauemmin kuin briteissä ja tarkoittaa hieman eri asiaa kuin bubble-gum pop. Nämä jälkeenpäin tehdyt termikäännökset ontuvat.

Ja Abbahan siis oli glam-rokkia vain ja ainoastaan Waterloon aikana, muistan itsekin kuinka lällynä pidin jo I do I do ja muita dansband-lällytyksiä, jotka tuli sen jälkeen. Ja se melodinen miltei progressiivinen pop seurasi paljon myöhemmin. Asut toki olivat aina glam  :peukku:
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

JuhaUK kirjoitti: Noh, mutta toki Sweet edusti uransa aikana molempia genrejä. Eihän jollain Poppa Joella ja Fox On The Runilla ole enää mitään yhteistä. Ja nyt taidan tajuta, mitä tapahtui Suomessa. Se purkka-termi jäi elämään kauemmin kuin briteissä ja tarkoittaa hieman eri asiaa kuin bubble-gum pop. Nämä jälkeenpäin tehdyt termikäännökset ontuvat.

Ja Abbahan siis oli glam-rokkia vain ja ainoastaan Waterloon aikana, muistan itsekin kuinka lällynä pidin jo I do I do ja muita dansband-lällytyksiä, jotka tuli sen jälkeen. Ja se melodinen miltei progressiivinen pop seurasi paljon myöhemmin. Asut toki olivat aina glam  :peukku:
Näin on. :joojoo: JuhaUK: nuo alleviivatut kohdat mm. löydät mun The Ark-topiciin kirjoittamanani, joten se siitä. Mutta mähän oon Kävelevä glamrockin tietosanakirja :draamaa:

Melkein voisin anteeksi pyynnön vaatia...mutta antaa olla tälläkertaa. :ylppis: Olen tottunut, se on vaikea pala monelle jos oon oikeassa ja mähän oon aina oikeassa silloin kun väitän jotain. Muuten en edes väittäisi.

Ja Tonywernerille sanon edelleen: opettele lukemaan ja ymmärrä lukemaasi. Tuo alempi wikipedia-lainaus todistaa vaan sen että jos olen mieltänyt Sweetin enemmän glamiksi kuin bubble gumiksi, niin silloinhan olen -taas kerran- ollut oikeassa. Ja todellakin, olen kuunnellut lapsuudessani Sweetiä ja tykännyt siitä tosi paljon silloin 70-luvulla. Tykkäsin myös Abbasta. :joojoo:
Viimeksi muokannut minnie, 17 Maalis 2007, 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No mä en sitten ole lukenut suurennuslasin kanssa sun juttujasi  :draamaa: Sovitaanko, että ollaan kaikki oikeassa  :ryhmahali: :trio:
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

JuhaUK kirjoitti: No mä en sitten ole lukenut suurennuslasin kanssa sun juttujasi  :draamaa: Sovitaanko, että ollaan kaikki oikeassa  :ryhmahali: :trio:
Ja silti pystyit mun kans väittelemään muutamaan otteeseen, jota jankuttamiseksi kutsuit... :(

Ois kyllä kiva jos kumpikin lukisitte uudelleen ne kirjoitukseni ja omat kirjoituksenne ja sitten mietitään mitä sovitaan...ei oo kivaa tuokaan jos vittuillaan yleisellä palstalla mun tietämyksestäni, jonka huomaakin pitävän paikkansa. :roll:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No yritin tässä nyt kiltisti lopetella sitä riitelyä, mutta ei se koskaan lopu jos toisen on aina saatava viimeinen sana  :/ En nyt jaksa enää.
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

Lainaus käyttäjältä: JuhaUK - La 17.03.07 22:54
No mä en sitten ole lukenut suurennuslasin kanssa sun juttujasi.  Sovitaanko, että ollaan kaikki oikeassa.

Kyllä mä odottaisin ihan reilua myöntämistä jos on ollut väärässä jossain väittämissään. Mulle passaa mainiosti sovinto ja riidan lopetus, mutta miksi muuten sitten ylipäätänsä avasit tämän ketjun?? Mikä funktio tällä on.
lol Nyt pitää siis keskustelu lopettaa kuin huomasit yhdessä mua nimitelleen Tonywernerin kanssa tietämyksenne vajavaisiksi. Ohhoh... :draamaa:

Mutta, koska ette viitsineet alun alkaenkaan
a) lukea The Ark-topicin väittämiäni ja tietämyksiäni aiheesta 70-luvun musiikki+The Ark/viisubiisi
b) ettekä tarkastaneet/tutkineet laittamiani linkkejä sinne aiheiden tiimoilta
c) ja silti pystyitte dissaamaan tietämystäni mm. 70-luvun musatermeistä
-niin siirrän ne kirjoittamani väitteet tänne sitä varten JuhaUK:n avaamaan topiciin, (korostan mm. ne kohdat jossa Tonywerner haukkui kommenttini vääriksi) Olkaa hyvä, sopii lukea uudelleen ja huolella:
:)
minnie kirjoitti:
Subculture kirjoitti: Mä olen tosi tyytyväinen ruotsalaisten valintaan ja suomalaiset tykkäävät The Arkista jo nyt, kolme loppuunmyytyä Tavastian keikkaa.
Mutta eikös tällaista musiikkia tehty paljon vuonna 1974 ja eikös silloin joku ruotsalaisbändikin ollut ajoittain aika gläm.  :hiips:
Mä oon aina pitänyt (vuodesta -74 lähtien) ABBA:a enemmän discomusiikin edustajana kuin glämin edustajana...riippuen tietty mitä tarkoitat glam:llä. Jos tarkoitat glam:ä musiikkityylinä, niin silloin on kyse 70-luvun musiikkityyleissä glamrock ja sitä ABBA ei mielestäni ole. Mutta jos tarkoitat glam:llä pukeutumistyyliä, niin sitä ABBA edusti v.1974 esittäessään Waterloo-viisunsa. Ja se voittoviisu oli glamrock:a.
Muuten ABBA:n tuotanto edustaa/edusti musiikillisesti discoa/poppia. :joojoo:
minnie kirjoitti:
Subculture kirjoitti: Viittasin että vuodet 1971-74 oli aikamoista glam-rockin kulta-aikaa ja tuolloin Abbakin jalosti noita glamvaikutteita omaan popmuottiinsa joka sai huippunsa vuoden 1974 Waterloo biisissä.
Waterloo oli kyllä edistyksellisintä musiikkia, mitä Ruotsi on koskaan lähettänyt.
Sen jälkeenhän Abba lähti luomaan aivan omaa soundimaailmaansa ja ainutlaatuista popmusiikkiaan.
Viittasit? :raaps:

Mutta kuitenkin: Glamrock:n luojana pidetään  :draamaa: David Bowie:a, tyylin varsinaiseksi edustajaksi on nimetty Bowie:n hyvänä ystävänäkin tunnettu Marc Bolan. Puhun nyt 70-luvun alusta, jo ennen ABBA:a, joka nousi julkisuuteen -73 kappaleellaan Ring ring.
Myös 60- luvun suosikkia Kinks-yhtyettä on tituleerattu glamrockiksi.<-- ???

Abba ei siis ole glamrock-yhtye, vaan edustaa pop/disco-genreä. Glam-vaikutteita näkyi heidän Waterloo-esityksessään ja viisukappaleessaan.
Kuva Glam-tyyli

ABBA-The site

Glamrockia ei pidä sekoittaa purkkapoppiin eli Bubble gum:iin. Musiikillisesti on samoja vaikutteita mutta glamrockiin kuuluvaa pukeutumistyyliä ei ole bubble gumissa. Yksi suositumpia 70-luvun bubble gum edustajia oli englantilainen Sweet-yhtye.
Kuva (v.-74) Sweet-wikipedia

-Alkaakohan kaikille jo pikkuhiljaa hahmottumaan mitä tarkoitetaan tyylisuunnalla Glamrock. Jota edustaa The Ark: The Worrying Kind- viisullaan.
Nonnii..se siitä. :)
minnie kirjoitti: TonyW: mutta Abbaa en ole koskaan vielä kuullut nimitettävän "disco"-yhtyeeksi
-Et varmaan oo kuullukaan, en mäkään oo kuullu. Mutta mä pidän -niinkuin jo aiemmista kirjoituksista käy ilmi selvästi- Abbaa disco/pop (tai disko)-tyylin edustajana musiikkigenressä. Sanaa "disco-yhtye" en ole käyttänyt Abbasta kirjoittaessani tänne.
:)
Ja siinä oon samaa mieltä sun kans, että mielestäni Sweet on musiikillisesti enemmän glamrockia kuin bubble gumia, mutta "purkkapoppi"-kategoriaan se vaan on isketty. Ja siellä se on ollut niin kauan kuin purkkapoppi-termiä on käytetty Sweetin aikakaudella...
:sorivaan:
- mitä tulee tuohon kirjoittamaasi: Mulle glam on aina ollut = T.Rex, Bowie ja Gary Glitter, niin siinä olet oikeassa. Glamrockin loi David Bowie Ziggy Stardust-hahmon kautta, eli sanaa glamrock alettiin yleisesti käyttämään juuri Bowien musiikin, Ziggy-tyylin ja esiintymisen kautta.Kuva
Ziggy Stardust :draamaa: :kiitos: <3

Glamrock on kokonaisuus: musiikkityyli+pukeutumistyyli+esiintymistyyli. Se on glamouria, androgyynisyyttä, campiä, futurismiä, ripaus lollipop-henkistä fiftarisuuntausta.
:solttu:
minnie kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti: Ja the Ark kopioi purkkapoppia enemmän kuin mitään muuta. Siis sen sanan suomalaisessa merkityksessä, kaivakaa esiin tuon ajan Suosikkeja, jos ette usko.  :peukku:
Kopioi? :raaps:
The Ark ei kopioi mitään purkkapoppia sen enempää kuin glamrockiakaan. The Ark- yhtyeen musiikillinen tyyli on monen vaikuttimen tulos, josta yksi suuntaus on nimenomaan glamrock, jota edustaa The Worrying Kind biisi. Kuuntele hyvä mies The Ark:n tuotantoa, jota yhtye on tehnyt 2000-luvulta alkaen. The Arks operatic glam rock sound has created a huge fan base since they broke out in the Autumn of 2000
Ote löytyy: http://www.myspace.com/theark
Tsiisus sentään! :grr:

Yleisesti ottaen nykymusiikki, on se sitten minkä tyylistä tahansa on aika pitkälle vanhan kierrätystä, siinä kuin nykymuotikin. Kaikilta löytyy omat vaikuttajansa.

Mitä tulee Suosikkien lueskeluun 70-luvulta alkaen, niin mulle on tullut Suosikki 70-luvulta alkaen aina 80-luvun lopulle saakka. Mistäs muuten luulet pienen tytön tienneen mm. Sweetin. Abban ja Boney M:n Suosikin julisteet on ollu seinällä. Ja tätini joka on 70-luvulla ollut teini, niin häneltä kuulin/näin kaikki mahdolliset Glamrock/Purkka pop/Disco-jutskat. Mä ihailin sitä tyylii: huulikiiltoo ja kimallusta, valkosta farkkua ja palikkakorkoja...ja sitä piippaussaksien suhinaa. Tämmönen barbie-nukeilla leikkivä penska seuras silmät tapittaen sitä discoon tai bändi-ilta lähtöä.

Mainitsen vielä David Bowien, jonka Ziggy tyyli teki pysyvän vaikutuksen 80-luvun alussa eli -82-83, jolloin keräsin koko Bowien siihen mennessä kertyneen tuotannon, kaikki mahdolliset lehtijutut vanhoista NME:stä alkaen, sekä sain lahjaksi silloin Ziggy Stardust-livevideon, jossa Ziggyn viiminen konsertti, sekä 12 vuotiaana tilasin Bowiesta kertovan englanninkielisen kirjan In His Own Words (joka kertoo Ziggy-kaudesta, biseksuaalisuudesta, glamrockista, hänen muusikkoystävistään, vaimosta yms.). Eli haluan vaan sanoa näillä esimerkeillä, että jonkunlainen tietämys mullakin on tästä musa-asiasta. Olen elänyt lapsuuteni Glamrock/Purkkapop/Disco/Punk/Uusiaalto/Proge- musiikkien ollessa uutta ja ennenkuulematonta, sekä muodikasta. Nyt aikuisiällä nämä kaikki on vanhan kierrätystä, jossain muodossa, on sitten kyse muodista tai musiikista. Siksi ehkä JuhaUk:kin tuntee että kyseessä olisi kopiointia, koska on kuullut=elänyt näiden aikakautena jolloin ne olivat vielä uutta ja tuoretta kamaa. Mä en silti pidä The Ark-yhtyeen musaa minään kopiona, mutta vaikutteita ottavat vanhasta siinä kuin muutkin nykybändit.

Tosiasia on se, että glam-oli muotia 70-luvulla, joka näkyi kaikessa: jopa mainoksissa. Sama juttu oli 90-luvun alussa Grungen kanssa: vaihtoehtoisesta musiikkityylistä tuli valtavirtaa, grungemuoteineen (vaatteet, hiukset, jopa mainokset jne.). Unohtamatta Punk-kautta. 70- luvulla, Glamrockin vastapainoksi syntynyt Punk-rock oli aluksi musiikillinen tyyli, asenteineen, pukeutumisineen...mutta vaikutus laajeni yleiseksi muodiksi ja niittivyötä, mustaa kajalia, takutettua tukkaa näkyi muillakin kuin Punk-musiikin edustajilla jotain esim. mainitakseni vaikka Kim Wilde...

Takaisin astian ääreen eli summa summarum: The Ark-yhtye edustaa Glamrock- tyyliä Ruotsin viisubiisillään ja The Ark-yhtyeen vaikutteet tulevat glamrockista, purkkapopista, melodisesta poprockista, myös The Ark:n myspace-sivulla ovat itse laittaneet musiikinsa kategorioihin:Rock / Glam / Pop ...monen vaikuttimen yhteistulosta siis. The Ark-yhtye luokitellaan musiikillisessa kategoriassa Glamrock-yhtyeeksi, niin levyliikkeissä, nettien musiikkitietosivuilla, wikipediassa ja heidän Myspace-sivulla. Jokainen joka on perehtynyt yhtyeeseen tietää tämän. Glamrockissa, samoin kuin esim. Punk-rockissa on yhtyeitä, jolla jokaisella on oma saundinsa, joka tekee siitä tunnistettavan...ei punk-yhtyeetkään kuulosta samalta tai jäljittele 70-luvun punk/uutta aaltoa, sama pätee nykypäivän glamrock-yhtyeisiin: jokaisella on oma tyylinsä ja saundinsa, ja glamrockyhtyeen ei tarvitse jäljitellä 70-luvun glam/purkkapoppia.
- jotkut nykypunkbändit haluavat ottaa suoria vaikutteita (lainauksia) 70-luvun vaikuttajistaan, samoin nykyglamrockbändit. Toiset ottavat enemmän kuin toiset, mutta jäljittelystä tai kopioimisesta ei ole kyse.

Täysin puhdasta vaikutuksille altistumatonta yhtyettä, jolta ei kuule mitään musiikillista vaikutinta tai jota ei voisi luokitella mihinkään musiikin kategoriaan kuuluvaksi, ei ole.

Mainitsen vielä sellaisen asian, että Glamrock-kategoriaan oltiin (wikipedia) laitettu nykybändeistä mm. Negative...joten käsite on todella venyvä -näköjään. :heh:
JuhaUK kirjoitti: En mä puhukaan Arkin koko tuotannosta, ei kiinnosta. Mutta tarkennan siis: Arkin viisubiisi on hyvin paljon velkaa Sweetin ja Bay City Rollersin tyyliselle purkalle[/b].

Ja jos Arkin viisubiisi todellakin lainaisi enemmän Marc Bolania ja Bowieta, olisi siinä sitä kuuluttamaani munaa varmasti enemmän. Nuo kaksihan olivat kuitenkin pioneereja, joiden glamrokin ideat Sweetit ja Gary Glitterit ja Sladet ja Alvin Stardustit jne "vesittivät" kaupallisemmaksi purkkapopiksi.

Eikä me tosiaan kyllä 70-luvulla Suomessa mistään glamista tai glamourista puhuttu, ei me oltais edes osattu sanoa niitä  :heh:
minnie kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti: En mä puhukaan Arkin koko tuotannosta, ei kiinnosta. Mutta tarkennan siis: Arkin viisubiisi on hyvin paljon velkaa Sweetin ja Bay City Rollersin tyyliselle purkalle.

Ja jos Arkin viisubiisi todellakin lainaisi enemmän Marc Bolania ja Bowieta, olisi siinä sitä kuuluttamaani munaa varmasti enemmän.

The Ark:n tuotanto ei sua kiinnosta...no ei voi mitään, mutta et pysty sitä sitten arvostelemaankaan. Ainoastaan vaan heidän viisubiisiään. Mutta silti olit aiemmassa viestissäs laittanut seuraavaa:Ja the Ark kopioi purkkapoppia enemmän kuin mitään muuta. Siis sen sanan suomalaisessa merkityksessä, kaivakaa esiin tuon ajan Suosikkeja, jos ette usko. :raaps:

Se mistä sä oot 70-luvulla puhunu, ni oot sitten puhunu. Mutta mä puhun nyt ihan omasta lapsuudestani. Johon kuului mm. nuo tuon ajan Suosikit.

The Ark ei oo viisubiisillään mitään velkaa millekään, ei sille mainitsemallesi Sweetille, Bay City Rollersille kuin muillekaan purkkabändeille. Ja miksi The Ark:n pitäis ees lainata? Esim. mainitsemaasi Bowieta tai Bolania, kysyn vaan...Sen pohjalta mitä itse olen diggaillu Bowiee ja Bolanii, niin voin -omistamieni Bowie+T-Rex, sekä Marc Bolan levyjen pohjalta- sanoa ettei siinä The Ark viisubiisissä ois välttämättä sen enempää "munaa", meinaan aika softia oli glam-musiikki niin Ziggyllä ja varsinkin Bolanilla. :joojoo:

Sori nyt vaan JuhaUK, mutta sulla on vähäiset käsitykset kyllä The Ark:n osalta ja sääli jos et vaivaudu edes ottamasta asioista selvää ennenkuin väität jotain kyseisestä yhtyeestä ja/tai heidän viisubiisistään. Ei voi mitään...(näitähän on nähty kyllä). :/
minnie kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti: Käyttäydyn vain kuten muukin Eurooppa silloin toukokuun launtai-iltana. Ei heilläkään ole mitään hajua Arkin muusta tuotannosta. Tokihan bändi on nyt viisuihin lähettänyt parasta ja edustavinta tuotantoaan, kuten esim. Lordi? Siinä ei tarvittu filosofoida millään genreillä, vaan koko bändin idea tuli selväksi 3 minuutissa koko maailmalle. Tulee sun jankkauksista sellainen vaikutelma, että Ark ei kykene samaan  :miettii: :miettii:

Jos se jankkaamiselta vaikuttaa, että kerroin vaan mitä tiedän 70- luvun musiikista, eri musiikkigenreistä, sekä The Ark nimisestä yhtyeestä, niin ei voi mitään. Ja ihan sun aloitteestas muunmuassa. Mutta mä oon ainakin pyrkinyt pitämään keskustelun asiallisena ja perustelemaan takaisin kommentteja koskien The Ark:a ja heidän viisuaan, sekä musiikkityyliä nimeltään Glamrock.  Mä vaan vastasin sulle...anteeks jos vastasin. :heh:

Kyllä äänestäneiden joukosta löytyy niitä joilla on hajua Arkin muusta tuotannosta. :joojoo: Joten aika kova yleistys oli tuo kirjoittamasi jonka alleviivasin.

Muuten, oon kyllä mielestäni nähnyt täällä Viisukuppilassakin käytävän keskustelua Lordi-yhtyeen musiikillisestä genrestä. Johon en tosin voisi edes osallistua, koska en ole perehtynyt Lordin musiikkiin niin hyvin että voisin siitä jotain sanoa.

Lordin viisusta en tykännyt. Vaikuttaa sellaselta "monsteriheviltä".
-Mikähän se Lordin koko idea sitten oli, kun mulle ei oo vieläkään auennut? lol
minnie kirjoitti:
Katten-Gustaf kirjoitti: Anteeks nyt, minnie, mutta eihän JuhaUK missään vaiheessa sanonutkaan arvostelevansa koko The Arkin tuotantoa vaan nimenomaan TWK:ta.

JuhaUK kirjoitti kyllä näin:
Ja the Ark kopioi purkkapoppia enemmän kuin mitään muuta. Siis sen sanan suomalaisessa merkityksessä, kaivakaa esiin tuon ajan Suosikkeja, jos ette usko. 

Johon kommentoin. Ja kun olin kommentoinut, niin kommenttini jälkeen hän korostamalla tarkensi koskien TWK:ta.
;)
Kiva, että jotkut on saanu tietoa 70-luvun musatyyleistä. KIITOS THE ARK:n! :)
-Joten ei ihan turha keskustelu ollutkaan sitten JuhaUK:n kanssa.

Mielelläni keskustelisin itsekin The Ark:sta, mutta tää glamrock-asia nousi TWK-biisin vuoksi. Esim. Juha UK:n purkkapop-kommenttien osalta rinnastaessaan The Ark:a ja/tai heidän viisuaan purkkapoppiin ja eri sen alan edustajiin . ;) Sinänsä kyllä aiheessa on pysytty, ei siinä mitään...

Subculturen kirjoituksesta:Mutta eikös tällaista musiikkia tehty paljon vuonna 1974 ja eikös silloin joku ruotsalaisbändikin ollut ajoittain aika gläm.
- tää glam-keskustelu alkoi, siirtyen Abbaan ja siitä mm. Sweet:iin ja purkkapoppiin... :heh:

Mutta koko ajan on The Ark ollut keskusteluissa mukana. :joojoo:
minnie kirjoitti:
WandA kirjoitti: Ihana oli Ola tuossa yleX:n haastattelussa! :ihana: korkki..  :heh:

Juu niin oli. :tapu: Mutta vaan niin lyhyt haastattelu..ois saanu kestää pidempään. :rakas:

tonywerner kirjoitti: On tainnut Minnien saamat huomautukset kirveltää, kun nyt toruu minua itse aikaisemmin useasti tekemistään rikkomuksista  :heh:

Parahin (paraskin puhuja) Minnie: Koko tekstin lainaaminen ei ole "Kuppilan sääntöjen vastaista" JOS haluaa kommentoida koko tekstiä.

Katten-Gustafille: Kiva, että tuli tietoa 70-luvun musatyyleistä, mutta ainakin Minnien jutuista kannattaa tarkistaa faktat muistakin lähteistä - sen verran niissä on virheitä.

- Mitkä huomautukset? :raaps: ???
- Tonywerner: ei ole sopivaa lainata koko viestiä vain kommentoidakseen:
Juuri näin  :joojoo:

Ja toinen samanlainen heti perään. Kyllä siitä on täällä Kuppilassa sanottu yhdelle jos toisellekin.

Juu kannattaa aina tarkastaa faktat, niin mäkin oon tehnyt. Tonywerner ei näköjään ole tarkastanut. Kannattais Tonyw. sunkin vaan tarkastaa, voit jopa (harmikseksi) yllättyä. ;)

:cool:
Tarkastitko jo...ku on niin hiljaista. Tais yllättyy. :hihi: Noh, se siitä. Kamalaa kun taisin olla nyt faktoineni ja tietämyksineni oikeassa. :peukku:

Tämmonen "keskustelu" on käyty meikäläisen alias kävelevän glamrockin tietosanakirjan kanssa. ;) Kuis ny suu pannaan...ois kantsinu vaan lukea ensiks mun kommentit linkkeineen, faktat tarkistaen ja sitte alkaa vasta dissaamaan perustelujani vääriksi. :heh:

Mutta No hard feelings, kestän tämän kuin mies! :ylppis:
Joten ihan miten vaan, jos mieltäsi JuhaUK lämmittää se että sovitaan: ollaan kaikki
oikeassa.

:hali: Niin ok sitten...
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Kamalan pitkä viesti.  :roll:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No sehän on sitten selvä  :shock:
The Ark:n tuotanto ei sua kiinnosta...no ei voi mitään, mutta et pysty sitä sitten arvostelemaankaan. Ainoastaan vaan heidän viisubiisiään. Mutta silti olit aiemmassa viestissäs laittanut seuraavaa:Ja the Ark kopioi purkkapoppia enemmän kuin mitään muuta. Siis sen sanan suomalaisessa merkityksessä, kaivakaa esiin tuon ajan Suosikkeja, jos ette usko. En ymmärrä

Se mistä sä oot 70-luvulla puhunu, ni oot sitten puhunu. Mutta mä puhun nyt ihan omasta lapsuudestani. Johon kuului mm. nuo tuon ajan Suosikit.

The Ark ei oo viisubiisillään mitään velkaa millekään, ei sille mainitsemallesi Sweetille, Bay City Rollersille kuin muillekaan purkkabändeille. Ja miksi The Ark:n pitäis ees lainata? Esim. mainitsemaasi Bowieta tai Bolania, kysyn vaan...Sen pohjalta mitä itse olen diggaillu Bowiee ja Bolanii, niin voin -omistamieni Bowie+T-Rex, sekä Marc Bolan levyjen pohjalta- sanoa ettei siinä The Ark viisubiisissä ois välttämättä sen enempää "munaa", meinaan aika softia oli glam-musiikki niin Ziggyllä ja varsinkin Bolanilla.

Sori nyt vaan JuhaUK, mutta sulla on vähäiset käsitykset kyllä The Ark:n osalta ja sääli jos et vaivaudu edes ottamasta asioista selvää ennenkuin väität jotain kyseisestä yhtyeestä ja/tai heidän viisubiisistään. Ei voi mitään...(näitähän on nähty kyllä). Hmm
Ja tällaiseen odotat asiallisia vastauksia? Ja kaikki vaan siksi, etten pidä sun palvomasi Arkin viisukappaletta kovin kummaisena ja että se on minusta purkkaa enemmän kuin glamia. Kamalaa miten intohimoinen fanitus sokeuttaa. Onneksi itselläni jäi tuollainen fanaattisuus jo sinne paljon puhutulle 70-luvulle...  :hiips:
Viimeksi muokannut JuhaUK, 18 Maalis 2007, 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hello Hi!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Kamalan vähän asiaa!  :shock:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

No sehän on sitten selvä  :shock: :roll:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kamalan vähän täällä on tapahtunut mitään UUTTA meitsin poissa ollessa  :roll:

Nimimerkki minnie on tehnyt ainakin kuppilan epävirallisen ennätyksen, jonka jälkeen hän ei voi tulla "ulisemaan" ikinä kenellekään liian pitkistä lainauksista tms...  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

tonywerner kirjoitti: Nimimerkki minnie on tehnyt ainakin kuppilan epävirallisen ennätyksen, jonka jälkeen hän ei voi tulla "ulisemaan" ikinä kenellekään liian pitkistä lainauksista tms...  :heh:
:tapu: Joo, eiks oo hyvä juttu. Helpottaako?

Muuten nuo lainaukset laitoin ihan sua varten ja korostin kohdat joita olet väittänyt täällä Kuppilassa kovaan ääneen ja kiihkeästi "vääriksi"...korostukset laitoin ihan vaan helpottakseni sun  l u-k e-m i s-t a-s i  j a  l u e-t u n-y m-m ä r-t ä-m i s-t ä.

Ihan sun parastas ajatellen ystävä hyvä. ;)
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Purkkaa vai jytää? Glam rock

Viesti Kirjoittaja minnie »

lainaus Minnieltä:
The Ark:n tuotanto ei sua kiinnosta...no ei voi mitään, mutta et pysty sitä sitten arvostelemaankaan. Ainoastaan vaan heidän viisubiisiään. Mutta silti olit aiemmassa viestissäs laittanut seuraavaa:Ja the Ark kopioi purkkapoppia enemmän kuin mitään muuta. Siis sen sanan suomalaisessa merkityksessä, kaivakaa esiin tuon ajan Suosikkeja, jos ette usko. En ymmärrä

Se mistä sä oot 70-luvulla puhunu, ni oot sitten puhunu. Mutta mä puhun nyt ihan omasta lapsuudestani. Johon kuului mm. nuo tuon ajan Suosikit.

The Ark ei oo viisubiisillään mitään velkaa millekään, ei sille mainitsemallesi Sweetille, Bay City Rollersille kuin muillekaan purkkabändeille. Ja miksi The Ark:n pitäis ees lainata? Esim. mainitsemaasi Bowieta tai Bolania, kysyn vaan...Sen pohjalta mitä itse olen diggaillu Bowiee ja Bolanii, niin voin -omistamieni Bowie+T-Rex, sekä Marc Bolan levyjen pohjalta- sanoa ettei siinä The Ark viisubiisissä ois välttämättä sen enempää "munaa", meinaan aika softia oli glam-musiikki niin Ziggyllä ja varsinkin Bolanilla.

Sori nyt vaan JuhaUK, mutta sulla on vähäiset käsitykset kyllä The Ark:n osalta ja sääli jos et vaivaudu edes ottamasta asioista selvää ennenkuin väität jotain kyseisestä yhtyeestä ja/tai heidän viisubiisistään. Ei voi mitään...(näitähän on nähty kyllä). Hmm
JuhaUK kirjoitti: No sehän on sitten selvä  :shock:
Ja tällaiseen odotat asiallisia vastauksia? Ja kaikki vaan siksi, etten pidä sun palvomasi Arkin viisukappaletta kovin kummaisena ja että se on minusta purkkaa enemmän kuin glamia. Kamalaa miten intohimoinen fanitus sokeuttaa. Onneksi itselläni jäi tuollainen fanaattisuus jo sinne paljon puhutulle 70-luvulle...   :hiips:
:roll: Jonsia lainaten: Kamalan vähän asiaa!
:shock:
Mutta paljon asiattomuutta.

Noh, sun mielestä se sitten on purkkaa enemmän kuin glamia. Mun mielestä se on enemmän glamiä kuin purkkaa. Mä pidän Ruotsin viisusta, ei sun tarvitse pitää.
- Makuasioita. :joojoo:

Jos sun mielestä Ruotsin viisusta pitäminen on fanaattisuutta, niin sitten se on sun mielestä. Mutta ihmettelen sitä mikä saa esim. sinun niin vastustamaan The Ark:a tai heidän viisuaan, koska dissaat yhtyettä, viisubiisiä ja siitä pitäviä näköjään yhtenään. Häiritseekö sua jotenkin jos yhtyeestä puhutaan? Tai jos yleensäkin puhutaan glam-musiikista? Miksi? Voisitko sitten olla vaikka lukematta niitä viestejä, vai onko sulla fanaattinen tarve kommentoida negatiivisesti/halveeraten esim. siellä The Ark - The Worrying kind- topicissa. En ymmärrä kyllä... :eiei: Tuntuu että nyt on sinulla sokeuttanut muiden "fanitukset" (kursivointi, lainausmerkit- suoria lainauksia tekstistäsi)

- Hienoa ja onnittelut siitä että sulla on jäänyt fanaattisuus sinne 70-luvulle, mutta mitä fanitit fanaattisesti silloin? Mä oon fanaattisesti fanittanut vain ja ainoastaan David -Ziggy- Bowieta, ah! niitä aikoja mun nuoruuden fanaattisessa fanituksessa silloin 80-luvulla. :draamaa: Keräsin kaiken mahdollisen mr. Bowiesta, paitsi bändi-paidat, koska inhosin niitä tehdaspainettuja kuvia, mä piirsin omat Ziggy ja Bowie paitani. Mä oon hyvä piirtämään meinaan aina ollu. :cool:
JuhaUK kirjoitti: En mä puhukaan Arkin koko tuotannosta, ei kiinnosta. Mutta tarkennan siis: Arkin viisubiisi on hyvin paljon velkaa Sweetin ja Bay City Rollersin tyyliselle purkalle. Voit kirjoittaa vaikka Raamatun tänne uudestaan, mutta minun omia muistojani et kykene kirjoittamaan uudelleen, kun kuitenkin nuo musiikit koin aikoinaan ihan omakohtaisesti ja hyvin voimallisesti teininä.

Ja jos Arkin viisubiisi todellakin lainaisi enemmän Marc Bolania ja Bowieta, olisi siinä sitä kuuluttamaani munaa varmasti enemmän. Nuo kaksihan olivat kuitenkin pioneereja, joiden glamrokin ideat Sweetit ja Gary Glitterit ja Sladet ja Alvin Stardustit jne "vesittivät" kaupallisemmaksi purkkapopiksi.

Eikä me tosiaan kyllä 70-luvulla Suomessa mistään glamista tai glamourista puhuttu, ei me oltais edes osattu sanoa niitä  :heh:
- Tuossa muuten on koko viestisi tuolta The Ark-ketjusta. Ei se sun kommentointisi ollut, eikä ole tässä viimeisessäkään sun laittamassasi kommentissa, kyllä mitään täysin asiallistakaan...vai mitä tuumaat?  ;)

Ehkä ois jo syytä katsoa peiliin itse kunkin, eiks ni Juha? ;)
Viimeksi muokannut minnie, 18 Maalis 2007, 04:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Lukittu