Jazz

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

kuva

Viisuvoittajan innoittamana ajattelin aloitella keskustelua jazzista, vaikka tuskin se täällä foorumilla paljoa saa huomiota, koska jazz on aina jotenkin niin aliarvostettu genre. :lohduton:

Kuten tuossa alussa mainitsin, viisuvoittajan innoittamana... Salvador Sobralin Excuse Me -albumi on ihastuttava! :ihana: Suosittelen myös lämpimästi tutustumaan Bianca Moraleksen tuotantoon.

Tietenkin niitä on myös vanhoja jazz-klassikoita kuten tämä ja tämä. <3
Viimeksi muokannut Serduchka, 27 Maalis 2019, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuuntelen viimein Lady Gagan ja Tony Bennettin jazz-albumia, jonka kuuntelu on ollut suunnitelmissa jo pitkään. Alku vaikuttaa hyvin hyvin lupaavalta. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olen suorastaan rakastunut Frank Sinatran tuotantoon! :ihana: En ihan kaikista kuulemistani biiseistä pidä, mutta herra on kyllä osannut hommansa varsin hyvin. Monia tosi kauniita melodioita tulkinnut, mm. New York, New York, Come Fly With Me ja Fly Me To The Moon.



Omana suosikkini lienee kuitenkin pysynyt iki-ihana The Way You Look Tonight. <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tajusin juuri, miten ihanaa olisi päästä jonnekin jazz-keikalle Porissa. :ihana: Niitä on vaan niin harvassa. Yksi ystäväni laulaa jazzia aina silloin tällöin bändinsä kanssa. Pitäisi varmaan kysellä häneltä, milloin ja missä olisi keikkaa. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »



Tämä on pelimusiikkia, mutta silti parasta mahdollista jazz-musiikkia. :ihana: Olen ihan haltioitunut! :rakkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »



Marionillahan oli jazzia ehdolla Suomen euroviisuedustuskappaleeksi vuonna 1962. Pikku Rahastaja on minusta oikein viehättävä kappale. <3 Olisi mielestäni yhtälailla kelvannut Suomen edustusviisuksi!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti:Kuuntelen viimein Lady Gagan ja Tony Bennettin jazz-albumia, jonka kuuntelu on ollut suunnitelmissa jo pitkään.
Lady Gagalta löytyy myös tuon albumin ulkopuolelta näköjään jazz-tuotantoa. Ihastuttava Orange Colored Sky!

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Näin yöllä aloin fiilistelemään jazzia taas ja löysin suomalaisen, ihanan jazz-kappaleen. Oon ehdottomasti jazzin ystävä ja haluaisin löytää yhä enemmän kivoja jazz-aristeja. Yllätyin, että Lady Gagakin on levyttänyt kyseistä genreä ja tosi hyvältä kuulostaa! <3

Tässä siis Aili Ikosen Yöllä:

https://open.spotify.com/track/6WpOchOo ... ElBc04kwBw
Cry him out

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Onpa kaunis kappale tuo Yöllä! :ihana: Aili näyttää vähän Greta Salómelta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuva

Australian parin vuoden takaisen euroviisuedustajan, Dami Imin uusin albumi I Hear A Song sisältää paljon ihastuttavia jazz-tulkintoja. :surrur: Kannattaa tutustua!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Night_Owl vinkkasi ketjussa artistista Aili Ikonen ja olen nyt kuunnellut muutaman hänen muun kappaleen ja olen ihan myyty. <3 Kaunis laulaja ja hieno ääni. Näissä biiseissä on semmosta sopivan kesäistä tunnelmaakin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja pmama »

Olen ollut pahoillani, etten ole aimmin linkannut tänne mitään. Nyt olen kyllästynyt euroviisu-pliisuihin ja kuunnellut ahkerasti nuoruuteni suosikkia Steely Daniä. Tässä musaa koko illaksi:
https://www.youtube.com/watch?v=pAuPMJlK92s Babylon sisters

Tässä biisissä on niitä saundeja, joita löytyy Tsekin Lake Malawin biisistä.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Jazz

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Annimaria Rinne on julkaissut jazz-levyn tänä vuonna, satuin löytämään Spotifystä. Olen rakastanut Annimarian pehmeää ja kaunista ääntä jo kauan, hän on muun muassa dubannut Nalan Disneyn Leijonakuninkaassa, joten ilahduin valtavasti kun löysin tämän levyn. Perehdyn tähän ennemän paremmalla ajalla, mutta näin äkkiseltään kuunneltuna vaikuttaa tosi hienolta levyltä.

https://open.spotify.com/album/4pBa3N34 ... w1GKwzBNXw
Cry him out

Vastaa Viestiin