Itäaasialainen musiikki

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Fujiwara kirjoitti:Yesasia.comista olen yleensä tilaillut. Siitä hyvä paikka, ettei ole käsittely/postituskuluja kun tilaa (olikohan se nyt) yli 40 dollarin edestä.
YA on paras :ihana: Monestikohan olisin tilannut sieltä? No, tilaushistoria antanee vastauksen. 35 kertaa :surrur: EDIT: 36 :heh:
Fujiwara kirjoitti:Shinhwaa ja Kim Jong Kookia on tässä nyt vähäsen kuunnellut. Mahtavia!
Jee :tapu: Taidat olla miesvokalistien ystävä?
Fujiwara kirjoitti:Olen tässä tutustunut vähän Taiwanilaisiin artisteihin. 林俊傑:n (Lín Jùn Jié /JJ Lin) West side -levy ja ENERGY:n 2007 -levy ovat nyt sitten hyllyssä. Kuulostaa hyvältä! (Tosin aluksi japaniin tottuneet korvani vuosivat verta mandariinikiinan takia... :heh: )
Mulla ei taidakaan olla sieltä mitään... Kiina on kieltämättä vähän hassua, kun on oppinut korealle ja japanille. Onneksi Kiinassa ei tehdäkään erityisen hyvää musiikkia vaan ainoastaan balladeja :heh:
Fujiwara kirjoitti:Tämä nyt on vähän offia, mutta eroaako japanilainen ja korealainen para para jotenkin toisistaan?
PP on käsitykseni mukaan Koreassa aika olematonta :aivanmaassa: Tarkoitin tanssilla lähinnä ihan tavallista show'ta/jazzia yms.

PP:sta Koreassa minulla on vain yksi todiste. Tosin se on sitten sitäkin ihanampi :ihana: Tämä <3 biisi on ollut minulla soittoäänenä siitä lähtien, kun löysin sen. Tämä oli aikanaan niin merkittävä tapahtuma, että taisin tiedottaa siitä täällä asti :heh:



Jos jostain vain saisi SYJ:n levyn... En edes ylipäänsä tiedä, tuliko sellaista koskaan... :mitvit:

Todellisuudessa tosin korealaiset parannevat sitä samaa eurobeatia kuin muuallakin. Ja mikäs siinä, koska eurobeat on :voitto:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Yesasia.comista olen yleensä tilaillut. Siitä hyvä paikka, ettei ole käsittely/postituskuluja kun tilaa (olikohan se nyt) yli 40 dollarin edestä.
YA on paras :ihana: Monestikohan olisin tilannut sieltä? No, tilaushistoria antanee vastauksen. 35 kertaa :surrur: EDIT: 36 :heh:
En oo ihan noin YA-truefani. Mä oon vasta ehtinyt viisi kertaa. Siellä on aina niitä tarjouksiakin, niin tekee mieli ostaa aina jotain randomia... :kups:
UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Shinhwaa ja Kim Jong Kookia on tässä nyt vähäsen kuunnellut. Mahtavia!
Jee :tapu: Taidat olla miesvokalistien ystävä?
Niin, ehkä. Johtuu ehkä siitä, että kuuntelen niin paljon japanilaisia naisartisteja. Vaihtelu on aina kivaa.
UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Olen tässä tutustunut vähän Taiwanilaisiin artisteihin. 林俊傑:n (Lín Jùn Jié /JJ Lin) West side -levy ja ENERGY:n 2007 -levy ovat nyt sitten hyllyssä. Kuulostaa hyvältä! (Tosin aluksi japaniin tottuneet korvani vuosivat verta mandariinikiinan takia... :heh: )
Mulla ei taidakaan olla sieltä mitään... Kiina on kieltämättä vähän hassua, kun on oppinut korealle ja japanille. Onneksi Kiinassa ei tehdäkään erityisen hyvää musiikkia vaan ainoastaan balladeja :heh:
Balladeista ne näyttää tykkäävän. Välillä tulee mieleen kiinalaisissa soitettava itkuvirsitarjonta. :roll: Mutta kyllä mä ainakin melkein JJ Liniä rakastan (Senhän levyn mukana sain hienon fanikaulakorun. :heh: ) Nuo oheislahjat ovat niin huvittavia. Noita artistien tarroja, postikortteja ja muuta fanikrääsää alkaa pian pursuta sieltä sun täältä.
UFOPOLI kirjoitti: Todellisuudessa tosin korealaiset parannevat sitä samaa eurobeatia kuin muuallakin. Ja mikäs siinä, koska eurobeat on :voitto:
Eurobeat on vain jotain niin ihanaa. Saisivat tehdä sitä paljon, paljon enemmän. Hinoi TEAM pelastaa! :draamaa:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Ai Otsukan "Kurage, Nagareboshi" on kyllä nätti - sekä kappale, että video. :ihana:
http://www.dailymotion.com/video/x6ianj ... i-pv_music

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Fujiwara kirjoitti:En oo ihan noin YA-truefani. Mä oon vasta ehtinyt viisi kertaa. Siellä on aina niitä tarjouksiakin, niin tekee mieli ostaa aina jotain randomia... :kups:
Tuo on jo varsin hyvä alku :joojoo: Ja randomit ostokset ovat just parhaita. Ostan itsekin jatkuvasti kaikkea kuvan tms. perusteella.
UFOPOLI kirjoitti:Eurobeat on vain jotain niin ihanaa. Saisivat tehdä sitä paljon, paljon enemmän. Hinoi TEAM pelastaa! :draamaa:
Hinoi Team? :shock: Apua? Ne ei kyllä ole eurobeatia. Eikä paraparaa :eiei: Okei, onhan niillä EB-covereita toki, mutta J-euroksi silti luokittelisin. Oikea EB tehdään Italiassa :draamaa: Myönnetään, tämän asenteen olen pääosin perinyt oppimestareiltani :puna: Joka tapauksessa muin osin olet täysin oikeassa: EB on ihanaa. Melkeinpä ihanampaa kuin viisut... :hiips: Ja kyllähän Super Eurobeat -levyjä ilmestyy noin kerran kuussa, plus muu tuotanto siihen päälle :ihana:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Eurobeat on vain jotain niin ihanaa. Saisivat tehdä sitä paljon, paljon enemmän. Hinoi TEAM pelastaa! :draamaa:
Hinoi Team? :shock: Apua? Ne ei kyllä ole eurobeatia. Eikä paraparaa :eiei: Okei, onhan niillä EB-covereita toki, mutta J-euroksi silti luokittelisin. Oikea EB tehdään Italiassa :draamaa: Myönnetään, tämän asenteen olen pääosin perinyt oppimestareiltani :puna: Joka tapauksessa muin osin olet täysin oikeassa: EB on ihanaa. Melkeinpä ihanampaa kuin viisut... :hiips: Ja kyllähän Super Eurobeat -levyjä ilmestyy noin kerran kuussa, plus muu tuotanto siihen päälle :ihana:
No tämä taas riippuu siitä, mistä päin asiaa tarkastelee. Esimerkiksi japanilaisethan ovat ymmärtäneet eurobeatin virheellisesti musiikkityylinä, eivätkä niinkään paikkaan sidottuna. Siksi esimerkiksi Hinoi TEAMia voidaan pitää eurobeattina. Eurobeat on käsitteenä jo niin levähtänyt, että ainakin minä käytän sitä arkikielessä ns. virheellisesti kuvaamaan musiikkityyliä - musiikilla kun ei ole mitään eroa... Eli siis eurobeatin sisälle mahtuu "true-eurobeat" ja "eitrue-eurobeat". (Vaikka tämä tilanne vaikuttaa vähän samalta kuin jos ruotsalaiset tekisivät j-poppia... :heh: )

Ja para parahan on nyt aika suuri osa Hinoi TEAMin imagoa :roll:

Okei, nyt Ufis varmaan kuoli tällaisista vanhan-kunnon-eurobeatin-saastuttajan mielipiteistä :draamaa:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Fujiwara kirjoitti:Eurobeat on käsitteenä jo niin levähtänyt, että ainakin minä käytän sitä arkikielessä ns. virheellisesti kuvaamaan musiikkityyliä - musiikilla kun ei ole mitään eroa...
Kieli on aika vahva ero. Eikä ne muutenkaan ole mitenkään yksi yhteen. J-eurossa esimerkiksi kappaleen rakenne monesti poikkeaa EB-kaavasta.
Fujiwara kirjoitti:Vaikka tämä tilanne vaikuttaa vähän samalta kuin jos ruotsalaiset tekisivät j-poppia... :heh:
Kyllähän tekevätkin. Ks. esim. SMiLE.dk :heh:
Fujiwara kirjoitti:Ja para parahan on nyt aika suuri osa Hinoi TEAMin imagoa :roll:
Jos sitä huitomista haluaa PP:ksi kutsua, kai siinä tapauksessa :apuva:
Fujiwara kirjoitti:Okei, nyt Ufis varmaan kuoli tällaisista vanhan-kunnon-eurobeatin-saastuttajan mielipiteistä :draamaa:
Hengissä ollaan vielä. Toistaiseksi ainakin :heh:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Naali »

UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Eurobeat on käsitteenä jo niin levähtänyt, että ainakin minä käytän sitä arkikielessä ns. virheellisesti kuvaamaan musiikkityyliä - musiikilla kun ei ole mitään eroa...
Kieli on aika vahva ero. Eikä ne muutenkaan ole mitenkään yksi yhteen. J-eurossa esimerkiksi kappaleen rakenne monesti poikkeaa EB-kaavasta.
[välihuuto]Niinku nyt ihmiset kappaleitten kaavoja aktiivisesti ajattelee.

Joskus kyl aion kahlata tän ketjun läpi. Sitten kun mulla on kunnollisempi netti ja luultavasti jotain tärkeempää tekemistä ja kello on noin kaksi yöllä. Oon niin pihalla paitsi Ufiksen armopalat. :aivanmaassa: [/välihuuto]
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Naali kirjoitti:Niinku nyt ihmiset kappaleitten kaavoja aktiivisesti ajattelee.
Toki :heh:
Wikipedia kirjoitti:Eurobeat has a fairly specific formula to it:

intro → riff (musical synth) → a melo(verse) → a melo2(bridge) → a sabi (chorus) → riff (musical synth) → outro
:joojoo:
Naali kirjoitti:Oon niin pihalla paitsi Ufiksen armopalat. :aivanmaassa:
Kyllä me sut vielä korjataan :hali: Voin antaa yksityisopetustakin :vonkaus:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Ja para parahan on nyt aika suuri osa Hinoi TEAMin imagoa :roll:
Jos sitä huitomista haluaa PP:ksi kutsua, kai siinä tapauksessa :apuva:
No joo. Taitaa tytöiltä "pari" ihan perusasiaa olla "vähän" hukassa, mutta kyllä se para paraa on. :heh:

Pari viestiä ylempänä hehkuttamalta OLIVIA:lta on tullut uusi kiva kappale nimeltään Rain:
http://www.videouncovered.com/play/1043 ... /rain.html

OLIVIA on kyllä niin kovin nätti. Ihana <3

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Jee. Jatkan yksinpuhelua! Olen niin huumaantunut kaikista tulevista j-julkaisuista, että kirjoittelempa tänne tunnelmia!

Koda Kumi
Ihanaa! Koda tulee taas! TABOO lupaa hyvää: ehkä nyt katkaistaan Kodan söpistely kausi hetkeksi. (Noh, That Ain't Cool ei varsinaisesti ollut söpöstelyä, mutta en sanoisi sitä Kodan biisiksi - Fergiehän laulaa sen melkein kokonaan!) Edellisen MOON-sinkun odotukset olivat vähän liian korkealla tuon Fergie-dueton takia, joten pettymyksen jälkeen olisi kiva saada taas mahtavaa Koda-musiikkia! :tapu:

TABOO:n lisäksi sinkulta löytyy myös toinen kappale: Always. Always kuulostaa kyllä aika paljon balladilta (Ääääh, ei taaaas! Rakastan Kodan balladeja, mutta alan pikkuhiljaa ikävöidä sitä tissilutkakodaa...) No, ehkä nimi pettää ja se on iloinen poppiraita vailla vertaa.

Ai Otsuka
クラゲ、流れ星 on ehkä ihanin! Kaunis kappale ja video! Uudelle levylle on siis tulossa loistoraitoja. (ロケットスニーカー:kin oli loistava!) Sinkun muita raitoja en ole vielä kuullut, mutta jos ne ovat taattua Otsuka-laatua, niin :draamaa: Mä niin rakastan Otsukan balladeita. <3

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Japanilaisen Chiaki Ishikawan Uninstall on todella hyvä! :tapu:

Viimeksi muokannut Pete, 29 Syys 2019, 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Miksiköhän monilla japanilaisilla artisteilla on tasan se yksi viiden tähden biisi ja se siitä? :mitvit: Aiemmin mainitun Ai Otsukan ja Kataomoi Daiarun lisäksi suoraan tulee mieleen muutama muukin: Favorite Bluella on Ai Yorimo Hageshiku, Dare Yorimo Itoshiku, Ayumi Hamasakilla Free & Easy, Melon Kinenbillä Kawaii Kare, ja nyt löysin taas uuden. Paluulennolla kuuntelin japanikanavaa, josta tuli aivan ihana Misian Taiyou no Chizu :ihana:


Pete kirjoitti:Japanilaisen Chiaki Ishikawan Uninstall on todella hyvä! :tapu:
Niinpä muuten onkin :shock:

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Mä en ole nyt UFOPOLIn kanssa samaa mieltä Ai Otsukasta ja Ayumista. Miten J-popin entisellä kuningattarella (lue Ayumi Hamasaki, nytkyisin se kuningatar on myyntiluvuissa Namie... Kukahan senkin musiikkia jaksaa ostaa... :mitvit: ) voi olla vain yksi hyvä biisi? Ainakin minun Ayu-kokoelmalevyillä on kaikki hyviä biisejä. :mitvit: No, makuja on monia.

Niin, haluisin vielä sanoa, että Kodan TABOO jyrää. Koda on vaan jotain niin ihanaa. Huumetta. (Okei, nyt mua ja mun musiikkimakua ei varmaan enää ymmärrä kukaan...)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Fujiwara kirjoitti:nytkyisin
No aiku se nytkyy. :shock:

Ayu <3
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Fujiwara kirjoitti:Miten J-popin entisellä kuningattarella voi olla vain yksi hyvä biisi?
Siis yksi viiden tähden arvoinen :tosion: Kyllä neljän tähden biisitkin ovat hyviä.

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

UFOPOLI kirjoitti:
Fujiwara kirjoitti:Miten J-popin entisellä kuningattarella voi olla vain yksi hyvä biisi?
Siis yksi viiden tähden arvoinen :tosion: Kyllä neljän tähden biisitkin ovat hyviä.
Totta. Mulla taas kerran leikkaa. :rofl:

Nytkyisin on niin helppoa olla luova sanojen kanssa!

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

Koda Kumi - TABOO


Mä en kestä tätä videota. Vähän koominen ja välillä ei oikein tiedä mitä tapahtuu. Mahtava biisi kuitenkin. Koda on ihana! :tapu:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hienon sinfoninen on japanilaisen Yuzun (ゆず) Wonderful World. :joojoo:

Viimeksi muokannut Pete, 29 Syys 2019, 11:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ai mitä? No hyvä kappale Malesiasta! :shock:

Bob - Cinta terhalang :viulu:
Viimeksi muokannut Pete, 18 Syys 2020, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »


Avatar
Icce
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Touko 2007, 23:21

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Icce »



:ihana:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Korealaisen Wheesungin versio Craig Davidin Insomniasta on mainio! :kuulokkeet2:

Viimeksi muokannut Pete, 06 Syys 2014, 17:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Jisuliini
Siemailija
Siemailija
Viestit: 162
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 16:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Jisuliini »

Itse en J-popista perusta paljoa, mutta J-Rock on kyllä miun mieleen. An Café, the GazettE, SINCREA, L'Arc~en~ciel, alicenine. ja Miyavi ovat suosikkejani. :ihana: Utada Hikaru ja Ayumi hamasaki ovat kylläki kanssa hyviä, Utadalla on ehkä tähän asti parhain englanninkielen ääntäminen japanilaisartisteista!

Ja oiiih, Koreaah! :kups: Bi Rain, DBSK aka TVXQ aka Toshinki (miten sen IKINÄ haluaakaan sanoa!), Super Junior ja Big Bang ovat hjyviah. Miten Koreasta tuleekaan hyviä Backstreet boysin kaltaisia suloisia, hyvä äänisiä ja mahtavat tanssitaidot omaavia miähiä. :ihana: Niin ja ei sovi unohtaa Kiinan Lee hom wangia. :rakkaus:

Thaimaastakin tulee todella hyviä artisteja, mutta sepä ei kuulukkaan enään Itäaasiaan, joten off topic. :mrgreen:
Shame that it is just a fairytale~~

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Japanilaisen Hitomi Shimatanin "Destinyyn" on näköjään tehty videokin. :peukku:

Viimeksi muokannut Pete, 27 Syys 2013, 15:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JVN
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1573
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 15:54
Paikkakunta: Turku

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja JVN »

Jos Etelä-Koreassa olisi oma Melodifestivalen, tämä biisi löytyisi takuulla sieltä:


Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

JVN kirjoitti:Jos Etelä-Koreassa olisi oma Melodifestivalen, tämä biisi löytyisi takuulla sieltä:
Sellainen show olisi kyllä aivan mahtava :surrur: Ongelma tosin on, etteivät monetkaan näistä korealaisista tyttö/poikabänditähdistä ole kovinkaan kummoisia livelaulajia, sillä tanssitaito ja ulkonäkö ovat näissä yhteyksissä kovemmassa kurssissa :heh:

Tässä valossa on kiinnostavaa nähdä, millaisia aasiaviisuedustajia valitaan, jos kisaamaan jossain vaiheessa päästään. Itse tarjoaisin esimerkiksi näitä:

Norazo - Superman


Davichi - 8282

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Korean legendaarinen kameleonttikuningatar Lee Jung Hyun on tehnyt näyttävän paluun ajan hengessä kappaleella Susanghan Namza ("Epäilyttävä mies"):



Suosikki"tyttöbändini" Davichi on niin ikään pullauttanut uutta kuulemisen (ja näkemisen) arvoista materiaalia kappaleen Sikana Mômzhwora ("Pysähdy, aika") ja sen modernisoidun satuvideon muodossa (sis. juonen ymmärtämistä helpottava tekstitys):


Fujiwara kirjoitti:Miten J-popin entisellä kuningattarella (lue Ayumi Hamasaki, nytkyisin se kuningatar on myyntiluvuissa Namie... Kukahan senkin musiikkia jaksaa ostaa... :mitvit: ) voi olla vain yksi hyvä biisi?
Tämä on nyttemmin vanhentunut tieto, sillä Fairyland pääsi Free & Easyn seuraksi viiden tähden kategoriaan. Neljää näyttäisikin sitten olevan jo 30 yksilön verran.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eteläkorealaisen Trax-yhtyeen uusin hitti on suomalaista tekoa. Will Simmsin kanssa biisin ovat väkertäneet Jussi Nikula ja Jaakko Manninen. :joojoo:



Lähde: Jussi Nikulan blogi
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eteläkorealaisen BEASTin (비스트) "Breath" on mainio! :peukku: Nuo rosoisen terävät biitit kuulostavat korviini oikein tuoreelta.



http://www.youtube.com/watch?v=HTbC1UsBtek

Miksiköhän muuten näissä aasialaisissa bändeissä on niin paljon jäseniä? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Fujiwara
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 368
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 18:29

Re: Itäaasialainen musiikki

Viesti Kirjoittaja Fujiwara »

En ole tykännyt BoAsta yhtään, koska olen pitänyt neitoa ehkä tylsinpänä ja persoonattomimpana ikinä. Nyt päässäni on vinksahtanut jokin ja pahasti... Jostakin syystä uudet BoA-biisit HURRICANE VENUS ja COPY&PASTE kuullostavat jopa hyviltä. :shock:
Miksiköhän muuten näissä aasialaisissa bändeissä on niin paljon jäseniä? :mitvit:
Paritus. :heh: Ehkä sitä on sitten helpompi tuotteistaa - ja fanit voivat sitten ihkuttaa ja tapella kuka on söpöin ja seksyin niiku! Kultturierot voisi ehkä vaikuttaa asiaan kanssa? En tiedä, mutta mua vaan lähinnä ärsyttää, kun ei opi koskaan bändien jäsenten nimiä, kun jäseniä on aina pakko olla miljoona ja ne vaihtuukin koko ajan.

Vastaa Viestiin