Karsintakappaleiden sanoituskilpailu 5/6, tulokset

Sanoituskilpailukausi 2013
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36805
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Karsintakappaleiden sanoituskilpailu 5/6, tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kuva


Yksi takuulla historian epämääräisimmistä sanoituskisoista on saatu päätökseen! Matkalla alla oleviin tuloksiin ei draamaa tai jännitystä puuttunut. Viimeisten ulppareiden pisteisiin asti kärkiviisikko oli neljän pisteen sisällä, ja minä olin saamassa kaksoisvoittoa. Mutta sitten tapahtui jotakin erittäin mystistä, ja neljännellä sijalla pitkään majaillut ballerino sipsutti voittoon. :uujee: Tässä vielä lopulliset tulokset:

:voitto: Kuva UFOPOLI - Ballerino - 37p.
:hopea: Kuva TomppaJr - Tuksu laulaa - 32p.
:pronssi: Kuva Serduchka - Haluat - 28p.
4. Kuva TomppaJr - 2.5 Käännös tulee otsikoida. Jos kääntäjä ei otsikoi käännöstään, kilpailun valvoja otsikoi sen sopivaksi katsomallaan tavalla. - 27p.
5. Kuva akuankka13 - Kolmivaihekilowattituntimittarin päinvastoin-päivä - 27p.
6. Kuva akuankka13 - Partaotus - 25p.

PISTETAULUKKO
SANOITUKSET

Onnea kaikille kisaajille, tällaisia kisoja lisää, jooko! :pliis: :heh: Laulakaamme voittoveisaus vielä kertaalleen, erityisonnittelu UFOPOLIlle.



Ballerino

- UFOPOLI

(Port de bras!)

Ei säveltäkään, vain äänettömyys
Hän valmistautuu yön kirkastamaan

Valo himmentyy, väki hiljentyy
Näyttämölle suuntaa huomion
Tähti ilmestyy, rytmiin keskittyy
Taituruuden päästää loistamaan

Port de bras, jeté!
Hallitse vartalo - selätä kohtalo
Grand jeté!
Vakuuta maallikot, vaienna kriitikot
Port de bras!

Ei puhettakaan virheistä
Täydellisyys on velvollisuus

Tartu tarinaan, luota karismaan
Ballerino show'ta hallitsee
Astu asemiin, vastaa unelmiin
Tänä yönä tanssi viettelee

Port de bras, jeté!
Hallitse vartalo - selätä kohtalo
Grand jeté!
Vakuuta maallikot, vaienna kriitikot

Port de bras, jeté
Ja suurenmoinen askel
Port de bras, jeté
Täydellisyys on velvollisuus

Pas ballonné, chassé!
Il n'y aura rien que ça, donc on danse, pas à pas
Rond de jambe!
Lui, c'est le plus brillant et le plus grand

Port de bras, jeté!
Hallitse vartalo - selätä kohtalo
Grand jeté!
Vakuuta maallikot, vaienna kriitikot
Port de bras!
Viimeksi muokannut TomppaJr, 18 Tammi 2015, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Karsintakappaleiden sanoituskilpailu 5/6, tulokset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hieno voittokäännös! :peukku:

Jee, toinen kärkikolmikkosijoitus minulle karsintakappaleiden sanoituskisojen historiassa. :tuuletus: Vielä kun saavuttaisi menestystä yksin myös varsinaisissa sanoituskisoissa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36805
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Karsintakappaleiden sanoituskilpailu 5/6, tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ihmeen vähän kommentointia saanut aikaiseksi tulostenjulkistus. :lohduton: No minäpä kommentoin sitten. :ylppis: :heh: No ainakin sen sanon, että melko yllättäenkin kilpailun vakavamielisimmät sanoitukset nappasivat paikkansa ihan kärjestä. Tai siis jos nyt vakavamielisyyden tunnistin oikein. Vai voiko vakavamielisyyttä edes mittaroida mitenkään..? Kummatkin Meiecundimees üks korsakov läks eile Lätti -sanoitukset ainakin lasken huumorisanoituksiksi, samoin oman Tuksu laulaa -tekeleeni tarkoitin silkaksi pölkyllä päähän -huumoriksi. Partaotus onkin sitten ainoa, jonka huumoriarvosta en ole ihan varma. Minua se viihdytti ihan hirmuisesti, mutta joskus ennenkin olen nauranut tekijän vakaviksi tarkoitetuille sanoituksille, joten en ihmettelisi tämänkään kanssa jos niin olisi käynyt. :heh: No joka tapauksessa, Haluat ja Ballerino ovat kai melko ilmeisestikin tämän sanoituskilpailun kaksi vakavimmin otettavaa sanoitusta. Kyllähän Ballerinossakin tietenkin sellaista rentoa hyväntuulisuutta löytyy, mutta en laske sitä sinällään huumorikäännökseksi. Ehkäpä kisan hauskojen tekstien läjä vain koki jonkinlaisen äänten jakautumisen, jolloin yksikään niistä ei voinut pistää Ballerinolle kampoihin. Kuka tietää?

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen kisan saldooni. Mietin nimittäin pitkään, että uskallanko edes lähettää tuota Tuksu laulaa -sanoitusta koko kisaan, se oli laulettavuudeltaan minusta niin kamala. Onneksi lähetin. :mrgreen: Meiecundi-sanoitus oli ihan ehdoton, tahdoin ehdottomasti sanoittamalla sen protestoida Viron väärää valintaa. Onneksi myös akuankka13 sanoitti kyseisen viisun, niin päästiin edes tasoisin Et uus saaks algusen kanssa. Lämpimät onnitteluni myös Serdulle, Haluat olisi minusta saanut olla totisista sanoituksista se, joka erottuisi edukseen ja karkaisi huumoriköntistä. Onneksi sai sentään noin hyvän sijan. :peukku:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Karsintakappaleiden sanoituskilpailu 5/6, tulokset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Lämpimät onnitteluni myös Serdulle, Haluat olisi minusta saanut olla totisista sanoituksista se, joka erottuisi edukseen ja karkaisi huumoriköntistä. Onneksi sai sentään noin hyvän sijan.
Kiitos. :hali: Itse ihmettelin, että se ylsi noinkin ylös. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu