Doctor Who

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Doctor Who

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Doctor Who alkaa tänään maanantaina ja Yle esittää tänä keväänä/kesänä kolme ekaa kautta. Kaudet 4-6 tulevat kesällä 2013. Suosittelen. :peukku:

http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/kakkonen ... doctor-who

Sarjasta ei ollut ilmeisesti omaa ketjua, joten loin sellaisen. Haku ei toiminut, mutta pikaisella silmäilyllä en löytänyt mitään. Pahoittelut jos ketju oli jo olemassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja Naali »

:tapu: Laitoin sarjan jo menemään nauhalle, mutta saa nyt nähdä, milloin alan katsella. Neljä kertaa viikossa on vähän liikaa, kun telkasta tulee vielä kaikkea muutakin. Mut kylhän se siellä boksilla sit säilyy. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minäkin laitoin tallennukseen. Elisa viihteessä on tilaa :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Aivan loistava sarja. Suosittelen lämpimästi kaikille. Erityisesti kaudet 5-6 ovat täysin parhaat :ihana:

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Eipä mulla koskaan mitään tule 20.00 joten tätä kelpaa katsella uusintana. :tapu:
Raipatirai

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pahus, tämähän on mieletön. :rofl:

Harmillista, etten tajunnut katsoa silloin ensimmäisellä kierroksella. Nyt olen nähnyt vasta muutaman jakson. Täytyy jostain repiä aikaa jäljellä oleville uusinnoille.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Uusintakierros jatkuu kakkosella 23.4. alkaen viitenä iltana viikossa. :uujee:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyseessä on neljännen kauden jaksot ja ne on ennen esittämättömiä, joten uusintakierroksesta ei voi oikein puhua. Tänä keväänä/kesänä esitetään uuden sarjan kaudet 4-7, eli kausia on tullut yksi lisää sitten viime tietojen.

Edit: Huomatkaa, että eka jakso tuleekin jo 22.4 maanantai-iltana klo 23.10 ! Muina päivinä ohjelma on kai n. klo 18.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Ah, kiitos korjauksesta. Olen siis missannut paljon vähemmän jaksoja kuin luulin. Yle Areenassa näitä voi katsoa ilmeisesti kahden viikon ajan esityspäivästä.

Neljännellä kaudella Tohtorin kumppanina on Donna Noble (Catherine Tate), joka nähtiin jo viime kesänä loistavassa The Runaway Bride -jaksossa. Hauska oli tämä paluujaksokin, jossa laihdutuslääkkeen mainoslause "Läski kävelee tiehensä" osoittautui kirjaimellisesti todeksi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

sziget kirjoitti:Neljännellä kaudella Tohtorin kumppanina on Donna Noble (Catherine Tate), joka nähtiin jo viime kesänä loistavassa The Runaway Bride -jaksossa. Hauska oli tämä paluujaksokin, jossa laihdutuslääkkeen mainoslause "Läski kävelee tiehensä" osoittautui kirjaimellisesti todeksi.
Se on yksi kaikkien aikojen suosikkijaksoistani :ihana: Donna on myös suosikkiseuralaiseni.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Tohtori on David Tennant, ei häntä voi vaihtaa! Kaksiosainen jäähyväisjakso The End of Time oli kyllä perin liikuttava. :'( - Nyt pitää totutella uuteen hahmoon (Matt Smith). Matkaseurana Amy Pond (Karen Gillan). Steven Moffat perii käsikirjoittaja-tuottaja Russell T. Daviesin paikan sarjan johdossa.

Etenemisvauhti hengästyttää. Näköjään Britanniassa neljäs kausi päättyi heinäkuussa 2008. Sitten tuo tuplajakso 25.12.09 & 1.1.10 ja viides kausi alkoi vasta huhtikuussa 2010. Hitaan härmäläisen pitäisi sulattaa kaikki parissa päivässä viisudraaman ohessa. Pelkään jo, etten vapaudu sarjasta yhdellä katsomisella.
UFOPOLI kirjoitti:Donna on myös suosikkiseuralaiseni.
Niin ikään. :samaamielta:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

David Tennantia tulee kyllä ikävä. Jotenkin hän vain sopi Tohtorin rooliin niin hyvin.

Mutta ei tämä 11. Tohtorikaan (Matt Smith) huonolta vaikuta.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Ikävä jäi Davidia. :parku: Miten tässä enää voi katsoa tätä sarjaa?


Ainiin mä vaan sopeudun, koska dalekit ei häviä minnekään. :tapu:
Raipatirai

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

Tänään tosiaan heitettiin hyvästit Karen Gillanille ja Arthur Darvillille tohtorin seuralaisina.

Tohtorin seuraavaa seuralaista näyttelee Jenna-Louise Coleman, joka tunnetaan täällä ehkä paremmin Jasmine Thomasin roolista sarjassa Emmerdale.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Olipa mukavaa, ettei kohokastyttö Clara / Oswin ollutkaan pysyvästi kuollut. Jenna-Louise Coleman oli verraton jo vierailujaksossaan Asylum of the Daleks, joten upeaa nähdä häntä lisää.

Amyn ja Roryn jäähyväisjakso oli liian surullinen mutta erittäin hyvä. Enkelit olivat yhtä pelottavia kuin 3. kauden jaksossa Blink, jota pidän yhtenä viime kesän huipuista.

Maraton lähestyy loppuaan. Tiistaina 23.7. nähdään 7. kauden päätösjakso, mutta jatkoa seuraa ensi vuonna. Luvassa on mm. 90-minuuttinen 50-vuotisjuhlajakso.
Vompeli kirjoitti:Ainiin mä vaan sopeudun, koska dalekit ei häviä minnekään. :tapu:
Osaisinpa puhua kuin dalek. :p - Tosin aika monilta voisi äkkiä mennä hermot. :miettii:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

Toivottavasti 50-vuotisjuhlajakso ja myös jouluspesiaali näytetään pian BBC:n ensiesityksen jälkeen. Tuo juhlajakso esitetään muuten briteissä marraskuun 23. päivä.

E: Yleltä vahvistettiin, että kakkonen tulee näyttämään 50-vuotisjuhlajakson mahdollisimman pian brittiensi-illan jälkeen. :tuuletus:

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

Tänään se tulee: Doctor Who:n 50-vuotisjuhlajakso Tohtorin päivä klo. 21.50 alkaen TV2:ssa. :tuuletus: :uujee:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Jihuu. Samaan aikaan 75 maassa. Eilisissä Ylen tv-uutisissakin oli juttu aiheesta.

(TV2:n Suora linja väitti, että juhlajakso esitetään jo tänään fanitoiveiden takia. Pitäisikö uskoa, että ilman niitä ei olisi esitetty? Vai yrittikö Suora linja vain mielistellä omaa yleisöään? No, pääasia että esitetään.)
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Huom! Sarjan uusintakierros alkaa tänään klo 15.10 Yle 2:lta (jaksoja esitetään joka arkipäivänä)... ja ainakin telkku.comin tietojen mukaan uusinnat saavat jatkoa myös kahdeksannen kauden uusilla jaksoilla, jotka esitetään vuorokauden viiveellä brittien ensi-illasta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Huh, kolmas kesämaraton siis edessä. Varhaiset jaksot jäivät 2012 näkemättä, joten yritän ainakin niitä ehtiä. Lähetysaika on hankala, pitää tallentaa tai käyttää Yle Areenaa. Ja uusia jaksoja tietysti odotetaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Uudet kahdeksannen kauden jaksot näyttäisivät alkavan Ylellä 24.8 sunnuntaina...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Mainio alku. Strax ynnä muut olivat itsejään, ja uuteen Peter Capaldin näköiseen Tohtoriin tottunee nopeasti. Matkaseurana Clara ilmeisesti jatkaa.

Uusinnoissa lähestytään 3. kauden loppua. Urheilu sekoittaa, mutta ma 8.9. uusitaan 4. kauden avaava Titanic-joulujakso Voyage of the Damned, jossa Kylie Minogue vierailee.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Joulujaksokin nähty. Vähän jakautunut olo jäi 8. kaudesta. Jotkut vaihtuvien kirjoittajien jaksot muistuttivat lastenohjelmaa. Kuu onkin muna, jonka täytyy saada kuoriutua. Puut muuttuvat tulenkestäviksi ja valtaavat maailman, mutta eivät kiusallaan vaan suojaksi aurinkomyrskyltä. Älkää viitsikö. :puna:

Toisaalta Steven Moffatin taso on säilynyt. Jaksot kuten Silence in the Library (4. kausi), The Impossible Astronaut (6. kausi) ja koko River Songin tarina ovat olleet aivot nyrjäyttäviä ja sopivan tunteikkaita, hauskoja, traagisia jne. Toivottavasti Moffat jatkaa, ideoita tuntuu yhä riittävän.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja hra47 »

9. kauden uudet jaksot alkavat Yle2:lla 28.9 (maanantaisin)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Tämä kausi on ollut aivan yliveto! :tuuletus: Näistä jaksoista tähän mennessä paras on ollut toinen. Missy on niin herkullinen hahmo. Moffat on aivan uskomaton, miten sillä riittääkään ideoita. Tämä sarja vain paranee edetessään.
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

Edellistä parempi tämä 9. kausi on minustakin ollut. Vaivaannuttavia jaksoja ei oikeastaan yhtään. Kirjoittajat ovat silti enimmäkseen samoja ja Steven Moffatin osuus samaa luokkaa kuin viime kaudella. Esim. edellä moittimani Kill the Moon -jakson Peter Harness oli nyt kirjoittanut oikein hyvän zygon-tuplajakson (7-8).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja uudet 10. kauden jaksot alkavat Yle 2:lla sunnuntaina klo 11.30. Aika eriskummallisen varhainen esitysaika. En itse jaksa tuohon aikaan olla telkkarin ääressä, joten boksille menee talteen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Areenassa jo aamukuudelta, 8 tuntia ja 40 minuuttia Britannian ensi-illan jälkeen, kertoi Iltalehti. Tohtorina jatkaa vielä tämän kauden Peter Capaldi. Clara Oswald valitettavasti poistui (Jenna Coleman on nyt Victoria-sarjassa), uusi matkakumppani on Bill Potts (Pearl Mackie).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kas, täällä olikin Tohtori-keskustelu! :tapu: Faniuduin viime vuonna ja olen nyt nähnytkin jokaisen Tohtorin kausia. Suosikkini on Tom Baker, eli neljäs Tohtori. Uuden sarjan puolelta taas Peter Capaldi ja David Tennant ovat lemppareitani.

Nämä kaksi tullutta jaksoa ovat olleet aivan loistavia! :peukku: Bill vaikuttaa jo nyt miljoonastibiljoonasti paremmalta kumppanilta kuin Clara, jota vihasin syvästi.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Doctor Who

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Aintsu kirjoitti:Nämä kaksi tullutta jaksoa ovat olleet aivan loistavia! :peukku: Bill vaikuttaa jo nyt miljoonastibiljoonasti paremmalta kumppanilta kuin Clara, jota vihasin syvästi.
Yhdyn :samaamielta: Bill vaikuttaa siltä, että on koetettu risteyttää Donna ja Rose, mikä toistaiseksi on toiminut ihan hyvin, ottaen huomioon, että edellinen on uusien aikojen seuralaisista suosikkini ja jälkimmäistä en voi sietää.

Vastaa Viestiin