Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Karolinan englannos jaksaa hymyilyttää edelleen. "Music knows no breed or color" -miksi "breed"? Toisaalta hyvä vaan että joku hymyilyttää ko. kolinassa.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ei siinä muuten mitään, mutta se on creed. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Loistavaa, niinpä onkin. :stupido: En vaan ole yhtään varma, että onko tuo nyt ainakaan parempi.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Eikös se Tinkan biisi ollut "Sometimes I wish I were a child again"? Ei kai tuossa sinänsä mitään vikaa ole?  :miettii: :raaps:

http://www.geocities.com/national_final ... a2005.html

"Musiikki ei tunnusta uskoa eikä väriä", onhan se kovin ylevää, mutta hieman kankeasti siihen kohtaan sopivat nuo sanat  kyllä.
Hello Hi!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kwan - Late: The best way to cope is to cope it on your own, take this advice and you won't die alone.

Ei koomista, mutta ristiriitaista. :raaps: Tai sitten minä en vaan taas tajua. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja minnie »

Kaikki Isojen poikien laulut, siis ne jotka olen kuullut. Järkyttävän huonoja, suorastaan ärsyttäviä. Sit se yks joka jää soimaan päähän...ja sen poiijjaan nimi oli Julli ja sillä oli mahtava kuu..kul..kultakello, se oli Julli se. :mulk: Tota Jullia joutuu kuuntelemaan töissä vähintään kerran päivässä. Nää pari angstista naisenalkuu rummuttaa sitä volume täysillä.
:tajutkaa: Huomenna paan toosan kiinni, en kuuntele kyllä yhtään Jullia enkä muutakaan kul..a. Vi**umainen täti.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tämähän oli hauska ketju. :rofl: Nämä varsinkin:
UFOPOLI kirjoitti:Pölyistä muistojen kirjaa
Täällä selaan mielessäin
Päättyikö Sannan taival
Eroon jälkeen aamenen
Alkoiko Satu föönaamaan
Paremmaksi maailmaa
Nata kirjoitti:Oma kestosuosikkini on tämä luultavasti Matti Eskon kuolematon esitys:

Viisitoista vuotta mä häntä rakastin
mutta tunteisiini vastasi hän niin kuin pakastin
UFOPOLI kirjoitti:Ei onnaa Don Juan
Jos jotain touhuan
En sitä ainakaan
Sun kanssas tee
Et riitä mieheksi
Ees pesusieneksi
Jos kanssain pääsisitkin ammeeseen
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Tämähän oli hauska ketju. :rofl:
Olin kokonaan unohtanut koko ketjun :shock: Hyvä, että löysit. Yhdeksässä vuodessa on varmastikin ehtinyt tuottua paljon uutta materiaalia.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:heh: Hyvä kun tällainen ketju on, koska nykyhitit suorastaan pelmehtivät kategoriassa huonot ja kömpelöt sanoitukset.

Uusin Antti Tuisku: Mä vaan hiihdän - ihan ok popbiisi sössitty typerällä sanoituksella. Hei mut vertauskuvallista hei - jaksaa jaksaa kökkötraktori.

Uusin Roope Salminen: Vilmasen Iinan bileet. Ehe ehe. Hasi touskaa. Sipikää reitä.

JNE.

E: Ei herraisä Hesarin Nyt liite kehuu Tuiskua. Tulen yhä epätoivoisemmaksi johtavan suomalaisen lehden poptoimittajien kanssa. Aivan saamarinmoista latteaa, paksua ja haisevaa keskinkertaisuutta. Jaksaa jaksaa on niin kulunut, siiderihuuruisten misujen hokema latteus, että siitä ei saa edes ironiaa irti. Ainakaan noin heppoisin eväin.
http://www.hs.fi/nyt/art-2000005031957.html?ref=rss
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Pete »

ta1ja kirjoitti:Uusin Antti Tuisku: Mä vaan hiihdän - ihan ok popbiisi sössitty typerällä sanoituksella. Hei mut vertauskuvallista hei - jaksaa jaksaa kökkötraktori.
Tähän on pakko yhtyä. Tiedän, että Antti on intohimoinen hiihtäjä ja Lahden MM-kisat ovat tulossa, mutta siltä jonkinlaista mielikuvitusta olisi voinut käyttää. Biisin melodiakin on melko olematon. :/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36799
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mä hiihdän -lyriikat on todella oivaltavat, kunhan niihin pääsee sisälle. Itseni ne ainakin herkistävät melkein kyyneliin asti. Oli todella kokonaisvaltainen musiikkielämys.
Meow cat, please meow back.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

TomppaJr kirjoitti:Mä hiihdän -lyriikat on todella oivaltavat, kunhan niihin pääsee sisälle. Itseni ne ainakin herkistävät melkein kyyneliin asti. Oli todella kokonaisvaltainen musiikkielämys.
Tämä puoli ei ole ohittanut ymmärrystäni, tarkoitus siellä taustalla, ymmärrän että se ajtuksena koskettaa, mutta toteutus ei nyt tällä kertaa itselleni mitenkään riitä. Tolkuttoman kömpelö, tahallinen ehe ehe rimanalitus umpityperine ja täysin puhkikuluneine jaksaa jaksaa hokemineen. Eikä siis tahallinen sellaisella oivaltavasti ja mielenkiintoisesti ristiriitaisella tavalla, vaan ihan vain KÖKKÖ.

Anteeksi. Mutta tällainen jatkuva rimanalittelu on tuhoisa ilmiö suomalaisessa popmusiikkikulttuurissa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 536
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä tuota uuden Tuiskun dissausta, mua nimittäin biisi riipaisisi todella syvältä. Näkeekö jengi vai pitäisikö munkin nähdä sanoissa jotain huumoria tai ironian hakua tai vastaavaa? Tai tuo "jaksaa jaksaa", mikä siinä on vikana? Kertokaa, koska mä en ymmärrä. Pitääkö joku tätä jonain tsemppilauluna?

Onhan biisi synkkä ja jopa pateettinen mahtipontisuudessaan, mutta toisaalta mä olen aina pitänyt tällaisesta ranteet auki sydänverellä -itsesäälikieriskelystä. :heh:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tsemppilaulu, tai oikeasta SUOMALAISEN SISUKKUUDEN lauluhan Mä hiihdän on. Ainakin mulle se avautuu sellaisena. Erittäin onnistunut kappale Antti Tuiskun biisikatalogin jatkoksi. Ollaan keinuttu ja ulkoiluttu petoa, nyt on aika hiihtää. Hästägikin on valmis. Näin sitä streamauspoppia tehdään.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Kun suljen silmäni ja vain kuuntelen kyseistä kappaletta, näen edessäni Lapin kauniin kaamoksen, jota valaisee lumihanki sekä tähtitaivas ja revontulet loimuavat taivaalla.Samaan aikaan näen tässä kappaleessa myös suomalaisen sisun hyvin vahvasti.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

korvaboosti kirjoitti:Mä en kertakaikkiaan ymmärrä tuota uuden Tuiskun dissausta, mua nimittäin biisi riipaisisi todella syvältä. Näkeekö jengi vai pitäisikö munkin nähdä sanoissa jotain huumoria tai ironian hakua tai vastaavaa? Tai tuo "jaksaa jaksaa", mikä siinä on vikana? Kertokaa, koska mä en ymmärrä. Pitääkö joku tätä jonain tsemppilauluna?

Onhan biisi synkkä ja jopa pateettinen mahtipontisuudessaan, mutta toisaalta mä olen aina pitänyt tällaisesta ranteet auki sydänverellä -itsesäälikieriskelystä. :heh:
Jaksaa jaksaa:ssa on se vika, että se on puhkihoettu, tyhjäksi kulunut klise, joka ei kuluneisuuttaan enää edes ärsytä, vaan on ihan vain tyhjä. Eilispävää edeltävä muotihokema, jonka kaikki personaltrainerit ja muut tsemppi-ihmiset ovat antaneet jo aikaa sitten putous-tähdille sketsihahmokäyttöön ja joilta se on siirtynyt jo uudelle kierrokselle läppätoistoon. Ei naurata, ei tsemppaa, ei ironisoi tsemppausta, ei kritisoi tsemppausta, ei ole yhtään mitään, koska kulutus on tyhjentänyt sen merkityksisä - osoittaa vain, että sanoittaja ei ole yhtään mitään muutakaan keskinyt ja hädissään päästänyt sitten sen läpi.

Verenmaku suussa hiihtämisestä - siis kuvainnollisessa mielessä - sisusta, uhrauksista, katkeruudesta, lumihankien kutsuta, tuosta suomalaisesta mytologiasta, on suomalaisten sanoitusten, kirjallisuuden, elokuvan ja tv-viihteen teoskatalogi ikonisia ja vähemmän ikonisia suorituksia täynnä. Tällaisen Tuiskun biisin tekstin voi tehdä vain erittäin pinnallisella ja vähäisellä perehtymisellä aiheeseen. Mika Myllylän Tervaneva-testamentti riipii paljon syvemmältä, Miikka Nousiaisen Maaninkavaara jne. Tuiskun biisin sanoitus on kömpelö, simppeli ja siksi tyhjentää niitä merkityksiä, jota biisiin ajatustasolla on toivottu.

Streemauspoppia tosiaan - osoittaa, että halvalla pääsee kun suomalainen koululaitos on romahtanut, kukaan ei lue muuta kuin someviestejä ja viihdeamppareita ja sivistys kaikonnut maasta :heh: :mummeli: - voi että on ikävä aikaa, jolloin kasoismerkityksiset sanoitukset olivat näppäriä ja taidokkaita.

E: Ja siis tämä ei ole yhtään kritiikkiä Antti Tuiskua kohtaan: Antti selviytyy laulustaan koskettavasti ja hienost. Tuiskun äänekäyttö ei ole maailman luontevimman ja sisäsyntyisimmän kuuloista, tulee tunne, että artisti on pakottanut itsensä laulajaksi, mutta nykyisin ja tässä biisissä Tuisku laulaa riipaisevan kauniisti ja vahvasti ja kompensoi sävykkyydellään tekstin kökköyksiä suuresti.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 536
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Aika kovia syytöksiä. Ehkä mä sitten kuulen tän niin eri tavalla. Tai sitten tykkään tuosta "jos nyt jaksan..." -lainista niin paljon että annan kaiken muun anteeksi. Mutta että laskelmoitua striimauspoppia. Missä oravasämplet, tropical house ja JVG? Onhan tämä nyt mielenkiintoisinta uutta mainstream-suomipoppia aikoihin.

Mun mielestä tuohon hiihtämiseen on kiinnitetty ihan liikaa huomiota, sehän on tässä ihan sivuseikka mitä kertoja tekee, kutoo sukkaa, hyppää narua, opiskelee, työskentelee... Hän suorittaa. Ei tässä mitään sisua ole vaan selviytymistaistelua. Loppuvatko vastoinkäymiset jos vielä vähän jaksaa, vai haluaako niiden edes loppuvan. Mulle tulee mieleen Zen Cafen rivit: "jos nyt kestät tämän vuoden, niin on seuraava, jos kestät sen, niin kestät sitten varmaan vielä yhden".

Missä kohtaa jaksaa jaksaa on menettänyt tehonsa niin ettei sitä voi käyttää niin kuin tässä käytetään, no, ironisesti? Ehkä mä sitten elän tynnyrissä tai seuraan liian vähän Putousta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Koomiset, huonot ja koomisen huonot sanoitukset

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En minä itseasiassa tiedä onko se ollut putouksessa, ehkä kissi vähä-hiilarilla, ehkä ei. Mutta Jutta ja ihmedieetit tai treffidieetit tai mitä niitä nyt on, niin niissä on hoettu sitä jaksaa jaksaa:ta aivan loputtomiin viimeiset viisi vuotta, samoin kuin jokaisella salilla ja fitnesbodyspinninpumpissa. Sami Hedbergillä on "jaksaa jaksaa" sketsi ja siitä innoittunut nettisaitti jaksaajaksaa.fi ja tuoteperhe. Jaksaa jaksaa sketsissä puhutaan myös viimeisestä mäestä. Ja biisikin Täytyy jaksaa Elastisen kanssa. Jaksaa ei siis ole kulunut, mutta "jaksaa, jaksaa" on aivan umpisuperylikulunut, kuten tuo Hedbergin krääsäkeko osoittaa - joka muuten on alennusmyynnissä. Sen kaikki puolet on jo käsitelty, Tuiskun sanoittaja on niin väsynyt perässähiihtäjä kuin olla ja saattaa.

- oma pointtinihan oli nimenomaan se, että vaikka yleensä en sanoituksista välitä, niin nyt on sen kokoluokan tuubaa, että ihan kelpoinen poppis menee haaskiolle, koska biisiä ei voi edes kuunnella.


Kuva

https://jaksaajaksaa.fi/

Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vastaa Viestiin