UMK17: My First Band – Paradise

Euroviisut 2017 Ukrainassa

My First Band – Paradise

*****
12
11%
****
27
26%
***
20
19%
**
30
29%
*
16
15%
 
Ääniä yhteensä: 105

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Kappale on yksinkertaisesti vain tylsä (niinkuin valtaosa tämän vuoden viisuehdokkaista, valitettavasti). Tämä on jollotus, joka sopii soimaan jossakin H&M:n nuorisopuolella tai New Yorkerissa :roll: Korvasta sisään ja ulos saman tien.
Hajuton, mauton, tylsä. Kuin päiviä sitten avattu limsapullo, josta hiilihapot on haihtuneet ja jäljellä on litkua, jota ei halua enää juoda.

Kaksi tähteä. Koska Gunther, Perseet ja Knucklebone Oscar ovat yhden tähden arvoisia.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

My First Band ei kyllä ole kovasti saanut kuuntelu-/katselukertoja, että tokkopa on tämän vuoden Sandhja. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Albin »

Mikä tässä on hyvää? Pakko oli aloittaa kysymyksellä kun itse en ymmärrä tästä yhtään mitään. Tylsääkin tylsempi. Siksikö on hyvä? Ei ole karibiaa eikä afrikkaa (papukaija kai vislasi aika hyvin). Huoh, Sony kai päätti että tästä pidetään? Pöh, sanon minä näin sievästi.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Olen miettinyt sanoitus-asiaa. Ajattelin, etten ota kantaa siihen. Mutta kerron nyt kuitenkin oman näkemykseni.
Olen itse sitä mieltä, että kuten bändi itsekin sanoo, kappale kertoo kosketuksen voimasta. Henkilökohtaisesti ajattelen, että ihminen kaipaa kosketusta ja läheisyyttä elämäänsä. Läheisyys olisi otettava rohkeasti vastaan, jos sitä tarjotaan, eikä näytettävä sitä kuuluisaa punaista valoa. Jos esim. kaveri halaa sinua, niin halaa takaisin. Ihmisten, etenkin suomalaisten, tulisi ottaa enemmän fyysistä kontaktia toisiinsa, sillä kosketuksella on suuri voima. Enkä nyt tarkoita, että täytyisi ventovieraita alkaa kaduilla ahdistelemaan. Vaan puhunkin nyt läheisistä, tärkeistä ja tutuista ihmisistä.

Olikohan tarpeeksi epäselvästi selitetty? :heh:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ En kyllä ymmärrä miten kappaleen sanoista tuollaista saa irti :shock:
Rousku kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti: minusta on vähän tosikkoa loukkaantua jostain selkeästi huumorilla tehdyistä lyriikoista.
En onnistu näkemään, mikä tässä sanoituksessa olisi huumorin kohteena. Kenelle tai mille ilmiölle naureskellaan, joko hyväntahtoisesti tai kirpeämmin? Ääliömäisesti käyttäytyville miehille? Naisille, joita eivät lähentelyt kiinnosta? Jollekin muulle?

Raiskaus ei ole hauska asia, mutta ei ole tuollainen lähentelykään tyyliin "älä ny viitti, tykkäät kumminkin". Eikä alkoholi ole mikään puolustus.

Samaan tapaan kuin kadulla viheltely ja "hyvä perse!" -ylistys? Silloin kun tekijä on vilpittömästi sitä mieltä, että ohitse lipui hyvä perse.

Ylistelkööt ja naureskelkoot bändin pojat keskenään, en halua olla kuulemassa.

Irstailu sinänsä ei ole mikään ongelma - jos kaikki ovat vapaaehtoisesti mukana. Ongelma on vallankäyttö. Se, ettei toisen tahtoa uskota, rajoja kunnioiteta.
Täysin samaa mieltä tästä.

(Vaikka olinkin itse ymmärtänyt tämän sanat aika eri tavalla, mutta se ei tässä ole olennaista...)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mä en uskalla sanoa tästä yhtyeestä kyllä yhtään mitään, koska olen alkanut pelätä tämän olevan itselleni se Sandhja tänä vuonna. Ennakkoon tuntemani ja jopa fanittamani bändi tyylilleen uskollisella kappaleella, joka kuulostaa muovisessa UMK-kattauksessa oikeinkin raikkaalta, mutta paljastaisiko kansainvälinen kilpailu tämänkin puutteet siinä määrin, että lopulta tuntisin pelkkää ärsytystä tätä kohtaan koko kevään ajan? Toisaalta havaitsen tässä kyllä myös "Softengine-potentiaalia"... :miettii:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mielummin MFB-Sandhja kuin Zühlke-Sandhja. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti:Mielummin MFB-Sandhja kuin Zühlke-Sandhja. :heh:
:samaamielta:
Meow cat, please meow back.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Serduchka kirjoitti:Mielummin MFB-Sandhja kuin Zühlke-Sandhja. :heh:
:eiei: :eiei:

(Eikä Zühlken biisi ole Sandhja-tasoa ollenkaan...)

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Kappale on mitäänsanomaton. Bändi voi olla taitava, mutta Softenginen tasolle ei mielestäni yllä. Ehkä Satin Circus tulee mieleen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Jatkoin tuosta täällä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Jostakin syytä tätä kappaletta iskee himo kuunnella uudelleen ja uudelleen. Nerokas koukku. Edelleen yksi mun lemppareista tänä vuonna <3

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Mä jotain lässytin aluksi, että ompa tämmönen hömppäpömppä biisi hyvältä bändiltä, mutta viikkojen aikana tää on ollut ehdottomasti eniten soittoa saanut biisi minun luureissa. Edelleen hömppäpömppä mutta hyvä sellainen, huoleton ja tarttuva. Takuuvarma aamubiisi päivälle kuin päivälle. Siinä missä muut umk-kisabiisit ovat alkaneet vähän tökkimään, tää vain sluipailee kätevästi edelleen. Puntarini kärkipaikan napannut. Yhtyeen livemenoon luotan ja sen voimin sanon, että tälle voisi löytyä paikka Kiovan finaalista, että suomalaiset saisi jännittää pääpäivänä ollaanko kahdenkympin paremmalla vai huonommalla puolella. :mrgreen:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Luulin jo, ettei tämän laulun sanoitus tarkoita sitä, miten sen olin jo pitkään ymmärtänyt aluksi. Luin uudelleen tämän ketjun sivulta kolme (ja tältä 4.sivulta) viestejä, ja järkytyin, että tarkoittaako sanoitus kuitenkin sitä, miten olin tämän jo aluksi ymmärtänyt. Elviksen viestistä ymmärsin välillä aivan toisin. Luulin kappaleen olevan kunnollinen. Ilmeisesti se ei kuitenkaan sitä ole. Nyt minua vasta hävettääkin, nimittäin se, mitä kommentoin Elviksen viestiin, kun pidin tätä ihan kuunnollisena lauluna.

Ehdottomasti se on selvä asia, että en voi missään nimessä hyväksyä asiaa, mihin tämän kappaleen sanoituksessa viitataan, siis ilmeisesti seksuaaliseen väkivaltaan. Olen jyrkästi sellaista vastaan.
Viimeksi muokannut Viisufani, 15 Tammi 2017, 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ & ^^^ Noista kommenteista tulee kyllä tunne, että ko. kommentoijat ovat kuunnelleet jotain aivan eri eri biisiä... :shock:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

MFB:n YouTubessa on menossa dokumentin tyylinen sarja UMK rupeamasta. :joojoo: Muutaman jakson perusteella ihan mukiinmenevää settiä.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... CkJfnuuKwp
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Helppoa kuunneltavaa, mutta jos alkaa kuuntelemaan tosissaan, nopeasti haihtuu se ilo, mikä ehkä pelkästä melodiasta tulee. Vaikka Euroopassa on ihmisiä, jotka eivät englantia niin hyvin tajua, että voisivat mielensä pahoittaa tämän sanoista, minä (ja muut wiwibloggsissa tätä kommentoineet) pahoitan senkin edestä. Onneksi myös täällä Viisukuppilassa on huomattu sama.

Ja vaikka TomppaJr aiemmin kommentoi, että tässä on "huumorimielessä tehty sanoitus", en minä tästä huumoria saa millään irti. Ehkä ei ole vain tajuttu, että sanoitukseen voisi ottaa tälläisen näkökulman.

Musiikillisistä syistä on varmaan korkealla ainakin puhelinäänissä. Toivottavasti emme kuitenkaan tätä lähteä Kiovaan. Omalla puntarillani sijalla kahdeksan.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mua hämmentää todella paljon, ettet tykkää tästä yhtään enempää. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja andre06 »


Paradisesta suomen kielistä versiota.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Saanks mä tuhista sun tuheroon? :rofl: :repeilee: Allekirjoituskamaa. Ihanan häiriintynyt versiointi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Pete Parkkonen ei edelleenkään iske muhun, mutta siihen asti mä ihan tykkäsin tuosta versioinnista. :heh: Tää pitäisi melkein laulaa suomeksi UMK:ssa, tosin ilman Peteä ja Stigiä, vaikka mulla ei olekaan jälkimmäistä vastaan nykyisin mitään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

:yrjo:

Ja minä kuitenkin pidän enkunkielisestä versiosta. Mutta tämä... :nohyi:

Vaikka periaatteessa samoista asioista kuitenkin molemmissa versioissa lauletaan. Tiedä sitten, mikä tässä suomenkielisessä niin häiritse. Ehkä vain muuten vaan tönköt sanoitukset ja se, että käännös on yritetty tehdä liian sanatarkasti.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Wadde »

TomppaJr kirjoitti:Saanks mä tuhista sun tuheroon? :rofl: :repeilee:
Tämä on suora lainaus vanhoista Stigin biiseistä kun esiintyi vielä nimellä Stig Dogg.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1870
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tolla kokoonpanolla (MFB, Parkkonen, Stig) ja suomenkielisenä versiona tulisi varma voitto UMKssa tänä vuonna :D Huikea.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Rousku kirjoitti: En onnistu näkemään, mikä tässä sanoituksessa olisi huumorin kohteena.
En minäkään tästä kyllä mitään huumoria löydä. Kappale on lähinnä niljakas.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja andre06 »

^ Suomen kielinen versio vain korostaa tämän niljakkuutta. Vaikka itse kyllä lähinnä itkunauroin tuota versiota kuunnellessa :rofl:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Minustakin tämä on vain mauton ja niljakas. Yritetään kerätä pinnoja sitten tämmösellä.

Mutta jos tämän menisi Kiovaan esittämään se Putouksen uusi sketsihahmo, Abdul Tuisku, SE olisi aika rankkaa huumoria Suomelta. :mrgreen:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Wadde kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Saanks mä tuhista sun tuheroon? :rofl: :repeilee:
Tämä on suora lainaus vanhoista Stigin biiseistä kun esiintyi vielä nimellä Stig Dogg.
Kas, niinpäs olikin. :uujee: En muistanutkaan, että hänellä on tuollainenkin biisi. Yllättävänkin hyvin sopi tähän Paradisen kertsiin. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tää suomenkielinen versiohan toimii! :uujee: Ehtisikö MFB tehdä vielä kielenvaihdoksen :heh: Nyt tässä on enemmän itseironiaa ja sanoituskaan ei kuulosta yhtä limaiselta, kun se on vedetty kunnolla överiksi. Taidan olla tän mielipiteen kanssa aika yksin. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK17: My First Band – Paradise

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tämä kappale on paljon parempi suomenkielellä, sinne vaan Grande Finaleen Kiovaan suomenkielellä. :peukku:

Lukittu