Anna Puu

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Colby »

Eiköhän Emma-voittaja Anna Puu ole oman ketjunsa kuppilaan ansainnut :mrgreen:

Anna julkaisee uuden Sahara-albumin 26.5. ja ensimmäinen sinkku Riko minut on jo radiosoitossa ja digimyynnissä! Se on Lasse Kurjen, Knipin, Mariskan ja Annan yhteistyön tulosta. Biisi kuultiin myös livenä viimekertaisessa X-Factorin tuloslähetyksessä.

Tältä se kuulostaa:


Minä tykkään! :peukku: :tapu:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Minä myös! :surrur: Ja hienoa Colby, että avasit Annalle oman ketjun. Minäkin sellaisen avaamista uumoilin, mutta en saanut aikaiseki. Nyt meidän on hyvä! :peukku:

Tuleva levy on kyllä sellainen julkaisu, että se pitää saada mahdollisimman nopeasti itselleen. Tää tyttö hurmasi mut esikoissinkullaan ja siitä lähtien olen kyllä kuulunut Anna Puu -faneihin! :joojoo:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:uujee: Ehdottomasti ansaitsee. Mä olen ollut Idolsista saakka aivan fani.

Ja siis nythän tuo Riko minutkin kuulostaa tosi kivalta, etenkin taustat - ensireaktio oli kyllä herne nenään ärsytyksestä, mutta niin taisi olal kyllä levystäkin :heh: .

Ymmärrän kyllä niitä, joita Anna jää ärsyttämään. Touhussa haiskahtaa lievä itsetarkoituksellisuus - mutta se on sellainen savuverho vaan. Hienoja biisejä, hienoa tulkintaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7178
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Itse tykkään tosi paljon Annasta ja hänen soundistaan <3. Olen Idolsista alkaen fanittanut Annaa. Tuo Riko minut on aivan mahtava biisi! :ihana: :kups:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

:shock: Eiks täällä tosiaan ole mitään kommenttia Annan uudesta levystä. Itse en ole sitä vielä ostanut, mutta kai sentään joku kuppilalainen? Kertokaa millainen on?

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen kuunnellut vähän Spotifysta. Ensimmäinen reaktio oli, että on tylsempi kuin eka levy, johon ihastuin aikalailla kerrasta.
What color is your life?

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Colby »

En ole ajatuksella kuunnellut uutukaista, mutta taustamusana se on soinut muutaman kerran läpi ja vähän turhan samanlaiselta kuulostaa kuin debyyttikin...
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Itseasiassa minusta tuntuu että paikoin keskiarvoisesti parempi kuin eka, mutta siten toisaalta tältä puuttuvat ekan uskomattoman hienot Linnuton puu ja Mestaripiirros - tykkään silti kyllä. Samalla olen enenevässä määrin sairaan ärsyyntynyt tästä vallalla olevasta hissuttelumusiikista. Siinä mielessä kaikki voisivat tunkea näitä pienimutoisia vähän retroja levyjään lapiokaupalla markkinoille toinen toisensa perään niin että kaikki kyllästyisivät ja päästäisiin taas asiaan :heh: .

Lisäksi on pitänyt kysyä edelliseltä levyltä että mitä ihmettä on "melankolian riemut"??? En tajua biisin sanoitusta. Ok- yhdistelmä on ironinen, mutta minusta kömpelö silti. Kun märehtii huoliaan, voi olla itsesäälin riemuja tms, silloin voi suhtautua itseensä ei-niin-vakavasti ja nauttia siitä piehtaroinnista. Mutta minusta melankolia on toisenlainen tunnetila ja sellaisen kuvaus. Jos melankoliaan sisältyy itseironiaa, se ei enää ole melankoliaa. Melankoliaa ei voi parodisoida. Tsehovillakin melankoliasta siirrytään epätoivoon ja itsesääliin, joihin voi suhtautua sitten myös parodisesti, mutta melankolia liukuu käsistä, haihtuu ilmaan jos sille yrittää samaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ En ole asiaa miettinyt, mutta nyt kun sanot, niin totta. Melankoliaa ei oikein voi muuttaa itseironiseksi. Melankoliasta voi toki sairaalla tavalla nauttia, mutta ei se silloinkaan mitenkään humoristista ole.
What color is your life?

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Mä saanen oman tuoreen "Puuni" viikon sisään, eli kommenttia levystä sitten luvassa, kyllä. :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Albumin ylpeä omistaja olen, kyllä. <3 Kolmesti olen levyn kuunnellut ja erittäin hyväksi havainnut. Oma suokkarini taitaa levyn raidoista olla tällä hetkellä laulu nimeltänsä NOPEIMMAT JUNAT. :ihana:

Rakastan tuota ääntä ja noita tekstejä. <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Oh, Anna on sitten niiiin ihana :ihana:
Niin kaunis ääni, kaunis nainen, kauniit kappaleet, kaunis nainen, kauniit lyriikat ja todella kaunis nainen :ihana:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Pidän Annasta kovasti. Idolsissa en tähtösestä pitänyt ja oikeastaan debyyttialbumikaan ei heti iskenyt, mutta Sahara albumin kautta opin pitämään naisen musiikista. Valloittavaa, kaunista ja mielyttävää! Omistan kummatkin albumit ja ne sisältävät oikein hyvää materiaalia, mutta tällä hetkellä debyytistä pidän enemmän. Parhaita kappaleita Puulta on mm. Mestaripiirros, Linnuton Puu, Sahara, Vuoroin Vieraissa ja Onnen Viipaleet. <3

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Näin tänään Anna Puun esiintymässä erään korkeakoulun järjestämissä valmistujaisjuhlissa. Anna veti kitaran kanssa neljä biisiä ja täytyy sanoa, että kivasti esiintyi! :peukku: Rento meininki, Anna myös jutusteli leppoisasti biisien välissä ja lauloi tosi hyvin. Pitänee hommata Annan musaa kuunteluun!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Anna Puulta on tulossa uutta musiikkia! Ensimmäinen single Kolme pientä sanaa tulee ulos tulevana keskiviikkona ja Anna esittää kappaleen Elämä lapselle -konsertissa. Kolmas studioalbumi Antaudun puolestaan ilmestyy lokakuun 26. päivä ja levyn voi tilata täältä, nopeimmille Annan nimmareiden kera!

Ihanaa! :ihana:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Näin Annan ja Knipin Punavuoressa tänään. Luulisin, että menossa/tulossa ruokatauolta studiolta. Myös kahden edellisen levyn tekoaikaan niihin törmäsi usein niillä kulmilla.

Vähän toivoisin, että jotain vähän uutta olisi tulossa kun eka on ollut paras, toka pelasi samaan pussiin ja se on varmistelua.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33167
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Todella mitätön saman toisto Annan uusi biisi. :hiips:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Pete kirjoitti:Todella mitätön saman toisto Annan uusi biisi. :hiips:
No vähän sellainen tunne tuli, ja lisäksi sellainen arkirealistinen, jota tässä maassa riittää kyllä ihan riittämiin. Mutta toisaalta taustat ja soundimaailma kuulosti aika mageelta ja luulen ettei oikein tuossa Elämä lapselle konsertissa päässyt oikeuksiinsa, siinä nimittän on aika kauhukabinettitaso. Minusta siellä pari vuotta takaperin oli sentään ihan ookootakin joukossa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kappale löytyy Spotifystä.

Pidän kovasti Annan äänestä uudessa singlessä, mutta muuten on varsin vaisua menoa. Säkeistöistä tykkään, mutta kertsi on lattea. Lyriikatkin on jotenkin turhan alleviivatut. Mutta eiköhän levyltä löydy roimasti parempia kappaleita. :joojoo:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Uuden albumin kansikuva ja kappalelista:

Kuva

1. Antaudun
2. Pimeys peittää maan
3. Kolme pientä sanaa
4. Illanpilaaja
5. Löydän sinut uudestaan
6. Säännöt rakkaudelle
7. Nuori Loiri
8. Hyvä hetki
9. Suukko
10. Kuka sut muka huolisi?

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Anna Puun uusi Antaudun albumi on ilmestynyt tänään kauppoihin (löytyy myös Spotifystä) ja alkufiilikset on mitä parhaimmat. Onnistunut kokonaisuus! Annan ääni on ihana, lyriikat, melodiat ja tuotanto onnistunutta. Raikkaan kuuloista musiikki, vaikka toisaalta tuttuja elementtejä mukana - tasapainoinen lopputulos, ja mikä tärkeintä kuulostaa hyvältä! Hyvä hetki, Kuka sut muka huolisi?, Säännöt rakkaudelle ja Nuori Loiri näin päälimmäiset suosikit levyltä.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7178
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Uusin levy tuli eilen hankittua & erittäin hyvä Antaudun albumi onkin. Levyllä ei ole yhtään huonoa kappaletta vaan kaikki on aivan mahtavia :ihana:. Erityisesti mieleeni ovat Pimeys peittää maan, Kuka sut muka huolisi?, Kolme pientä sanaa & Nuori Loiri. Annan musiikista pidän edelleen todella paljon & eikä tämä uusi levy tee poikkeusta sen suhteen.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33167
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Anna Puun ja Juha Tapion duetto on nimeltään "Planeetat, enkelit ja kuu".

Riskinä seniorilaumat

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Aivan ihana biisi. :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Anna Puu päräytti ilmoille viikkon sitten uuden singlen Ota minut tällaisena kuin oon. Uusi levy on äännitetty jossain Amerikan mailla vanhassa legendaarisessa studiossa ja ainakin ensimmäinen maistiainen tulevalta neljänneltä levyltä on ryhdikästä vakuuttavaa Annaa!



Suomi on täynnä lahjakkaita tekijöitä!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ minusta tuo ensimmäinen sinkku oli pettymys. Siitä puuttuu jotenkin annamainen kosketus ja se voisi olla ihan kenen vain biisi, kenen vain laulamana, siihen ei kiinnittäisi mitään huomiota radiovirrassa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Anna Puu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jeejoo Anna on täällä taas. Vähän yllättäen, Matkalla biisihän soi vielä jatkuvasti radioissa. Levyä tuskin tulee ihan lähiaikoina, mutta uusi sinkku Tarviin vielä yhden yön aikaa on julkaistu. Löytyy streamauspalveluista ym.

Anna kokeili jo edellisellä levyllään koneellisempaa pohjaa musiikilleen ajanhengen mukaan ja sama meno jatkuu uudella sinkulla (Knipi ja Immonen edelleen taustatiiminä). Kasarisoundeja on tuotu tähän päivään ja mukavan himmaavasti biisi eteneekin. Ja koukuttaa. Oon aika rakastunut tähän kappaleeseen. Tuotanto tuntuu erityisen vaivattoman oloiselta. Homma soljuu ja voi vaan fiilistellä mukana. Sanoitukset ovat Annan omaa käsialaa ja simppelit kuin kaurapuuron tekeminen, mutta sopivat tekijänsä suuhun. Toimiva paletti kauniilla väreillä.

Vastaa Viestiin