Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Haluaisin matkustaa Mikkeliin! :surrur:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Mikä estää? :shock:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^juna män justiisa?

Mutta piti kysyä, onko muita, jotka virtuaalimatkailevat Google Mapsin avulla? Tai bongaatteko sen avulla kohteita, joissa haluaisitte käydä ihan livenäkin?

Itse piipahdin viime yönä Kuurinkynnäällä. Neringan ja Nidan tietämillä oli turistiparvia, joissa oli ihan minunnäköisiäni tätejä, ja kaljaterassejakin oli, joten paikka ehkä sopisi minulle, jos joskus vielä matkustelen. Ja yllättävän vauraan näköistä oli; alue Wikipedian mukaan onkin Liettuan vauraimpia. Näytti paikoin samalta kuin Pohjois-Jyllanti, joka on niitä harvoja ulkomaita, joissa olen käynyt. Venäjän puolelle siirtyessäni sen sijaan yllätyin ränsistyneisyydestä.

(Kielitoimiston sanakirjan mukaan kynnäs tosiaan taipuu kynnään, vaikka se minusta hassulta kuulostaakin.)
Viimeksi muokannut Rousku, 31 Maalis 2017, 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Koirankuonolainen kirjoitti:^Mikä estää? :shock:
No, ei välttämättä mikään. :mrgreen: Pitäisi vaan ajankohta, seura ja hotelli valita. Päiväseltään en haluaisi sinne matkustaa.
Rousku kirjoitti:^juna män justiisa?
:rofl:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti:Haluaisin matkustaa Mikkeliin! :surrur:
Olen kerran etsinyt sunnuntaina auki olevaa kukkakauppaa Mikkelistä. Totesin turhaksi paikaksi. Miksi sinä sinne tahdot?
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mulla on kauhee hinku Etiopiaan, Addis Abebaan ainakin, suurempi kiertomatka taitaa olla liian hankala. Onko kellään kokemuksia? Olen jo katsellut lentoja, hinnat ovat ok, mutta vaihtoineen päivineen aivan liian pitkät :lohduton: Ku sellasta pitkää viikonloppua lähinnä olen ajatellut.

Pääsiäisenä menen Berliiniin! :uujee: Kovat on odotukset, kovasti hyvää olen kuullut.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Pete »

skidi kirjoitti:
Pete kirjoitti:Haluaisin matkustaa Mikkeliin! :surrur:
Olen kerran etsinyt sunnuntaina auki olevaa kukkakauppaa Mikkelistä. Totesin turhaksi paikaksi. Miksi sinä sinne tahdot?
No en kukkakauppojen takia. :heh: En ole koskaan siellä kunnolla käynyt. Lisäksi bussini pysähtyi siellä tullessani Savonlinnasta, ja paikka näytti vierailun arvoiselta. Siellä näkyi olevan esimerkiksi yksi todella erikoisen näköinen sammalkivirakennus.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mulla on kauhee hin ku lähtee pääsiäiseksi lomalle eurooppaan. Barcelona tällä hetkellä mielessä. Mutta onko siellä mikään paikka auki pääsiäisenä? Ja eikös ne ole jotain katollisia uskonnoltaan? Mitenkähän se päässiäinen näkyy seiellä sitten?

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Aancon kirjoitti:Mulla on kauhee hinku Etiopiaan, Addis Abebaan ainakin, suurempi kiertomatka taitaa olla liian hankala. Onko kellään kokemuksia? Olen jo katsellut lentoja, hinnat ovat ok, mutta vaihtoineen päivineen aivan liian pitkät :lohduton: Ku sellasta pitkää viikonloppua lähinnä olen ajatellut.
Ei ole henk.koh. kokemusta, mutta kavereilta olen kuullut, että Addis voi olla aika hurja kokemus ja Etiopiasta ei kannata vetää mitään kuvaa sen perusteella. Paljon kuulemma nistejä ja juoppoja kaduilla ja valkoiselta yritetään saada rahaa millä keinolla hyvänsä. Jos on kokemusta aiemmin Afrikassa matkailusta, kulttuurishokki voi olla pienempi :joojoo: Itseänikin kiinnostaisi lähteä seikkailemaan ja tutkimaan Etiopian rikasta kulttuuria ja historiaa!

Mutta lähden sen sijaan Kanadaan ja New Yorkiin puolentoista viikon päästä :hei:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Oon ollut Liberiassa pari viikkoa, ja siitä hurjemmaksi tuskin menee :heh: Kyllähän siinä saa vähän varovainen olla, mutta monesti vaarallisuutta myös liiotellaan. Ei multa Liberiassakaan mitään ryöstetty vaikka kävelin kaupungilla muina miehinä. Lähinnä se tyrkyttäminen on ärsyttävää.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kun en ole tänä keväänä lähdössä viisuihin eikä ensi viikolla ole oikein pakollista läsnäoloa, niin tulipa nyt ex-temporena otettua toinen reissu. Olen lähdössä jo ensi maanantaina eli ylihuomenna muutamaksi päiväksi Puolaan Varsovaan. :puola: Kohdevalinta perustuu lähinnä siihen, että Puola on lähimpänä Suomea sijaitseva maa, jossa en ole käynyt, ja johon ei tarvitse anoa viisumia. Jo ylihuomenna lähtee Puolaan. :surrur:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Mä olin hiljattain Varsovassa viikonlopun. Se on ihana! :ihana:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Matkustin junalla Tampereelta Helsinkiin ja takaisin (tosi eksoottinen kohde :heh:). Nyt nahkani on rutikuiva ja kynsinauhat repeilee. Oletteko muut huomanneet, että junailma kuivattaisi ihoa?

Konduktööri aivasti kämmeneensä :nohyi:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Lähden pääsiäisviikonlopuksi Berliiniin :peukku: Ystäväni Suomesta tulee seuraksi. Sitä seuraavana viikonloppuna tulenkin Helsinkiin, sillä osallistumme (tämän saman ystävän kanssa) City Survivorsiin! :uujee: Onko kuppilassa muita osallistujia? Puhukaa mulle! :megafoni:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Itselläni lähtö pääsiäisviikonloppuna Barcelonaan & Sitgesiin, noin viikon matkalle :uujee:
Kyseessä tosin reissu lasten kanssa, että kauheasti ei bailausta tule matkaan sisältymään, mutta väliäkö hällä ;)

(Muuten varmaan 1. kerta kun täällä muistan mitään matkaani mainostaa ;))

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16169
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Minäkin kävin Sitgesissä reilu kymmenen vuotta sitten, mutta vain pulahtamassa illalla meressä ohikulkumatkalla. :heh: Voisin käydä toistekin. :miettii:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Huomenna abiristeilylle Tukholmaan. :mrgreen: :hik:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Mattan »

^Pääsettekö jopa maihin rellestämään? :apuva: Itse ollessani abiristeilyllä laiva suuntasi Tallinnaan, mutta laivasta ei saanut poistua ennen Helsinkiin paluuta.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Axell »

^&^^Veikkaisin omatoimista abiristeilyä tai sitten muun kuin virallisten abiristeilyjen järjestämää?

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Puolassa oli muuten kivaa, paitsi että säät olivat melko koleat. Mutta kyllähän Varsovassa oli suomalaisen näkökulmasta melkoisen halpaa. Nähtävääkin oli kohtuullisesti, ja erityisesti Varsovassa mielenkiintoiselta näyttivät neukkublokkikolossit ja lasipilvenpiiirtäjät lähes vierekkäin. Harmi, että matkapäiviä oli sen verran vähän, että en saanut (järkevällä tavalla) aikaan käydä muualla Puolassa, kuten Krakovassa tai Auschwitzissa.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Sain töistä viikon lomaa heinäkuussa, joten se pitää luonnollisesti käyttää matkustamiseen. Tällä kertaa matka suuntautuu Albaniaan, jossa en ole käynytkään. :uujee: Rantaa ja historiaa todennäköisesti tiedossa, Tiranaan en välttämättä ehdi.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo Albania! :uujee: Kerro ihmeessä matkakuulumisistasi sitten, minua ainakin kiinnostaa. :joojoo:

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja inomu »

^^Kannattaa piipahtaa Tiranassa jos mahdollista! Pelkästään Hoxhan sinne rakennuttama pyramidi on piipahduksen arvoinen :joojoo: Jos olet ajatellut pysähtyä esim. Durresissa, niin Tirana on vain lyhyen bussimatkan päässä sieltä.
Ihanaa Albanian-matkaa!
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tirana kuulostaa eittämättä mielenkiintoiselta, mutta aikaa on varsin rajatusti ja matkaseura pitää melko hitaasta matkailusta. Pitää varmaankin käydä seuraavalla kerralla. :miettii:

Kuulumisia tulee sitä mukaa kun niitä on. :surrur:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Albaniassa pitäisi kyllä käydä! Norjalaisissa lehdissä sitä mainostettiin: kreikkalainen luonto, italialaisen veroinen ruoka ja alhaiset hinnat.

No, itse piipahdin juhannuksen jälkeen Oslossa. Onneksemme päivät olivat 20-25 astetta, pohjoisemman Euroopan kuumin paikka tuohon aikaan.Yövyimme Scandic Solli-hotellissa Frognerin hienostoaluella, ja saimme ehkä väärän kuvan norjalaisista. Eka illan kävelyllä vaikutuimme sähköautojen määrästä. Niitä ei sitten Grunelokkassa ollutkaan yhtään.

Kuljimme Oslo passilla estottomasti kaikilla mahdollisilla kulkuvälineillä. Kävimme 3 päivän aikana 6 museossa ja Holmenkollenilla. Yllätykseksi se olikin mukavin kohde koko matkalla. Siinä yhdistyi maaseutukierros, paikallisjunamatkustelu, patikointi, moderni arkkitehtuuri ja urheilu. Söimme retkellä myös metsämansikoita!

Maistoin valasta, poroa ja peuraa Rorbua-ravintolassa Aker Bryggalla (20 % alennusta Oslopassilla). Parhaimmat ruuat olivat kuitenkin aasialaiset, Södöst, Grunelokkassa Akerselvan kupeessa ja yllättävin oli perulainen Aymara Frognerissa. Siellä oli finedine-ruokaa aasialaisella twistillä. Taivaallisia annoksia! Yksi annos (esim kala tai peruna) maksoi 20 euroa, mutta maku oli taivaallinen!

Hinnat oli hirveät, mutta muuten mukavaa. (Olut tai viinilasi 10 e.) Ilma oli raikasta hengittää, runsaasti pyöräilijöitä,ratikoita ja sähköautoja. Bensa-autot oli kätevästi häädetty monilta keskustan kaduilta pois.

Matkan tulos: Katson 5. päivänä Skamin 3. tuotantokautta ja puhun mielestäni täydellistä norjaa!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

pmama kirjoitti:Matkan tulos: Katson 5. päivänä Skamin 3. tuotantokautta ja puhun mielestäni täydellistä norjaa!
Mä en sentään vielä ole oppinut puhumaan norjaa vaikka melkein kaikkien kausien kaikki jaksot olenkin katsonut. :heh:

Skamin ansiosta haluaisin nyt kipeästi Norjaan, vaikka tiedänkin, että siellä on ihan h*mmetin kallista. :aivanmaassa: Kunpa pääsisi jotenkin jotain kautta ns. "vaihtoon".
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja pmama »

No enpä oikeasti puhu kuin muutaman fraasin! Minusta vain tuntuu siltä. Yritä päästä Osloon kylään jollekin kaverille tai mene airbnb-majoitukseen. Ajoissa ostettuna lennot on halvat. Jos ostaa ruokaa ja olutta kaupasta, pärjää halvalla:)

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Ostin aika ex tempore lennot Minskiin! :valkovenaja:
Valko-Venäjälle on päässyt helmikuusta alkaen ilman viisumia, jos viipyy maassa korkeintaan 5 päivää ja saapuu lentäen Minskin kansainväliselle kentälle. Ostin sitten Belavian liput 4 päivän visiitille (oli todella halvat). Nyt selvittelen miten pystyn vierailemaan Minskin ulkopuolella Mirin ja Nesvizhin linnoissa yhden päivän aikana... Mirin linna vilahti myös tämän vuoden Valko-Venäjän postikortissa!
Dancing to electropop like a robot from 1984

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Tänä vuonna on lähimatkustus-aika ja kävimme laivaristeilyllä Visbyssä. Suosittelen Silja Europan 47 tunnin risteilyä Visbyhyn. Olemme halunneet tutustua kohteeseen jo monta vuosikymmentä, mutta koska emme autoile ulkomailla, toteutus on tuntunut hankalalta. Laivaristeily toi helpotuksen haaveeseen.

Yö laivassa, 9 tuntia Visbyssä ( aika pitkä aika!) ja ilta ja päivä laivalla. Matkaan kuului 2 iltabuffettia ja 2 meriaamiaista, joten rahaa ruokaan ja juomaan ei sitten paljon kulunutkaan. Emme mahtuneet opastetulla Gotlannin kiertoajelulle, joten otimme taksin Lummelundan tippukiviluolaan, sieltä Snäcks campingiin ja lopulta Visbyhyn.
Taksimatkat maksoivat yhteensä 80 euroa, eli olivat halvemmat kuin tuo opastettu bussiajelu. Selostus tosin puuttui, mutta puhuimme taksikuskin kanssa Visbyn elämästä ja turisteista sitäkin enemmän.

Satamasta voi vuokrata pyörän, joten hyväkuntoinen ihminen saisi nuo samat kokemukset lihasvoimalla. Snäcks campingin ranta on kuulemma paras beach ja siellä oleva Mango Kök palveli asiakkaita hyvin. Siellä olisi ollut ilmainen wifikin, mutta me emme saaneet sitä toimimaan.

Matkaamme yhdistyi hienosti geologia, historia, rantaelämä ja kävely mukulakivillä kauniissa Visbyssä. Meille tuo 9 tuntia riitti hyvin. Jos menisin uudestaan Gotlantiin, menisin keväällä tai syksyllä. Siloin turisteja ei ole niin paljon.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Terminal 3 (Matkustaminen)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Vielä Visbystä! Minuun teki vaikutuksen Biokaasutaksi. Tutkin asiaa ja Gotlanti pyrkii omavaraiseksi energian suhteen vuoteen 2025 mennessä. Saarella on paljon tuulivoimaloita ja biokaasua tuotetaan. Lisäksi monilla maatiloilla ja tavallisissa taloissa on aurinkopaneeleja. Todella vaikuttavaa!

Vastaa Viestiin