Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

No joo. Kerrasta poikki -puolivälierissä yllätysmahdollisuus on aina olemassa. Panokset ovat niin korkeat, että alkaa siinä maila puristua kanukkienkin käsissä, ja Suomella taas ei olisi ollut mitään paineita. Vertaa miesten MM-kisoihin 2014, joissa alkulohkosta mentiin rimaa hipoen jatkoon ja kaadettiin Kanada puolivälierässä. Ei senkään pitänyt olla mahdollista.

Toki todennäköisin tulos olisi ollut Suomen tappio, ja se on kyllä ihan sama, onko Suomi turnauksen kahdeksas vai yhdeksäs.

Paras kolmesta -karsintasarjassa kohdataan Latvia, joka hävisi oman lohkonsa puhtaasti maalierolla -23. Selvästi heikompi vastustaja kuin mikään tähänastisista. Sanoisin, että Suomen todennäköisyys lyödä Latvia yksittäisessä ottelussa on yli 80 % ja paras kolmesta -sarjassa yli 90 %. Ainoa mutta on siinä, onnistuuko Suomi tekemään Latviankin maalivahdista sankarin. Suomella on turnauksen heikoin maalinteon tehokkuus (4,55 % laukauksista maalia kohti mennyt sisään). Toisaalta Latvialla on turnauksen selvästi heikoin maalivahtipeli (torjuntaprosentti 79,43 %). (lähde molemmille)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja valmentaja Rautakorvelle potkut kesken kisojen! :heh:

http://www.iltasanomat.fi/jaakiekko/art ... 27605.html

On tämäkin, vaikkei menestystä tullut, ainakin draamaa piisaa. :draamaa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Valmentajan panos urheilussa. Musatuottajan panos biisimaailmassa. Olen juniorina pelannnut sekä lätkää että jalkapalloa. Minusta ei olisi koskaan tullut huippupelaajaa. Ei vain sovi sellainen silmäkulmat-rutussa-meininki. Muistan että valmentajia oli monia. Toisista pidin toisista en. Jos jostakusta en pitänyt, en pitänyt pelaamisestakin. Valmemtaja on tärkeä pelaaja.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Junnukiekon MM-finaali oli kyllä fantastinen. Maalirikas peli, joka sai päätöksensä vasta dramaattisessa rankkarikisassa viimeisen laukojan kohdalla. Kiekkoviihdettä parhaimmillaan. Kulta meni tosiaankin Jenkeille lukemin 5-4.

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/20170 ... 6_jk.shtml
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ostin uudeksi vuodeksi digiboksin jonka tallennustoiminto tuli nyt tarpeeseen kun finaali alkoi klo 3 yöllä. Onneksi pistin n. tunnin ylimääräistä tallennusaikaa kun peli venyi niin pitkäksi loppujuhlallisuuksineen ettei tuokaan meinannut riittää. Oli tosiaan jännittävä matsi ja hyvä että kulta meni jenkeille, ettei aina se Kanada...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

http://www.iltasanomat.fi/formula1/art- ... 49802.html

Niki Juusela jättää Ylen ja siirtyy selostamaan formuloita mtv3:lle. Hautautuu siis maksukanaville kuten Mertaranta. Sääli, tämä jättänee auki pääselostajan paikan Matti "laulaja" Härköselle, jota en siedä. :niinpa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/leijo ... oa/6268636

Miesten MM-kiekko sai kuuden vuoden jatkosopimuksen maikkarilla. Näin ollen kisat näkyvät MTV3:lla ja maksukanavilla ainakin kevääseen 2023 asti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Suomen naiset voittivat sensaatiomaisesti Kanadan MM-kisajäillä. :peukku:

http://areena.yle.fi/1-4099748
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sääli, että tuli se Venäjä-tappio alkulohkossa. Olis irronnut suora välieräpaikka ja tie finaaliin ois ollut ihan mahdollinen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1558
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Snude »

Suora välieräpaikka olisi kyllä tullut, mutta todennäköisesti välierissä vastaan olisi silti tullut Kanada.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Patrik Laine ei osallistu kevään MM-kisoihin vaikka pelit NHL:ssä loppuivat hyvissä ajoin ennen MM:ää. Vetoaa kovaan pelitaakkaan ja väsymykseen. Miten hänen tilanteensa eroaa sitten muiden vastaavien MM-kisoihin osallistuvien tähtipelaajien tilanteesta, en tiedä, mutta kaipa hän tuntee tilanteensa paremmin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikka Euroviisut järjestetään samalla viikolla kun lätkän MM:ssä pyörii alkulohkojen pelit, ei ne mene onneksi päällekkäin Suomen pelien kanssa. Tiistaina ja torstaina ei ole peliä ja lauantaina Suomella on päiväpeli Norjaa vastaan... näin ainakin Iltapulun tietojen perusteella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U18 MM puolivälierä Suomi vs Tshekki: noniin, mä arvasin, että tuosta matsista tulee vielä pitkä ja hankala kun Suomi meni 5-1 johtoon... kolmas erä pelaamatta ja tilanne 5-4, Suomi aloittaa alivoimalla. :biskop:

Edit: juu, mitä sitä suotta pilaamaan jännitystä kun voi tarjota koko rahan edestä. Ainoastaan rangaistuslaukauskisa jäi näkemättä. Suomi on mitalipeleissä! :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Välierien parit ovat siis

Suomi - Venäjä (TV:ssä lauantaina 22.4 klo 16.30 Yle 2 - Ylen teksti-tv:n mukaan)
Ruotsi - USA

Ruotsalaisilla kävi melkein taas oikea munkki kun Sveitsi piti jenkkejä tiukoilla ja melkein pääsi yllättämään, mutta ei ihan. Ruotsilla ei ole nyt ainakaan helpoin tie finaaliin, puolivälierässä piti lyödä Kanada (suurinumeroisesti 7-3) ja nyt sit tulee vastaan USA. Slovakia sekin melkein yllätti Venäjän, mutta taipui lopulta jatkoajalla 3-2.

Edit: Päivitystä tietoihin: Suomen välierä onkin tv:ssä klo 19 alkaen. Areenasta se näkyy klo 16.30.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Etelä-Korean miesten maajoukkue nähdään ensi vuonna olympiaturnauksen lisäksi MM-kisojen pääsarjassa. :uujee: Etelä-Korea varmisti nousunsa lyömällä turnauksen isäntämaa Ukrainan rankkareilla divisioonan 1A päätöskierroksella. Matsi oli muuten melkoinen trilleri.

Etelä-Korea voitti turnauksessa Puolan, Kazakstanin ja Unkarin varsinaisella peliajalla. Ainoa tappio tuli Itävallalle, joka voitti turnauksen ja nousee siis myös pääsarjaan.

Edellinen kokonaan uusi maa pääsarjassa oli vuonna 2002 debytoinut Slovenia. Käytännössä lasken myös Tanskan (2003) ja Unkarin (2009) uusiksi pääsarjamaiksi, koska kummankin aiemmat esiintymiset tapahtuivat yli puoli vuosisataa aiemmin, jolloin mitään sarjajakoa ei ollut.

Etelä-Korea nappasi myös ensimmäistä kertaa maanosansa herruuden. Kazakstan oli turnauksen kolmas ja Japani pelaa sarjatasoa alempana.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hienoa, että MM-kisoissa nähdään tuoretta verta!

Itselläni ei ole tämän vuoden suhteen kovinkaan kovat odotukset. Epäilen, että tämän kevään menestyshUUmasta vastasi jo pikkuleijonat (kiitos U18-joukkueelle). Marjamäen isoilta leijonilta en odota mitään ja tämä vuosi on välivuosi sekä tuloksellisesti, että pelaajien osalta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Niinpä näkyy olevan. En silti kuvitellut, että Ranska löisi Suomen ja vielä pelillisesti ihan ansaitusti. Tämä on sitten niitä turnauksia, joissa suurin jännäämisen paikka on siinä, pääseekö Suomi puolivälieriin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Vuonna 2014 Suomi hävisi altavastaaja Latvialle ja Suomi sijoittui samana iltana yhdenneksitoista Euroviisuissa.

Nyt 2017 Suomi hävisi altavastaaja Ranskalle. Viikkoa myöhemmin käydään Euroviisut. Onko tämä enne Suomen TOP15 sijoituksesta? :miettii:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Pitäisköhän alkaa veikata jo Suomen putoamista sarjaporrasta alemmas? :miettii:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^^ Onhan Suomi muinakin vuosina hävinnyt altavastaajille viisujen aikoihin (koska MM-kisat pelataan joka vuosi viisujen aikoihin), joten ei tuossa kovin paljon yhtymäkohtia ole.

Tätä ennen isoin shokkitappio oli kai vuoden 2010 avausottelun tappio Tanskalle, joten toivotaan, ettei ole viisuenne.
ESC93 kirjoitti:Pitäisköhän alkaa veikata jo Suomen putoamista sarjaporrasta alemmas? :miettii:
Noh noh. Suomella on jo kolme pistettä ja jäljellä ottelu lohkon ennalta heikointa maata (Slovenia) vastaan. Aika messevä kerroin pitäisi saada, että sarjaputoaminen olisi pelaamisen arvoista.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Onhan se yksikin piste Tsekkejä vastaan melko arvokas ;) , vaikka oli kyllä aika kauheaa, että 3-0-johto menetettiin tuolla lailla kolmoserässä. :eiei: Lohtua myös siitä, että Ruotsi hävisi USA:lle 3-4.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miesten MM-kiekkoa pelataan seuraavan kerran Suomessa 2022... Kisat pelataan Tampereella ja Helsingissä. Tampereelle valmistuu uusi areena.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti:Tätä ennen isoin shokkitappio oli kai vuoden 2010 avausottelun tappio Tanskalle, joten toivotaan, ettei ole viisuenne.
Oli se. :niinpa:
hra47 kirjoitti:Tampereelle valmistuu uusi areena.
Sen piti valmistua jo edellisiin kotikisoihin. Ehkä näihin myös ehtii.

Samassa IIHF:n kokouksessa päätettiin laajentaa naisten MM-kisojen ylin sarjataso kymmenen joukkueen laajuiseksi. Tähän asti turnauksessa on pelannut yleensä kahdeksan, joskus yhdeksän joukkuetta. Ensimmäinen kymmenen joukkueen MM-turnaus pelataan Suomessa 2019. Turnausformaattia ei vahvistettu tai en ainakaan löytänyt tietoa mistään. Tasoero Pohjois-Amerikan maiden ja niukimmin kisoihin selviävien maiden välillä on edelleen suuri. Nykyisellä formaatilla USA ja Kanada eivät edes kohtaa turnauksen heikoimpia maita, mutten keksi, miten sama toteutettaisiin kymmenellä maalla.

Meneillään olevaan turnaukseen palatakseni olipa Leijonilta hieno puolivälierä. :peukku: Puolivälieräpaikka tuli vaikeimman kautta, mutta pudotuspeleissä alkulohkotulos ei merkitse mitään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, amerikkalaiset ajelivat nyt jostain syystä käsijarru päällä. Onhan näitä tason notkahduksia tapahtunut heillä ennenkin, mutta lohkovoiton jälkeen oli kuitenkin aika yllättävä käänne. Peli ei ollut lainkaan samanlaista suvereenia pyöritystä kuin kanadalaisilla. Mitskupeleihin pääsy Suomelta oli selvästi yli odotusten...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja andre06 »


MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Yleinen Ruotsi-vihani urheilussa pääsi taas valloilleen. :synkka: :hak:

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Suomi jäi ilman mitalia, ja verivihollinen Ruotsi otti sitten kullan. :draamaa:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomella ei olis ollut mitään jakoa tuossa finaalimatsissa, oli niin kovatasoinen ja -tempoinen... Syntyneet peliaikamaalit eivät olleet mitenkään kauniita tai tyylikkäitä, mutta jos onnistuu tekemään alivoimalla maalin Kanadaa vastaan, kaipa silloin on mestaruutensa ansainnut.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Elvis kirjoitti:Suomi jäi ilman mitalia, ja verivihollinen Ruotsi otti sitten kullan. :draamaa:
Sama juttuhan tapahtui jo neljä vuotta sitten.

Vastaa Viestiin