You got style - muoti

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Vieläkö terveyssandaalit ovat muotia katukuvassa, vai joko se trendi oli ja meni?
Mikäänhän ei ole niin upea näky kuin terveyssandaalit ja niihin survottu tennissukkajalka. :toilet:

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Olen tykästynyt suuresti tanskalaisen Anerkjendtin vaatteisiin. Kahden kuukauden olen hankkinut siltä brändiltä kaksi kauluspaitaa, yhdet housut ja kolme svetaria. :heh:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ilta-Sanomien Petra Korpi -artikkelista tuo keskimmäinen kuva:

Kuva

Siis tukkaa ja kenkiä lukuunottamatta tuohan on ihan kasarilook: säkkimäisen väljä yläosa, hihat käärittynä kyynärvarteen, vyötärö korkealla, vekkihame. Olisiko puserossa olkatoppaustakin. Onko tuo tulossa muotiin taas?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Onpa jotenkin rento ja nätti asukokonaisuus. Ei kyllä tuu niin vahvasti mauton kasarilook mieleen, etteikö voisi mun puolesta tulla muotiin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti:Siis tukkaa ja kenkiä lukuunottamatta tuohan on ihan kasarilook: säkkimäisen väljä yläosa, hihat käärittynä kyynärvarteen, vyötärö korkealla, vekkihame. Olisiko puserossa olkatoppaustakin. Onko tuo tulossa muotiin taas?
On se, kuulemma. Minä tosin en ehkä Iltalehteä alan guruna pidä, mutta osa arteikkelin kuvista aiheuttaa flashbackeja vuosikymmenten takaisesta ajasta. Hankkisinko itselleni tällaisen kokonaisuuden? Noihin housuihin mahtuisivat muhkeat reiteni mukavasti:

Kuva

Ja täällä väitetään, että vuoden väri olisi vaaleanvihreä. No niinpä tietysti, kun minä trendsetteri jo viime kesänä kävin ostamassa pari vaaleanvihreää paitaa itselleni! :heh:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Muotia 30-luvulta alkaen Ilta-Sanomien arkistosta. Hauskaa kun muistan noista niin monta vuosikymmentä! Viime vuosikymmenistä on vähemmän kuvia; ehkä ne ovat vielä niin lähellä, ettei toimittaja kunnolla näe, mikä niitä luonnehtii (minä kyllä valitsisin ainakin makkarankuorihousut). Kannattaa huomata myös kampaus- ja suumuodin muuttuminen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miehillähän on perinteisesti pitänyt virallisemmissa tilaisuuksissa olla solmio (tai solmuke), mutta nyt on näyttänyt että yhä useammin se jätetään kotiin. Mitä pidätte tästä rennommasta muodista? Mallia näyttäköön pormestari Jan Vapaavuori. (Hänen tapauksessaan asuvalinnan ymmärtää, sillä kuva on peruskiven muuraustilaisuudesta, ja ymmärrän ettei kukaan halua krakaansa muurata sinne rakennukseen.) - Itsehän en solmiota käytä. Minusta se häyttää hassulta ja epäkäytännölliseltä. Jos väriläikkää asuunsa haluaa, eikö jokin muukin tapa toimisi?

Kuva
Viimeksi muokannut Rousku, 02 Elo 2020, 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Itse en ole käyttänyt melkeinpä vuosikymmeneen solmiota, vaan rusettia sen sijaan. Solmiot ovat jotenkin olemattoman näköisiä useimpien miesten kauloilla (itseni mukaan lukien). Rusetti on rento, hauska ja persoonallinen, niitä ei paljon näe.
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Vaikka edellisellä sivulla haukuinkin Ace Wilderin kusenkeltaista takkia hirveäksi, niin nyt on aika korjata vääryydet...

... Ace poseeraa upeasti vintage-mallina Wintage-nimisellä sivustolla. :ihana:

kuva

kuva

kuva
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihana mekko! Niin 60-luvun avaruusmodernismin hengessä toteutettu. Vyö rinkuloineen juuri sopiva kontrasti neliökuosiin. (Ilta-Sanomien sivuilta bongattu.)

Kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Vautsi! Aika jännä. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sitten tuossa on vielä se mistä erityisesti pidän, eli kangas sopivasti (mutta ei liian tiukasti) painautuu kroppaa vasten. Kropan muodot ja liikkeet näkyvät, mutta iho kuitenkin on peitossa, ja se on minusta kaikkein seksikkäintä nähtävää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin jokin aika sitten todella hienot Batistini-housut (Jope Ruonansuun imitoimalla Dressman-mainoksen äänellä). :ylppis: :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mistä saa tuollaisen takin? Olen etsinyt ja etsinyt jotain tuontapaista rouheaa jutskaa (hihat sais olla pidemmät ja suorat, mutta miksei noinkin), eikä vain tärppää! Olen jo miettinyt, onko se itse yritettävä ommella.

Aikoinaan minulla oli tuollainen, sanoin sitä kolmenkympin takiksi koska se maksoi 30 markkaa, se oli pizzan hinta silloin ja olin sen jostakin alesta ostanut, ja kyllä se kestikin, mutta jossakin vaiheessa ei enää kestänyt. Pidin siitä (ja sitä) paljon.

kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ En kyllä itse tuollaisella kehtaisi kulkea, ainakaan ilman housuja.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No minä kehtaisin! Käytän kyllä housuja, ja jotain paitaakin siellä alla :heh:

Mikä siinä nyt on niin noloa sitten?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Tuo jotenkin roikkuu liikaa, tai ainakin minun päällä näyttäisi hölmöltä. Ja eikö tuo ole selvästi naisten takki?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Jaa... onko niillä sukupuolilla nyt niin väliä? Ainakaan minä en ole tehnyt mitään oletuksia sinun sukupuolestasi, saati siitä mitkä vaatteet sen perusteella sinulle sopisivat.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Niin siis tarkoitin itseäni että en kokisi luontevaksi pukeutua naisten takkiin. Mutta nää on vain näitä mun omia psyykkisiä rajoitteitani :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eetti ry:n Ränkkää brändi -raportti on valmistunut. https://eetti.fi/2020/09/22/11626/
Eetti kirjoitti:Raportissa arvioitiin 35 suomalaisen vaatebrändin ilmasto-, ympäristö- ja ihmisoikeustyötä ja läpinäkyvyyttä.
Raportin mukaan vastuullisimmat suomalaiset vaatebrändit ovat:
Näitä kannattaisi siis suosia. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Kuva

Haussa olis kuvan mukaista paksumpaa rouheaa hupparia. Kaveri tilasi netistä noita Thor Steinareita ja ne näyttää aika siisteiltä. En vain mielelläni ostais Einareita koska se brändi kai liitetään äärioikeistoon. Eli saa vinkata, jos joku tietää mistä kivijalasta sais tollasia paksumpia huppareita. Kävin jaskajonesissa ja stadiumilla mutta niissä oli vain niitä ohuita lötköjä huppareita. Tai sitten vaan tilaan Einareita netistä ja revin niistä logot pois :surrur:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Voisi kuvitella, että skeitti/streetkaupoista kuten Union Five, Lamina tai Vansin omasta myymälästä löytyisi monenmoisia huppareita. :miettii: Ja Carlingsin valikoimiin voisi kuvitella lukeutuvan myös paksummat hupparit... tai jonkun Partioaitan tyyppisen eräilykaupan. Varmaa tietoa tässä viestissä ei ole kuitenkaan yhtään. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Pete »

Lisäksi Sörnäisissä on Burtonin oma liike, ja uskoisin sieltä löytyvän. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Siis nuo Yhdysvaltain senaattori Chuck Schumerin (herra oikealla) sukat :shock: Onko nuo jotenkin muotia nyt? Vai onko ne vain soinnutettu työtilan lattiaan? Vai onko ajatus että pelleillään nyt sitten kunnolla, kun pitää pellemaskiakin käyttää. Mitähän Lenitakin sanoisi?

kuva

Siis ennen muuta ne tekevät nilkoisa niin suhteettoman paksut, ja kengät näyttävät ihan pikkiriikkisiltä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Lökäpöksyt tulevat muotiin.

Sitähän minä jo Ranskan karsintafinaalia katsellessani uumoilin!

Minultapa löytyykin kaapista samanlainen paita kuin tuossa muotijutussa. Ehkä ainakin yläosani on sitten kesällä tyylikäs. (Ne löysät housut joudun varmaan ompelemaan itse jostakin vanhasta lakanasta tai ikkunaverhosta.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Siis ehkä haluan tuon Letizian jakun :kups:

Maski saisi kyllä olla paremmin tyyliin sointuva.

kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Oman värinen parta ja erivärinen värjätty tukka - hot or not?

Lähinnä mietin et onko tyylimoka jos parta ja tukka on eri väriä?

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Varmaan makuasia mutta mielestäni hiusten värjääminen on ok vain silloin kun ne ei näytä värjätyiltä.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 23 Joulu 2021, 10:44 Oman värinen parta ja erivärinen värjätty tukka - hot or not?
Parasta ikinä :surrur: Mitä tummempi parta ja vaaleampi tukka, sen parempi :kaunis:

Esimerkistä käyköön pinnallisuusraatipanokseni, jolloin ei ollut suinkaan sattumaa, että valitsin juuri tämän kuvan:

kuva

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: You got style - muoti

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

UFOPOLI kirjoitti: 23 Joulu 2021, 12:13
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 23 Joulu 2021, 10:44 Oman värinen parta ja erivärinen värjätty tukka - hot or not?
Parasta ikinä :surrur: Mitä tummempi parta ja vaaleampi tukka, sen parempi :kaunis:

Esimerkistä käyköön pinnallisuusraatipanokseni, jolloin ei ollut suinkaan sattumaa, että valitsin juuri tämän kuvan:

kuva
Itsellä vaan on juurikin päinvastoin, naturellin värinen karva on aika vaaleaa, sellaista tavallista suomalaista. Ja sit olen värjänny tukan Rocking Black värillä mustaksi.

Vastaa Viestiin