Skam

Video video - televisio-ohjelmat ja tallenteet

Valvoja: Colby

Skam

ViestiKirjoittaja Serduchka » 16 Heinä 2017, 00:50

Toisaalla päiviteltiinkin, ettei sarjalla ole omaa ketjua... NYT ON! :uujee:

Kuva

Eli keskustelua norjalaisesta, ensisijaisesti nuorille suunnatusta draamasarjasta, jossa seurataan oslolaisten nuorten, mm. alkoholia, huumeita ja ihmissuhteita sisältävää elämää. Sarjasta on tehty neljä kautta, eikä uusia kausia tulla näillä näkymin tekemään.

Ensimmäisellä kaudella seurataan Evaa (linkkaamassani kuvassa keskellä), toisella Nooraa (toinen oikealta), kolmannella Isakia ja neljännellä Sanaa (oikealla).
"I said o-o-o we will always have our own ways,
Because we are different, but not indifferent
A-a-a we will always live in one space,
Because love is bigger than any difference"

Anahit & Mary - Tarber
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Skam

ViestiKirjoittaja Serduchka » 16 Heinä 2017, 00:52

Mistä aloittaisin... ääh... oma suosikkikauteni on kolmas, joka varmaan on tullut täällä jo monta kertaa ilmi. :rakkaus:

Minusta tekijät olisivat saaneet jatkaa vielä omat kaudet Vildelle ja Chrisille. :draamaa:

Anahit & Mary - Tarber
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja granaattiomena » 16 Heinä 2017, 13:20

Tavallaan harmillista, että sarjan tekijät päättivät olla jatkamatta sarjaa. Chris ja Vilde olisivat minunkin mielestä ansainneet omat kautensa. Toisaalta sarjan loppuminen tässä vaiheessa saattoi olla ihan hyväkin asia. Aika paljon löytyy niitä sarjoja, jotka jatkuvat liian pitkään senkin jälkeen, kun tekijöiltä on ideat loppuneet. SKAM ei onneksi käynyt missään vaiheessa puuduttavaksi, vaan sarjaa jaksoi seurata mielenkiinnolla loppuun saakka. Neljännen kauden päätösjakso tuntui ihan luontevalta lopetukselta koko sarjalle.

Kolmas kausi myös oma ehdoton suosikkini. Isakin ja Evenin tarina on varmasti yksi kaikkien aikojen parhaista poikarakkauden kuvauksista populaarikulttuurissa. SKAM käsittelee homoseksuaalisuutta tavalla, jota näkisi mielellään enemmänkin sarjoissa. :joojoo:

On vielä mainittava, että sarjan soundtrack on upea ja olenkin sarjan myötä löytänyt paljon uutta musiikkia omalle soittolistalleni. Voisin varmaan tehtailla jonkinlaisen listauksen jossain vaiheessa. :miettii:
We never learn, we been here before
Why are we always stuck and running from
The bullets? The bullets?
granaattiomena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Serduchka » 16 Heinä 2017, 19:51

granaattiomena kirjoitti:On vielä mainittava, että sarjan soundtrack on upea ja olenkin sarjan myötä löytänyt paljon uutta musiikkia omalle soittolistalleni.

Minä löysin myös pari uutta kivaa biisiä soittoon. :uujee: Pari biisiä oli minulle myös ennestään tuttuja.

Anahit & Mary - Tarber
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Happy » 16 Heinä 2017, 23:39

Kuuntelin yli vuoden pöhinää Skamista mut päätin että minähän ala enään mitään teinisarjoja katselemaan.. keväällä sit päätin kattoo ekan jakson ja lopulta olin ihan myyty ja 3 ekaa kautta meni alle viikossa . vikaa kautta oli haikeeta katsoa kun ties et nyt tää kaikki loppuu :lohduton:

Menee kyllä kaikkien aikojen parhaiden sarjojen TOP 5:een Lostin, Ocn, Frendien ja Selviytyjien joukkoon

Harmillista ettei jatkettu 6 kauteen.. olishan nyt Vildestä vielä pitänyt oma kausi saada ja sit oishan 6.kaudella pitänyt nähä ne bussibailut ja känniläpät :uujee:

Suosikkihahmot oli: Eskild,Isak, Nora,Vilde & William :peukku:
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja ESC93 » 17 Heinä 2017, 00:58

Mulla on ollut varmaan jo puoli vuotta tehtävälistallani katsoa tätä, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi edes vilkaistua yhtään jaksoa. :draamaa: Tarttis jonkun tulla potkimaan mua. :heh:
Við urðum eitt þessa sumarnótt, þú leiddir mig, þú leiddir mig
Á mjúkum mosa varð lifið gott, þú kysstir mig, þú kysstir mig
ESC93
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Serduchka » 17 Heinä 2017, 10:03

ESC93 kirjoitti:Tarttis jonkun tulla potkimaan mua.

*potkii, mutta hellästi* :heh:

Anahit & Mary - Tarber
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja WildDance » 17 Heinä 2017, 14:05

Minusta Skam on ihan viihdyttävä sarja. Ehkä hieman yliarvostettu, mutta ihan hyvää vihdettä sadepäiville. Suosikkihahmoni on ehdottomasti Vilde. Harmittaa, että hänestä ei kerretty tehdä omaa tuotatokautta.
I'm blessed with love
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja pmama » 19 Heinä 2017, 10:34

Tyttäreni totesi, että Skamin innokkaimmat fanit ovat yli kolmekymppisiä! Muistelevat varmaan omaa nuoruuttaan, tai toivovat, että oma nuoruus olisi ollut yhtä tapahtumarikasta kuin Skamissa.

Minä katson Skamia, koska olen kiinnostunut nuorisokulttuurista. Lisäksi käynti Oslossa siivitti intoani aloittaa Areenassa Skamin katselu. Todella kotona puhumme "Skamia", sanasto on jonkin verran rajoittunut. Tyttäreni on siis asiantuntija ja hän totesi, ettei Skamissa edes puhuta norjaa vaan jotain ruotsin tapaista murretta. :eeek: Tämähän minua kiinnostaa eri toten, koska olen kielistä äärimmäisen kiiinnostunut.

Minä siis katson Skamista myös nuo ulkokuvat tosi tarkasti. Lisäksi Skamissa on joka tuotannossa jokin tärkeä yhteiskunnallinen aihe, nuoria läheltä liippaava.

Olen ihastunut näyttelijöihin, he ovat erittäin luontevia. Roolihahmot ovat rakastettavia omine virheineen.
pmama
Baaritiskill
Baaritiskill

ViestiKirjoittaja Elvis » 19 Heinä 2017, 22:04

Ehdottomasti kuuluu lempisarjoihini! :joojoo: Ensimmäinen kausi sai jo imaistua mukaansa. Katson koko kauden kahdessa päivässä Areenasta, ja viikon aikana olinkin katsonut kaikki kolme ensimmäistä kautta. Kolmas kausi oli ehdoton suosikkini. Minusta Isak oli hahmona jo valmiiksi kiinnostava, mutta hänestä tuli esiin paljon uusia puoli kolmannella kaudella ja hänen ja Evenin suhdetta ja sen kehittymistä oli jännittävää seurata. Ymmärrän miksi neljänteen kauteen haluttiin lopettaa, mutta Vildesta ja Chrisista olisin halunnut saada vielä lisää tietoa ja he olisivat ansainneet omat kautensa. Sarja käsitteli vakavia aiheita, jotka ovat olleet ajankohtaisia. Nuorten elämä sarjassa vaikutti yllättävän realistiselta ja näyttelijät olivat todella luontevia. En viitsi tällä viestilläni täyttää koko keskustelua, joten päätän tämän kertomalla, että suosikkihahmoni olivat Isak, Even, Noora ja Eskild. <3
"Hands up to the sky, I’m screaming.
People with the broken feelings,
Lost in mazes, lost to find themselves."

Melovin - Wonder
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Hanhis » 19 Heinä 2017, 23:16

Skam on kyllä hauska ilmiö. Taitaa olla viimeisiä autenttisia 90-luvun syntyneistä nuorista kertovia sarjoja. Itse olen katsonut vain kolmos kauden alusta loppuun ja ensimmäisestä ja neljännestä kaudesta muutaman jakson sieltä täältä. Sinänsä oon kyllä pitänyt katsomastani, mutta jostain syystä en ole saanut aikaiseksi katsoa sarjaa kokonaan. Skamissa on onnistuttu luomaan tuore lähtökohta tuttuihin teemoihin ja se ei tunnu niin ummehtuneelta mitä monet jenkkilähtöiset lajitoverinsa. Se miten sarja käsittelee rakkautta ja ystävyyttä koskettaa, on mukavalla tavalla lempeää ja rehtiä. Näyttelijät ovat kauttaaltaan loistavia ja tekevät maailman eläväksi. Ja kaikki on kuorrutettu nykyhipsterstandardeja vastaavaksi. Helppo sarja rakastaa.

Mutta silti olen katsonut vain vajaat puolet jaksoista. Ehkä en oo tarpeeksi vanha tai nuori ja mun on vielä vaikea kestää sitä, että en ole enää itse lukioikäinen. : D Tosin ei lukioelämä sellaista ole kuin Skamissa, vaikka sarja onnistuukin näyttäytymään hetkittäin uskottavana. Loppujen lopuksi Skamkin esittää kuvaelman kultaisesta nuoruudesta, jota lopulta harva jos kukaan elämässä oikeasti kokee. Elämä on kato paljon tylsempää ja ihmeellisempää suuntaan ja toiseen. :P
o meu coração pode amar pelos dois
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Paluu Televisio