Theater (teatteri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olen tainnut ajatella, etteivät kyyniset ihmiset naura herkästi. :miettii: En enää muista, minkälaisia kohtauksia tarkoitin. :puna: Totta kyllä tuo, että joku voi nauraa ja joku itkeä samalle asialle. Näin kävi kerran itsellenikin uskovaisista tytöistä kertovassa leffassa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minä taas ajattelisin, että kyyniseltä ihmiseltä voisi helposti päästä naurahdus hänen huomatessaan, kuinka sinisilmainen tai ihanteellinen joku toinen (vielä) on. Kyynisenä on niin helppo suhtautua muihin pilkallisesti.

Oikeastaan en osaa ajatella, missä tilanteessa joku muu nauraisi mutta kyynistynyt henkilö ei.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Minäkin olen ollut aika kyyninen viime vuosina teattereissa. Mutta tänä kesänä kyynisyys on poissa. Olen nähnyt 2 kesäteatterinäytöstä ja MOLEMMAT olivat loistavia.

Heinolassa VOI VELJET! tuttujen tv-hahmojen vetämä farssi, jonka Kari Heiskanen mielestäni nosti ihan uudelle tasolle. Näytöksen aikana tullut raju ukkoskuuro ja katsomoon valunut vesi ei edes haitannut. vaan toi esitykseen lisädraamaa. Hienosti esiintyjät improvisoivat tuonkin tilanteen.

Toinen hieno esitys oli LAUKES (Lahden uusi kesäteatteri) Hollolan Messilässä, katetussa tilassa A-oikeuksin.
Mökkinaapurit oli loistavaa stemmalaulua, näpäkkää kesäkompurointia hienolla yllätysjuonenkäänteellä.
Näyttelijät olivat vaihtuneeet lähes kokonaan. Erityisesti ihastuin Peter Nybergin laulutaitoon, hän näytteli 3 roolia vaivattomasti.

Erityiskiitos täytyy antaa myös Glamour-tanssija Barbi Puttosen näyttelijälle Linda Hämäläiselle. Hänellä oli tanssitaidot kohdillaan, vaikka roolihahmo ei tanssin jaloa taitoa niin hallinnutkaan. Kokonaisuudessaan nautin esityksestä koko ajan.

https://www.facebook.com/Lahdenuusikesateatteri fb-sivu
https://www.youtube.com/watch?v=AdThrvZsnqY tunnelmia ensi-illasta.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

pmama kirjoitti:Minäkin olen ollut aika kyyninen viime vuosina teattereissa. Mutta tänä kesänä kyynisyys on poissa. Olen nähnyt 2 kesäteatterinäytöstä ja MOLEMMAT olivat loistavia.

Heinolassa VOI VELJET! tuttujen tv-hahmojen vetämä farssi, jonka Kari Heiskanen mielestäni nosti ihan uudelle tasolle. Näytöksen aikana tullut raju ukkoskuuro ja katsomoon valunut vesi ei edes haitannut. vaan toi esitykseen lisädraamaa. Hienosti esiintyjät improvisoivat tuonkin tilanteen.

Toinen hieno esitys oli LAUKES (Lahden uusi kesäteatteri) Hollolan Messilässä, katetussa tilassa A-oikeuksin.
Mökkinaapurit oli loistavaa stemmalaulua, näpäkkää kesäkompurointia hienolla yllätysjuonenkäänteellä.
Näyttelijät olivat vaihtuneeet lähes kokonaan. Erityisesti ihastuin Peter Nybergin laulutaitoon, hän näytteli 3 roolia vaivattomasti.

Erityiskiitos täytyy antaa myös Glamour-tanssija Barbi Puttosen näyttelijälle Linda Hämäläiselle. Hänellä oli tanssitaidot kohdillaan, vaikka roolihahmo ei tanssin jaloa taitoa niin hallinnutkaan. Kokonaisuudessaan nautin esityksestä koko ajan.

https://www.facebook.com/Lahdenuusikesateatteri fb-sivu
https://www.youtube.com/watch?v=AdThrvZsnqY tunnelmia ensi-illasta.
^Tulin tänne kehuakseni LAUKESin esitystä, jonka kävimme eilen katsomassa, mutta sinä olitkin tehnyt sen jo puolestani. Ei mitään lisättävää arvosteluun. :tuuletus: :tapu: :peukku:

Tai no lisään kuitenkin pari omaa juttuani. 1. Meitä hykerrytti suunnattomasti se Psyko-kohta viuluvingutuksineen, ja 2. Esityksen nähneiden nettiin kirjoittamissa jutuissa kirjoittaja usein ilmaisee hämmästyksensä siitä, että siitä-ja-siitäkin kappaleesta on olemassa suomenkielinen käännös. Minä olin mielestäni kuullut ne kaikki aikaisemmin. Kaipa se on kypsän iän merkki...
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

KUSTAAN SOTA 1788 - 1790

Jäljessäni joka mies!

Huomenna (4.8.) se alkaa jälleen Anjalassa, Kouvolassa. Kustaan sota 1788 - 1790 -kansanooppera! Viime vuonna näytökset olivat suurmenestys, ja syystäkin. Olen nähnyt tämänvuotisen, uudistetun esityksen jo useamman kerran ja voin todellakin sanoa, että tykkään kuin venäläinen sotilas vadelmista! Näytelmä tuo yleisön eteen ilmielävinä niin Ruotsin kuningas Kustaa III:n (Petteri Tynys), Venäjän keisarinna Katariina II Suuren (Tia Aronen) kuin joukoittain ruotsalaisia ja venäläisiä sotilaitakin. Rakkaustarinaakin on luvassa. Tykit jymisevät, nuotioiden savu kutkuttaa nenää... Ja tämä näytelmä ei rajoitu pelkästään näyttämölle, vaan se ympäröi katsojat joka puolelta! Mukaansatempaava kansanmusiikki hellii katsojain kuuloaistia. Kunpa näistä kappaleista saisi CD-levyn! Harmi, ettei ole varaa mennä paikan päälle kuin yhteen varsinaiseen näytökseen. Mielelläni istuisin katsomossa vaikka joka ilta.

Saapa muuten nähdä, vieläkö kuningas Kustaa III ratsastaa uljaalla hevosellaan ensi-illassa. Harjoitusten perusteella olen ainakin itse saanut sellaisen käsityksen, että tämä hepo ei todellakaan oikein viihdy näyttelijänä vaan viettäisi aikansa mieluummin missä tahansa muualla... Jos olisin itse tätä näytelmää ohjaamassa, jättäisin ehdottomasti kyseisen hevosen pois esityksestä. Olisi aika ikävää, jos kuningas kupsahtaisi tahtomattaan tantereeseen ratsunsa oikkuilun vuoksi ja taittaisi kätensä tai niskansa! Mediassa on kyllä kehuttu tämän hevosen sopivuutta rooliinsa, mitä taidan näkemäni perusteella vähän ihmetellä.

Jos olet kiinnostunut Suomen historiasta ja pidät kansanmusiikista, suosittelen erittäin ehdottomasti tutustumaan tähän kansanoopperaan! Näytelmää esitetään elokuun 2016 ajan Anjalan kartanolla, Kouvolassa.

Tähtiä annan 5/5.

...

Kansanoopperan nettisivut:
http://www.kustaankansanooppera.com/
Viimeksi muokannut Valkealalainen, 04 Elo 2016, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Löysin muuten tällaisen Kustaan sota 1788 - 1790 -kansanoopperan trailerinkin:



Tämä pätkä taitaa olla vuodelta 2014, jolloin varsinaisia näytöksiä ei vielä pidetty. Eteenpäin on näiden kahden vuoden aikana menty huimasti, mutta pientä esimakua tämä hyvin antaa. Videon hevonen ei ole sama otus kuin tämän vuoden esityksissä, mutta kuningas Kustaa III on pysynyt samana. Uskallanpa väittää, että monet taitavat olla Kustaahan aika ihastuneitakin! :mrgreen:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin hiljattain 4-vuotiaan kummityttöni kanssa lastenteatteri Hevosenkengässä Espoossa. En kyllä ihan ymmärrä niitä aikuisia, jotka tuovat alle yksivuotiaan lapsen teatteriin. Toki, jos mukana on vanhempiakin lapsia, niin on ymmärrettävää, että pienikin on mukana. Tässä näytöksessä oli kuitenkin muutama tapaus, jossa vanhempi oli yksin vauvan kanssa paikalla. Molemmat joutuivat lähtemään kesken pois, koska vauva alkoi ääntelemään niin paljon, että se häiritsi todella paljon muita. Itse en veisi alle 2-vuotiasta teatteriin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Rocky Horror Show Kulttuuritalossa Helsingissä. Sami Saikkonen on päätähti Frank ja esityksen ohjaaja, hän juhli perjantaina myös 50-vuotissynttäreitään. Roope Salminen ja Ilona Chevakova ovat Brad ja Janet, oikein söpöjä molemmat, ja Eino Heiskanen loistaa ja metallisesti hohtaa Rockyna. Jatkuu Helsingissä 11.11. asti, helmikuussa on kolme esitystä Turussa ja maaliskuussa kaksi Tampereella.

Saikkonen on toiminut tanssijan uransa jälkeen myös lennonopettajana ja taitolentäjänä. Elokuussa Malmilla oli lentonäytös, jossa jaettiin musikaalin mainoslehtisiä. Minulla ei ole teokseen läheistä suhdetta, vain elokuvan olin nähnyt pari kertaa, mutta esitys oli onnistunut eikä siitä voinut olla pitämättä. Kuuluisa yleisön osallistuminen toteutui mainiosti. Musiikki iskee kuin miljoona volttia, ja suomen kieli on pelkkää bonusta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kävin eilen ensimmäistä kertaa Haminan kesäteatterissa työporukan kanssa. Seitsemän suloista syytä oli ihan hauska. Ilmaiseksi pääsi niin olihan tuo mukavaa vaihtelua työpäivään. Onneksi sattui hyvä ilma eilisillalle. Kesäteatterimme on tunnettu siitä, että lähes aina sataa esityspäivinä.

http://www.haminanteatteri.fi/ohjelmist ... kikomedia/
Got a fire and a country heart 🔥

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Olen viimeisen vuoden aikana käynyt hävyttömän harvoin konsertissa tai teatterissa. Eilen eksyin
Lahden kaupunginteatterin LOVE ME TENDER -musikaaliin. Voi pojat!

Usein Lahdessa olen pettynyt dramatisointiin, tansseihin tai lauluihin. Nyt musiikin sovitukset olivat upeita. En ole 50-luvun rokin tai Elviksen biisien suurkuluttuja, joten orkesterin groovaavat svengit ja stemmojen jazzivivahteet ilahduttivat minua. Lavalla oli 8-miehinen orkesteri: 3 PUHALTAJAA! :tapu:

Hyvältä näyttää. Kaikki laulajat olivat hyviä, ja tanssikoreografiat olivat niin upeita, että ajattelin: Olisipa euroviisuissa 3 tuntia näin hyvää lavashowta. :rakkaus: Laulajina oli muutamia teatterin omia näyttelijöitä, mutta parhainta antia olivat LAUKESIN vierailevat tähdet Annis Kajos, Annamaria Karhulahti ja Joel Mäkinen päätähtenä.

Tässä hyvä arvio musikaalista:
https://lahenuutisia.vuodatus.net/lue/2 ... -me-tender

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Love Me Tender on ollut valtavan suosittu ja yleisö on tykännyt kovasti, myös arviot ovat olleet mielestäni aivan poikkeuksellisen kiittäviä. Käytiin puolison kanssa jo syyskaudella katsomassa ja oltiin vähän ihmeissämme kun kumpikaan ei erityisemmin lämmennyt esitykselle, vaikka Elviksen musiikki kuuluu meidän molempien nuoruuteen hyvinkin vahvasti. Ehkä johtui siitä, että näytelmän tarina ei oikein kolahtanut. Musiikki oli kyllä laadukasta ja taitavia tanssikohtauksia katsoo toki aina mielellään. Ja orkesterissa soitti kaksi nuorimman pennun entistä soitonopettajaa, joten siitä vähän ylimääräistä plussaa
:heh:

Kevätpuolella kävimme Lahden kaupunginteatterissa katsomassa Martti Suosalon, Iiro Rantalan ja Lotta Kuusiston Neljä pientä annosta ja siitä tuli melkomoinen rahat pois -fiilis. Paikoitellen se oli hyvinkin hauska, lähinnä Suosalon ansiosta, mutta liian paljon oli väljähtyneisyyttä ja vitsejä, jotka olivat vanhoja jo ennen minun syntymääni (ja se on jo aika hyvin). Tästä on sentään moni muukin ollut samaa mieltä.

Jos on yhtään vanhoihin musikaaleihin päin kallellaan ja matka Tampesteriin ei ole mahdoton ajatus, suosittelen mitä lämpimimmin TTT:n Viulunsoittajaa katolla. Loistava toteutus kaikin puolin, ja tarina on valitettavasti taas suorastaan pelottavan ajankohtainen.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sorry vähän väärä kokous, mutta vähänkö ymmärsin väärin kuinka ihana teatterielämys pmamalla oli, kun ensin tulee hehkutusta ja sitten jostain keskeltä vielä lukematonta tekstiä hyppää silmilleni huuto LAUKESIN.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Hyvä havainto! Yleensä en saa nautintoa Lahden kaupunginteatterissa, mutta nyt oli hyvä fiilis! :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

12 vuotta täälläpäin asuneena korkkasin lopulta osaltani Tampereen Työväen Teatterin suuren näyttämön. Tyttöjä kävin katsomassa kun vielä kerkesin. Pakko taas kerran ihmetellä, miksi näyttelijöiden pitää huutaa! Eihän ihmiset muutenkaan koko ajan huuda, eivät vaikka olisivat jonkun tunnekuohun vallassa. Lisäksi moni puhui niin nopeasti etten saanut mitään selvää, mikä ei ole ollenkaan tamperelaista, ja tähän teokseen jos mihin olisin toivonut puheenparteenkin paikallissävyä! Kyllä sen muutama esiintyjä tavoittikin, mutta enimmät vain pajattivat tai äyskivät vuorosanansa suurella innolla läpi.

Pyrot ja paukut olivat niin komeita että toivoin tosiaan jo sodan loppumista. Musa ihan toimivaa mutta mitään ei jäänyt päähän. Eniten kyllä vaikutuin arkkitehtuurista. Minä niin pidän tummasta tiilestä!

Moni laulaja oli paljon pätevämpi kuin keskimääräinen suomalainen poppari.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Helsingin Cirkossa on huomiseen asti NouNous Festival. Näin esityksen Receptionists, jossa Inga Björn ja Kristiina Tammisalo ovat alityöllistettyjä vastaanottovirkailijoita. Puhelin soi, molemmat aikovat vastata, sitten kumpikaan ei uskalla jne. Vähistä aineksista rakentui mainioita tilanteita. Sekakielistä puhetta oli mutta ei varsinaista dialogia. Kolmatta kertaa järjestettävä festivaali keskittyy fyysiseen komediaan. Esiintyjiä on monesta maasta.

Haluaisin nähdä lisää perusteatterin ulkopuolista näyttämötaidetta. Syksyllä olin ensi kertaa Sirkus Finlandiassa, helmikuussa olen menossa Maagikot-kiertueen esitykseen (Noora Karma, Pete Poskiparta ja muita).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kävin Tampereella katsomassa Kinky Boots. Aivan mahtava! <3

Eipä tiedetty tammikuussa lippuja hankkiessa, että salissa istutaan maskit päällä ja turvavälein. Lippumme olivat 14. rivillä , mutta tulimme ajoissa ja järjestysmiehet saivat meidät 5. riville. Kannatti tulla ajoissa. Kyllä nuo Tampereen tyypit lauloivat hienosti, Lahesta tulleena olin himppu kateellinen. Pääosassa ei ollutkaan Lauri Mikkola vaan ihastuttava Niklas Rauten.

Olin muuten ekaa kertaa katsomassa Drag showta livenä ja olipas muuten mahtava kokemus! Teatteriin ympätty vuoropuhelu vähän häiritsi upeita musikaalikohtauksia. Minä ja ikätoverini emme meinanneet pysyä penkissä , kun orkesteri ja kuoro veteli funkahtavasti groovejaan. Aa että! :ihana:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Theater (teatteri)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kävin juuri äsken Porin Teatterissa katsomassa näytelmän Idän pikajunan arvoitus. :mrgreen:

Itse näytelmä, oli se upea! :uujee: Monta todella hyvää roolisuoritusta ja luonneroolia. Itse miellyin hahmoista eniten Helen Hubbardiin. Jos olisin itse näytellyt näytelmässä, saanut valita roolin ja muistaisin vuorosanat todella helposti, olisin valinnut näyteltäväksi juuri hänet. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vastaa Viestiin