Maija Vilkkumaa

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No, Maija on mun suosikkini. Olen aina pitänyt siitä ja rakastan sen laulutapaa, intensiteettiä, hyvää rytmitystä ja kun se huutaa nasaalilla korkeelta ja kovaa :heh:.

Ja sitten nämä sanoitukset. Samanveroista, suoraan maaliin ampuvaa, tunnelman loistavasti tavoittavaa ja sitten kanssa hyvältä kuulostavaa, rytmikästä lyriikkaa on minusta lähinnä Tehosekoittimen Otolla. Jarkko Martikaisellakin on minusta usein jo liikaa sanoja ja ajatuksellisia kiemuroita. Ja parasta on että niitä sanoja ei edes kuitenkaan tarvita, kun Maija ilmaisee niin paljon ilmankin.

:uujee: :uujee: :uujee:
Olen kyllä tosi tyytyväinen että se on palannut rokimpaan (kyllähän Maija kanssa on suomirokkia ihan siinä missä kaikki suomirokkarit, vaikka tässäkin kohtaa kuulee vähättelyä poppipuhein) suoraviivaisempaan suuntaan, rokisti tai muuten, vaikka Superpallostakin pidin.

Toki ekaa kolmea on vaikea ylittää, mutta tykkään tästä tosi paljon. Joo olen ihan fani :ihana: Jos se vie mun miehen tällasesta kasarista pidän. Ja Liperiin Nivalaan :heh: ihan niinkuin kuulisin Rainbown Stargazeria siellä vähän .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuuntelin nopeasti näytteet kaikista biiseistä enkä tykännyt juurikaan kovinkaan monesta. Superpallo oli huomattavasti parempi levy. Tästä jäi sellainen väkisinväännetty kuva.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JussiQ
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 661
Liittynyt: 25 Helmi 2006, 05:05
Paikkakunta: Eura

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Colby kirjoitti:Olen nyt kuunnellut uuden levyn puoliväliin ja kuulostaa ihan samalta kuin kaikki aikaisemmatkin levyt.
Kuuntelitko muuten levyn loppuun? (heh, toki varmaan kuuntelit :)) Mutta siis miltä se vaikutti mielestäsi.

Itse tykkään kyllä edelleen ihan "perus-maijasta" eli tuosta Lottovoitosta jne. jne. mutta oli tuolla albumilla etenkin puolivälin jälkeen muutamia hieman erilaisiakin biisejä. Tosin en välttämättä ihan oikea henkilö ole kommentoimaan, koska ennen Spoify-aikaa en Maijan kokonaisia albumeja ole kuunnellut.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:tuuletus: :tapu: Maijalle onnea listan kärkisijasta ja kultalevystä.

Warnerilla on kyllä hieno suora mimmejä Jenni, Johanna ja Maija, jokainen ykköseksi ja nyt sitten peräkäkin listalla. Eikä tuossa ole edes mukana Chisu! Ja sitten Jipun ja Heli Kajonkin levy on tulossa.

Ylipäänsä kauhean hienoja naisartisteja meillä niin monta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Colby »

Olen kuunnellut muutamaan kertaa ihan kokonaan tuon albumin eikä mielipiteeni siitä ole juurikaan muuttunut. Maija todellakin toistaa itseään edelleen pahasti. On albumilla kuitenkin joitain ihan kuunneltavia biisejä. Esim. Dingo ja yö on ihan ok, mutta on sisältää niin paljon "Maija-kliseitä", että tökkii kuitenkin jonkin verran. Siihenks se jää on kans ihan jees. Levyn ylivoimaisesti paras biisi on kuitenkin Anteeksi, joka on Maijan biisiksi yllättävän erilainen ja Maijan äänikin kuulostaa siedelttävältä ja jopa ihan hyvältä paikoitellen :heh: Johtunee siitä, että Maija vain laulaa kyseisessä kappaleessa, eikä innostu huutamaan
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä oon siis ihan tajuton Maijafani! :uujee: Ja tää uusi levy tuli ihan olan takaa! :uujee: MAHTAVUUTTA, jälleen kerran upea levy! :ihana: Ihanaa ettei Maija poikkea tyylistään. Lisäälisäälisää! :surrur: Maijan sanotukset :rakkaus:

Kunnes joet muuttaa suuntaa -puntari:

1. Jos se vie mun miehen *****
2. Rock 'n' roll *****
3. Rouvakellari *****
4. Lottovoitto *****
5. Anteeksi *****
6. Dingo ja yö *****
7. Liperiin Nivalaan *****-
8. Siihenks se jää *****-
9. Kuuraiset puut ****½
10. Rakkautta, vaatteet, ruokaa ****+
11. Mistä tietää että on ****
12. Viimeinen laulu ***½

Ai miten niin hyvä levy. :surrur:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Musta on tullut joulukuun aikana Maija-fani! :uujee: Oon aina pitäny Maijasta, mutten oo vaivautunut ennen kuuntelemaan muita kuin singlejä, tosin Ei-levyä kuuntelin aikoinaan enemmänkin. Nyt oon kuunnellu paljon Maijaa viime viikkojen aikana: tänäänkin autossa neljä tuntia :mrgreen: . En todellakaan tiedä vielä kaikkia kappaleita - mulla on nyt 30 koneella - mutta onneks nimiMaija-automaatti Aancon lähettelee niitä mulle aina välillä! Tietooni tuotiin myös se, että Maija säveltää ja sanoittaa suurimman osan kappaleistaan yksin, ja arvostus artistia kohtaan sen kuin lisääntyi. :joojoo: Sanotukset on sellasia, joista voi löytää 100%:sti omaan elämään sopivia kuvauksia! Melodiatkin kauniita ja kunnianhimoisia!
Mun lempibiisit tähän mennessä Maijalta :ihana:

1. Yksin Huudat Sun Yöt
2. Mä Haluan
3. Rouvakellari
4. Kuuraiset Puut
5. Mä Jään

Tajusin just, että niistä 30 kappaleesta, jotka mulla on koneella, yltää viiteen tähteen jopa 20 :uujee: :ihana:
(TOP5:n lisäksi Yksi, Häviän, Liian Kauan, Ei Susta Huomaa, Siihenks Se Jää, Jos Se Vie Mun Miehen, Rock 'n' Roll, Ei, Kristiina, Mun Elämä, Lastenhoitaja, Sä Et Tiedä Mitään, Eteiseen, Kusipää ja Jonain Päivänä)

Lisäkappaleita odotellessa :surrur:
Viimeksi muokannut riksa[, 02 Tammi 2011, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'm not as think as you drunk I am

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

NimiFani riksa[ ei varmaan vielä tiennytkään että myös minä fanitan Maijaa. :joojoo: Tai no, ainahan mä oon fanittanu, mut nyt taas joulun aikana oon löytänyt tän muikin ihanan musiikin uudestaan. Jotkut biisit kuvaa liian hyvin mun elämää.

Tällä hetkellä tehosoitossa mm. Kristiina, Eteiseen, Liian kauan ja Kusipää. Maija Vilkkumaa, tule Kotkaan! :ihana:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Maijasta oon pitänyt jollain tavoin aina, mutta tämän vuoden aikana on naisen musiikki lähtenyt kohallani aivan uuteen lentoon. Niin paljon upeita kappaleita ja muutenkin vaikuttaa hyvältä tyypiltä. Kappaleista on löytynyt paljon uusia kulmia ja levyjen maailmat on mielenkiintoisia. Superpallo albumi on itselleni ehkä merkityksellisin maijalevytys, koska sitä kuuntelin jo yläasteaikoina ja se oli ensimmäinen varsinainen kosketus Maijan tuotantoon syvemmin. Albumilla yhdistyy hienosti tunteiden kirjo.

Ja sitten on alkupään klassikkolevyt. Totuutta ja tehtävää on aivan järettömän kaunis ja koskettava kappale. Mun elämä on mieletön tykki. Ainakin puolet on kans ihan sika hieno. Hyviä on liikaa.

Uusin Aja! albumi ilmestyi viikko sitten ja sitä on nyt luukutettu siitä asti. Lissu ja mä kappaleessa yhdistyy hienosti Hank Solon tuotanto vahvaan maijamaiseen kappaleeseen. Yksi lemppareitani. Muutenkin Maija ja Hank ovat löytäneet hienosti yhteisen sävelen, vaikka toisaalta välillä ehkä kaipaisi vähemmän tuotannollista kikkailua. Uula on mykistävän tehokas ja avausraita Onnea pysäyttää. Kissavideoita on vielä kivaa hykertelyä, mutta Onks se väärin biisissä tuotantokulma olisi voinut olla jokin toinen. Nyt se tuntuu väärällä tavalla tyhmältä. Jännittävää ja uudenlaista Vilkkumaata! Toivottavasti seuraavaa levyä ei pidä odottaa viittä vuotta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36799
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kissavideoita. :ihana: Oon ihan koukussa kyseiseen biisiin. :heh:
Meow cat, please meow back.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

TomppaJr kirjoitti:Kissavideoita. :ihana: Oon ihan koukussa kyseiseen biisiin. :heh:
Reilu vuosi sitten Kissavideoita oli RadioSuomen Vihatuimmat levyt -lähetyksessä eniten toivottu biisi.

Tuo Aja! -levy meni minulta oudosti ohi. Ja taisi mennä monelta muultakin. Flopiksikin sitä voisi jopa nimittää.

Mikä siinä meni pieleen?

Menestykselle oli kuitenkin tilausta. Maija oli 2000-luvulla Suomen ykkösartisteja ja Aja! oli Maijan comeback-levy viiden vuoden tauon jälkeen. Onko aika ajanut jotenkin Maijan ohi, onko Maijan musiikki niin passé nykyään? Ilmeisesti edes kriitikot eivät olleet kovin ihastuneita levyyn...

Harmi sinänsä, koska nyt keväällä Maija julkaisi yhden upeimmista lauluistaan koskaan: Kaivopuiston jää.

Miksi tämä laulu ei ollut päässyt mukaan Aja! -levylle? Jos se olisi julkaistu ykkössinkkuna, se olisi takuulla saanut suuren suosion. Nyt keväällä, yksikseen ja irrallisena julkaistuna, Kaivopuiston jää jäi paitsioon. Outoa: se on tekstiltään yksi vahvimmista Maijan lauluista ja melodisesti ehkä Maijan paras biisi ikinä. Valitettavasti talvesta kertova Kaivopuiston jää ei ollut mikään kevätlaulu...

Rakastan kohtaa:

Mun yöpyödällä on kirje sulle
ja melatoniini

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Vastaus Aja! levyn epäonnistumiseen on siinä, että Maija on rock, rosoinen, maanläheinen so. välillä sinnepäin luomulaulu sekä pidäkkeettömän vahva tunnelma on sovittamattomassa ristiriidassa elektronisten taustojen kirkkauden, eksaktiuden sekä äärikontrolloidun sellaisen lähtökohtaisen virheettömyyden kanssa, jota ei ole suunniteltu. Maijan vahvuus on kyky olla vahvasti all over the place, mutta elektropissa siitä tulee heikkous, pitää olla täsmälleen siellä missä pitää olla. Elefantti posliinikaupassa, ristiriita on lähtökohtainen, ja pitäisi olla todella jonglööri sovittaakseen luomun ja keinotekoisen yhteen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mua on hirveästi alkanut ärsyttämään Maijan lauluääni. Aiemmin pidin laulajasta ja muutamasta biisistäänkin, mutta nyt se ääni vaan jotenkin häiritsee ihan sikana.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja Requel »

Nyt kyllä täytyy täälläkin todeta etten mä oikeesti kestä sitä miten ihania Maijan biisit on!! Vasta ihan viime aikoina olen perehtynyt tarkemmin hänen tuotantoonsa ja voihan jessusta halleluuuja :surrur: Parasta Maijan biiseissä on ehdottomasti ihan syntisen jumalaiset lyriikat, joiden innoittamana muokkasin allekirjoitustanikin täällä :kaunis:

Pyörii, Hyvä ihminen, Mä en oo sun ainoo ja Mul ei oo rahaa ovat parasta antia hänen viimeksi julkaistulta levyltä. Näistä tuo Pyörii on myös suosikkini kaikista Maijan biiseistä. Toki vanhempikin tuotanto on jumalaista kaikkine Kristiinoineen ja Satumaa-tangoineen! <3
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maija Vilkkumaa

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Maijan uusi albumi on ollut minulle yksi vuoden parhaimpia! Harmi vain että se on niin lyhyt. Pyörii on myös minun suosikkikappaleeni :tuuletus: Maijan lyriikat on parhautta :ihana:
MKuvau!

Vastaa Viestiin