UMK18: yleiskeskustelu

Euroviisut 2018 Portugalissa

Suosikkisi kilpailukappaleista?

Monsters
85
63%
Domino
22
16%
Queens
27
20%
 
Ääniä yhteensä: 134

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Veikkaan että tulee vielä yksi väliaikaesiintyjä ja sen lisäksi varmaan avausnumero ja eiköhän myös Norma John esiinny.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yle kaipais varmaan jotain kaupallisen toiminnan manageria. Nyt vähän vaikuttaa siltä, että sisäisin voimin yrittävät rustata näitä tapahtumia...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Täh? :shock: Minä olen kyllä tähän asti pitänyt itsestäänselvyytenä, että tämän tuottamisessa on vahvasti mukana Saaran omia taustajoukkoja. Ainakin siitä päätellen, että esityksiin on luvattu muutakin kuin vähän spesiaalimpaa mikkitelinettä. :joojoo:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Sisäpiirilähteeni kertomana voin ainakin sanoa, että siellä on joku ihan kv- tasolla tunnettu nimi Mel C:n lisäksi. En tiedä kuka, joten esiintyjä jää edelleen mysteeriksi. Luulisi heidän tosiaan pikkuhiljaa jo tuovan nimiä julki, jos haluavat lippujen menevän kaupaksi. :roll:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuskinpa Saaran taustajoukkojen vastuu ulottuu itse tapahtuman järjestämiseen... eiköhän he/ne vastaa lähinnä biisien tuottamisesta ja lavashowsta. Vierailevien tähtien markkinointi sen sijaan, kuka tietää kenen vastuulla sekin mahtaa olla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Eikös Live Nation ja Warner hoida kaikki konserttiin liittyvät järjestelyt?

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

andre06 kirjoitti:Sisäpiirilähteeni kertomana voin ainakin sanoa, että siellä on joku ihan kv- tasolla tunnettu nimi Mel C:n lisäksi. En tiedä kuka, joten esiintyjä jää edelleen mysteeriksi. Luulisi heidän tosiaan pikkuhiljaa jo tuovan nimiä julki, jos haluavat lippujen menevän kaupaksi. :roll:
Olisiko kuitenkin vain Matt Terry jonka viimeisin sinkku on Tom Aspaulin käsialaa samoin kuin Saaran vielä julkaisematon biisi...

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Monsters-laulu soi eilen iltapäivällä Radio Novalla. Toinen kerta kun kuulen tämän vuoden UMK-laulun radiossa. Molemmilla kerroilla laulu on ollut Monsters.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kaksintaistelu meni selvin luvuin Monstersille.
Suosikkisi kahdesta ensimmäisestä kilpailukappaleesta?

Monsters 64 81%
Domino 15 19%

Ääniä yhteensä : 79
Nollataan äänestys ja avataan kolmintaistelu. :aikut:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Nyt meni vaikeaksi! Joko M tai Q. :kiitos:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Jaa. Monsteristako sitä voittajaa ollaan leipomassa? Selkeästi paras, ennen live-esityksiä. oikeastaan oli hyvä, että se paras julkaistiin ensimmäisenä. :peukku:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tähän väliin voisi kirjoittaa pienet yhteenvedot kustakin biisistä ennen livevetoja:

Monsters:
+ Kattauksen iskevin biisi, ruotsalaiseen tyyliin sopivasti tuttua ja modernia sekaisin. Tuntuu omaavan jonkinlaista hittipotentiaalia myös suomalaisten tavisten keskuudessa.
- Tällaisen tanssipopin pelottavan huono track record viisuissa. Biisi herättää paikoin floppaavan fanisuosikin viboja. Live-esityksen on mentävä täydellisesti nappiin, muuten Makedonian 2017, Israelin 2014 ja Saksan 2013 kohtalo odottaa. Pelottaa, että tämän ylöspanoon on kehitelty jotain mahdollisimman överiä ja viisukliseistä. :apuva:

Domino:
+ Genrensä puolesta varmin vaihtoehto nappaamaan vähintäänkin ihan ok -sijoituksen. Moderni tuotanto eikä ärsytä ketään - Dami Im -potentiaalia, ja raadit varmaankin kusisivat hunajaa. Kuulostaa eniten Saaran tyyliseltä biisiltä.
- Tälle on tuskin odotettavissa mitään elämää viisukontekstin ulkopuolella. Liian perus viisuballadi, joita tehdään joka vuosi. Laimeahko alku Saaran X Factorin jälkeiselle uralle.

Queens:
+ Edustaa ehkä eniten sellaista pilke silmäkulmassa tehtyä modernia striimauspoppia, jota esim. Norjan karsinnoissa on tänä vuonna. Kuulostaa tavanomaista (ruotsalaista) viisubiisiä raikkaammalta ja omaperäisemmältä. Jonkinlaista musta hevonen -potentiaalia.
- Hahmoton ja töksähtelevä ensimmäisellä kuuntelukerralla, mikä ei ole välttämättä hyvä asia viisumenestyksen kannalta.

Elikkäs juu, taitaa olla mulle loppupelissä ihan sama, mikä näistä valitaan. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Mitään napakymppiä joukossa ei ole, mutta en kyllä sellaista välttämättä odottanutkaan, vaan tyydyn olemaan tyytyväinen biisien ammattimaisiin tuotantoihin. Live-esitykset ratkaisevat paljon - toivon ja rukoilen, etteivät ne ole sitä perus kliseistä UMK-huttua, muussa tapauksessa voi jopa karsiutuminen odottaa. :pliis: Voi olla, etten itse äänestä näistä mitään, mikä on helpotus, koska tuhlasin Blackbirdiin jo ainakin kolmen vuoden äänestysbudjettini. :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Monsters tai Queens, oikeastaan aika sama. Pidän viime vuoden edustajastamme Blackbirdistä enemmän kuin yhdestäkään näistä kolmesta ehdokkaasta. Noiden menestymismahdollisuuksista en uskalla sanoa yhtikäs mitään, kun viime vuonna meni niin pahasti pieleen BB:n osalta :niinpa: Vähän lässähtänyt fiilis tästä pitkityksestä jäi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Esiintyykö siis Steps UMKssa? :tuuletus:

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Tällä hetkellä Monsters menisi itselläni viisupuntarilleni sijalle 4. ja Queens 5. Domino menisi sijalle 11. Maita listalla 13 tällä hetkellä. :)

Monsters ja Queens vievät toistensa äänet, ja lopulta Domino onkin edustaja :tapu:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Valitsin ketjuäänestyksessä kahdesta suosikistani sitten Queensin, vaikka uskonkin, että Monsters menestyy paremmin sekä UMK:ssa, että viisuissa... onpa jännää, UMK:sta tulee kuin tuleekin mielenkiintoinen tapahtuma.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti:UMK:sta tulee kuin tuleekin mielenkiintoinen tapahtuma.
Joo, ja voittipa kumpi viisu vain Kuppilan kahdesta suosikista, hävinneen viisun kannattajat ovat nyreissään koko loppuvuoden. Jos toivottua tulosta ei tule, niin syynä on tietysti se, että valittiin väärä biisi, vaikka potentiaalinen voittaja oli tarjolla. :rullaati:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Milloinkohan kappaleiden esiintymisjärjestys kerrotaan. Ja milloin myös raadit ja montako niitä tulee. Ja toivottavasti finaalissa ei anneta Mikon paljoa pälpättää.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Vahva veikkaukseni on, että esiintymisjärjestys on sama kuin julkaisujärjestys. Domino nyt ainakin on keskimmäisenä erottamassa uptempoja. Ja Mikkohan on toinen juontajista/selostaja (mikäli jälkimmäinen, voinee puheen vaihtaa ruotsinkieliseksi).
Timoteus kirjoitti:Jos toivottua tulosta ei tule, niin syynä on tietysti se, että valittiin väärä biisi, vaikka potentiaalinen voittaja oli tarjolla.
:rofl: Mutta näidenhän piti kaikkien olla potentiaalisia voittajia...
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Stargazer kirjoitti:Mutta näidenhän piti kaikkien olla potentiaalisia voittajia...
No ei vaan Saarahan on ihan itse sanonut tulevansa aina toiseksi ja näin mikä tahansa näistä sijoittuu viisuissa automaattisesti toiseksi. ;)

Kaikki kolme kuultuani Domino on yhä oma suosikkini, mutta ei tässä taida olla paljoa perustetta odottaa suosikkinsa voittoa, enkä ole edes varma, haluanko sen voittavan, koska se tuskin on se paras valinta viisumenestyksen kannalta.

Ja joo, olen koko ajan pitänyt itsestäänselvyytenä, että UMK-finaalin esiintymisjärjestys on kappaleiden julkistusjärjestys. :joojoo:

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

jee euroviisut kirjoitti:Kaikki kolme kuultuani Domino on yhä oma suosikkini, mutta ei tässä taida olla paljoa perustetta odottaa suosikkinsa voittoa, enkä ole edes varma, haluanko sen voittavan, koska se tuskin on se paras valinta viisumenestyksen kannalta.
Minä taas jotenkin voisin uskoa, että Domino menestyisi näistä parhaiten, En jotenkin näe yhdelläkään näistä suurta etulyöntiasemaa toisiin kahteen verrattuna, jos mietitään puhelinäänestystä. Aika selkeänä tulee mieleen Monsters, mutten jotenkin usko sen vaikuttavan suuresti lopputulokseen. Sen sijaan Domino todennäköisesti saa raadit hekumoimaan oikein urakalla :heh: Tämä nyt vain on omaa spekulointiani, älkää vain kukaan tämän takia nyt äänestäkö niitä keksejä :apuva:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minulla on sellainen avunpyyntö, että pliis kertokaa onko joku livestream tai sivusto, jolta voin katsoa UMK:n ulkomailla ollessani? :mitvit: Olen tosiaan ulkomailla reissussa, kun finaali tulee. Kiitos avusta paljon :hali:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19792
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Pitäisi kai onnistua ihan Yle Areenassa? On Areenan mukaan katsottavissa ulkomailla. :joojoo:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Timoteus kirjoitti:Joo, ja voittipa kumpi viisu vain Kuppilan kahdesta suosikista, hävinneen viisun kannattajat ovat nyreissään koko loppuvuoden.
Eli odotettavissa on siis aika paljon viestejä sekä Oikea laulu voitti- että Väärä laulu voitti- ketjuihin. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:Joo, ja voittipa kumpi viisu vain Kuppilan kahdesta suosikista, hävinneen viisun kannattajat ovat nyreissään koko loppuvuoden.
Eli odotettavissa on siis aika paljon viestejä sekä Oikea laulu voitti- että Väärä laulu voitti- ketjuihin. :heh:
Sitten niitä nyreissään olevia vasta olisikin jos Domino vie voiton...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

jee euroviisut kirjoitti:
Stargazer kirjoitti:Mutta näidenhän piti kaikkien olla potentiaalisia voittajia...
No ei vaan Saarahan on ihan itse sanonut tulevansa aina toiseksi ja näin mikä tahansa näistä sijoittuu viisuissa automaattisesti toiseksi. ;)
"Kaikki kolme biisiä ovat niin mahtavia, että mikä tahansa niistä voisi olla viisuvoittaja."
Lupaan tulla torille joka tapauksessa, tuli viisuista sitten voitto tai toinen sija. Kuva
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

jee euroviisut kirjoitti:^Pitäisi kai onnistua ihan Yle Areenassa? On Areenan mukaan katsottavissa ulkomailla. :joojoo:
Ainakin kaikkina edellisinä vuosina on näkynyt. :peukku:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Nyt kun kaikki kolme biisiä on ulkona päälimmäinen tunne on yllättyneisyys. Biisit eivät olleet ihan sitä mitä odotin. Ei sillä, että ne olisivat huonoja (Monsters soi usein repeatilla) vaan, että jos on tehty koko viime vuosi biisejä, onko tässä todellakin kolme kaikkein parasta?

Odotin, että kappaleet olisivat enemmän kiinni tässä päivässä. Saara on kuitenkin lanseeraamassa kansainvälistä levytysuraa.

Moni asia on kuitenkin tänä vuonna hyvin. Saara on loistava live-laulaja ja uskon todella, että showt tulevat nostamaan kappaleet uudelle tasolle. Onneksi Reija Wäre ei ole suunnittelemassa lavaylöspanoa, jotenkin hänen koreografiat ovat niin... jumppamaisia :mitvit:

Saara mainitsi, että suomalaisilla tulee olemaan vaikea valinta kolmen kappaleen väliltä. Monsters vaikuttaa kuitenkin tällä hetkellä nauttivan ehdottomasti suurinta suosiota ja mitä ilmeisimmin tulen sitä myös itse äänestämään.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

"Monstereilla ei hävitä" on jo varmaan kansan suussa syntynyt hokema ja äänestystulos on sen mukaisesti jo selviö etukäteen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK18: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Varmaan biisit valittu ajatuksella, "mikä sopisi parhaiten juuri Euroviisuihin". :roll:

Lukittu