Tähdet tähdet

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ei ole itsellä mitään tietoa tästä, mutta kun kyse on suurista mediakonserneista, joissa levy-yhtiöt, tv-kanavat, lehdet ovat samojen sateenvarjojen alla niin pitäisin aika ilmeisenä, että nämä kaikki ohjelmat ovat paitsi musiikkiviihdettä niin myös artistin lanseeraamista ja markkinointia. Haluttuun tulokseen päästään useaa reittiä, jossa biisivalinnat, biisin sovitus joka ohjaa tulkintaa, esitykseen satsaaminen, artistille annettu vaikutusmahdollisuus eli tila omien vahvuuksien esittelyyn, tuomarikommentointi, näkyvyys muualla mediassa, somekommentointi näyttelevät osaansa. Ei äänestystä esimerkiksi edes tarvitse manipuloida, ihmiset haluavat äänestää parasta, osoittaa tykkäämisellään myös omaa kompetenssiaan musiikin kuluttajina. Parhauden kokemus ei siksi useimmiten rakennu tyhjälle taululle, vaan siihen vaikuttavat monet tekijät, erilaiset vihjeet ym, joita kyllä osataan lukea vaikkei tiedostettaisikaan. Eikä se ole mitään salaliittoilua vaan ihan sitä mitä markkinointi ja lanseeraaminen on. Ihmisiä ei voi pakottaa, mutta vietellä heidät voi, muutoinkin kuin musiikillisilla arvoilla.

Voihan tuo lopputulosten kaava silti olla vain "sattumaa". Mutta ei Elias minusta mitenkään ilmiselvästi loistanut vahvimpana artistina tässä ohjelman alkupuolella. Eikä hän myöskään kehittynyt mitenkään. Sen sijaan keila ohjattiin häneen kisan edetessä yhä tiiviimmin. Jannika ei myöskään ollut mitenkään ilmiselvästi vahvin naisartisti kissassa - huomattavasti mielipiteitä jakava nasaalius+outo lausuminen varmasti karkottaa osan pois. Kisassa oli erittäin vahvoja naiskisaajia, jotka olisivat olleet pahempia uhkia kelle tahansa heitä vastaan asetetulle, mutta he putosivat pois sopivasti ennen. Sattumoisin he eivät myöskään, Erikaa lukuunottamatta, olleet noilla kolmella suurella levymerkillä. Mikaelin vaisuus hänen potentiaaliinsa nähden herättää myös kysymyksiä. Toisaalta Queen oli selvästi hänelle rakennettu tilaisuus, jota ei sittenkään täyttänyt, vaikka ip-lehden livekommentointi kuvineen momentumia pyrkikin tukemaan.

Mutta siis kun tässä kuuntelen Eliaksen esityksiä niin esimerkiksi Eliaksen Kaija Koo on sen verran huteraa ja tylsää laulua, eikä tulkinnassa ole mitään, että onhan tätä lopputulosta vähän vaikea käsittää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kummallista ettei Saara Aalto ole löytänyt tietään vielä tähän kilpailuun. Hänen kilpailuhenkisyytensä, työmoraalinsa, hupsuttelumentaliteettinsa ja taitavan ja monipuolisen äänenkäyttönsä ansiosta hän saattaisi olla tosi hyväkin tässä... Tosin vuosi sitten X Factor oli tiellä ja mahtoiko Saaralla olla kysyntää niin paljon sitä ennen. Jos Tähdet, tähdet-ohjelmasta tulee vielä uusi kausi, Saara vois hyvinkin olla mukana, ellei ole muuten liian kiireinen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Kovin viisupainotteinen kausi tulossa Ruotsin Stjärnornas stjärnassa. Mukana maan entisistä viisuedustajista Casper Janebrink (osana Arvingarnaa 1993), Ola Salo (osana The Arkia 2007), Roger Pontare (1994 ja 2000) ja Tommy Nilsson (1989). Lisäksi mukana melloissa mukana olleet Wiktoria Johansson ja Ace Wilder. Kaiken kruunuksi juontajana toimii Petra Mede (viisujuontaja 2013 ja 2016).

http://www.tv4.se/stj%C3%A4rnornas-stj% ... ae7d28bee7
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Unohdit mainita kaksi kertaa Melloihin osallistuneen LaGaylian. :draamaa: Onpas tosiaan viisuisa/melloisa kokoonpano! :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

hra47 kirjoitti:Kummallista ettei Saara Aalto ole löytänyt tietään vielä tähän kilpailuun. Hänen kilpailuhenkisyytensä, työmoraalinsa, hupsuttelumentaliteettinsa ja taitavan ja monipuolisen äänenkäyttönsä ansiosta hän saattaisi olla tosi hyväkin tässä... Tosin vuosi sitten X Factor oli tiellä ja mahtoiko Saaralla olla kysyntää niin paljon sitä ennen. Jos Tähdet, tähdet-ohjelmasta tulee vielä uusi kausi, Saara vois hyvinkin olla mukana, ellei ole muuten liian kiireinen.
Vuosi sitten siellä oli vai yhdeksän osaanottajaa, kun ekan kauden jälkeen on ollut kymmenen. Jos pitäisi veikata veikkaisin että Saara oli mukana mutta x factor kiilasi väliin ja sitten jäätiin odottamaan putoaako x factorista.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei taida tänä syksynä tulla tätä ohjelmaa? Aikaisemmin uudesta kaudesta on ilmoitettu jo huhti- tai toukokuussa, mutta nyt ei tunnu nettihaulla löytyvän mitään. Viime vuonna uudet kisaajat julkistettiin elokuun lopulla, joten vielä olisi aikaa, mutta epäilen... maikkarin sivuillakaan ei ollut mainintaa muun syyskauden ohjelmiston listauksessa, mutta se ei välttämättä ollut täysin kattava. Facebookin sivuilla joku oli toukokuussa kysellyt viidennen kauden perään, mutta kysymykseen ei oltu vastattu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy »

Harmi jos ei tuu tänävuonna, sillä onha Tähdet Tähdet nyt ollu ainoo onnistunut ns "kykykilpailu" Suomessa joka on toiminut 2010-luvulla! Artistivalinnat ovat olleet mielenkiintoisia sekä ennenkaikkea lahjakkaita, live-esityksiin ja lavaylöspanoon.. koreagrafiaan on selvästi panostettu rahallisesti ja ajallisesti!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv ... gs.HR4UmUE

Tähdet tähdet tulee taas keväällä 2019. Mukana "isoja uudistuksia". Lisäksi ohjelmaan tulee kolmanneksi vakiotuomariksi Ismo "Izmo" Heikkilä.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jee, kiva juttu! :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy »

Loistavaa, toivottavasti löytävät myös hyvät artistit, esim viimekaudel oli kovin kattaus ikinä :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kauden 2019 kisaajat julkistetaan Tel Aviv 2019-alueella käydyn keskustelun perusteella torstaina 10.1...

esc-2019-tel-aviv-f105/topic11776-1590.html#p1352759
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Kyseistä päivää on mainostettu myös ohjelman somessa paljon ja pieniä trailereitakin on jo näytetty. :peukku:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mukana ovat Ressu Redford, Petra, Jon-Jon Geitel, Heidi Kyrö, Samae Koskinen, Ilta, Kyösti Mäkimattila, Aurora, Jussi Rainio ja Jonna Geagea.

Aika mitäänsanomaton kattaus. :shock: Muutama mahdollisesti läpimurtoaan odottava artisti ja usea jo suuren suosion aikaa sitten kokenut. Ja sitten näitä pienemmän piirin nimiä.

Ilta on näin alkuun ennakkosuosikkini, mutta tuskin tulee ohjelmaa kovinkaan aktiivisesti seurattua.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Aurora? Ilta? :roll: Täysin outoja nimiä.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Turha kai tähän ohjelmaan on odottaa enää mitään katrihelenoja ja jennivartiaisia (kaksi henkilöä, jotka vaikuttavat sen verran imagonsa vangeilta, että tuskin ovat kovinkaan halukkaita tällaiseen hupsuttelu- ja heittäytymisohjelmaan). Toistan itseäni kun sanon, että (minulle) tuntemattomia nimiä enimmäkseen, mutta niin on ollut edellisilläkin kausilla ja viihdyttäviä niistäkin on tullut.

Onks genret listattu jossain? Mitä muutoksia ohjelmaan on tulossa? Niitähän lupailtiin kans...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Tänä vuonna ei ole mukana viikottaisia genrejä, vaan teemoja. Esimerkkinä Mikko käytti rakkaus-teemaa viime kaudelta.

Ja enemmän pitäisi saada artistien henkilökohtaisia tarinoita mukaan ja yhteyksiä valittuihin kappaleisiin.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy »

Viimekauden artistikattaus oli ihan 6/5 mut tämänkertainen on kyl aika mitäänsanomaton.. niin mitäänsanomattomia nimiä ettei oikeen innosta ees katsomaan.. Petra ainoo mielenkiintonen koko joukos!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Requel »

Omalla ennakkosuosikillani Auroralla on yks Suomen parhaista biiseistä... :tuuletus: Mielenkiintonen artisti, toivottavasti hoitaa homman myös livenä.

👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Nimellisesti ei tosiaankaan merkittävimpiin kuuluva tarjonta. Tuskin näitä taaskaan katson, ellei tule kantri- tai viisujaksoa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pöh, genrepohjaisena ohjelma juuri on ollut kiinnostava. Vaikka se rakkaus-teema viimeksi ei ollut järin onnistunut. No, eipä tarvinne aikaansa tähän sitten käyttää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mä en oikein vieläkään tajua tätä artistikattausta mun mielest viimekausilla on ollu onnistuneet artistivalinnat ja esim jokaiselle on löytynyt jotain.. nyt tää vaikuttaa jo ihan flopilta ja pelkään et tää saattaa jäädä vikaks kaudeks koska katsojaluvut tuskin tulevat olemaan korkeat :draamaa:

Genreviikkojen poistaminen vaikuttaa myös huonolta ratkaisulta..

Tähdet tähdet on silti ollu mtv3n paras ns kykykilpailu 2010-luvul, viimekaudet on ollu iha tosi loistavii jote kyl mä tän kauden avausjaksolle annan mahdollisuuden mut en usko että jäisin tätä seuraamaan.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

En oikein ymmärrä, eikö tältä ohjelmalta lähde pohja, kun genreviikot poistetaan? Ja tänä vuonna ei ilmeisesti mukana yhtäkään klassista laulajaa. Kuulostaa lopun alulta. :lohduton:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, muutaman tunnin kuluttua tämäkin jatkuu. Ohjelmaan tehdyt uudistukset arveluttaa (minuakin), mutta annetaan mahdollisuus ennen kuin tuomitaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Genreviikkojen poistaminen vaikuttaa artistien puheiden perusteella siltä, että mukavuusalueella saa köllötellä. Eli pohja tuntuu menevän pois. Toisaalta artistit paremmin pääsevät esittelemään vahvuuksiaan, eli seurauksena voi olla parempaa musiikkiviihdettä.

Minusta kattaus on loistava tai ainakin mukana on vahvoja laulajia. Mutat olenkin keski-ikäinen ja arvostan laulutaitoa ja perinteisiä musiikkikykyjä. Mukana on vahvoja, koeteltuja osaajia, sellaiisa jotka ovat jääneet kapeutetuilla ja monopolisoidulla musikkimarkkinoillamme vähän syrjään. Jussi Rainio varmaan yllättää ne, jotka eivät häntä ole kuunnelleet, samoin Jonna Geagea. Ressu Redford on vankka show-mies. Kyösti Mäkimattilalta sopii odottaa tyylikkäitä klassisten viihdekappalaiden tulkintoja. Ja Heidi Kyröltä. Illasta - vai pitääkö sanoa Iltasta on puhuttu paljon hyvää laulajana.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miks niillä oli yhteensopivat valkoiset t-paita ja siniset farkut kaikilla päällä avausnumerossa? Tuli mieleen Putous...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Ainakin teknisellä puolella Ilta korjas potin, eli täytti hyvin odotukset, voi vaikka voittaa koko kisan.
Tosin Ilta on vielä nuori, joku sielukkuus laulusta vielä puuttui, mitä vanhemmilla oli, nyt oli sellaista ohutta ja niekkuilevaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyösti Mäkimattila: olipa miellyttävä ääni. Toivottavasti menee pitkälle.

Samaen Häirikkö kuulosti kovin kiltiltä.

Ilta: biisivalinta oli kuin suoraan euroviisuballadi. Hienosti laulettu. Parhaat laulajat eivät ole ennenkään tätä skabaa voittaneet ja Ilta on nimenä varsin tuntematon, joten valmista fanipohjaakaan ei liene. Onko Veitola lukenut Kuppilaa, kun hänen puheensa suomalaisen musiikkiteollisuuden taidottomuudesta oli kuin suoraan tältä foorumilta...

Joo, ei ole biisikilpailusta kyse, mutta Heidi Kyröllä oli paras biisi, mainittakoon nyt. Ihan hyvät bileet pani pystyyn.

Petra teki pää alaspäin laulamisen ennätyksen ja vei tittelin Saaralta. Heh.

Ekoja putoajia: Aurora, kovin nuori ja kokemattomalta vaikuttava esitys. Jon-Jonia veikkaisin kans putoajaksi, ellei hänen kaverinsa olisi osoittaneet aikaisemmilla kausilla kilpailukestävyyttä.

Lopuista en oikein saanut mitään otetta.

Ohjelma vaikutti vähän lässyltä kun ei ollut haastavia genrejä, mutta kyllä tätä varmaan tulee seurattua...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Requel »

WOW katoin jälkikäteen näitä vetoja ja Petran esitys oli kyl huikee! :ihana: Iita toki hyvänä kakkosena upeilla vokaaleillaan, toi oikeutta Anna Erikssonin biisille. <3 Myös Heidillä oli nimeämisen arvoinen veto, mutta Petra ja Iita oli kyl ihan omaa luokkaansa nyt. :kups:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Iita. :hihi:

Iltan vetoa olen kyllä kuunnellut Spotifysta, vaikka en liveä katsonutkaan. :ihana:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Requel »

Samiasd kirjoitti: 05 Helmi 2019, 22:51 Iita. :hihi:
LOL katsoin pätkiä katsomosta ja ajattelin että Mikko Leppilampi sanoi mun Iitani nimen väärin kutsuessaan hänessä Iltaksi. Totta kai oletin hänen olevan väärässä...! :repeilee:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Vastaa Viestiin