Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Euroviisut 2018 Portugalissa

Benjamin Ingrosso – Dance you off

*****
26
18%
****
35
24%
***
36
25%
**
32
22%
*
14
10%
 
Ääniä yhteensä: 143

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Huomasin vasta nyt, että ruotsalaisten biisiä on ollut tekemässä ulkomaalaisia naamoja. Louis Schoorl on hollantilais-australialainen, K Nitasta netti kertoo että on "L.A Based". MAG:stä en löytänyt mitään.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Varmaankin ovat Benjaminin LA:ssa tapaamia biisintekijöitä! Benkku käy siellä säännöllisesti kirjoittamassa musiikkia.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Mulla on mennyt jo sietokyky tähän biisiin..... :hiips:
Raja ylittyi...

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Minulla sitä ei ollut alun alkaenkaan :heh: Mutta kyllä tämä varmasti kärkikahinoissa pyörii, ellei live vallan pahasti kosahda.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla tää taas on tyrkyllä viiteen tähteen. :apuva: Tämän hetkisellä näytöllä ei sinne pitäisi kyllä olla mitään asiaa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ai kauheeta kun nyt minunkin tekisi mieli nostaa tämä ainakin neljään tähteen. :puna: Onhan tämä nyt biisinä tyylikkäällä tavalla vähäeleisempää ja "luomumpaa" kuin Ruotsin viisut keskimäärin. Harmi vaan, ettei ylöspanosta voi sanoa samaa.

Tämä taitaa muuten olla jokin yleinen väärinkäsitys, että Lissabonissa olisi "kaikki efektit kielletty", kun Radio Suomen esikuunteluissakin siitä tämän kohdalla mainittiin. Ihan varmastihan tuo valohirvitys tullaan näkemään Lissabonin viisulavallakin asti.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minä olen alkanut kokea tämän jollain tavalla etovaksi. Ehkei biisissä ole mitään vikaa, mutta Benjamin on jollain tavalla häiritsevä. :miettii:
Got a fire and a country heart 🔥

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 707
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Nyt kun oon kuunnellut muita tyrkkyjä, enkä paljoa kehuttavaa ole sieltä löytänyt, tää on sen verran muita parempi, että kyllä tää 5 tähteä ansaitsee, ihan suhteellisuusperiaatteen mukaan.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Studioversion pohjalta voisin julistaa tämän voittajaksi. Todella taitavaa jälkeä taas Ruotsissa tehty (vaikka ei tämä vissiin kokonaan ruotsalaistekoinen ole). Harmi sinänsä, että livenä tulee jäämään niin paljon pliisummaksi, kun Ruotsi ei saa massiivisia nauhalta tulevia taustalauluja Lissaboniin.

Uin siis vastarintaan tykkäämällä tästä. - Mutta minkäs teet, mitä tekevät hyviä biisejä. Ei siihen muuta tarvita. :tajutkaa:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minustakin ruotsalaiset vaan osaavat tämän homman. Noussut jo toistaiseksi kymppikärkeen itsellänikin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36811
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ärsyttää, miten hyvältä tämä on alkanut kuulostaa. :heh: Viime yönä jammailin tätä pitkin Porvoota metsästäessäni pokémoneja, ja heti jalka alkoi vipattaa eri tavalla kun tämä pärähti ESC Radiossa soimaan. Tätä olisi ollut kiva vihata, mutta en pysty. Vähän sama Australiankin kanssa. :niinpa:
Meow cat, please meow back.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1159
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja pmama »

Älä muuta sano! Mäkin haluaisin vihata tätä, mutta niin se vain soi päässä ja livenä laittaa jalan naputtamaan ja lanteet notkumaan. Taustat on siis tosi hyvät, en pidä falsettiäänestä enkä tanssista. Enkä muuten valoputkistakaan.

Pakko pitää 4 tähdessä ja finaaliin mennään ja päädytään automaattisesti TOP 10:iin. :niinpa:

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Benkun kappale on soinut minullakin päässä toisinaan. Se tosin ei ole saanut Ruotsia kovin isoon nousukiitoon
puntarillani, kulahtanut melodia sekä ärsyttävä lauluääni häiritsevät edelleen. Mutta edistystä sekin ettei tämä
enää raivostuta. Tosin liven takinläpsyttelyjä en ole hetkeen katsonut, joten... :roll:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Aija Puurtinen kehui tämän esikuunteluissa siihen malliin, että eiköhän Suomen asiantuntiaraadin pisteet tänäkin vuonna kuuluteta ääneen suorassa tv-lähetyksessä "to our neighbour Sweden" , hävettää.
Viimevuonna halusin vajota maan alle. :sohva:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Mulla on tästä fiilis että poika yrittää olla joku Bruno Mars ja biisi Finesse...mutta ei oikein onnistu :heh: Jotenkin ärsyttävän imelä vielä lisäksi..

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minä taas pidän tästä, hänen äänessään on jotain minua kutkuttavaa. Benkku on lutuinen ja söpö, rennonoloinen nuori mies. Benkku tietää olevansa hyvännäköinen ja se näkyy ulospäin, hän on kai hieman imelä, mutta minua se ei haittaa. :kuolaus: Kannattaa seurata häntä instassa, tekee ja syö paljon pastaa. Toki kun tämä on Ruotsin kappa niin suomalaisilta tulee negatiivisuutta tätä kohtaan, miten olisi jos oisi jonkun muun maan kappa. :heh:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Subculture kirjoitti:eiköhän Suomen asiantuntiaraadin pisteet tänäkin vuonna kuuluteta ääneen suorassa tv-lähetyksessä "to our neighbour Sweden" , hävettää.
Kristiina Wheeler vuonna 2013 on edellinen Suomen pisteidenlukija, joka ei sanonut Ruotsin nimeä ääneen.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä taas pidän kappaleesta kohtalaisesti mutta en Benjaminista. En Benjaminin äänestä, ulkonäöstä enkä tanssimisesta. Saa olla Ruotsin kappa ja pidän silti :ylppis:.

Benjaminin ääni säkeistöissä on jotenkin raaka ja hapan, siis raaka merkityksessä kypsymätön. Sama tuntoaistimus kuin tulee suun limakalvoille kun syö raakaa kesäkurpitsaa. Kaipaisin pehmeämpää. Eikä se falsettikimitys ihan nappiin mene, joskin siitä on vaikea erottaa mikä on Benjaminia ja mikä taustalaulajia.

Lyriikat toimivat, hauska että vaihteeksi tällainen himmailu-erobiisi kaikkien voimamölinöiden sijaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Andzak kirjoitti:Benkku tietää olevansa hyvännäköinen ja se näkyy ulospäin, hän on kai hieman imelä, mutta minua se ei haittaa. :kuolaus: Kannattaa seurata häntä instassa, tekee ja syö paljon pastaa.
Miten tuo liittyy viisuunsa, tai mihinkään muuhunkaan :heh: (Ei tosin kauan timmissä & terveessä kunnossa pysy jos noin on, vaikka noin nuorella se ei varmaan vielä heti näykään ;))
Rousku kirjoitti:Lyriikat toimivat, hauska että vaihteeksi tällainen himmailu-erobiisi kaikkien voimamölinöiden sijaan.
Ai tämä onkin erobiisi :shock: , pidin tätä lähinnä jonain geneerisenä biletys- tai -jammailubiisinä, sikäli kun kappaleessa nyt jotain sisältöä on...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Niin no, olen aika huono tulkitsemaan lyriikoita :puna:, mutta olen olettanut, että tässä äskettäin eronneen pariskunnan osapuolet yllättäen tapaavat toisensa discossa, ja kundi keskittyy tanssimiseen yliolkaisesti ohittaen gimman viestintäyritykset. (Ja siihen tapaanhan myös näköjään sanotaan kommenteissa sivulla, jolta juuri lukaisin lyriikat vielä varmuuden vuoksi, eli kaipa ymmärsin kerrankin oikein.)
Rise, angel, shine, love!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Andzak kirjoitti:Minä taas pidän tästä, hänen äänessään on jotain minua kutkuttavaa. Benkku on lutuinen ja söpö, rennonoloinen nuori mies. Benkku tietää olevansa hyvännäköinen ja se näkyy ulospäin, hän on kai hieman imelä, mutta minua se ei haittaa. :kuolaus: Kannattaa seurata häntä instassa, tekee ja syö paljon pastaa. Toki kun tämä on Ruotsin kappa niin suomalaisilta tulee negatiivisuutta tätä kohtaan, miten olisi jos oisi jonkun muun maan kappa. :heh:

:tapu:
Minusta Benkku ei ole yhtään imelä verrattuna vaikkapa viime vuoden Robin Bengttsoniin. Tämä on kyllä tänä vuonna minun ykkös suosikkini ja toivon Benkun voittoa tai vähintään top 3 pääsyä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:^Niin no, olen aika huono tulkitsemaan lyriikoita :puna:, mutta olen olettanut, että tässä äskettäin eronneen pariskunnan osapuolet yllättäen tapaavat toisensa discossa, ja kundi keskittyy tanssimiseen yliolkaisesti ohittaen gimman viestintäyritykset. (Ja siihen tapaanhan myös näköjään sanotaan kommenteissa sivulla, jolta juuri lukaisin lyriikat vielä varmuuden vuoksi, eli kaipa ymmärsin kerrankin oikein.)
Varmasti onkin oikea tulkinta, en ollut itse perehtynyt sanoitukseen kappaleen kuuntelua enempää, kun ei kappaleessa vaikuttanut tosiaan (kuunneltuna) mitään erityistä sanomaa olevan, muuta kuin lähinnä se bilettäminen ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Tämä on kiehtova, varsinkin äänimaailmaltaan, mutta kuitenkin ärsyttävä samaan aikaan :mitvit:

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 422
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Ihan kiva, helppoa kuunneltavaa.
Ruotsin hannuhanhet pärjäävät kuitenkin taas tosi hyvin, perhana...

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja murka »

jdjj22 kirjoitti:Benkun kappale on soinut minullakin päässä toisinaan. Se tosin ei ole saanut Ruotsia kovin isoon nousukiitoon
puntarillani, kulahtanut melodia sekä ärsyttävä lauluääni häiritsevät edelleen. Mutta edistystä sekin ettei tämä
enää raivostuta. Tosin liven takinläpsyttelyjä en ole hetkeen katsonut, joten... :roll:
Minulla ei synny tästä kappaleesta minkäänlaista muistijälkeä koska tästä puuttuu minun mielestäni se artistin oma juttu. Toki Benkku voi laulaa tätä sydänverellä muttei se välity minulle millään tavoin videoilta. Ehkä live muuttaa tilanteen?

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Kuva

Lavanrakennusblogista bongattu. Eli Ruotsilla on esityksessään varmasti mukana oma valohäkkyränsä.
And in the far far back of the backstage, we are really busy with preperaing all the props requested by the delegations. Here is the Swedish one being built.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11926
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja sziget »

Mietin hetken, olenko yliarvostanut Puolaa ja aliarvostanut Ruotsia. En ole. Light me upin tyyppisistä usein pidän, ruotsalainen laulaja ei haittaa yhtään. Dance you off taas ei hetkauttaisi, vaikka edustaisi Puolaa.

Benjaminin tyttömäinen piipitys saa Michael Jacksonin kuulostamaan macholta örinäheviltä. Käsitin, että poika ei halua tyttöä, kun yleensä tyttö ei halua poikaa, mutta tämänkin kortin Ruotsi pelasi jo 2016. Kappaleen laatua en kyseenalaista, jos se tekee jonkun autuaaksi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Wiwibloggs teki videon, jossa Benjamin reagoi kaikkiin 43 biisiin.

Noh, nyt tämä video on poistettu ja ehti olla Youtubessa alle puoli tuntia.
Benjamin sai nimittäin kommenteissa aika paljon huonoa palautetta, joten ilmeisesti Wiwibloggs näki järkeväksi poistaa koko videon.
Videolla Benjamin esimerkiksi nauroi muutaman biisin kohdalla, jäi hieman epäselvä reaktio ja mikä kamalinta...Benjamin ei pitänyt Albaniasta eikä UNKARISTA. :jupinaa:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Tämäkin ihan ok kappale. Hieman tarttuva. Mutta muuten ei paljoa innosta. Dance You Off saa kolme tähteä.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Väriä 1970-luvun lopulta, jolloin miehet olivat puuta ja laivat rautaa. Tämä biisi olisi ihan hyvin mahtunut Michael Jacksonin levyttämättömän sinkun b-puolelle, jonne joku olisi saattanut kurkistaakin. Kaikki toimii. Viheltäen puhelinlankojen välistä hilluva tuuli, kasa papiljotteja säveltäjien päässä, 40-vuotinen diskohiki, laulajamiehen hetkittäinen tapa laulaa pikkupojan äänellä, koko munaton munakas. Olisin toivonut sinne kojotuksen sekaan heinäsirkan ja perhosen kukkotappelun tai edes sellaisen ajatuksen, eli hiukan "Dannya", niin kuin teinit sanovat nykyään. Plussanpuolella kumminkin.

Lukittu