IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Aika paksua verrata Irania Serbiaan. :/ Serbia sentään on sivistysvaltio Iraniin verrattuna.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja manic »

Niinpä...kuinka tuollaisen vihan keskellä voi juhlia vapautuneesti euroviisuja??? :roll:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minä en tule ikinä astumaan jalallanikaan Serbian kamaralle  :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja manic »

JukkaV kirjoitti: Aika paksua verrata Irania Serbiaan. :/ Serbia sentään on sivistysvaltio Iraniin verrattuna.
Et sitten katsonut tuota Belgradin gaypridevideota... :eiei: serbian ilmapiiri vaikuttaa pelottavan samanlaiselta kuin esim. Iranin. Työnnä toki pääsi pensaaseen jos elämä on sillä tavalla helpompaa sinulle. :'(

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Minulla tuli myös ensimmäiseksi mieleen Irak ja Iran kun tasoin tuota videota. Vapaaehtoisesti en todellakaan halua lähteä minnekään, missä saatetaan tulla hakkaamaan tuosta vaan. Sivistys on tuosta kaukana! :shock:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja manic »

Vetoan kaikkiin täysijärkisiin Viisukuppilalaisiin: BOIKOTOIKAA Serbiassa mahdollisesti järjestettäviä kisoja! Pahuudelle täytyy uskaltaa sanoa EI!!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Tietämättömät ihmiset ovat pahimpia. Siihen kun vielä ympätään uskonto (ei suinkaan mitenkään aattellisesti värittynyttä :heh:), niin eihän siitä mitään hyvää seuraa. Mutta ei tilanne kyllä korjaudu silläkään, että puskaan vetäydytään. Suomessa pahoinpidellään edelleen homoseksuaaleja, vaikka kaapista ollaan oltu ulkona jo vaikka kuinka pitkään. Mitä tilanne oli kaksikymmentä vuotta sitten? Millä siitä on tultu tähän tilanteeseen? Verta, hikeä ja kyyneliä.

Tosin eihän se nyt ole Serbian yleisradioyhtiön vika, että tilanne on tuo. Mutta ei tilanne nyt ole niinkään yksiselitteinen kuin mitä videolla annetaan olettaa. Tuokin yksi video on ensimmäisestä pridekulkueesta. Mitä ensimmäinen oli Suomessa, tuskin ihan niin sivistynyttä mitä nykyään. Eikä tuokaan video nyt tarkoita, että kadulla tullaan tuosta vain hakkaamaan ihmisiä. Tuollaiset tilaisuudet vetävät puoleensä ääriaineksia ja vallan hyvin tuo voi olla vain paikallisten homovihaajien suunnittelema juttu. Kerta annetaan päivämäärä, aika ja paikka, niin tuollainen mahdollistuu. Todellako Serbiassa hakataan päivittäin kymmeniä ihmisiä homoina?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ilmeisesti tuosta videosta on aikaa monta vuotta.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ilmeisesti kuusi.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Valentina
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Touko 2007, 20:37

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Valentina »

Hrr.. Nyt toi sai ajattelemaan että pidänköhän enää koko Molitvasta, joka aluksi oli hyvä. No, minkäs sille mahtaa, kun keltaihoisia ollaan. Serbialaiset on sitten... paskaihoisia. Eipä enää heru Serbialle pisteitä meiltä läpikuultavilta. Toivon niin. "Hyvää" mainetta Marija kyllä sai. Loistavaa. Kaunista tekstiä tosiaan. :jumankauta:

we're so ugly people
Fabrizio Faniello on.. ihana. :D

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Pöh. Molitva on loistava biisi, siihen ei vaikuta mitkään Marijan sanomiset tai sanomatta jättämiset. Ja mä oon ainakin bloody ugly läpikuultava suomalainen.
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

JukkaV kirjoitti: Ilmeisesti tuosta videosta on aikaa monta vuotta.
Onko se silti joku oikeutus moiselle toiminnalle? Kuusi vuotta tarkoittaa kuitenkin vuotta 2001 joten ei siinä ihan 50-luvulle vielä siirrytä...  :shock:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Leena »

Olen edelleenkin lähdössä Serbiaan viisuihin huolimatta tästä kaikesta etukäteis mielipahasta. Olen varmaan ihan tunteeton ja peloton. Joku mua fiksumpi sais takoo päähäni kaikki ne faktat että miksen muka lähtisi ???
Bra vibrationer!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kiitos Leena. :) Itse ainakin haluan uskoa serbialaisten muutoskykyyn.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja jamit »

tonywerner kirjoitti:
Minä en tule ikinä astumaan jalallanikaan Serbian kamaralle  :eiei:
  Samaan tulokseen ollaan tultu, pitäkööt kisansa! Ensi vuonna on kisakatsomo ihan kotioloissa!
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Leena kirjoitti: Olen edelleenkin lähdössä Serbiaan viisuihin huolimatta tästä kaikesta etukäteis mielipahasta.
:shock: :roll:. Mikäs sun pääsi on kääntänyt, juurihan mulle puhelimessa sanoit, ettet sinne missään nimessä lähde  :heh:.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jaahas, pitäneekin laittaa tekstiviestiä! ;)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Conductor »

Nostinpa tämän suuria tunteita herättäneen aiheen kesältä uudelleen esille, kun minulle ei ole vielä selvinnyt lausuiko Marija suurta kohua herättäneet kommenttinsa Suomesta oikeasti vitsinä vaiko todellisina mielipiteinä ?
Minulta nyt vain on mennyt ohi tämä jälkipyykki tästä asiasta ja ei sitä näköjään täälläkään olla kommentoitu 17.6.07 jälkeen.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Weewa »

http://viihde.mtv3.fi/uutiset/musiikki. ... euroviisut Bongasin tällaisen uutisen joku aika sitten netistä.


Pätkä uutisesta:
Eurovision 2007 -laulukilpailun voittanut Serbian Marija Serifovic on kieltänyt kotisivuillaan haukkuneensa suomalaiset ja Suomen järjestelyt Euroviisuissa.

Marija oli perjantaina tiedotustilaisuudessa kommentoinut muun muassa suomalaisen ruuan olevan pahaa ja suomalaisten ihonvärin olevan hirvittävän kellertävän vaalea. Nyt viisuvoittaja sanoo, että kommentit olivat vain ironisia letkautuksia.

- Kaikki kysymykset viimeisen kuukauden aikana ovat alkaneet lauseella "Millaista Suomessa oli". Olen vastannut tällaisiin kysymyksiin miljoona kertaa ja koska kaksi suomalaista ystävääni oli paikalla tiedotustilaisuudessa vastasin tähän kysymykseen ironisesti, Marija puolustelee.
Edit: Ja taas huomaan että aiheesta olikin puhuttu jo tuolla aikaisemmin. Jatkakaa.  :hiips:
Viimeksi muokannut Weewa, 03 Joulu 2007, 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja jv »

Kohuttu lausunto herättää yhä uudelleen kohua myös esc.todayssa. Se on myös youtubessa:
http://www.youtube.com/watch?v=Nloaz9ju_h8
Tiedoston liitetekstissä on koko repliikin englanninkielinen käännös.

Jokainen voi yrittää itse päätellä, mikä Marijan sävy tuossa on, ja viittaako lausahdus "I'm joking" vain siihen, mitä Marija on sanonut aiemmin vai koko hänen vuodatukseensa.
Kyllähän siellä naureskellaan, mutta aika veikeitä adjektiiveja hän äkkiseltään keksii suomalaisista tuohon vitsiinsä tai "vitsiinsä".

Se ruokajuttu ei ole mukana tässä pätkässä.
jiivee

Helsinki

Lukittu