Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

YLEn selostus (Tarja Närhi ja Asko Murtomäki)

*****
18
21%
****
15
18%
***
21
25%
**
16
19%
*
14
17%
 
Ääniä yhteensä: 84

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Kun kerran suorassa tv-lähetyksessä kehdattiin Danan sukupuolesta em. tavalla puhua, niin pakkohan minunkin on julkisella foorumilla kehdata sanoa tämä: minua se Tarjan heitto jopa hieman viihdytti. Tunnustan jopa hieman naurahtaneeni. Enkä edes häpeä yhtään. :)
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja mpappa »

^Kuin myös. Minua nauratti koko juttu. En pitänyt sitä Tarjan nipsnaps -juttua millään tavalla loukkaavana. Olen joskus kokenut tämän saitin jutut ennemminkin loukkaaviksi, mutta en koe, että siitä pitää vouhkata.

Kukin tyylillään, mutta joskus se närästää.
Love shine a light

Avatar
Simulacrum
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 281
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:18
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Simulacrum »

Tärkeään asiaan kiinnität huomiota, Jónsì. Hyvä juttu. :peukku: Juuri tällaisella ns. "harmittomalla vitsailulla" vähemmistöjä marginalisoidaan ja saatetaan koko heidän identiteettinsä naurunalaiseksi. "Tuo on tuollainen kummajainen, sille saa ja kuuluukin nauraa". :niinpa: Nipsnaps-kommentti oli transsukupuolisuudelle nauramista. Se ei missään nimessä ollut harmitonta, vaikka Tarja ei ehkä tarkoittanutkaan sillä tahallisesti loukata.
juuso kirjoitti:Ihmettelen todella suuresti tätä ihme valitusta kun asiat muualla maailmassa ovat paljon heikommat kun meillä. Onkin totta että täälläkään kaikkia asiat eivät ole kunnossa, mut hei HUOMATTAVASTI paremmin kun monessa muussa maassa.
Ei me voida tasa-arvopyrkimyksissä aina ottaa vertailupohjaksi niitä maita, joissa asiat on vielä huonommin. Tuolloinhan mitään edistystä ei tapahtuisi. Aina löytyy kulttuureita ja yhteiskuntia, joissa asiat on huonommin. Tuollaisella samantyyppisellä argumentoinnilla on tosin vastustettu seksuaalivähemmistöjen oikeuksien edistämistä kyllä ihan Suomen sisäisiinkin eriarvoisuuksiin vetomalla. Milloin mikäkin yhteiskunnallinen epäkohta (leipäjonot, työttömyys, köyhyys tms.) tulisi tärkeämpänä ratkaista ensin, ennen kuin voidaan ruveta puhumaan seksuaalivähemmistöjen oikeuksista.
juuso kirjoitti:mutta ehkä tämä euroviisusivusto ei ole sitä varten että puidaan vähemmistön asemaa Suomessa tai missään muuallakaan
Nähdäkseni Tarjan nipsnaps-lausahdus liittyy Tarjaan, ts. koskee siis viisuselostajaa. Luulen että tässä ketjussa keskusteltaisiin kyllä sellaisestakin, jos vaikka jompikumpi selostajista olisi todennut, että "tuo Norjan neekeri osaa muuten hyppiä sitten hauskan afrikkalaisesti kun sillä on se rytmi veressä". Oliskos se ihan sallitusti hauska ja naurettava juttu, että joku on musta? Jos ei niin miksi se on sallittavasti hauska ja naurettava juttu, että joku on transsukupuolinen?
mpappa kirjoitti:Minua nauratti koko juttu. En pitänyt sitä Tarjan nipsnaps -juttua millään tavalla loukkaavana.
Oletko transsukupuolinen? Ymmärrän, etteivät varmaan kaikki transsukupuoliset välttämättä koe kommenttia loukkaavana, mutta veikkaisin, että melko moni kokee. Siinä kuitenkin trivialisoitiin ja saatettiin naurunalaiseksi melko henkilökohtainen ja arkaluontoinen asia. Mutta jos siis olet trans, etkä loukkaantunut, niin sehän on hyvä sitten. Siinä tapauksessa mielipiteelläsi on huomattavasti enemmän painoarvoa kuin vaikkapa minun mielipiteelläni.
(\_ /) Copy the bunny to your
(O.o) profile to help him achieve
(><) world domination. Come
/_|_\ join the Dark Side (we have cookies).

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Ensimmäisessä semifinaalissa Tarja ärsytti huomattavasti enemmän kuin toisessa, johtuikohan ehkä siitä, että Suomi ei ollut mukana, niin ei tarvinnut haukkua kaikkia esityksiä. Tarjan kommentit tosiaan olivat edelleenkin hieman mauttomia ja syrjiviä. Kannattaisi ehkä miettiä mitä suustaan päästää. Mieluummin kuuntelen faktatietoa yms artisteista kuin huonoja vitsejä. Ja eiköhän sen jo suurin osa Euroviisuja seuranneista tiedä, että Dana on transsukupuolinen, ei siitä nyt enää tarvitse toitottaa, varsinkaan noin halpamaisella tavalla.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja mpappa »

^^En lähde arvioimaan kenen mielipide on arvokkaampi. En koe olevani siinä asemassa. Koetan suvaita ja ymmärtää kaikkien mielipiteet ja joskus jopa onnistun siinä.
Love shine a light

Avatar
Simulacrum
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 281
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:18
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Simulacrum »

^ Joo, mut kun kaikki mielipiteet ei ole samanarvoisia. :)

Esimerkiksi mun mielipide vaikkapa transhenkilönä elämisestä ei ole samanarvoinen sellaisen ihmisen mielipiteen kanssa, joka on itse trans ja joka elää ja kokee siis arkeaan transhenkilönä. Transhenkilön mielipide, ainakin omasta mielestäni (heh), painaa trans-asioihin liittyvässä keskustelussa paljon enemmän kuin omani.

[MUOKS: Kirjoitusvirheen korjausta]
Viimeksi muokannut Simulacrum, 13 Touko 2011, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(\_ /) Copy the bunny to your
(O.o) profile to help him achieve
(><) world domination. Come
/_|_\ join the Dark Side (we have cookies).

mangolassi

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Mä olisin eilen kuunnellut mieluiten ihan vain Askon selostusta, enkä kenenkään täti-ihmisen tai muunkaan.Käsi ylös nyt kaikki, jotka ovat samaa mieltä mun kanssa! :)

No, nouseeko niitä käsiä? :hei:

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

mangolassi kirjoitti:No, nouseeko niitä käsiä? :hei:
Ei nouse. :hei:

mangolassi

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

esc2010 kirjoitti:
mangolassi kirjoitti:No, nouseeko niitä käsiä? :hei:
Ei nouse. :hei:
No, mä heiluttelen sitten kaksin käsin. Näillä mennään. :riemu:

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja piper »

Mua rupes eilisessä semissä niiiin ärsyttävää, ku Tarja KOKOAJAN mainitsi sen Paradise Oskarin! "Paradise Oskar tekee sitä", "Paradise Oskar oli sitä mieltä." "Paradise Oskar on niin ihana" jne. ARGH. Vois ihan keskittyä noihin biiseihin ja niihin esittäjiin ketä sieltä esiintyy. :niinpa:
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Tarja läyhää ja läyhää ja näyttää ihan Mantalta :heh:

Kuva
LOBODA

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Roope »

No eikä näytä :termari:

Kuva

Ihme läyhäämistä koko ketju :rullaati: Tarja on loistava :voitto:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja rewind »

mangolassille :hei: :mrgreen:
El Robocop!

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Vesna »

piper kirjoitti:Mua rupes eilisessä semissä niiiin ärsyttävää, ku Tarja KOKOAJAN mainitsi sen Paradise Oskarin! "Paradise Oskar tekee sitä", "Paradise Oskar oli sitä mieltä." "Paradise Oskar on niin ihana" jne. ARGH. Vois ihan keskittyä noihin biiseihin ja niihin esittäjiin ketä sieltä esiintyy. :niinpa:
JUST näin. Mikä selostaja ei tunnista muiden maiden esiintyjiä toisistaan?

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Tarja on mielipiteinen mutta kyllä aika tätimäinen ja hehkutti Oskaria joka tilanteessa... Itseäni ärsytti se ettei tunnistanut edes Lenaa... Characterless! :uujee:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Olin kummissani, että yle oli valinnut tämmöisen tädin tuonne selostamaan, joka tuntuu olevan pihalla koko selostuksensa ajan. Ei sovi nykymaailman sanat tuon tädin suuhun. Tervetuloa takaisin, tylsä selostus. Jaana oli tähän hommaan hyvä: sanavalmis, nuorekas, puolueettomampi, innokas. Äh. No ei kai auta valittaa. Toivottavasti ensi vuonna jotain muuta.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja sziget »

Torstain selostaja oli se Tarja Närhi, johon olen radiokuuntelijana tottunut. Ei huono. :peukku:

Paradise Oskarin ihanuutta jankuttaa liikaa. Eikä tiistain rimanalitusta voi puolustella sillä, että tekniikka petti, Asko vaikeni ja Tarja-täti piti enemmän toisen semifinaalin kappaleista. Torstain nipsnaps-möläytyksestä vain sen verran, että Jaana olisi tuskin sortunut vastaavaan.

Jaana oli parempi. Onneksi Asko on jäljellä. Myös Sanna Kojoa kuuntelisin mielelläni. Mutta jos finaalin tv-selostus on torstain eikä tiistain tasoa, niin yritetään kestää. :/
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Katsoin molemmat semit uudestaan tänään, ja en voi kuin kehua... hyvä Tarja Närhi!!!!! Jaanakin oli hyvä, mutta hyvä on tämäkin. Tuskin jaksan oottaa tämän illan selostusta.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, näitä lipsahduksia on sattunut itse kullekin. Silti anteeksipyyntö olisi suotava teko.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Nipsnaps-kommentti oli kyllä minunkin mielestäni mauton ja bongasin Jonsin kommentin twitter-viesteistä. :uujee: Mua ihmetyttää, kun Asko ei sanonu tohon mitään! Tai siis mä oon ainakin niin impulsiivinen, että olisin varmaan käyttäytynyt tosi epäammattimaisesti ja pilannut tunnelman sanomalla, että toi oli kyl jo vähän mauton läppä. Mitään moraalisaarnaa en olis kuitenkaan alkanut pitämään. En mä usko, että Närhellä on mitään trans-ihmisiä vastaan, ihan vaan ajattelematon läppä! :joojoo:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja toivo »

mun mielestä se närhi on just ihana kun se on niin höpsö :ihana: ja kuullosta joltain lasten ohjelman sadun kertojalta. ....

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Olen havaitsevinani tietyn kaavan Närhen selostuksissa:

"Tämä äskeinen maan X kappale oli kyllä aika tarttuva ja esitys kiva mutta jotainmitäliesenytolisi jäi puuttumaan".
"Voi kun tämä meidän Paradiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis-Osku-posku-mosku-mussu-mässy-lässy-pössy veti tän niin täydellisesti tuli oikein tippa linssiin".
toivo kirjoitti:kuullosta joltain lasten ohjelman sadun kertojalta. ....
Tuo enemmänkin mieleen namutädin.
Viimeksi muokannut Cool And Bored, 14 Touko 2011, 16:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Valkealalainen kirjoitti:Kun kerran suorassa tv-lähetyksessä kehdattiin Danan sukupuolesta em. tavalla puhua, niin pakkohan minunkin on julkisella foorumilla kehdata sanoa tämä: minua se Tarjan heitto jopa hieman viihdytti. Tunnustan jopa hieman naurahtaneeni. Enkä edes häpeä yhtään. :)
Se nyt taitaa kuitenkin kertoa enemmän sinusta kuin vitsin hauskuudesta. :) Mut hei, on ok olla dorka!
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja skidi »

entropia kirjoitti: En mä usko, että Närhellä on mitään trans-ihmisiä vastaan, ihan vaan ajattelematon läppä! :joojoo:
En mäkään niin usko. Suurin osa transfobisuuden ilmentymistä on ihan ajattelemattomia läppiä. Mun mielestä YLEllä olisi vain hieno paikka kiinnittää erityistä huomiota homo- ja transfobian vastustamiseen erityisesti viisujen aikaan. Niissä kun tuppaa näihin vähemmistöihin aika ajoin törmäämään.

Mutta muuten selostus on ollut ihan okei. Sen tuntuu olevan ihan riittävän taka-alalla eikä nouse pääasiaa huomionarvoisemmaksi. Omia näkemyksiään nyt selostajat lienevät aina esittäneet.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Juu, mut se jäi sanomatta, että hyvin kirjoitettu palaute Jonsilta. :joojoo:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

entropia kirjoitti: En mä usko, että Närhellä on mitään trans-ihmisiä vastaan, ihan vaan ajattelematon läppä! :joojoo:
Näimpä. Vaikka Tarjan "nipsnaps"-juttu ei ollut tosiaan mikään hauska, niin en usko, että se sillä halusi jollain tavoin solvata trans-ihmisiä. Muuten selostus hänellä on onnistunut hyvin ja ainakin minä olen pitänyt. Ja oli mukava kuulla myös Askoa enemmän torstaina. :]

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Toivon niin, ettei Tarja hehkuta Paradise Oscaria liikaa finaalissa.
"Oi! Aivan mahtava aloitus finaalille, kyyneleet silmissä" :roll:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Jonsi hienoa !!!!!!
Tämä nips naps kommetti sai mun vihani kiehumaan onhan esim paras ystäväni Diana Ball transexuaali jne.
Tarjan äitelät ylistykset omaa Oscaria kohtaan on kuvottavaa ,koska vaikka ei nyt niin karmeaa kritiikkiä semi 1 tavalla muita kilpailijaa kohtaan tullukkaan asenne oli kuitenkin samantyyppinen (äänen sävy jne )
erittäin huono selostaja . Asko taas latelee sellasia tietouksia jotka ei varmastikkaan monellekkaan ole ees mitään uutisia ja muutenkin hyvin vaisu (onneks ei selosta yksin )
Pelkonen jaPeltsi takas !!!!!

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

ESC_Hullu kirjoitti:Pelkonen jaPeltsi takas !!!!!
Facebookiin ryhmä tämän asian puolesta!!!
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Elena87
Siemailija
Siemailija
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 21:51

Re: Selostajat: Asko Murtomäki ja Tarja Närhi

Viesti Kirjoittaja Elena87 »

Jaanahan on nykyään kansanedustaja, aika vaikeaa kuvitella kansanedustajaa viisuselostajana. Valitettavasti, kyllä mä tykkäsin Jaanasta.

Lukittu