Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kahden viikon päästä pääsen taas kampaajalle. Miten nyt tuntuu siltä, ettei enää jaksaisi odottaa, vaikka tässä on sinnitelty neljä kuukautta edelliskerran jälkeen? :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Menen huomenna parturiin ja ajattelin antaa leikkaajalle vapaat kädet. Saa nähdä, mitä tulee. :uujee:
Riskinä seniorilaumat

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^ Se on välillä tosi kivaa. :mrgreen: Itse kävin viime kesänä Turkissa ja annoin vapaat kädet parturille. Lopputulos oli yllättävä koska hiuksiani jopa värjättiin (normaalisti en värjää enää nykyisin ja silloin kun vielä värjäsin vuosia sitten, tein sen aina itse kotona) mutta kuitenkin todella hyvä. Muutenkin turkkilainen parturi osasi hemmottelun paremmin kuin suomalainen kun sain päähieronnat eikä sillä tuntunut olevan mikään kiire vaan se rauhassa välillä katseli mistä leikkaisi. Ja uutta tukkatyyliä sanottiin erinomaiseksi ja ulkonäköäkin kehuttiin, ihan niinku suomalaisissa partureissakin "aina". :heh:

Mun tukka on kasvanut ihan hirveeksi. Onneksi pääsen perjantaina parturiin. :uujee:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Happy »

Minä pelkään partureita ja kampaamoita kuin ruttoa, ja teen aina parturin jälkeen henkistä kuolemaa muutaman viikon. Oon nyt itse viime ajat kotona leikkaillut (epäonnistuneesti), pitäisi varmaankin taipua lähiaikoina varaamaan tuo aika.
Tavallisesti olen ladellut kampaajalle sadottoin toiveitani ja ohjeitani, ja lopputulokseen oon ollut kuitenkin aina tosii pettynyt. Pitäisi kai myös kokeilla tuota "vapaat kädet" juttua, ehkä sillä olisi jopa positiiviset vaikutukset :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvä pää tuli. :peukku: Olin muuten ensimmäistä kertaa parturilla, joka ei puhunut suomea.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Mun pitäis varata kampaaja-aika. Käyn aina samalla kampaajalla, monesta eri yhteydestä tuttu tyyppi, tullaan mainiosti toimeen ja hintakin kohdallaan.

Itselle en tarvitse kuin vaille vartin... Jossain vaiheessa kyllästyin todella lyhyiden hiusteni jatkuvaan leikkaamiseen, että pysyisivät kuosissa. Annoin hiusteni kasvaa... kasvaa... kasvaa... Nyt ovat tasapitkät, suurinpiirtein rintsikoiden selkäremmin korkeudelle, tikkusuorat ja hennatut, tosin niin tumma oma hius, ettei pääni ole kovin kirkkaanpunainen vaan enemminkin punaruskea. Viimeksi kävin kampaajalla viime vuoden lokakuussa, ennen pikkuveljen tyttären ristiäisiä. Ehkä pitäis käydä vähän tasoittamassa? Tosin nää pysyy varsin siistinä latvoistakin, en tiedä miksi. Kampaajakin sanoo, että ei sun tartte käydä kuin parin vuoden välein ja hyvä on. :peukku: Oikeastaan laiskuuttani nämä ovat tällaiset, ei tarvitse kampaajalla rampata ja saa treeneihin ja töihin ponnarille tai nutturalle. Hiuslakkaa sun muuta en ikinä käytä, ja pesutuotteetkin valikoin tarkoin, ei silikonia jne. Mut mä oonkin tämmöinen hörheltäjä. :heh:
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tänään sitten kävin ja voin sanoa että olen ihan tyytymätön :jupinaa:
Nyt lukittaudun kotiini viikoiksi häpeämään, etu-tukkanikin on tyystiin poissa :vollotus:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kävin noin kuukausi sitten kampaajalla, mutta lopputulos ei ollut mielestäni oikein onnistunut. Kampaajan laittamat raidat eivät näkyneet tarpeeksi ja hiustenväri näytti vaisulta. Harkitsin kovasti uuden kampaaja-ajan varaamista, mutta sen sijaan ostinkin eilen kaupasta Schwartzkopfin vaalennussuihketta. Kas kummaa, nyt tucastani tuli tosi kiva! :uujee: Ei kotivärjäys siis (aina) ole tuhoontuomittu idea.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Minä, maailman laiskin hiustenlaittaja, sain kommenttia hiuksistani eilen (kuulin asian tänään).

Vein lasten koulun myyjäisiin leivonnaisia, olin yövuorojen jälkeen herännyt ajoissa leipomaan, mutta olin ihan unenpöpperöinen vielä. Kävin äkkiä suihkussa, pyyhekuivaus hiuksille, harjasin takut pois, keittiöön ja muffinsien pakkaaminen -> koululle. Eli varsin naturelli look.

Tänään kuudesluokkalainen tyttäremme kertoi kaverinsa kyselleen "onks tein äidillä hiustenpidennys tai jotkut lisäkkeet". Haha! :rofl: Ei siinä mitä, mutta oon aina itse kärsinyt siitä, että koen hiukseni littanan lättäniksi ja tylsiksi... Mut ei sit. :mrgreen: On nää ihan vahingossa jo kasvaneet, selästä ovat jo rintsikoiden selkäremmiin asti. En vaan oo käynyt kampaajalla, sitä se on. Mut kyllä tosiaan mieltä lämmitti tuollainen esiteinin kommentti... :peukku:

Mulla näköjään alkaa olla harmaahkoja hiussuortuvia, huomaan kun on hennaamisesta jo pitkälti yli kuukausi ja alkaa juurikasvu näkyä. Ens viikolla jonain vapaapäivänä laitan hennamössöt päähän, jouluksi tukka hyvin.
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kylläpäs sain miellyttävät päähieronnat tänään parturissa. :joojoo: En muista aiemmin päätäni noin hierotun. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Mä inhoan niitä päähierontoja. Mulla on niin herkkä pää että vaan sätkyilen. :eiei:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aancon kirjoitti:Mä inhoan niitä päähierontoja.
Samis. Pyrin myös aina pesemään hiukset itse etukäteen, sillä ne pesukaukalot painavat niskaa ihan kammottavasti. Värjäykset, kohotuskäsittelyt sun muut sellaiset ovat pakollisen pesun takia ihan tuskaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti:Kylläpäs sain miellyttävät päähieronnat tänään parturissa. :joojoo: En muista aiemmin päätäni noin hierotun. :miettii:
Sen saa joissain tietyissä paikoissa, toisissa taas ei. Se näyttäisi ainakin jossain määrin korreloivan paikan hintatason kanssa, toisin kuin leikkauksen lopputulos :heh:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Hairstoressa kävin, joten melko tyyristä tosiaan oli. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Mä ostin ihan törkeen hyvän hiusvärin, enkä halua ikinä enää käyttää mitään muuta. :ihana: Kyseessä on Garnierin uutuusvärisarja Olia. Tää on täysin ammoniakiton, värjäys perustuu johonkin öljyhässäkkään. Tässä oli kaikki täydellistä; pakkaus, tuoksu (jep, ei enää vuotavia silmiä, tuoksuu jäätelölle), värjäämättömyys (muualla kuin hiuksissa) ja itse väri. Mun tukka on pienen blondikokeilun jälkeen ollut, erityisesti värjätessä, kauheeta purkkaa, mutta nyt oli kyllä täydellinen kokemus sekin. Väri levittyi tukkaan kuin hiusnaamio, eikä missään vaiheessa tullut sellaista 'purukumia heinäkasassa' -efektiä. Lisäksi hoitoainetta oli ihan megapaljon ja se oli ihanaa. <3 Suosittelen lämpimämmin kuin mitään ikinä.
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Minäkin testasin tuota uutuutta, mutta kohdallani jää kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kokeiluksi. Plussaa ammoniakittomuudesta, minkä johdosta hiukset eivät kärsineet ollenkaan niin paljon kuin tavallisesta väristä. Miinusta tulee purkkien epäkäytännöllisyydestä (levityspullo oli hillittömän söpö, mutta miksi ihmeessä sekä kehite että väri pitää tunkea kolmanteen pulloon ja vieläpä sellaisista purkeista, mistä kaikkea ei saa mitenkään ulos?), värivaihtoehtojen vähäisyydestä ja värjäämättömyydestä. Väriä jäi vähemmän ihoon kuin ammoniakillisilla tuotteilla, mutta niin sitä jäi vähemmän hiuksiinkin.

Kiva tuote ja suosittelen kyllä kokeilemaan, koska tuoksu on merkittävästi muita hiusvärejä parempi eivätkä hiukset kärsi yhtä pahasti, mutta mitään radikaalia muutosta en lähtisi tällä sarjalla yrittämään.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

No höh, mä en huomannu värjäystuloksessa (tummanruskea tyvi kirkkaanpunaiseksi) oikeastaan mitään eroa, mutta en oo kyllä kattonu vielä päivänvalossa. :miettii: Pidätän oikeuden tulla korjaamaan lausuntoani siis sen suhteen. :heh: Putkiloiden kanssa sai tosiaan vähän rutistella, mutta niin mä oon saanu kaikkien värien kanssa aina, joten en tajunnu ottaa sitä miinuksena (ja väriä myös sattui olemaan just sopivasti mun tukan pituuteen nähden). Toi hyvä tuoksu oli niin suunnaton plussa, kun mulle tulee ammoniakista aina hirvittävä päänsärky, että se kumosi kaikki miinukset. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Aloinkin miettiä, että ehkäpä kätevä kaksipulloisuus onkin yleensä käyttämäni L'Orealin Préférence Férian erikoisominaisuus eikä kolmipulloisuutta siis pitäisi laskea erityiseksi miinukseksi Olialle. Omalla kohdalla muutos oli vaaleanruskea tyvi mustaksi, mikä onnistui melko epätasaisesti. Hiuksissani on kuitenkin kummallisen paljon värjäykseen vaikuttava punapigmentti, jonka elämäntehtävä tuntuu olevan estää mustan tarttuminen, joten saattaa toimia muiden hiuksissa ihan hyvin.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Viisuboy
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 950
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 14:14

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Viisuboy »

Olin tänään parturissa. Jos joku minut huomenna näkee olen musta hiuksinen ja minulla on oikealla puolella pidennykset. :mrgreen:
"When the hopes keep on fading
All the pieces I'm saving
Remind me that I am strong enough to
Make my puzzle of dreams"

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kyllästyin odottamaan kampaaja-aikaa, joten tasoitin ja värjäsin itse hiuksiani. Ostin Franck Provost'n hiusvärin, joka sekoitettiin kulhossa ja levitettiin siveltimellä. Olen lopputulokseen tyytyväinen. :peukku: En ollut ennen värjännyt hiuksia tällä menetelmällä, mutta onnistuin ihan hyvin. Kiinnitin huomiota myös siihen, että väri ei haissut niin vahvasti. Se oli myös plussaa, koska olen joskus saanut päänsärkyä ammoniakin katkuista.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Ensi ti:na on taas tyvivärjäys ja tasausleikkaus ammattikoulun kampaajalla. :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Viisumatkan aikana koitti jokavuotinen kyllästyminen liialliseen hiuksisuuteen. Seuraavassa hiusteknologiasessiossa on näin ollen edessä taas siirtymä tennispallokampaukseen :uujee:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UFOPOLI kirjoitti:on näin ollen edessä taas siirtymä tennispallokampaukseen :uujee:
Ai niinku näin:
Kuva

(paitsi ehkä vaaleampi versio, jotta on tennispallompi).

Arvasin, että viestissäsi esiintyisi sana hiusteknologia. :mrgreen:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:Ai niinku näin:
Tuo ei olisi kovin onnistunut liikahiuksisuuden ratkaisu :heh:
Rousku kirjoitti:Arvasin, että viestissäsi esiintyisi sana hiusteknologia. :mrgreen:
Hyvin arvattu :uujee:

Sen sijaan stylistinen referenttini on pikemminkin:

Kuva

Tennisyys syntyy siitä, että samalla kun hiukset etenevät edestä taakse, parta tekee saman vasemmalta oikealle, jolloin muodostuu ikään kuin pallon kaksi puolta.

Kuva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UFOPOLI kirjoitti:Tuo ei olisi kovin onnistunut liikahiuksisuuden ratkaisu :heh:
No, eivät hiukset tuossa ainakaan roiku häiritsesti silmille!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

(Kotikampaamoasiaa:) Aamulla minulla oli niin mainio bedhead (näytti hyvältä vielä kahvin avattua silmät), että en viitsinyt tehdä päälleni mitään. Nyt tukka on räjähtänyt, eli kivasti tyynyt sivulle litistämät sivut nousseet pystyyn, ja näytän linnunpoikaselta :niinpa:. Pitänee käydä kesken päivää hommaamassa jotain lytistävää kemikaalia, sillä illalla oli tarkoitus näyttää hyvältä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulta lähti taas pari senttiä hiuksia. Malmin HairStoren parturitar oli tosin jättänyt niskaani erityisen nolot niskavillat, jotka huomasin vasta seuraavana päivänä kaverini huomautettua niistä. :puna: En voi ymmärtää, miten voi hoitaa ammattiaan noin huolimattomasti. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wellan Shockwaves-sarjan Go Matt Clay -muotoilutuote toimii lyhyissä hiuksissani mahtavasti! Sitä paitsi sitä saa lähivalintatalostani ja maksaa alle puolet siitä, mitä parturi-kampaamosta ostettu huonompi tökötti.

Kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten minulla voi olla tähän ketjuun näin paljon asiaa? (Tai jotakin.)

No, nyt tulin vain sanomaan, että minusta näyttäisi paremmalta, jos he vaihtaisivat keskenään paitsi sormukset, myös letit.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Rousku kirjoitti:Wellan Shockwaves-sarjan Go Matt Clay -muotoilutuote toimii lyhyissä hiuksissani mahtavasti! Sitä paitsi sitä saa lähivalintatalostani ja maksaa alle puolet siitä, mitä parturi-kampaamosta ostettu huonompi tökötti.

Kuva
Mä en oo uskaltanu enää vuosiin kokeilla kauppojen halvempia hiustököttejä. Aina ne on olleet joko sellasia, ettei pidä yhtään (mulla on melkosen vahvat hiukset) tai sitten ne muuttuu semmoseks hilsemäiseks, jos vähänkin hiukset saa johonkin kosketusta. Vieläkö nää tuotteet on tälläsiä vai onko tullut muutamassa vuodessa muutosta?

Mä oon luottanut viime vuodet pääasiassa Osiksen Rock Hard-muotoilu"geeliin". Hintahaitari 10-24€, riittää pitkäks aikaa, jopa puoleks vuotta. On myös jämäkkää tavaraa, mutta ei siitä huolimatta näytä kauheen raskaalta.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin