Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä olen antanut hiukseni leikattavaksi paikalliselle kaverilleni, jo kaksi viime kertaa. Ilmaista, ja lopputulos on miellyttänyt enemmäin kuin parturin tuotokset :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tukkani alkaa olla siinä ja siinä, että näytän lestadiolaiselta. :lohduton:
Kun keikkapalkat napsahtavat tilille, niin suuntaan oikopäätä parturiin. :ashanti:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti:Tukkani alkaa olla siinä ja siinä, että näytän lestadiolaiselta. :lohduton:
Minullapa on körttijakaus :joojoo:. Rahan puolesta voisin käydä korjaamassa tilanteen, mutta rahan ansaitsemisen edellyttävä toimistolla luuhaaminen rajoittaa ajankäyttöä niin ettei onnistu.

(Lestamiehillähän voi olla ihan siistit fledat. katso nyt vaikka Juha Sipilää.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Lestadiolaismielikuva oli ihan omani vailla empiiristä tutkimustietoa. :heh:

Nyt en enää erehdy luulemaan itseäni lestaksi. :tapu: Kauheen kätevää käydä kauppamatkalla parinkymmenen minuutin leikkauksessa ilman ajanvarausta lauantaina. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hommasin piikkisuoraan tukkaani tyvikohotuksen. Olen tähän aika tyytyväinen :joojoo:.

Kampaaja sanoi, ettei nykyään kaikissa paikoissa enää edes osata tehdä rullilla mitään :shock:. Jos asiakas tulee pyytämään tyväriä tai permistä, ohjataan toisaalle. Tai, jos ei kehdata myöntää ettei osata, sanotaan että sulle sopisi ihan toisenlainen malli paremmin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mitähän parturi tai kampaaja tai parturi-kampaaja mahtaa tehdä, jos löytää asiakkaan päästä täitä? Onko siellä aina varattuna puteli täishampoota sellaisia tapauksia varten?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Mua ärsyttää ku kampaajat ei osaa tehä monikaa mitää ja valehtelee just sillä että sopis joku toinen malli tai et ois sillo helpompi hoitoset...
tässä tosi hyvä ohje omatekosee otsatukkaan:
<3

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Huh, kun tuli sivuilta lyhyt tukka. Kävin ensimmäistä kertaa miesparturilla, joka sattui olemaan Suomeen ulkomailta muuttanut. Tyytyväinen olen, varsinkin kun hinta on alin, jonka olen koskaan maksanut. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tampereen keskustassa mainostaa muuan liike itseään turkkilaiseksi parturiksi. Onkohan siellä jotenkin erilaista kuin suomalaisessa? Suihkitaan asiakkaan päälle jotain ruusuvettä, tai voidellaan pää tuoksuöljyllä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Taiwanissa on kahdenlaisia partureita. Toiset tekevät vain pieniä leikkauksia ja toiset pesun ja hieronnan kanssa. Maksoin leikkauksesta n. 10 euroa, ja hintaan kuului leikkauksen lisäksi pesu ja n. 20 minuutin yläselkä, niska- ja päähieronta. :peukku: Yksi plussa myös siitä, etten joutunut istumaan hiustenpesun aikana sellaisessa tuolissa, jossa sattuu niskaan. Suomessa en ole samanlaiseen vielä törmännyt.

Sinänsä täällä ei kyllä tukalla ole väliä, koska joka paikkaan mennään moottoripyörällä, joten kypärä sotkee kampauksen joka tapauksessa. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minä taasen kävin Thaimaassa kampaajalla, joka maksoi alle 8 euroa. Pesijä, leikkaaja ja föönaaja olivat kaikki eri naisia. Pesu oli kovakourainen, ja pesijänainen oli nyrpeä ilmeisesti siksi, että hänellä olivat vielä aamutoimet kesken (eurooppalainen ei tajunnut, että thai tulee töihin ja alkaa vasta sitten vähitellen aloitella aamun viettoa, meikata, peseytyä ja syödä). Homma hoitui nopeasti ilman turhia krumeluureja, ja karvat lyhenivät. Lopuksi vielä leikkaaja ja föönaaja kilpaa asettelivat hiuksiani muotoiluvahalla haluamiinsa suuntiin. Kokemus oli perin thaimaalainen: nopea, kovaääninen ja kaoottinen. Suosittelen silti.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Terveisiä parturista. Selasin siellä kuvastoja, ja nyt se on totta: takatukat tulevat taas! :uujee: :rofl: Omat niskavillani nyrhitytin kyllä lyhkäisiksi vielä, vaikka se on jo so last season (tarkemmin sanottuna season kevät - kesä 2014). -Johan noita takiksia olen odotellutkin, kun muut kasarihirvitykset meillä jo alkaa olla. Tukkaan voi nyt taas ottaa permiksen, ja sen saa pöyhöttää isoksi. Teinityttöjen pitkin päätä valuvat liuhuletit eivät siis ole pätkääkään muodikkaita nekään enää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Kyselen jo nyt hyvissä ajoin kampaajasuosituksia pääkaupunkiseudulta. :kaunis: Tarkoituksena olisi siis kesäkuun alussa käydä leikkauttamassa tätä kuontaloa pitkän tauon jälkeen. Jos et halua julkisesti paljastaa hovikampaajaasi, otan vastaan vinkkejä myös yksityisesti. :joojoo:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

QTime! Aivan mahtava paikka, käyttävät sassoon-tekniikkaa. Muiden kommenttien mukaan kallis (en tiedä, kun en ole muualla enää vuosiin käynyt), mutta mielestäni ammattitaidosta pitääkin maksaa. Täällä käymisen jälkeen ei ole tarvinnut ostaa yhtäkään muotoilutuotetta, koska leikkaus on täydellinen ja sovitettu hiuslaadulleni. Lämpösuoja ja föönaus riittää.

Mahtavan tukan lisäksi saa ystävällistä asiakaspalvelua ja kerrankin mukavan hiustenpesukokemuksen (hierovat tuolit!).

Tämä ei ollut maksettu mainos. :heh:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:Tampereen keskustassa mainostaa muuan liike itseään turkkilaiseksi parturiksi. Onkohan siellä jotenkin erilaista kuin suomalaisessa? Suihkitaan asiakkaan päälle jotain ruusuvettä, tai voidellaan pää tuoksuöljyllä?
Olen käynyt Turkissa turkkilaisessa parturissa, ja hyvää jälkeä tuli. Ko. kulttuurissa on vahva ja pitkäaikainen parturointikulttuuri.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nehaka kirjoitti:QTime! Aivan mahtava paikka, käyttävät sassoon-tekniikkaa. Täällä käymisen jälkeen ei ole tarvinnut ostaa yhtäkään muotoilutuotetta, koska leikkaus on täydellinen ja sovitettu hiuslaadulleni.
Minua alkoi kiinnostaa tuo sassoon-tekniikka. Joudutko kuinka usein leikkuuttamaan tukkaasi uudelleen? Google-kuvahaku "sassoon haircut" tuottaa kyllä mahtavaa nähtävää! Löydän heti malleja, joita voisin kuvitella omaan päähäni.

Avatar-kuvasi (jonka aina näen jonkinmoisena kapteenska Koukkuna, ts. hiuskiehkura sinä koukkukätenä) tuskin esittää lopputulosta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Nykyinen mallini on hyvin klassinen porrastettu sassoon-polkka, joka pitenee eteen. Leikkausvälistä sovin aina erikseen kampaajan kanssa. Asun nykyään kaukana Helsingistä, joten en voi usein siellä ravata. Jyrkimmillään porrastettuna malli kestää 1-2 kuukautta. Nykyään kampaajani muokkaa leikkaustekniikkaa niin, että tukka näyttää siistiltä vaikka leikkausväli venyisi 3-4 kuukauteen. Silloin joutuu toki hieman tinkimään näyttävyydestä. Radikaalimmat leikkaukset kestävät tietysti aina vähemmän aikaa.

Hiukseni eivät siis vastaa avaani. :heh: Kasvoin yli pitkästä goottitukasta seitsemisen vuotta sitten.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Onko täällä muita, jotka leikkaavat ja värjäävät hiuksensa itse? :mitvit:
Minulla oli pitkään hyvä luottokampaaja. Hänen hintansa kuitenkin nousivat ja parina viimeisenä kertana en ollut lopputulokseen tyytyväinen. Löysin muun muassa epätasaisia kohtia hiuksistani. Rupesin sitten rahaa säästääkseni itse leikkaamaan hiuksiani. Huomasin, että lopputulos oli melkeinpä kivempi kuin kampaajan aikaansaannos. :mrgreen: Tässä on nyt sitten pitäydytty puolentoista vuoden ajan. Ehkä joskus vielä uskaltaudun kampaajan käsittelyyn.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Harrastin sitä joskus (siis leikkaamista; en värjää enkä värjäytä), mutta minusta se oli vaikeaa. Olisi pitänyt olla peilejä joka puolella, jotta olisi nähnyt, mitä tekee. Ehkä pidemmän tukan kanssa olisi helpompaa? Sikäli tekisi kyllä mieli, että inhoan kampaajalla käymistä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä leikkaan tukkani itse. Käytän netistä bongaamaani tekniikkaa, jossa tukka vedetään ponnarille taakse, minkä jälkeen hiuslenkki liu'utetaan lähelle latvaa, josta sitten napsitaan sopiva määrä tukkaa pois. Lopuksi tsekkaan vielä, että tulos on suunnilleen tasainen. Usein napsaisen vielä etuhiuksista vähän pois, koska ne jäävät helposti liian pitkiksi.

Lyhyttä tukkaa en uskaltaisi leikata itse, mutta pitkän tasaisen tukan leikkaaminen itse ei ole edes vaikeaa.
What color is your life?

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Värjään itse (harmaan mustaksi, vaalentamaan en lähtisi omin voimin), mutta leikkaan kampaajalla. Silloin kun hiukseni olivat pitkät, leikkasin itse. Ei pitkän tukan leikkaamiseen mitään ammattilaista tarvita, jos kyse on vain rispaantuneiden latvojen katkomisesta. Nykyisen lyhyen mallin kanssa ei tulisi mieleenkään koskea siihen itse.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Margot kirjoitti:Mä leikkaan tukkani itse. Käytän netistä bongaamaani tekniikkaa, jossa tukka vedetään ponnarille taakse, minkä jälkeen hiuslenkki liu'utetaan lähelle latvaa, josta sitten napsitaan sopiva määrä tukkaa pois
:uujee: Miten mä en ole kuullut tämmöisestä? Täytyy ensi kerralla testata!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Täältä löytyy ohjeet pariinkin eri malliin, mä käytän ihan vaan tota suoraa: http://feyeselftrim.livejournal.com/
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Suurkiitos! :hali: Kyllä tuo varmasti voittaa kahdella peilillä kikkailun.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Nehaka kirjoitti:QTime! Aivan mahtava paikka, käyttävät sassoon-tekniikkaa.
Minua on jäänyt vähän ihmetyttämään, mitä tuo sassoon-tekniikka oikein tarkoittaa. :mitvit: Qtimen nettisivuilla lukee mm. "Sassoon-filosogian sopivuusajattelu huomioi leikkauksissa ja värjäyksissä ihosi värin, kasvojesi muodon sekä persoonallisen tyylisi". Kuitenkin, kun sassonia googlaa, saa tulokseksi lähinnä mielenkiintoisia muotoja ja todella lyhyitä kampauksia. Houkuttelisi mennä tuonne Qtimeen kokeilemaan kerrankin vähän enemmän "luksus" kampaamoa, mutta toisaalta pelkään, että en olisi sinne sopiva asiakas. :puna: Haluaisin kuitenkin hyvin "sovinnollisen" leikkauksen, joka saisi kasvaa vapaasti, sillä käyn kampaamossa hyvin harvoin. Hirvittää, että saisin kampaajalta luennon harottavista latvoistani ja huolettomasta suhtautumisesta hiustenlaittoon. Toisaalta eikö tämä juuri kuulu persoonaani, jonka heidän pitäisi myös ottaa huomioon? :heh: En vain haluaisi joutua tuntemaan itseäni maalaiseksi. Ehkä minunkaltaiseni arkajalat on tuomittu markettikampaamoiden käyttäjiksi. :draamaa:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Katsoitko myös Qtimen kampaajien kuvat heidän sivuiltaan? Minusta kaikkien tukka ei ollut kovin edustava :shock: ... Eikä erityisen lyhytkään. Leikkauttanevatko lettinsä jossain muualla kuin toisillaan?

Youtubesta löytyy tekniikkaa esitteleviä videoita, mutta kun en hiusten laittamisesta mitään tiedä, en osaa sanoa, miten ehkä eroavat jostakin tavallisesta. Esim. http://tinyurl.com/qgebpc6
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä värjään itse (= eräs kuppilalainen värjää), mutta leikkaamaan en ikimaailmassa lähtisi. Miehenä tosin samat hankaluudet kuin oikeasti lyhyeksi leikkaavilla naisilla. Koska tukkani vaatii sitä, että se ensin valkaistaan ja sitten värjätään, niin pidän parempana kotioloissa värjäämistä, koska olen köyhä opiskel... julkisen sektorin työntekijä. Jos luonnollinen värini olisi maantienharmaa, niin maksaisin värjäyksestäkin mielelläni.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Piggybank kirjoitti:Minua on jäänyt vähän ihmetyttämään, mitä tuo sassoon-tekniikka oikein tarkoittaa. :mitvit: ...Houkuttelisi mennä tuonne Qtimeen kokeilemaan kerrankin vähän enemmän "luksus" kampaamoa, mutta toisaalta pelkään, että en olisi sinne sopiva asiakas. :puna:
En ole hiusalan ammattilainen, joten tähän on varmasti olemassa jokin hienompikin vastaus, mutta itselleni tavisasiakkaana isoin ero on ollut se, että sassoon-kampaajat eivät yritä tehdä hiuksille mitään sellaista, mihin ne eivät ns. luonnostaan pysty. Leikkauksessa siis otetaan mielestäni tarkemmin huomioon hiuslaatu yms. eikä vain yritetä väkisin vääntää asiakkaan päähän mallia x, jota asiakas on osoittanut.

Qtimessa käy paljon ihan tavallisia ihmisiä eikä siellä kaikkien päähän leikata mitään supergeometrisia leikkauksia. Ovathan minunkin hiukseni aika tavalliset. :heh: Mene rohkeasti vaan. Siellä on oikeasti rento meininki eikä mitään nirppanokkahienostelua. Ei todellakaan tarvitse olla mitenkään "hieno ihminen". Suosituksestani siellä on käynyt mm. kaverini, joka oli vuosia leikannut itse hiuksiaan fiskars-saksilla lyhyiksi. Kampaajani mielestä se oli kuulemma vain coolia. :heh:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Rousku kirjoitti:^Katsoitko myös Qtimen kampaajien kuvat heidän sivuiltaan? Minusta kaikkien tukka ei ollut kovin edustava :shock: ... Eikä erityisen lyhytkään. Leikkauttanevatko lettinsä jossain muualla kuin toisillaan?
Mun kokemuksen mukaan kampaajilla itsellään on usein hyvin omituisia ja ei aina niin edustavia kampauksia, joten en koskaan pane sitä erityisemmin merkille. :joojoo:

Ehkä tuonna Qtimeen sitten uskaltaa, kun aika on. Hyvin vaikeaa tulee myös olemaan kampaajan valinta. Aivan liian monta vaihtoehtoa heillä. :heh:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41809
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nehaka kirjoitti:sassoon-kampaajat eivät yritä tehdä hiuksille mitään sellaista, mihin ne eivät ns. luonnostaan pysty.
Olen luullut, että tämä olisi lähtökohta (melkein) kaikilla kampaajilla leikkauksissa (permikset asia erikseen). Ehkä sitten käynkin sassoon-kampaajalla jo valmiiksi :miettii:. Kampaajani ainakin hyvin tuntee hiusteni kasvusuunnat ja laadun, ja sen mukaan mietimme, mitä tehdään. Olen vain vähän kyllästynyt häneen :puna:.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin