Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Varmasti se on lähtökohta monella muullakin kampaajalla, mutta mitä ihmisten epämääräisesti hapsottavia hiuksia katselee, niin ei taida olla kaikkien kampaajien lähtökohta. :heh:

Helppohoitoisuus tässä lienee avainsanana. Muiden kampaajien minulle leikkaamat mallit ovat vaatineet muotoilutuotteita pysyäkseen kauniina. Nykyinen kampaajani leikkaa hiukseni niin, että ne asettuvat halutulla tavalla itsestään. Tätä ovat monet muuten myös hämmästelleet, miten on mahdollista, että hiukseni pysyvät samalla tavalla aamusta iltaan. Kovasti on kyselty muotoilutuotevinkkejä, millä hiukset saisi pysymään kuohkeina. Vastaus ei kuitenkaan ole muotoilutuote, vaan onnistunut leikkaus.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Niin joo totta, kampaajani kyllä aina session lopuksi sotkee päähäni muotoilutököttiä jos toistakin. Ehkä pitäisi pyytää joskus jättämään ne pois ja vaikka käyttämään itse leikkaukseen sitten enemmän aikaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Kävin tuolla Qtimessa eilen leikkauttamassa hiukseni ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Muutos oli iso, koska leikkautin pitkän tukanreuhkani polkkamalliseksi ja hommassa menikin reilut puolitoista tuntia. Olin etukäteen miettinyt kaikkea mitä aion kampaajalta toivoa, mutta en joutunut lopulta sanomaan niistä mitään, koska hän ehti ensin. :peukku: Settiin kuului myös hiustenpesu, mikä oli oikein miellyttävä kokemus - toisin kuin pelkäsin. Oli mukava istua hierovassa tuolissa ja shampoo tuoksui ihanalle. Itse leikkaus vaikutti lähes tieteelliseltä prosessilta, mikä vahvisti tunnetta, että olen osaavissa käsissä. Lopputulos oli ihana, eläväinen polkkatukka. :ihana: Todellakin sen kahdeksankympin hinnan väärti, vaikka etukäteen se vähän hirvittikin! Tuntuu kuin suuri taakka olisi lähtenyt harteilta, kun se 25 senttimetriä tukkaa kuitenkin lähti. Liityn Nehakan rinnalle Qtimen suosittelijoihin. :joojoo:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Ihanaa, että tykkäsit! Suositteleminen aina vähän jännittää, kun ei voi olla varma, hakevatko muut samoja asioita kuin itse. :hali:

Tosiaan ne hierovat tuolit pesupaikalla ovat huikeat! Ei mitään niska vääränä tuskailua niin kuin yleensä. <3
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Minäkin aion mennä QTimeen kesälomalla. :joojoo: Muutos tulee tuskin olemaan mikään valtavan iso, mutta haluaisin vähän jotain ryhtiä tähän hippireuhkaan. Vähän pituutta pois.

Olen ollut tuolla jo kerran, mutta kampauksessa. Silloin olin ihan supertyytyväinen eikä korkeahko hinta tuntunut mitenkään kohtuuttomalta loistavasta lopputuloksesta. Myös ympäristö on tuolla todella kiva ja viihtyisä. Tykkäsin myös siitä, ettei kampaaja yrittänyt liikaa jutella, vaan välillä pystyi ihan luontevasti olemaan hiljaakin. Olin tosin eri tyypillä silloin. Nyt menen Nehakan suosittelemalle.
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kävin nyt sitten pitkästä aikaa kampaajalla. Äitini suositteli Jokeri-nimistä parturi-kampaamoa, enkä joutunut pettymään! :peukku: Mieskampaaja oli myös tosi mukava, keskusteltiin hänen kanssaan mm. euroviisuista. :mrgreen: Nyt minulla on taas raitoja ja kiva leikkaus! Menen tuonne ehdottomasti toistekin. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja maire »

^Kiva että olet tyytyväinen. Tukkasi näyttää kyllä tosi hyvältä. Ammattitaitoisia kampaajia riittää mutta on vaikea löytää sellaista joka oikeasti kuuntelee asiakasta ja leikkaa toiveiden mukaan. Onneksi mulla on oma yksityinen kampaaja joka aina tottelee ohjeitani. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin tänään parturissa, ja tukkani tuoksuu mahdottoman hyvältä. Pitää yrittää ensi kerralla katsoa, minkälaisesta purnukasta he sitä hiusvahaa ammentavat, jotta osaan ostaa itsekin samaa. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Olin vähänaika sitten maailmankuulun Guy Tangin hiusmallina :kaunis:
<3

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Lähitienoolleni avattiin joku aika sitten M Room. Kolmenkympin hiustenleikkuuseen sisältyi hiustenpesun lisäksi myös päänahan hierontaa. Koko loppupäivän oli todella raikas ja hyvä olo. Fleda myös tuoksui kivalta. :surrur:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ei nyt suoranaisesti otsikon aihetta, mutta vietin kymmenen päivää mökkioloissa ja hoidin hiusten pesun yhdistelmällä saunan lämpö + selällään kellunta järvivedessä lettiä hieroen (ei siis mitään muuta pesuainetta), ja kylläpä onkin pehmeä ja kuohkea lopputulos! Ehkä perustan firman, joka myy kanisterikaupalla suomalaista järvivettä hienoksi hiustenpesuaineeksi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Erikoisala
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Kesä 2016, 01:02

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Erikoisala »

^Minäkin aina mökillä hieron saunassa shampoon hiuksiin ja hyppään järveen huuhtomaan ne :cool: Huomattavasti nopeampaa kuin se ainainen kuumalla kiuasvedellä ja kylmällä letkuvedellä lotraaminen. Siellä saunassa ei katsos ole suihkua.
Minun täytyy mennä sanomaan sille
hemmetin leijonalle, että astuu näyttämölle!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: Pitää yrittää ensi kerralla katsoa, minkälaisesta purnukasta he sitä hiusvahaa ammentavat, jotta osaan ostaa itsekin samaa. :mrgreen:
Minulle yrittävät aina kysymättäkin myydä niitä samoja tököttejä, joita tukkaani sotkevat. Varmaan ihan mielellään kertovat mitä käyttävät, ja saatat saada purnukan ostettua ihan sieltä liikkeestäkin.

Mutta asiasta toiseen (tai asiattomuuteen): Tekisipä mieli päästä pöyhäisemään muutaman suurvaltajohtajan frisyyrit ihan uuteen uskoon! Rehellisessä kaljussa ei olisi mitään vikaa, mutta kaljunpeittelykampaukset ovat kammottavia :apuva:. (Kyllä pään sisäpuoliakin voisin laittaa uusiksi.)
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ooh, ne ihanat kaljunpeittelyt. :uujee:

Ensin kasvatetaan tukka toiselta puolelta pitkäksi ja sitten se vedetään kaljun yli toiselle puolelle päätä. Mahtavaa!
Samassa ihanuus-sarjassa on yliturvotetut botox-huulet. Sellaiset paksut töröt. :shock:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pannaan nyt tänne kun ei ole väärinkatsomis-ketjua (muistaakseni): Katsoin että onkos Paula Risikko hommannut Saara Aalto -tyylisen pikku sivukaljun tätitukkaansa piristämään:

Kuva

Ehkei kumminkaan ole, mutta sopisi kyllä! Asukin on taas niin hehkeä, hänen tyyliään olen ihaillut aiemminkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tänään (ts. eilen) oli sitten tietenkin tukkakatastrofipäivä, juuri kun on bileet :niinpa:. Ylikasvanut ja enää latvoissa vaikuttava tyvikohotus asettuu pipon alla ihan siististi, mutta en arvannut, että korvat ja takaraivon paljaaksi jättävä lakki matkan aikana muotoilee sen ihan ääliömäiseksi. Tukka oli lisäksi sähköinen ja littana, eikä huoltikselta ensiavuksi ostamani myrkyllisen hajuinen hiustökötti auttanut asiaa ollenkaan. Rupesin vain kaiken kukkuraksi löyhkäämäänkin.

Tässä vielä kuva tämänpäiväisestä kampauksestani: Tuo oikeanpuoleinen, noin suunnilleen. Tavoiteulkonäkö lähempänä vasemmanpuoleista toteutusta.

Kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Muistutan taas tuota oikeanpuoleista heppua. Pakko hommata ensi viikoksi tyvikohotusaika, ei tätä muuten kestä. Pipo liiskaa pakkasen sähköistämän tukan tiukasti pitkin päälakea sieltä mistä ei pitäisi, ja juuri vääristä kohdin se sitten sojottaa minne sattuu. Näytän ihan idiootilta (mitä tietysti voin ollakin).
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja pmama »

Talvi tekee ihmiselle ihmeitä. Hiukset liimaantuu päänahkaan, iho kelmenee ja aloitekyky hiipuu.
Ostin tänään tulppaaneja, ne ovat häivähdys kasvukaudesta ja uudesta alusta. Pitäisi mennä parturiin minunkin, olen viivytellyt asian kanssa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hmmm... juurikasvukausi? Kolmoisyhdyssana!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hulvattomia 60-luvun kampauksia

Minulla on jotain hämäriä muistikuvia noista itsellänikin, joten ne näyttävät silmääni jokseenkin normaaleilta. Sen sijaan nykyiseen nuoren naisten pitkäsuoratukkamuotin en ihan ole tottunut vielä.

Näkyihän noita tietysti aikansa viisuissakin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tukkakatastrofi :tajutkaa:

Tukkani on jo jonkin aikaa näyttänyt ihan kaamealta, ja sattuneista syistä olen lykännyt asian hoitamista. Nyt sitten tulikin yllättäen kutsu lähteä huomenna bilettämään :niinpa: . Nykyisen näköisenä en kehtaa ihmisten ilmoille. Omistaisinpa edes papiljotit!

Olen antanut kasvaa kun seuraaaksi olisi vuorossa tyvikohotus. Jos nyt tästä aikoo saada ihmisen näköisen, pitäisi leikana niin lyhyeksi, että suunnitelmaa on muutettava. Apua, mitä teen ???
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kampaajani kertoi, että permiksiä haluavat nykyään vanhojen rouvien ohella teinipojat. Että kysymyksessä olisi oikein pienimuotoinen trendi. No, ehkä se on vain tamperelainen erikoisuus. Itse en ole kiinnittänyt asiaan huomiota katukuvassa.

Laitatin tukkani ja siitä lähti varmaan puolet pois, ja mitä jäi jäljelle, siirtyi yli kymmenen senttiä ylemmäs. Nyt sitten palelen, kun niska ja korvat ovat taas näkyvissä :brr:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten tähän ketjuun ei ole yli vuoteen tullut uusia viestejä? Ovatko kaikki muutkin koronan takia lykänneet hiustensa laitattamista tuonnemmaksi?

Mutta joo, olen siis kasvattanut ihan kammottavan koronaletin. Tai en minä vaan päänahkani. Apua, millä tämän saa piiloon? Nyt on niin lämmintä, ettei voi pipon uumeniinkaan enää kätkeä. En varmaan kehtaa päiväsaikaan poistua asunnostani.

Minulta puuttuu takaraivo, mikä tarkoittaa, että pitkä suorana roikkuva tukka nyt vain näyttää typerältä. Vielä typerämmältä näyttää tämä, joka ei ede roiku ihan suoarana, vaan latvoissa hapsottaa muinaisen tyvikohotuksen jäänteet. Ja itse en osaa tehdä hiuksille yhtään mitään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Tukkaa on tullut sentti lisää sitten viime avautumisen. Tänään ratkaisin takaraivottomuuden siten, että tein kaksi saparoa niskaan niin että latvat sojottavat vähän eteenpäin korvien alta. Onpa nyt tyttömäinen olo! Etenkin kun ainoat hiuslenkkini ovat karkkipinkkejä ja -vihreitä. Mistähän löytäisin hillitympiä? Nämä eivät myöskään kovin hyvin tunnu pysyvän paikoillaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten muuten näin korona-aikana olette hoitaneet kutrienne kunnostuksen? Käytättekö alan ammattilaisten palveluita kuten ennenkin? Jos, onko teillä asioidessanne ollut maski naamalla?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Ainakin itse olen toiminut kuin aina ennenkin. Ammattilaisella käyn, mutta maskia en siellä käytä. En tiedä, miten parturissa tulisi toimia maskin kanssa. Kuvittelisin, että maskin narut voisivat aiheuttaa joitain hankaluuksia, enkä siksi ole sellaista laittanut. En ole myöskään nähnyt kenenkään muun asiakkaan käyttävän maskia lähiparturissani. Olen ajatellut, että kyllä parturi varmasti kertoo, jos haluaa minun käyttävän maskia, ja laitan sen sitten siinä tapauksessa päälle. Koko leikkauksen ajan tosin tunnen oloni vähän rikolliseksi, kun ei ole maskia naamalla. :puna:

Toki maskietikettiä voisi kysyäkin, mutten kehtaa, kun tuntuu, että se varmaan pitäisi tietää. :-*
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minun oma parturini ei ole vaatinut maskia. Hän ei itsekään sellaista töissään pidä. :joojoo: Tällä viikolla mulla on itse asiassa viimeinen kerta ikinä tällä omalla parturillani. Hän lopettaa kuun lopussa hommat kokonaan. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Itse käyn parturissa tutulla henkilöllä, joka on ikään kuin osa perhettä (oikeastaan tavallaan onkin :mrgreen: ), joten maskia ei ole tullut käytettyä eikä hän sitä pyydäkään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Sekä minulla että parturilla on maski, ja hiustenleikkuu on sujunut täysin normaalisti. Mitä nyt on tullut katsottua, niin kaikilla muillakin asiakkailla on ollut maski; mietin itsekin ennen käyntiä, miten tämä nyt toimii, mutta selvästikin oikein hyvin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Miten pulisonkien kohdat hoidetaan? Siinähän kulkee maskin kuminauha.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin