Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kynttilät ostetaan kuulemma sieltä Tigerista. :joojoo:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Rousku kirjoitti:^Onko Tiimari tullut takaisin? Minne?
Ainakin Kouvolan keskustasta löytyy, Kauppakeskus Valtarista. Onhan se kai jonkin verran erilainen kuin "vanha" Tiimari, mutta kyllä siellä kaikenlaista pikkutavaraa ainakin myydään. Ja pehmisjäätelöäkin taitaa saada!

Olen jotenkin ajatellut, että Tiimareita olisi taas jo avattu muuallekin, mutta voisiko tämä Kouvolan liike sitten kuitenkin olla vielä toistaiseksi ainoa?
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Kyllä, kyseessä on Suomen ainut Tiimari. :mrgreen: Melkein pitäisi tehdä pyhiinvaellusmatka sinne.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jotain syytä käydä Kouvolassakin! Olen aina vain painellut (junalla) ohi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pitäisi vielä tänään shopata eräässä verkkokaupassa, sillä tarvitsen vaatteita ja jos tänään ostaa. luvataan loppuvuosi postikuluitta, mutta ei millään viitsisi. Mieluummin siivoan sähköpostilaatikkoani. Näköjään shoppailuassistentin palveluja olisi ainakin pääkaupunkiseudulla olemassa; onkohan täälläkin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Hm julkaisi balamainin kanssa tehdyn yhteismallistonsa viime torstaina, koko mallisto myytiin loppuun about heti, itse sain ostettua muutaman kivan jutun sieltä :) esim sillkisametti housut jotka maksoivat 99e.
<3

Avatar
Erikoisala
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Kesä 2016, 01:02

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Erikoisala »

Tykkään jostain kumman syystä ostella reppuja ja kenkiä, vaikka en edes tarvitsisi enenpää :miettii: Takkejakin tulee osteltua useasti, bomberi vielä puuttuisi :rullaati:
Minun täytyy mennä sanomaan sille
hemmetin leijonalle, että astuu näyttämölle!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko moni käynyt tai suuntaamassa Hulluille päiville? Itse kävin perinteiseen tapaani ostamassa leffalippuja ja stick on -deodorantin (tällä kertaa Tommy Hilfigeriä). Oli taas erinomaisen ahdas ja runnova meininki. :apuva:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Meinasin eilen epähuomiossa eksyä taukkipäiville :apuva:. Ajattelin ohimennessäni käväistä Stockmannin elintarvikeosastolta ostamassa oliiviöljyä, greippimehua ja espressoa, kun tiesin että sieltä saa sellaisia joista pidän, mutta pakenin paikalta kun näin ne keltaiset haamut. En halua joutua siihen ryysikseen!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Viitenä iltana olen käynyt Hulluilla päivillä, tosin vain tavarantoimittajana lastauslaiturilla. Putiikin puolelle en taida enää mennä. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Löysin tuskien taipaleen jälkeen vihdoin mainion ohuehkon talvitakin. :uujee: Aleksi 13:ssa olisi ollut parikin mieluista. Muista kaupoista kun ei tuntunut löytyvän sitten millään...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja inomu »

Päätin sijoittaa hyviin kuulokkeisiin, joita käytän tietokoneella ollessani. Nyt olen päivän näitä käyttänyt ja olen edelleen aivan ihmeissäni! Kaikki musiikki kuulostaa ihan erilaiselta kuin ennen, kun basso pumppaa ja kaikki pienimmätkin taustaäänet kuulee kirkkaasti :uujee: Oli hyvä sijoitus :peukku:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mainosta nyt vähän tarkemmin, millaiset ostit?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pete kirjoitti:Onko moni käynyt tai suuntaamassa Hulluille päiville?
En oo viitsinyt vaivautua enää sen jälkeen kun Stockmann lopetti musiikin ja elokuvien myynnin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja inomu »

Rousku kirjoitti:^Mainosta nyt vähän tarkemmin, millaiset ostit?
Sony MDR-1A/B :joojoo:
Kyllähän niitä vieläkin kalliimpia on, mutta tällaiselle tavalliselle musiikinkuuntelijalle nämä ovat jo erittäin hyvät :joojoo:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lykkäsin uuden kotiteatterivahvistimen hankintaa mustalle perjantaille jos etsimäni malli olisi ollut tarjouksessa, mutta eipä käynyt niin hyvä tuuri. Tilasin sitten netitse Gigantista Yamahan RX-A860 Aventage-mallin ja pulitin siitä ennakkomaksuna melkein tonnin. Luottokortilla en voinut maksaa, koska luottoraja ei riittänyt noin hintavaan hankintaan. Nyt sitten jännätään, tuleeko vahvari ehjänä perille, vai tuleeko ollenkaan. Kallista, mutta kun aikoinaan olin lähtenyt hifistelylinjalle hankkimalla Genelecin aktiivimonitorit, tarvitsin vahvistimen jossa on pre-out-liittimet kaiuttimia varten. Näytti siltä, että noita liittimiä löytyy halvimmillaan vasta 800-1000 euron hintaisista malleista lähtien. Ongelmia mulla tulee kuitenkin vahvistimen sijoittamisen kanssa kun mulla ei räkissä taida riittää hyllytila tuon mallin korkuiselle vahvistimelle, jolloin mun täytyy hankkia joko uusi räkki tai sijoittaa vahvistin räkin päälle, jolloin mulla tulee puolestaan ongelmia katosta vedettävän valkokankaan tilan kanssa, kaikki kun on sattunut sentilleen kohdalleen tätä ennen... huoh, hankalaa. :roll: Noh, tulipahan hankittua joululahja itselle vähän etuajassa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Sain tuossa pari viikkoa sitten upean, uuden, hienon kamerani! :uujee: nyt voin panostaa valokuvaukseen! :surrur:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Sulla ainakin on kaupunki, jossa kuvata kauniita asioita toisin kuin mulla. :peukku: :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tänään olikin tosiaan vuoden suurimmaksi ostospäiväksi kutsuttu Single's Day. Suomessakin se jollain tapaa on esillä. Muun muassa Gigantti, Verkkokauppa.com ja Telia iskivät joitain tarjouksia tälle päivälle. Itselleni ei löytynyt mitään, mutta aika nopeasti nuo Verkkokaupan tuotteet ainakin menivät kaupaksi.

Vinkkinä niille, jotka haluavat halvan puhelinliittymän; suunnatkaa Telian sivuille. Siellä on 11e/kk tarjous vain tämän päivän ajan. On kyllä hävyttömän halpa.

Millainenkohan Black Fridaysta tulee?
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Meinasin tänään shopata tyhjäksi nahkatavara- ja laukkuliikkeen. Yllätyksekseni huomasin eilen illalla, etten omistakaan mustaa käsilaukkua, tai etten ainakaan löydä sitä huushollistani, joten syvän huokauksen saattelemana lähdin shoppaamaan sellaista (koska viikonloppuna tarvitsen), mutta sen sijaan että odotusteni mukaiseti olisin joutunut epätoivoisena tuntitolkulla kiertelemään kauppoja, oikea löytyi heti ensimmäisestä liikkeestä kun sain päätettyä minkä kolmesta toinen toistaan houkuttavammasta loppusuoran finalistista otan. Lisäksi ostin kohtalaisen kalliin kangasrepun, vaikkei sitä ostoslistalla ollutkaan ja ikään kuin minulla ei muka reppua jo olisi :puna:. Nahkarepusta sentään kieltäydyin, vaikka sekin koetti mukaan tyrkyttäytyä, kuten myös parikin hieman rotevampaa käsilaukkua. Mutta en siis ikinä olisi uskonut, että tykkään shopata käsilaukkua!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

CDON:n Black Fridaystä tuli tilailtua melkein 200 euron edestä blu-ray/dvd-levyjä.

Lisäksi tilasin uudet kuulokkeet toisesta liikkeestä. Saa nähdä... tai kuulla, tuleeko ykkös- vai kakkosluureiksi. Edellisistä alkaa olla kuulokkeiden pantaa kireällä pitävät kuminauhat löystyneet kuten kuminauhoilla on ikääntyessään tapana. Typerä design.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Itsekin törsäsin muutaman sata euroa eilen. Tuli ostettua muun muassa kamera sopuhintaan sekä paistinpannu ja ikkunapesuri. Muuten osasin kyllä melko hyvin hillitä shoppailuintoani, vaikka valmistauduinkin tuhlaamaan rahaa kaikkeen mitä en välttämättä tarvitse. :mrgreen:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8078
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti:Lisäksi tilasin uudet kuulokkeet toisesta liikkeestä. Saa nähdä... tai kuulla, tuleeko ykkös- vai kakkosluureiksi.
Ykkösluureiksi menee. Näissä on ulottuvampi basso kuin vanhoissa luureissani (molemmat AKG:n mallia). Lisäksi ovat kovin pehmeät ja kevyet päässä. Tykkään.

Ehtivät postiin jo lauantaiksi, nopeaa toimintaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ostin Clas Ohlsonilta koristetakan. Se on LED-valaistu ja toimii sähköllä. 25 pinnaa alennusta kaikista tiistaina, en voinut jättää tätä tarjousta käyttämättä. Ihan pirun tyylikäs omasta mielestäni. Pukinkonttiin menee!
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jos tommonen mahtuisi mun kämppään, niin hommaisin mielelläni sellaisen. :uujee: Kämpässä vaan hieman tilan puutetta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Se on yllättävän kompakti! Vain 34 senttiä leveä ja 25 senttiä korkea. :joojoo: Toki sekin vaatii sen oman tilansa jotta fengshui on kohdallaan.

https://www.clasohlson.com/fi/S%C3%A4hk ... ka/36-6312
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tuohan vaikuttaa kivalta. :uujee:
Clas Ohlson kirjoitti:Kiinteä puhallin, joka levittää lämpöä huoneeseen.
Toisaalta mun kämppä on useimmiten kuin sauna (myös talvisin), joten tarvitsenkohan tuollaista? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Eikö siellä voi vääntää pattereita pienemmälle?

ObShoppailu: Ostin pölyhuiskan :sateenkaarisavel:. Huomenna aion opetella sen käyttöä. Täällä ainakin on kosolti harjoitusmateriaalia!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti:Eikö siellä voi vääntää pattereita pienemmälle?
Enpä ole tullut ajatelleeksi. Täydellä teholla ovat menneet, vaikka eivät olekaan kovin kuumat. :shock: Väänsin hieman pienemmälle. Katsotaan nyt, tapahtuuko muutosta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41814
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Niin se patterin termostaatin asteikko ei kerro sitä, kuinka kuuma patteri pyrkii olemaan (kuten jossakin uunissa), vaan sen, kuinka lämpimänä se pyrkii huoneilman pitämään. Tai näin käsittääkseni yleensä ainakin on. Niinpä täysille väännetty patteri voi näin lauhoilla ilmoilla olla vielä aika viileän tuntuinen, mutta kyllä se siitä kuumenee kun ulkona rupeaa lämpötila laskemaan.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin