Ravintolat ja baarit

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka suhtaudut ruokalähettipalveluihin?

a) Käytän Woltia.
13
25%
b) Käytän Foodoraa.
13
25%
c) Käytän jotakin muuta palvelua, mitä?
2
4%
d) En ole vielä käyttänyt, mutta haluaisin kokeilla.
2
4%
e) En käytä kyseisiä palveluita, koska minulla ei ole niille tarvetta.
16
31%
f) En käytä kyseisiä palveluita, koska ne eivät ole käytettävissä asuinalueellani.
2
4%
f) Boikotoin ruokalähettipalveluita ja kerron kommenttikentässä miksi.
4
8%
 
Ääniä yhteensä: 52

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja skidi »

Tallinnan suunnalla jos liikutte, niin F-Hoone on tutustumisen arvoinen ravintola. Vaatii toki poistumisen turistikeskustasta mutta pitkälle ei suinkaan tarvitse mennä. Se sijaitsee vanhassa tehdashallissa, ja ruoka on maukasta ja edullista. Kallein pääruoka-annos taisi olla tyyliin 8,60 euroa. Ravintola on kovin kehuttu ja ilmeisesti siis suosittukin, mutta hyvin sieltä tuntui pöydän saavan kuumana kesäisenä lauantai-päivänäkin.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eilen tuli käytyä intialaisessa ja tuli taas todettua, ettei se ruoka vaan minulle sovi. Otin miedon annoksen, ja sekin oli liian tulista. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja skidi »

Ai niin, Berliinissä minun intialaistraumani sai kyytiä, kun uskaltauduin todella hyvään intialaiseen ravintolaan. Ruoka oli maukasta, eikä ainakaan oma tai kumppanini annos ollut minulle liian mausteinen. Tämän lisäksi söin siellä parissakin todella hyvässä viekku- & thaikkuraflassa sekä yhdessä iranilaisesessa ja yhdessä italialaisessa. Kaikkia suosittelisin, jos minulla olisi mitään muistia nimien suhteen :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja inomu »

Kävin syömässä tänään ensimmäistä kertaa Pelmenit-ravintolassa, joka on Helsingin Kalliossa sijaitseva venäläinen ravintola. Tilasin täytetyt ohukaiset kasvistäytteellä. Ruoka oli oikein täyttävää ja ohukaiset tulivat yhdessä smetanan ja jonkin mausteisen soossin kanssa. Henkilökuntana toimi kaksi hellyyttävää vanhempaa rouvaa ja aterioiden hinnat olivat n. 10€. Suosittelen poikkeamaan jos liikutte kulmilla.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Wieniin matkaaville suosittelisin aasialaista Sternzeichen-ravintolaa, joka sijaitsee keskustassa samassa asemarakennuksessa (Wien Mitte), josta lähdetään junalla lentokentälle. Sopivat hinnat, mukavat tarjoilijat ja tietysti maittavat ruoat. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja inomu »

Kävin tänään testaamassa uuden sushiravintolan Live, Laugh, Love Helsingin Alppilassa kotikulmillani. Oli oikein hyvää sushia ja hinnatkin ovat kohtuulliset verrattuna muihin Helsingin paikkoihin. 10 kappaleen lajitelma 9€.

Viime kuussa kävin ekan kerran syömässä kiinalaisessa New Bamboo Center -ravintolassa, joka sijaitsee Kampissa ja tällä viikolla tuli käytyä uudestaan. Ateriat ovat todella kookkaita ja hinnat kohtuullisia ja ruoka on tietysti myös hyvää! Paikka on aina täynnä, että jos ei pidä ajatuksesta, että joutuu jakamaan tuntemattomien ihmisten kanssa pöydän, ei kannata sitten ehkä vaivautua. Ja meno on yhtä kiireistä ja meluista kuin olisi oikeasti Aasiassa aterioimassa :uujee: Ihana paikka!
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Olen tuossa New Bamboo Centerissä käynyt muutaman kerran, mutta en ole huomannut ruokaa erityisen maukkaaksi. En tiedä, onko makuaistissani jotain vikaa, kun kaikki Suomessa tyrkyllä oleva ns. kiinalainen maistuu suussani suunnilleen samalta, paikasta riippumatta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten menettelette, jos ette tiedä, miten ruokalistan annoksen nimi pitäisi lausua? Olen menossa Thai @ Laos -ravintolaan, ja menu näyttää aika pelottavalta...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Osittelen sormella kyseistä annosta listalla, mumisen jotain epämääräistä ja hymyilen nätisti. :joojoo:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mechelininkadun etiopialainen Queen Saba on miellyttävä ravintola. Ruoka ja tee olivat hyvää. Hinnatkaan eivät järkyttäneet. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin tänään ensimmäistä kertaa Chilli-kebabpikaruokaravintolassa. Ruoka oli hyvää, mutta annos hieman liian iso. Ähkyn sain. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Junaradan ja Helsingin Musiikkitalon välissä sijaitseva meksikolainen Eatos oli viihtyisä ravintola. Hinnat olivat suhteellisen alhaiset, ruoka laadukasta ja palvelu erittäin asiallista. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Saa tähän ketjuun muutkin kirjoitella. :puna:

Mannerheimintien White Lady, joka on ollut pystyssä jo vuodesta 1952, oli miellyttävä kokemus. Hyvää palvelua, laadukasta ruokaa ja hinnat kohtuulliset. :peukku:
Viimeksi muokannut Pete, 28 Syys 2014, 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Oho, mä en jotenkin ole edes tajunnut, että Kuppilassa on tällainenkin ketju. :shock:

Olen unohtanut mainostaa Porissa olevaa irkkubaaria One For The Road. Jos joskus eksytte Poriin, niin kannattaa käydä. Palvelu erinomaista, hinnat ovat erittäin kohtuulliset ja sieltä saa myös hyviä välipalapaahtoleipiä. :surrur: <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Margot »

^^ Käytiin miehen kanssa tuolla mun synttäripäivänä kesällä ja mäkin tykkäsin tosi paljon. Söin pitsaa, joka oli ihan superherkullista.
What color is your life?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Helsingin Hard Rock Cafe oli todella meluisa. :( Hampurilainen oli kyllä hyvää.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Töölöläinen Trattoria Sogno oli mieluisa kokemus, vaikka ravintola olikin melko meluisa (ja yllättävän täynnä maanantai-iltana). Erityiskiitokset iloiselle palvelulle. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Pari viikkoa sitten kävin ensimmäistä kertaa Helsingin Vapianossa, jota täälläkin on kehuttu. Tykkäsin kovasti! :peukku: Salaattijonossa ei ollut ruuhkaa, joten sain ruokani nopeasti. Konsepti oli muuten ihan toimiva, mitä nyt meinasin kävellä ravintolasta ulos maksamatta. :puna:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kauheeta, keskustorin mäkkäri lopettaa :eeek: Sehän on aina ollut siinä. Ja aina täynnä väkeä. http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 34357.html
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

^ Siis Tampereen keskustorin Mäkkäri?!? :eeek: :draamaa: :tajutkaa: (Ok, lukaisin jutun... :puna: )

Ei se kyllä mitään ihmeellistä ryntäystä aikoinaan aiheuttanut, koska olihan siinä samassa paikassa ollut aiemmin jo vajaat kaksi vuotta Burger King! :tosion:

P.S. Olen kuvitellut, että Rousku on stadilainen!?? (Ja ilmeisesti asuit jossain lähellä... erään puun nimen mukaan nimetyllä mäellä... :suutukkoon: )
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihme_Mies kirjoitti:P.S. Olen kuvitellut, että Rousku on stadilainen!?? (Ja ilmeisesti asuit jossain lähellä... erään puun nimen mukaan nimetyllä mäellä... :suutukkoon: )
Kyllä minä olen asunut Tampereella vuodesta 2010, ja sitä ennen Nokialla neljä vuotta. Eli koko viisula-aikani täällä päin. Mutta sitä ennen on kyllä tullut asuttua vuosia Helsingissä (ei niin monta, että siitä olisi tullut minulle stadi), ja Vantaalla myös, eli pääkaupunkiseudulla yhteensä puolet elämästäni. Missään puumäellä en ole asunut koskaan.

Onhan tuossa paikalla varmasti joskus ollut jotain muutakin kuin mäkkäri. Sitä en muista mitä oli silloin kun opiskeluaikaisen kämppiksen kanssa kävin Tampereella. Mäkkäri kuitenkin ne ajat, kun minulla mitään selkeämpiä mielikuvia tästä kaupungista on ollut.

Olisin kyllä kuvitellut, että nimim. Ihme_Mies riemastuu, kun katukuvasta poistuu moinen imperialistinen riistäjälafka :heh:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Rousku kirjoitti: Olisin kyllä kuvitellut, että nimim. Ihme_Mies riemastuu, kun katukuvasta poistuu moinen imperialistinen riistäjälafka :heh:
No joo, mutta meillä riistetyillä ei ole paljon kummemmissa paikoissa varaa ulkona syödä... :niinpa:
Ja mäkkäreitä on kun pisaroita meressä, joten yhdellä mitään merkitystä.

Minulla pienin kaupunki, jossa olen asunut on Vantaa! (Muut Tampere (yli 30v), Espoo (reilut 2 vuotta), Sheffield-UK (3 kuukautta) ja Helsinki (6 vuotta). Kovin pieniä käpykyliä en siis ole joutunut kestämään! :mrgreen:

Sotkenkohan sitten johonkuhun muuhun Kuppilalaiseen, joka on asunut "Pihliksessä"!? :raaps:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihme_Mies kirjoitti:Sotkenkohan sitten johonkuhun muuhun Kuppilalaiseen, joka on asunut "Pihliksessä"!? :raaps:
Varmaankin, koska minä en ole siellä käynyt muuta kuin kyläilemässä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kävin vetämässä helsinkiläisen Kakkugallerian buffetissa överit. :kuolaus: Siellä saa siis valita kolme eri kakkua, joita voi syödä niin paljon kuin napa vetää. Jaksoin neljä palaa. Otan joskus vielä revanssin! :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Minulla on tuo vieläkin käymättä! :niinpa: Kauppatoria lähellä sijaitseva Pohjois-Italian ruokaa tarjoava Sasso tuli kyllä kokeiltua. Hieman liian suolainen oli sekä minun että seuralaiseni annos. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Joskus vuosia sitten oli Ateneumin kahvilassa tuollainen kakkubuffet, siellä ei tarvinnut edes rajoittua kolmeen kakkuun. Kävin kaverin kanssa kokeilemassa. Vaikka olin ottanut mukaan salaiseksi aseeksi suolakurkkulohkoja, joita vaivihkaa napostelin välillä, en pystynyt syömään kakkuja likikään niin paljon kuin etukäteen arvelin. Lopulta lautaselle jäi tähteeksi kermavaahtoa, johon upotin loput suolakurkut. Ehkä tiskaaja vähän ihmetteli että mitäs me oikein onkaan leivottu :heh:.

Varmaan nuo toimivat juuri siten, että useimmilla makeanmättökyky on kuitenkin aika rajallinen. Mietin vain, kävikö siellä paljonkin kunnon bulimiaa potevia, joilla ei luulisi olevan ongelmaa :miettii:
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kokeilin Tampereen Torni-hotellin Morobaarin englantilaista afternoon tea- buffettia. Aika arvokas, 14 euroa, kahvia ja teetä ja pienen pieniä suolaisia ja makeita paloja. Ajoi asian (piti nauttia pullakahvi ennen konserttia). Näköala oli kyllä huikea, joten hinta ei haitannut.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Rousku kirjoitti:Varmaan nuo toimivat juuri siten, että useimmilla makeanmättökyky on kuitenkin aika rajallinen. Mietin vain, kävikö siellä paljonkin kunnon bulimiaa potevia, joilla ei luulisi olevan ongelmaa :miettii:
En yllättyisi. Ainakin siellä oli paljon laihoja teinityttöjä, jotka santsasivat useaan otteeseen. Vessa oli myös koko ajan varattuna. Tämä puoltaisi teoriaasi. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Aintsu kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Varmaan nuo toimivat juuri siten, että useimmilla makeanmättökyky on kuitenkin aika rajallinen. Mietin vain, kävikö siellä paljonkin kunnon bulimiaa potevia, joilla ei luulisi olevan ongelmaa :miettii:
En yllättyisi. Ainakin siellä oli paljon laihoja teinityttöjä, jotka santsasivat useaan otteeseen. Vessa oli myös koko ajan varattuna. Tämä puoltaisi teoriaasi. :mrgreen:
Syömishäiriöt on hauskoja. :)
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ravintolat ja baarit

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Eivät tosiaankaan. Pahoittelen, jos joku sai sellaisen kuvan viestistäni.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin