CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suhteeni kissoihin

Rakastan kissoja! 😻
27
69%
Neutraali suhtautuminen, kissat on ihan jees. 😸
10
26%
En pidä kissoista! 😾
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulle tarjotaan kissoja :/, siis kohdennetusti markkinoidaan juuri minulle. Olen ajatellut että joskus otan vanhan maatiaisen tai pari, mutta nämä olisivat nuoria roturontteja kohta kotia vailla, selliasta rotua jota nyt juuri voisin ajatella (kaikkia en huolisi). Houkuttaisi, mutta toisaalta miten sitten pääsen lähtemään minnekään? Esimerkiksi kavereitten mökille (heilläkin on kissa, joten omien mukaan ottaminen ei ehkä ole hyvä idea). Vai repäisisinkö sitä kokonaan, vaihtaisin toisenlaiseen elämään ja rupeaisin kissaemoksi? Olen kyllä huomannut viihtyväni paremmin, kun on eläimiä. Pitäisi olla paremmat sosiaaliset verkostot niin saisi nuo hoitokuviot järjestettyä.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja pmama »

Ota vaan kissa, vaikutat kissaihmiseltä:)

Ja niitä sosiaalisia suhteita syntyy lisää, kun anelet hoitopaikkaa kaikilta tutuilta ja tuntemattomilta.

Vinkki: Monet lapsiperheet haluavat hoitoon eläimen muutamaksi päiväksi. Esimerkiksi meille oli juhlaa, kun naapurin kissa tuli kylään. Olen itse allerginen, mutta pyrin selviämään tilanteesta, kun näin, miten paljon lapset nauttivat eläimen seurasta.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Jos epäilyttää, ei kannata ottaa. Kissat sitovat omistajaansa niin paljon, että täytyy tehdä aika isojakin uhrauksia vapaa-ajan suhteen. Tottakai kissat pärjäävät yön yksin, mutta pidemmät reissut vaativat hoitajan eikä sellaisen löytäminen ole ihan helppoa. Lisäksi ainakin itse olen sen verran hysteerinen äiti, että en antaisikaan lemmikkejäni hoitoon kuin äärimmäisen harvoille.

Vaikea päätös, kumpaa arvostaa enemmän: vapautta mennä ja tulla miten haluaa vai sitä, että koti on enemmän koti, kun siellä on eläimiä. En todellakaan tiedä, miten aion tuon kysymyksen ratkaista, kun kissani joskus kuolevat (siihen todennäköisesti on kyllä vielä useita vuosia).
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Niin tunnen tuon sitovuus-aspektin kyllä, kun minullahan on ollut kissoja (vaikka koskaan en sellaista ole ottanut, niitä on vain tullut :mrgreen:). Vaikeinta on sitten, jos kissalla on jotain eirtyishuomiota vaativia sairauksia. Meillähän eksäni kanssa Sissi-kissa sairasti diabetesta viisi vuotta, ja tänä aikana pääsimme yhden kerran yhdessä reissuun, kun löytyi hoitaja joka osaa myös insuliinin pistämisen.

Olen kotona viihtyvää sorttia, mutta toisaalta viimeisen kissani kuoltua ajattelin, että nyt jos koskaan voisin sitten kokeilla sitä matkustamistakin. Eipä ole tullut käytyä muuta kuin Virroilla :heh:.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

On tässä sekin, että en ihan ymmärrä rotukissakasvatusta (vaikka ei se kissapuolella kai ole mennyt ihan sellaisiin ylilyönteihin kuin joidenkin koirarotujen kohdalla), ja mietin, haluaako sitä olla avuksi jonkinsorttisiin vaikeuksiin joutuneelle kasvattajalle.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nyt minulla on tilapäiskissa, eli kaverit lähtivät matkalle ja jättivät omansa minulle hoitoon. Vähänkö olen tyytyväinen! Kissakin näyttää kotiutuneen tänne oikein mukavasti. Ja kun ei ole oma palvelusväki paikalla niin kelpuuttaa minut rapsuttelijakseen. Samanvärinen kuin kuppilan kissahymiö, eli tuollainen oranssinpunainen :kisu:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Kuulostaa mukavalta. Rapsutuksia kissalle! :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Annoin nimikkorapsutukset :joojoo:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Meille tuli vähänaika sitten pelastamani kissanpentu, on sopeutunut uuteen kotiinsa hyvin :ihana:
<3

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rousku kirjoitti:Nyt minulla on tilapäiskissa, eli kaverit lähtivät matkalle ja jättivät omansa minulle hoitoon. Vähänkö olen tyytyväinen! Kissakin näyttää kotiutuneen tänne oikein mukavasti. Ja kun ei ole oma palvelusväki paikalla niin kelpuuttaa minut rapsuttelijakseen. Samanvärinen kuin kuppilan kissahymiö, eli tuollainen oranssinpunainen :kisu:
:samaamielta: Tässä sitä taas ollaan kissan hoitotätinä. Sama rontti kuin viimeksi. Tuntuu muistavan talon tavat.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ihan "katteeks käy" kaikkia, jotka voivat pitää kissaa.
Ottaisin viivana kissan, mutta allergia estää.
Lapsena totuin niin kissoihin, että vaikeaa on nyt elää ilman niitä. :roll:

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Lupauduin hoitamaan kaverini kissaa eräänä tulevana viikonloppuna. Saa nähdä, mitä siitä tulee, kun tämä kyseinen katti ja oma kissani ovat toistensa täydellisiä vastakohtia. Omani on arka ja nirso kuin mikä, se ei mau'u koskaan (paitsi ennen leikkausta juoksuaikoina), on täysiverinen sisäkissa, sekä turkiltaan pitkä ja takkuisuuteen taipuvainen. Kaverini kissa vaatii huomiota ja ulkoilutusta monta kertaa päivässä eikä sitä ole aina helppo saada valjastettua matkaan. Kaverini käsivarret ovat täynnä raapimajälkiä. Mutta on se niin soma. :kisu:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minäkin taas hoidan kissaa. Tätä kissaa hoidetaan niin, että asetutaan sänkyyn selälleen polvet koukussa peitto päällä, jolloin kissa ryömii jalkojen muodostamaan telttaan. Lisäksi pitää täyttää ruoka- ja juomakuppi sekä siivota hiekkalaatikko.

Ei tässä muuta, mutta kissa on eräällä kesämökillä (jossa siis minäkin), ja on vähän orpo olo kun ei ole mitään kulkuvälinetta :apuva:. Kaverit jättivät tänne, kun lähtivät kaupunkiin hoitamaan parit asiat, enkä tiedä milloin tulevat takaisin :roll:. No, sähköä tulee ja vettäkin, ja osaan lämmittää puilla. Ehkä lähden kohta kokeilemaan, löytyisikö järvestä myös ahven. Tuo kissa pitää niistä kovasti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hoitokissa marmattaa :rullaati:. Tätä se on aina ensimmäinen vuorokausi, sitten se alistuu kohtaloonsa :heh:. Ehkä minun pitää ottaa unilääke yöksi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Voikohan kissakin olla telkkarin orja? Tuolla on nimittäin kotonaan töllö auki illat pitkät, ja nyt tuntuu että se on viihtynyt paremmin, kun minäkin avasin omani. Ei se sitä katsele, on toisessa huoneessa, mutta jos se jotenkin pitää siitä, että on ääntä :miettii:. Nyt vain on se ongelma, etten saa mitään järkevää tehdyksi, sillä en ole tottunut taustamusiikkiin.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tärkeintähän on, että kissa on tyytyväinen. Muuten ei hyvä heilu! :heh:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kissamme ristiside meni poikki, kun se putosi kahden metrin korkeudesta kaapista. Oli ihan kamalaa olla sen kanssa eläinlääkärissä, kun se piti nukuttaa... Vaatii leikkaushoitoa, mutta onneksi kaikki varmaan menee hyvin. Huolestuttaa silti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kissa-päivitys: leikkaus meni hyvin ja jalka paranee mukavasti, mutta nyt kissamme ei syö. Sinne jäi taas kissa eläinlääkäriin... Vatsassa kuulemma jotain arkuutta, kun maukui matalalta kun sinne koskettiin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Käytin kissani eläinlääkärissä. Kuten arvelimmekin, hänellä oli hammaskiveä ja ientulehdus. Asia hoidettiin pois alta ja hinta oli yllättävän kohtuullinen, noin 60 euroa.

Pakko sanoa se, kuinka paljon kiintyminen eläimeen vaikuttaa ainakin minuun. En pystynyt pitämään kiinni taikka katsomaan kun tälle annettiin piikkejä. Häntä sattui ja se aiheutti kirkaisun. Se sai jopa minut itkemään. Ehkä jollain tavalla tunnen lemmikkini tuskan. Ei tälläistä tapahdu minkään muun eläimen kohdalla. Onneksi siskoni oli paikalla pelastamassa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tuo "voi vee, mä oon paksuna!" -ilme kohdassa 1:10 :mrgreen:

Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WO SIND DIE KATZEN?!!

Painottomassa tilassa, jostain kohdasta 3:02 jälkeen :shock:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

^Aaa voi ressuja! :rofl:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kavereiden kissa (johon olen kovin mielistynyt ja toisinaan hoitanutkin) viedään radiojodihoitoon. Eli piikitetään radioaktiivista ainetta :shock: Hoitojakso kestää viidestä seitsemään päivää, ja sen aikana kissa säteilee niin paljon, ettei sen kanssa saa olla tekemisissä kuin parikymmentä minuuttia päivässä, ja silloinkin pitää olla suojavarusteet päällä. Kun kissa pääsee takaisin kotiin, se säteilee edelleen niin paljon, että sitä pitää hieman kartella, ei saa pitää sylissä kuin korkeintaan pari minuuttia kerrallaan, ei saa päästää kanssaan sänkyyn nukkumaan jne. Voi rassukkaa :lohduton:. Tämä tehdään, koska sillä on aika pahasti oirehtiva kilpirauhasen liikatoiminta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Nyt em. kavereiden kissa on sitten kuollut. :lohduton: Sain vasta tekstiviestin, enkä vielä tiedä, mitä tapahtui. Syyskuussa viimeksi tavattiin, ja kolleroinen vaikutti ihan hyvävointiselta. Ikää sillä kyllä jo oli (viitisentoista vuotta; tarkkaa ikää ei tiedetä), mutta minusta se oli ikäisekseen vetreä ja hyväkuntoinen, hyppäsi vaivatta korkeallekin, piti mökillä hiiret kurissa ym. Jään kyllä kaipaamaan itsekin. Kenellekäs minä nyt kalastan?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Seniorikissamme, yli 19 ja puoli vuotta, alkaa varmaan elellä viimeisiä kuukausiaan ellei jopa viikkojaan. Aika huonona alkaa kissa olla. Olo on surullinen, kun sen vähän avutonta liikuskelua seurailee, mutta silti olen kiitollinen, että se on näin kauan saanut elää. <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti: 22 Joulu 2021, 23:55 Seniorikissamme, yli 19 ja puoli vuotta, alkaa varmaan elellä viimeisiä kuukausiaan ellei jopa viikkojaan. Aika huonona alkaa kissa olla. Olo on surullinen, kun sen vähän avutonta liikuskelua seurailee, mutta silti olen kiitollinen, että se on näin kauan saanut elää. <3
Tästä tuli jotenkin kamalan paha mieli. Aloin miettimään sitä, kun joudun itse joskus (toivottavasti vasta monien, monien vuosien päästä) luopumaan vanhimmaisestani, jolla on ikää tällä hetkellä reilut 11,5 vuotta. Se kiintymys, joka itse kasvattamaan luontokappaleeseen tulee, on ainakin omalla kohdallani sanoinkuvaamatonta. Vaikken ole vielä tilanteessasi, tunnen suuresti empatiaa. :hali: Äh, rupesin märisemään.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

No nyt se sitten kuoli. <3 :lohduton: Kiitos näistä vuosista!
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Voi höh :hali:
Hämmästelin itsekin kissasi pitkäikäisyyttä!

Viime vuonna itelläni tuli ensimmäistä kertaa se tilanne ettei ole ollut kotona kissoja pyörimässä sitten varhaislapsuuden! :eeek:
Välillä tulee mietittyä että pitäiskö hankkia kissanpentu mut sit yritän takoa itselleni järkeä päähän että siitä tulis nyt vaan lisävaivaa & tulisin varmasti katumaan. Ehkä jos tulevaisuudessa vakiinnun kunnolla niin sitten hankin sen kultaisen noutajan & sen kauan kaipaamani persialaisen kissan..
Viimeksi muokannut Happy, 02 Tammi 2022, 15:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16168
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^^ Kunnioitettavaan ikään pääsi hän. <3
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: CatCat-Kissakissa: Karvaisten ystäviemme elämästä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Osanottoni Tompalle!

Melkein kyllä arvasin, mitä on odotettavissa, kun näin ketjussa aktiivisuutta. :lohduton:
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin