Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

La dolce vita - Keskustelu työstä, opiskelusta ja harrastuksista

Valvoja: Timoteus

Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja tonywerner » 20 Kesä 2007, 21:11

Homokulttuuri ilmiönä.  :joojoo:

Vaaleanpunainen puuhka ja kevyt päivävoide?  :draamaa:

Nahkainen koppalakki ja paksut mursuviikset?  :draamaa:

Mikä stereotypia?  :draamaa:

Onko Suomessa homokulttuuria? Mikä on homokulttuuri?  :draamaa:

Miten koet aiheen? :mitvit:

Onko gay-taloudessasi mahtipontisia eros-patsaita?
Hakataanko hetero-taloudessasi kaikki eros-patsaan ulottuvuuksista ääneen puhuvatkin?

Oman keskustelunhaluni herätti alati kasvava haluni osallistua jonkun ison kaupungin (huom: ei Helsinki) gay pride kulkueeseen.  :joojoo: Voinko ikinä osallistua mihinkään gaytapahtumaan (muualla kuin Suomessa) kun kaikki muissa maissa tapahtuvat gaytapahtumat näyttävät tältä:

[img width=400 height=300]http://www.amsterdamnights.com/nighttours/images//photos/070615-reflexxx/480/reflexxx-117.jpg[/img]
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough
tonywerner
Press
Press

Re: Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja Magnum » 20 Kesä 2007, 21:25

Toivottavasti tänne saavat vastata itseään heteronakin pitävät ihmiset.

Mikä stereotypia?  :draamaa:
Mun vanhoissa stereotypioissani homot oli joko karvaisia isoja nahkahomoja tai sitten neitimäisiä kosmetelogilla käyviä hyvin pukeutuvia trendihinttejä siten, että nahkahomot olivat omissa limaisissa luolissaan ja trendihintit esiintyivät julkisuudessa.

Onko Suomessa homokulttuuria? Mikä on homokulttuuri?  :draamaa:
En tiedä mitä on homokulttuuri.

Miten koet aiheen? :mitvit:
Aiemmin olin hiukan homofoobinen. Minulla oli perinteinen heteroasenne: "Hyi, tehkööt mitä tekevät, kunhan pysyttelevät erossa minusta." Vuosien mittaan olen viisastunut ja hyväksyn täysin homojen toiminnan, viihdyn heidän seurassaan enkä koe mitään ongelmia, vaikka keilaamisvalmentajani rassaisi housujeni takataskua. :heh: Olen ylpeä siitä, miten suhtautumiseni on kehittynyt.

Hakataanko hetero-taloudessasi kaikki eros-patsaan ulottuvuuksista ääneen puhuvatkin?
Ei tietenkään. Minun taloudessani saa keskustella vapaasti mistä tahansa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Vs: Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja Aintsu » 20 Kesä 2007, 21:40

Ihana aiheen nimi ja aihe itsekin  :rakas:

Mä koen gay-kulttuurin jostain syystä hyvin läheiseksi itselleni; kaikki se glitter ja glamour, sekä musiikki viisuja unohtamatta<3 Mulla on teoria, että olen ollut edellisessä elämässäni joku ihana homomies :D

Eli mulla ei todellakaan ole mitään homoseksuaaleja vastaan, olenhan itsekin enemmän tai vähemmän gay  :p Olisi ihana osallistua joskus vaikka Stockholm Prideen, ja ne esiintyjätkin on siellä jotain aivan ainutlaatuista verrattuna Suomen meininkiin.

Let's get happy and let's be gay!  :lashatumbai:
I believe that if a world war took place, you would all sing and dance and throw glitter until everybody stopped.
Lady Gaga
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Jónsì » 20 Kesä 2007, 21:42

tonywerner kirjoitti:Onko gay-taloudessasi mahtipontisia eros-patsaita?

Ei. :aivanmaassa:
Mistä tän saa poistettua? Apua!
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Aintsu » 20 Kesä 2007, 21:45

Ai niin! Mun kotona ei kyllä olla kauhean suvaitsevaisia DQ-julisteeni suhteen  :heh: Olen laittanut sen rappukäytäväämme, eikä mun pikkuveli oikein tykkää. Se oli jopa valmis maksamaan mulle viisi euroa, jotta laittaisin vaikka mieluummin Koldunin tilalle  :rofl: Mutta mähän en taipunut. Deeku tuli jäädäkseen.
I believe that if a world war took place, you would all sing and dance and throw glitter until everybody stopped.
Lady Gaga
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Violette » 20 Kesä 2007, 22:05

Homot ja homokulttuuri. :ihana: Mä olen ihan täysin fag hag.  :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Vs: Re: Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja tonywerner » 20 Kesä 2007, 22:17

Magnum kirjoitti:Toivottavasti tänne saavat vastata itseään heteronakin pitävät ihmiset.

Totta kai ja nimenomaan  :joojoo:

Kaikki saavat osallistua keskusteluun!  :joojoo:

Mitä mieltä olette kuvan amsterdamilaisesta gaydiskosta? Miksi kaikki miehet ovat ilman paitaa? Miksi kaikki miehet ovat komeita (:mitvit:), ruskettuneita ja lihaksikkaita?
tonywerner
Press
Press

ViestiKirjoittaja Aintsu » 20 Kesä 2007, 22:26

Koska tuo kuva on otettu Amsterdamissa  :joojoo:

(ja kyllä siitä komeudesta voi aina olla montaa mieltä...)
Lady Gaga
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Vs: Re: Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja Magnum » 20 Kesä 2007, 22:27

tonywerner kirjoitti:Mitä mieltä olette kuvan amsterdamilaisesta gaydiskosta? Miksi kaikki miehet ovat ilman paitaa? Miksi kaikki miehet ovat komeita (:mitvit:), ruskettuneita ja lihaksikkaita?

Mielestäni nuo miehet ovat liian pumpattuja. Luonnollisen miehekäs vetoaa minuun enemmän kuin tuollainen liian lihaksikas.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja tonywerner » 20 Kesä 2007, 22:30

Aintsu kirjoitti:Koska tuo kuva on otettu Amsterdamissa  :joojoo:

Muistaakseni tuo nimenomainen kuva on poimittu vuoden 2006 tai 2007 gallerioista. Täällä niitä piisaa... identtisiä bilekuvia:
http://www.amsterdamgaypride.nl/amsterdam/photos/
tonywerner
Press
Press

ViestiKirjoittaja Jónsì » 20 Kesä 2007, 22:31

tonywerner kirjoitti:Miksi kaikki miehet ovat komeita (:mitvit:), ruskettuneita ja lihaksikkaita?

Promokuva.  :joojoo:
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Aintsu » 20 Kesä 2007, 22:42

Ja MIKSI mä en koskaan opi lukemaan tuota sanaa asiallisesti?  :hiips:
Lady Gaga
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja UFOPOLI » 21 Kesä 2007, 11:27

tonywerner kirjoitti:Homokulttuuri ilmiönä.  :joojoo:

Jee hauska aihe :tapu:

tonywerner kirjoitti:Vaaleanpunainen puuhka ja kevyt päivävoide?  :draamaa:
Nahkainen koppalakki ja paksut mursuviikset?  :draamaa:

Molemmat kelpaavat. Viiksien tilalle tosin vaihtaisin siististi trimmatun parran. Itse taidan jokseenkin edustaa pikemminkin edellistä tyyppiä :heh:

tonywerner kirjoitti:Mikä stereotypia?  :draamaa:

Stereotyypit :ihana:  Niin kauan kun olen ylipäänsä ollut tietoinen stereotyypeistä (ensimmäinen oli varmaan kun kuulin joskus ekaluokalla puhuttavan, että homot käyttävät korvakoruja), olen käyttänyt niitä eräänlaisena elämäntyylin supermarkettina, josta poimia ostoskoriinsa kiinnostavimmat tuotteet. Olen täysin tehnyt joitakin asioita lähinnä siksi, että niin kuuluu :mrgreen:  Toisaalta minua myös viehättävät stereotyyppejä toteuttavat henkilöt (tosi yllätys kenellekään, joka on vähänkään lukenut kommenttejani erinäisissä ketjuissa :heh:)

tonywerner kirjoitti:Onko Suomessa homokulttuuria? Mikä on homokulttuuri?  :draamaa:

Onhan täällä. Se on tosin suurimmaksi osaksi niin hajanainen, ettei sitä voine pitää omana erilliskulttuurinaan vaan pikemminkin toisaalta osana ylikansallista ja toisaalta muiden liitännäisryhmien (kuten viisufanien :joojoo:) kulttuuria.

tonywerner kirjoitti:Onko gay-taloudessasi mahtipontisia eros-patsaita?

Jos sisustaisin klassiseen tyyliin, voisi ollakin. Nykyisellään on vain pinkkejä pehmopossuja, jalkapallolehmiä ja psykedeelisiä makuuhuoneen verhoja. Nuo kaikki joutuvat tosin kaappiin sinä tulevana päivänä, jona lopultakin pääsen toteuttamaan suunnittelemani minimalistis-postmodernin visuaalisen kokonaisratkaisun.

tonywerner kirjoitti:Oman keskustelunhaluni herätti alati kasvava haluni osallistua jonkun ison kaupungin (huom: ei Helsinki) gay pride kulkueeseen.  :joojoo:

Samaa on mietitty täälläkin. Suomen Pridet on nähty sen verran monesti että jotain muuta voisi olla välillä. Hyvä muuten, että otit asian esiin, sillä tajusin juuri olevani ensi viikolla Lontoossa :kups:

tonywerner kirjoitti:Voinko ikinä osallistua mihinkään gaytapahtumaan (muualla kuin Suomessa) kun kaikki muissa maissa tapahtuvat gaytapahtumat näyttävät tältä:

Tarkoitat kai, kuinka voisit olla osallistumatta? :joojoo:
Your bum wants encounters, come on, give it what it needs
UFOPOLI
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja UFOPOLI » 21 Kesä 2007, 11:36

Magnum kirjoitti:Mun vanhoissa stereotypioissani homot oli joko karvaisia isoja nahkahomoja tai sitten neitimäisiä kosmetelogilla käyviä hyvin pukeutuvia trendihinttejä siten, että nahkahomot olivat omissa limaisissa luolissaan ja trendihintit esiintyivät julkisuudessa.

Onneksi valitettavasti suurin osa homoista on täysin tavallisia massasta erottumattomia ihmisiä. Monet ovat sitä suorastaan korostuneesti.

Magnum kirjoitti:Vuosien mittaan olen viisastunut ja hyväksyn täysin homojen toiminnan

Kai luulit homojen olevan uskonlahko, kuten Lesbot? :heh:
UFOPOLI
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Magnum » 21 Kesä 2007, 12:24

Myönnän. Ilmaisuni oli huono, mutta tajusitte varmaan mitä tarkoitin. En pitänyt uskonlahkona.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja barbarossa » 21 Kesä 2007, 12:42

UFOPOLI kirjoitti:
Nykyisellään on vain pinkkejä pehmopossuja, jalkapallolehmiä ja psykedeelisiä makuuhuoneen verhoja.

??? :raaps:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka

Re: Vs: Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja UFOPOLI » 21 Kesä 2007, 13:21

Magnum kirjoitti:En pitänyt uskonlahkona.

Sääli :(

barbarossa kirjoitti:
UFOPOLI kirjoitti:
Nykyisellään on vain pinkkejä pehmopossuja, jalkapallolehmiä ja psykedeelisiä makuuhuoneen verhoja.

??? :raaps:

Se pitää nähdä omin silmin. Minulla on itse asiassa työhuoneessakin yksi.
UFOPOLI
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja tonywerner » 21 Kesä 2007, 19:03

UFOPOLI kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Voinko ikinä osallistua mihinkään gaytapahtumaan (muualla kuin Suomessa) kun kaikki muissa maissa tapahtuvat gaytapahtumat näyttävät tältä:

Tarkoitat kai, kuinka voisit olla osallistumatta? :joojoo:

Mä tein juuri tänä aamuna herätessäni juhlallisen vakuutuksen, että menen kuntosalille.  :joojoo: Tahdon jonain päivänä vielä ennen kuin kuolen tai muutun LIIAN vanhaksi bilettää amsterdamilaisessa gaydiskossa ilman paitaa (ja ilman että mun täytyy hävetä silmiä päästäni).  :heh:

Jónsì: Eivät olet ole "promokuvia"  :eiei: Tuolla sivuilla on satoja kuvia bailaavista "tavallisista" homoista ja kaikki ovat ruskeita ja lihaksikkaita.  :niinpa:
tonywerner
Press
Press

ViestiKirjoittaja Aintsu » 21 Kesä 2007, 19:10

Kuitenkin sinne klubille oli vain kokoontunut joku Hollannin homojen "kerma"  :hali: En mä ainakaan tuntisi alemmuutta. Koska lihakset ei oikeasti edes ole hyvännäköisiä :ylppis:
Lady Gaga
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja tonywerner » 21 Kesä 2007, 19:12

Lihakset ovat kuitenkin hyllyvää läskiä paremman näköiset, mutta kohtuus toki kaikessa.  :joojoo:
tonywerner
Press
Press

ViestiKirjoittaja JuhaUK » 21 Kesä 2007, 19:31

Kyllä ne homot vaan ovat niin pinnallisia, siis ne, jotka tanssivat ilman paitaa klubeissa  :eiei: Ei siellä kehtaa tällainen tavallisvartaloinen olla seassa. Toisaalta, en ihan täysin ymmärrä sitä paidatta tanssimista, en usko että tekisin sitä vaikka olisi lihaksetkin.

Juu, Ufopoli osuu tänne London Prideksi:

http://www.pridelondon.org/

Tää menee silloin illalla kyllä Euroviisuteatteriin :ylppis: mutta ehkä se marssi pitäisi käydä tuen vuoksi katsomassa ainakin päivällä  :peukku:

Eurosedos

Tai sitten nimimErkki tonywerner voisi mennä myös tähän mun lähimpään klubiin, jossa taas ei olla bodyfasisteja  :heh:

XXL London

Kyllä kai sitä enimmäkseen on tuon Gay Gulttuurin takia tänne aikoinaan lähtenyt asumaankin, ja täällä on edistys ollut huikeaa viimeisen 10 vuoden aikana - Lontoo on kai nykyään homoille turvallisimpia ja helposti lähestyttäviä kaupunkeja, ja viralliset tahot kuten poliisi ja pormestari ovat täysillä mukana  :peukku:
I don't wanna be
Da da dam
da da da da da da
da da dam
JuhaUK
Portsari
Portsari

ViestiKirjoittaja JukkaV » 21 Kesä 2007, 19:38

Homot tuntuvat usein olevan lapsivastaisia ihmisiä. Se on sääli, sillä homomiehet vanhempina voisivat saada kasvatettua järkevämpiä jälkisukupolvia.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja JuhaUK » 21 Kesä 2007, 19:43

No, ei suurin osa kai kuitenkaan ole? Yhteiskunnille tuntuu olevan vaikeampaa sallia adoptio-oikeus homoille, vaikka halukkaita ja sopivia pareja on runsaasti. Täällä paikalliset sosiaaliviranomaiset oikein etsivät gaypareja kasvattivanhemmiksi.

http://news.independent.co.uk/uk/this_b ... 184265.ece

Itse en kyllä ole koskaan halunnut lapsia, mielestäni en edes silloin kun en vielä tiennyt olevani homo.
I don't wanna be
Da da dam
da da da da da da
da da dam
JuhaUK
Portsari
Portsari

ViestiKirjoittaja UFOPOLI » 21 Kesä 2007, 22:12

JuhaUK kirjoitti:Juu, Ufopoli osuu tänne London Prideksi:

Aika loistava yhteensattuma. Vielä kun vasta ehdin harmitella, että jää Helsingissä tänä vuonna väliin. Eipä pahemmin harmita enää :mrgreen:

JuhaUK kirjoitti:Tää menee silloin illalla kyllä Euroviisuteatteriin :ylppis: mutta ehkä se marssi pitäisi käydä tuen vuoksi katsomassa ainakin päivällä  :peukku:

Meidänkin oli tarkoitus mennä, mutta prokrastinoin lippujen hankinnassa riittävän kauan :niinpa:

JuhaUK kirjoitti:Lontoo on kai nykyään homoille turvallisimpia ja helposti lähestyttäviä kaupunkeja, ja viralliset tahot kuten poliisi ja pormestari ovat täysillä mukana  :peukku:

Tämä oli helppo huomata jo tutkimalla Priden sivuja. Vielä kun siellä kuuluu tänä vuonna olevan se eurojuttukin. Miljoona kävijää :kups:

JuhaUK kirjoitti:Itse en kyllä ole koskaan halunnut lapsia, mielestäni en edes silloin kun en vielä tiennyt olevani homo.

Sama täällä. Tai tarkemmin ottaen, en ole koskaan halunnut lapsia oikeutetusta syystä. Tällä tarkoitan lähinnä, ettei lapsista tulle kovin terveitä, jos ne on hankittu lähinnä ihmisiksi, jotka eivät osaa sanoa ei, kun niiden elämän suunnittelee valmiiksi niiden puolesta. Toivoo UFOPOLI 5 v. :heh:
UFOPOLI
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Jónsì » 21 Kesä 2007, 22:39

tonywerner kirjoitti:Jónsì: Eivät olet ole "promokuvia"  :eiei: Tuolla sivuilla on satoja kuvia bailaavista "tavallisista" homoista ja kaikki ovat ruskeita ja lihaksikkaita.  :niinpa:

Ehkä niitä muita ei vain ole julkaistu. Tai ehkä valokuvaajia on kielletty ottamasta epäedullisia kuvia.  :hiips:
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja tonywerner » 21 Kesä 2007, 23:59

Jónsì kirjoitti:Ehkä niitä muita ei vain ole julkaistu. Tai ehkä valokuvaajia on kielletty ottamasta epäedullisia kuvia.  :hiips:

:draamaa: Ah, saatatpa - poikaseni - olla oikeassakin  :joojoo:
tonywerner
Press
Press

Re: Vs: Drama Queen (gesgustelua gay-gulttuurista...)

ViestiKirjoittaja Stello » 22 Kesä 2007, 04:07

Violette kirjoitti:Mä olen ihan täysin fag hag.  :joojoo:

Mullekin kelpaisi sellainen Marcin (Ugly Betty) kaltainen homopuudeli :lashatumbai: Haluaisin myös adoptoida samaisen sarjan Justinin, joka on aivan ihanan camp lapsi :draamaa:

Danielin mukaan mulla on homofetissi, enkä ole asiasta kovin eri mieltä.. :perspusu:
Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja

ViestiKirjoittaja tonywerner » 29 Kesä 2007, 19:04

:megafoni: Välikysymys!

Kuinka moni aikoo osallistua Pride-tapahtumiin? Miten aiot osallistua? Marssitko eturivissä sateenkaarilippu liehuen vai seuraatko häveliäämmin yleisön joukosta (takarivistä)?
Mitä mieltä olet Pride-perinteestä ylipäätään? Oletko osallistunut isompien kaupunkien Prideihin? Millaista oli?  :D
tonywerner
Press
Press

ViestiKirjoittaja Miik » 29 Kesä 2007, 19:30

Kerran oon osallistunut marssimiseen, mutta en oikein kokenut sitä omaksi jutukseni. Pride-kulttuuri on vähän hiljaisempaa täällä Suomessa. Tekisi mieli lähteä joskus jonnekin Madridin tai Amsterdamin Prideihin. Mulle Pride edustaa kuitenkin isoja homobileitä, joissa suuri väkijoukko kokoontuu pitämään hauskaa yhdessä. Sellainen karnevaalimeininki.

Suomessa tapahtuma ei herätä mitään sen suurempia tuntemuksia. Eli ts. voisin osallistua tapahtumaan, jos satun olemaan kaupungissa, mutta varta vasten en viitsisi raahautua.
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Kosti-71 » 30 Kesä 2007, 10:37

Mie menen tänään marssimaan. Jumalanpalveluksessa olen käynyt, ja erästä paneelikeskustelua kuuntelemassa. Ja illalla mitä todennäköisimmin pääjuhlaan.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Seuraava

Paluu Pulina