Tango keittiössä (kodinhoito)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

tonywerner kirjoitti:kun esim. (uuden vuoden) juhlien jälkeen heti laittelee tavarat takaisin paikoilleen, on koti taas kunnossa.
Kannatan tätä periaatteessa, mutta se edellyttäisi, että joka tavaralle olisi se oma paikkansa. Ne minun tavaroiltani puuttuvat :(. Syy ei edes ole se, että täällä olisi liian vähän kaappeja ja hyllyjä ja säilytyslaatikoita tavaramäärään nähden, vaan ihan se, etten vain ole saanut organisoitua. Syytän liian tiheään toistuvia muuttoja, jatkuvaa huomiota vaativaa kissaa ja luontaisen vuorokausirytmini tärvelevää päivätyötä. Ei minua se niin rasita, miltä täällä näyttää, vaan enemmän se, että tavaroiden löytämiseen menee aikaa, ja kun en lopultakaan löydä, joudun ostamaan tuplakappaleita.

Aikoinaan kun asuin vuosia samassa asunnossa, niissä oli kyllä jos ei nyt siistiä niin ainakin järjestys. Pidin siitä kyllä kovasti.

Siisteystasovaatimusteni suhteen taidan olla aika mukautuvainen sikäli että kumppanien kanssa ei koskaan ole tullut aiheesta riitaa. En kuitenkaan halua, että matonhapsut olisivat ojennuksessa, eli jotain rajaa sentään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kun asuin yksin, jokaisella tavaralla oli just eikä melkein se oma paikkansa, nyt toinen osapuoli vähän hankaloittaa tilannetta :ihana: Silti edelleen multa usein kysytään missä on se ja se tavara ja kerron 90% kysymyksistä suoralta kädeltä oikean vastauksen :) Loput ovat joko siipan tavaroita tai hänen "piilottamiaan" tavaroita. No okei - myönnetään että muutama tavara on minunkin jäljiltäni joskus "väärässä paikassa" :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minäkin olen joskus piilotellut tavaroita tonywernerin ja siippansa asunnossa. :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Joskus minä olen ollut paremmin perillä kaverieni luona, missä jokin heidän tavaransa on. :hihi:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Jónsì kirjoitti:Minäkin olen joskus piilotellut tavaroita tonywernerin ja siippansa asunnossa. :)
Niitä maailman hauskimpia seuraleikkejä. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Harmittaa, ettei minulla ole enää pakastinta, pyykkikonetta eikä astianpesukonetta. :lohduton: Pesutupaan pitää ostaa 2,40 € maksavia poletteja, joita myydään kahden viikon välein klo 7.30 - 8.00 pesutuvassa. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

^Ovatpä kätevän systeemin kehittäneet. :)
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Sanopas muuta! :mrgreen: Ihme, ettei käytäntö ole jo levinnyt kaikkialle. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Tuo on ehkä jopa parempi kuin erään tuttuni talossa, jossa pesutuvan avain pitää hakea alakerrassa asuvalta mummolta, joka tenttaa asukasta ensin pitkään kunnes suostuu antamaan avaimen. Kuulemma tällaista "Matin kämppis oli kyllä viimeksi erinäköinen!" -väittelyä saa käydä kunnes pääsee pyykille. :hihi:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja inomu »

No voi elämä millaisia pyykkitupia :rofl: Itse hankin viime vuonna oman pyykinpesukoneen, koska taloyhtiö päätti lopettaa pyykkituvan ylläpidon :niinpa:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Meidän taloyhtiössä kirjoitetaan nimi listaan ja sitten sen perusteella laskutetaan pyykkituvan käytöstä. Kolme euroa maksaa.

Tosin pyykkikone oli epäkunnossa yli vuoden verran. Eipä ollut taloyhtiöllä ilmeisesti kauheasti intressejä hankkia uutta. :roll: Onneksi vuokranantajani (ja varmaan moni muu) lähetti palautetta ja uusi kone saatiin kuukausi sitten.

Peten pyykkituvan systeemi. :hihi:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: Pesutupaan pitää ostaa 2,40 € maksavia poletteja, joita myydään kahden viikon välein klo 7.30 - 8.00 pesutuvassa. :roll:
Kuinka paljon yhdellä poletilla saa pestä?

Hommasin oman pyykkikoneen, kun sain ensimmäisen vakituisen työpaikkani vuonna 1997, ja se toimii vieläkin. Olin vähän ryytynyt talomme systeemiin, jossa pyykkitupa vuokrattiin neljäksi tunniksi kerrallaan. Se ei oikein sinkun tarpeisiin sopinut. Luulisin että systeemi oli jäänne 1950-luvulta, jolloin talo oli rakennettu.

Mutta muuten pyykkituvat <3. Yhden entisen asuntoni pyykkitupa oli varmaan viihtyisimpiä paikkoja, jossa olen oleskellut. Sinne pääsi omalla avaimella, se oli valoisa ja siisti, eikä pyykkääminen maksanut mitään. Ei tarvinnut varata kokonaista tai edes puolta päivää omaan käyttöön, vaan sai pestä koneellisen silloin kuin tarvitsi. Lisäksi sinne pystyi dumppaamaan vanhat aikakauslehtensä. Ainoa huono puoli oli liian pieni kuivaushuone, mutta kuivausrumpu toisaalta oli aika tehokas.

Nykyisessä asunnossani ei ole pyykkitupaa, mutta kuivaushuone on, ja yleensä siellä on tilaakin. Sitä ei taida käyttää muut kuin minä ja seinänaapurini.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rousku kirjoitti:Kuinka paljon yhdellä poletilla saa pestä?
En tiedä, kun joudun nyt odottamaan puolitoista viikkoa ennen kuin saan noita poletteja. :jouluhymy:

Muoks. Onneksi voin pestä pyykkiä siskoni luona siihen saakka.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Opiskelija-asutosäätiön taloissa pyykkituvan käyttö kuuluu vuokraan. Ekassa talossa jossa asuin oli mukava pyykkitupa, jossa oli monta konetta. Tosi lyhyellä varoitusajallakin sai siis pyykättyä. Toisen talon pyykkituvassa en joutunut käymään, koska kämpässä oli joltain edelliseltä vuokralaiselta jäänyt antiikkinen pyykkikone, joka hoiti hommansa. Pelkäsin kyllä usein, että nyt se vihdoin hajoaa ja saan kämppiksien vihat niskaan. :hihi: Tässä talossa pyykkituvassa on vain kaksi konetta, mikä on liian vähän. Huone on myös todella ällöttävässä kunnossa. Se on tosi pölyinen ja nurkissa lojuu pyykkejä joita kukaan ei ole hakenut ja ne on sitten vain viskattu nurkkaan (kuka ei huomaa viikossa, että ei ole hakenutkaan pyykkejään??). Varauskirjan alue on täynnä aggressiivisia lappuja toisen pyykkivuoron napanneille ja vaatteita varastaneille. Tästä syystä en kuivata pyykkejäni kuivaushuoneessa vaan minulla on oma pyykkiteline, vaikka se onkin näin pienessä kämpässä aina tiellä. :joojoo: Ja kaikkia varmaan kauheasti kiinnosti minun pyykkäämishistoriani. :hihi:

Asiasta toiseen: tiskaaminen on ihan kakkaa touhua.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minusta tiskaaminen on miellyttävimmästä päästä kotitöitä, joskin se on näin vanhemmiten ruvennut kuivattamaan käsiäni ikävästi. Mutta tiskaaminen on siitä kiva homma, että se on selkeästi joko tehty tai ei (toisin kuin joku pölyjen pyyhintä, joka on loputon projekti), siinä saa lotrata lämpimällä vedellä, ja yleensä kaikille astioille on oma paikkansa.

Yleensä ensin huuhtelen astiat, sitten mätän ne altaaseen, ja päälle niin kuumaa vetta kuin hanasta tulee, ja loraus tiskiainetta. Sitten puuhailen jotain ihan muuta, ja jatkan tiskiä vasta kun vesi on jäähtynyt siedettäväksi. Liotuksen ansiosta itse tiskaaminen käykin sitten tosi nopeasti!

Muihin kotitöihin mennäkseni, olin tänään sankari ja sulatin jääkaappi-pakastinyhdistelmäni (kun pakasteet sai nin kätevästi ulos säilöön), vedin sen pois paikaltaan ja imuroin alta, päältä ja takaa, ja myös pesin sen kopin jossa se normaalisti seisoo. Tietysti myös pyyhin sekä jääkaapin että pakastimen sisäpuolelta puhtaaksi. Nyt on voittajafiilis!
Rise, angel, shine, love!

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Mun arkisista jäkätyksenaiheista kaksi suosikkiani on ehdottomasti: pyykkääminen ja tiskaaminen. Kiva, tai no ei kiva, kuulla että ko. puuhat aiheuttaa muillakin harmaita hiuksia. Pakko avautua. :mrgreen:

Pyykkääminen ois varmaa tosi jees jos ois omassa kylppärissä pyykinpesukone. Mun yksiön kylppäriin jopa mahtuis hyvin, muttei ole vaan tullut hommattua koska se kuitenkin maksaa jonkin verran eikä mulla oo käytössä äitin luottokorttia. :lohduton: Meillä onneksi pyykkituvan käyttö on ilmaista, se on siisti ja vuoron saa yleensä kohtalaisen hyvin. Mutta se on niiiin rasittavaa puuhaa! Ensin ravaat sinne toisen rapun kellarityrmään varaamaan sen. Sitten raahaudut kuukauden kertyneiden pyykkien kanssa sinne portaissa (turvallisuusriski kun ei sen korin takaa nää mitään) sinne ja laitat ekan koneellisen. Parhaimmillaan pesen neljä koneellista, jolloin täytyy kytätä kelloa ja juosta rappusissa tuota väliä edestakaisin ja ripustella pyykkejä joko kuivaushuoneeseen tai sitten kotiin johon sentään porukat hommasi mulle kuivaustelineen valitettuani tästä asiasta. :heh: Ihmiset joilla on pyykkikone omassa kodissa, nauttikaa. Saletisti hommaan tän kevään aikana mulle tänne sen, helpottais arkea NIIN paljon.

Tiskaamista vihaan, vihaan ja vihaan. Oon liian tarkka ja mulla tuhraantuu tosi kauan koko hommaan kun esipesen, pesen ja vielä huuhtelen kaikki todella huolellisesti. Perfektionistin elämä. :rullaati: Haluun ehdottomasti tiskikoneen, mutta se nyt on ihan turha luulo Helsingissä muuten kuin tuurilla saada. :niinpa:

Ketään ei kiinnosta munkaan pyykkäys- eikä tiskausasiat, mutta avauduinpahan silti arjen pikku ongelmista. :heh:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Pyykinpesukonetta kannattaa käydä katselemassa kierrätyskeskuksessa. Onkohan se Kyläsaaressa? Googlettamalla löytyy. Siellä korjaavat vaihtoontulleet koneet ja laittavat vielä parin kuukauden takuunkin päälle.
Ostin kolme-neljä vuotta sitten sieltä Upon koneen. n. 130 euroa. En muista. On toiminut siitä lähtien. Aika erikoista, minulla oli uusi pesukone, jota joutui korjailemaan tuon tuosta. Sitten se taas hajosi, korjausmies tuli arvioimaan, paljonko korjaaminen maksaa. En enää korjannut. (Tuo että merkkikorjaamon korjausmies tuli arvioimaan paljonko korjaaminen maksaa, maksoi 100 euroa) Se pelkkä tuleminen. Jos olisin korjauttanut koneen, olisi siihen taas lisätty 100 euroa. Siitä että yleensä tulevat kotiini) Alle 10 kilometrin matka. Tähän kuuluisi sanoa minkämerkkinen pesukone se oli. En sano.
Päätin hankkia koneen joka ei ole aivan nykyajasta. Elikkäs se ei ole niin tietokoneaikainen.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Tuossa olin jo pistämässä vuokra-asuntohakemusta yhdestä hyvänkokoisesta ja hintaisesta asunnosta, joka oli vieläpä suhteellisen täydellisellä paikalla, täytin hakemuksen, mutta aivan viime hetkellä huomasin kuvista, että jotain puuttuu: pesukoneliitäntä. Se hakemussivu katosi sitten selaimesta äkkiä. Mä oon nyt kohta 11 vuotta elänyt tässä asunnossa ilman pesukonetta ja... ei koskaan enää! :jupinaa:

Tän taloyhtiön pyykkitupa on siitä mainio, että on kunnolla aikaa pestä niitä pyykkejä, se on ilmaista ja siellä on kaks konetta. Aikaa pyykkääämiseen on peräti neljä tuntia, joten jos pesee koneellisen tai pari, se ei todellakaan ole niin minuutin päälle, mihin aikaan sinne menee oman vuoronsa aikana. Monesti jos viikolla on pyykkivuoro, niin neljältä alkavaan pyykkivuoroon meen pistämään pyykkejä tuntia myöhemmin, koska työt. Niin ja aikoja saattaa hyvinkin saada alkuiltaan(kin) muutaman päivän päähän ja niille kahdelle aiemmalle vuorolle vieläkin nopeammin.

Vaan kun en jaksa! :jupinaa: Pyykkitupaan päästäkseen pitää mennä naapuritaloon täpötäyden pyykkikorin kanssa, ja se painaa kuin vietävä ja näin talvella näpit jäätyy, kun kaivelee avainta sinne naapuritalon kellariin. Muutenkin vaan ketuttaa joutua aikatauluttamaan tätäkin hommaa, eikä vaan pestä silloin, kun tuntuu siltä. Ja vielä niin, että kaikkea pyykkiä ei tarvitsisi pestä kerralla, vaan vähitellen eri juttuja. Tässä kämpässä on kyllä pesukoneliitäntä, mutta sen jälkeen, kun sitä olen tosissani ruvennut kaipailemaan ja siihen on ollut rahaakin, niin samanaikaisesti olen tehnyt sitä muuttoa pitkät ajat (vielä kun sen asunnon sais :niinpa: ) ja oon aatellut, että kituutan tolla pesutuvalla vielä siihen muuttoon asti ja sitten uuteen kämppään hommaan sen pesukoneen. Sen verran painava kapistus, ettei viitsi tuoda sitä enää tähän kämppään ja sitten heti "pian" jo seuraavaan. Kyllä mä tätä vielä sen verran jaksan kuitenkin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mistä näitä taloustöitä oikein siunaantuu ??? Nytkin pitäisi tiskata, taitella iso kasa pyykkiä kaappiin, etsiä pari saranaa ja kiinnittää niillä kissankopin katto, kiinnittää myös kissankopin jalat, vaihtaa pihalaatta jolle kissa on ekä laatannut, leikata ja kiinnittää ruokapöydän tuoleihin huonekaluhuopapalaset, tehdä talouskirjanpito,... ja aina löytyisi pölyjä pyyhittäväksi. Onko teillä muilla tällaista? Voiko töissäkäyvän sinkun elämä olla sellaista, että ehtii tehdä kaikki taloustyöt esim. lauantaiaamupäivänä, ja illat voi sitten vain olla röhnöttää?

Okei, pakkoko on nikkaroida jotakin, eli sen kissankoppitekeleen voisi roudata mäkeen, ja talouskirjanpitokin lienee yksityishenkilöille vapaaehtoista. Mutta ne muut, kai ne on joskus jokaisen tehtävä?

Edit: Kuinka saatoin unohtaa laskujen maksamisen, pohjaanpalaneen kattilan kuuraamisen, kirjaston kirjojen uusimisen?
Viimeksi muokannut Rousku, 21 Tammi 2014, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Rousku kirjoitti:Voiko töissäkäyvän sinkun elämä olla sellaista, että ehtii tehdä kaikki taloustyöt esim. lauantaiaamupäivänä, ja illat voi sitten vain olla röhnöttää?
Hep! Kyllä voi! Imuroin, pesen lattiat ja pyyhin pölyt kerran viikossa. Kun asuu kaksiossa, se ei kauaa aikaa vie. Yleensä samaan aikaan pyörii pyykkikone. Omistan myös astianpesukoneen, joten ei tarvitse tiskata. Taloustyöt ovat muuttuneet todella helpoiksi, kun olen sitoutunut muutamaan periaatteeseen: tavaran minimointi (siivous on nopeaa, kun ei ole kaikenlaista kamaa tiellä), viikoittainen siivoaminen (tilanne ei koskaan riistäydy käsistä), silittämisen yms. hifistelyn turhuus (lakanat rullalle ja kaappiin) ja terve ihminen ei kuole pölyyn, joten ei pölyjä tarvitse jatkuvasti olla hätistelemässä, jos ei halua.

Kyllä minusta ihan perusasiat riittävät pitämään kodin viihtyisänä eikä niihin perusasioihin mene kauan.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Minullakin kodinhoito ja siivous jää yleensä viikonlopulle. Muulloin ei vain jaksa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minä en (muka) ehdi tehdä sitä kaikkea viikonloppuna. Niinpä sitä jää näin työpäivien illoiksikin :niinpa:. Joskus vielä 15 vuotta sitten viikonloput riittivät. Mietin, onko tämä iän vääjäämättä mukanaan tuomaa hidastumista, vai onko systeemissäni nyt jotain pahasti vialla vain. Minulla on sitä paitsi ruvennut olemaan sellaista omituista elämänhallinnan häikkää, että vaikka tilillä on kyllä rahaa laskujen maksamiseen, en vain tule maksaneeksi niitä ajallani. Sama kirjaston kirjojen uusimisen kanssa.

No, nyt on se pyykkikasa enimmäkseen kaapitettu (kissani estää tehtävän suorittamisen loppuun), ja pihalaatta vaihdettu. Jos sitten ne tiskit, jotka ovatkin jo valmiiksi lionneet.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Löysin juuri kyppärini lattialta pienen pienen toukan. :nohyi: Olen nähnyt painajaisia ötököiden vallankumouksesta, joten olen karmeissani. Niin kovasti olen yrittänyt pitää paikat puhtaana. :niinpa: Tietysti ötökkä on voinut kulkeutua kenkieni mukana sisälle, mutta varotoimiksi kaadan kaikkiin viemäreihin kiehuvaa vettä.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Millainen toukka?

Oman kylppärini lattialla oli tänä aamuna ihan söpö sokeritoukka. Nuo taitavat olla talon yhteistä kantaa, joten eivät kerro mitään yksitäisen asunon hygieniasta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Rousku kirjoitti:Millainen toukka?
En jäänyt harrastamaan lajintunnistusta. :sorivaan: Pieni ja tumma.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin huumaavan hyvältä tuoksuvaa nestesaippuaa: Palmolive Naturals - Smooth Delight with Macadamia Oil & Vanilla. :peukku:

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pakkasin jo matot viedäkseni ne itsepalvelumattopesulaan, mutta sitten tuli mieleen, että on pakko olla pesuloita, jotka noutavat matot asiakkaan kotoa. Pikaisella googletuksella sellaisen löysinkin, ja päätin kokeilla sitä. Etenkin kun huomenillalla on varmaan liian kuuma noutaa niitä kuivuneita mattoja takaisin. Toisaalta kyllä kaipaan itsepalvelupesulan tunnelmaa...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulla on nyt ensimmäistä kertaa käytössä sellaiset vessanpytynraikastimet, jotka ammutaan kiinni pytyn sisäreunaan. Mitään telineitä ei ole, vaan pelkkä seinämään tarttuva geelimäinen aine. Ihan näppärää tuollaista on käyttää, mutta pytyn sisäreunaan jää geelistä jälki (ainakin joksikin aikaa).
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Nyt huomasin, etteivät kestä niin kauan kuin paketissa luvataan. :eiei:

Ensi viikolla minulle tulee uusi jääkaappi. Vuokranantaja oli ihailtavan nopea liikkeissään, kun nykyinen kaappini on jatkuvasti yli +10 asteessa. Uusi on kuulemma hiljainen, ja siinä on myös pakastelokero. <3
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onko paketissa luvattu kesto vuorokausina tms. aikayksikkönä, vai pöntönvetokertoina?
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin