Valvoja: Timoteus

oxox kirjoitti:Hei te mahti-ihmiset siellä näytön toisella puolella!
Onko kellään kokemuksia hampaiden valkaisusta? Minulla on siis syntymästä saakka ollut jostai syystä kaksväriset hampaat ja se on häirinnyt minua todella pahasti! Vaihtelee kuinka voimakkaasti se väriero näkyy, mutta oli päivä hyvä tai huono niin aina se siellä on näkyvissä.
Miten on, kannattaako kipittää kunnon hampaidenvalkaisuun (mihin? missä parhaat tulokset ja hyvä hinta? pk-seutua kiitos!) vai jotai apteekin/tms. ihmetuotteita kehiin?
Karbamidiperoksidi on parasta, mitä korkeampi pitoisuus sen parempi. Ei vahingoita hampaita eikä edes vihlo! Jos haluat tehdä sen kotona, niin edullisin ja paras vaihtoehto on mielestäni Dentaworks, jonka tuotteissa on 22% karbamidiperoksidipitoisuus. Heidän kauppansa on oikein tunnettu ja luotettava. Tosin netissä jotkut puljut kauppaavat edullisesti myös 35% pitoisuuden omaavia tuotteita. Käytännössä tämä menee niin, että he lähettää sulle paketin, jossa on omiin hampaisiin muotoiltavat muotit. Näihin muotteihin sitten aina lisätään valkaisuainetta pieni määrä ja muotit isketään hampaisiin 1-2 tunniksi. Eron huomaa vähitellen. Hinta Dentaworksilla on 30-päivän paketille muistaakseni joku 50 euroo.
Puudutus sinänsä on minusta erittäin epämukavaa, siitä on nyt yli neljä tuntia aikaa ja vasta nyt vaikutus alkaa poistua. Normaaleissa paikkauksissa kärsin mieluummin hetken kipua kuin tuntikausien puudutusvaikutusta.
Juurihoito tietää vielä kaksi hoitokertaa, kun väliaikainen paikka avataan ja laitetaan uusi lääkehoito ja sitten vielä lopullinen paikka. 

Mielikuvitukseni on kiero. 

Olen luultavasti nielaissut sen, toivottavasti en saanut kovin paljon elohopeaa sisuksiini. Jäljelle jäänyt jämä raapii kieltä inhottavasti. Koetan miettiä, miten hoidattaisin tilanteen, ei sitä tuollaiseksi voi jättää kun kerran on kariesinfektion saanut. Mitenkähän tuollainen korjataan julkisella puolella? Ainakin joutuisin jonottamaan kiireettömänä kunnes hammas mätänee kiireelliseksi. Tekisi mieli kaivattaa se amalgaamihöskä ulos ja pistää koko hoidon tilalle posliinikruunu, mikä maksaa ns. maltaita. Teettääkö homma viimekertaisella kundilla, joka osasi kyllä puuduttaa mutta ei oikein muuten vakuuttanut, vai mennäkö vaihteeksi johonkin cerec-hoitolaan?
fulda kirjoitti:Onko kukaan käynyt hoidattamassa hampaitaan täällä http://www.megaklinikka.fi/? Hinnat vaikuttavat uskomattoman halvoilta ja hammaslääkäriin pääsee lähes jonottamatta. Jotenkin epäilyttää kun on niin halpaa ja helppoa.

Rousku kirjoitti: Ainakin joutuisin jonottamaan kiireettömänä kunnes hammas mätänee kiireelliseksi. Tekisi mieli kaivattaa se amalgaamihöskä ulos ja pistää koko hoidon tilalle posliinikruunu, mikä maksaa ns. maltaita. Teettääkö homma viimekertaisella kundilla, joka osasi kyllä puuduttaa mutta ei oikein muuten vakuuttanut, vai mennäkö vaihteeksi johonkin cerec-hoitolaan?

Ainut vaan, että hammaslankaa pitäisi käyttää, mutta senhän mä jo tiesinkin. Olen aika laiska käyttämään sitä.
Kirjoitan itselleni muistutukseksi, että kolmen vuoden päästä kuulemma olisi hyvä seuraavan kerran käydä, eli syksyllä 2014. 

Lopulta ei sattunut yhtään, vaikka ahdistikin hirveästi.
Kiitos YTHS kun kohtelette minua aikuisena ihmisenä, joka osaa itsekin ottaa selvää.
Tosin kaipa toi riippuu enemmän henkilöstä kuin työnantajasta. 

Lapsuuteni ja nuoruuteni aikana eräs hammaslääkäri aiheutti minulle järkyttävän pelon ja vasta aikuisena hakeuduttuani kunnollisen hammaslääkärin hoitoon tajusin, ettei hammaslääkärikäynnin tarvitse sattua eikä hammaslääkärin kuulu nöyryyttää potilastaan. Selvisi myös, ettei hammaskiveä tarvitse poistaa metallipiikillä veri lentäen. 

Eli koko viikonlopun on ollut taka-alahampaan ien ja limakalvot tosi hellinä, ihan haavaumia täynnä ja muutenkin rikki se pinta sieltä, ja tulevana hammaslääkärinä ehdinkin jo diagnosoida itselleni perikoroniitin, eli viisaudenhampaan kasvun aiheuttaman kivuliaan ientulehduksen. Näköjään tossa mun linkissäkin todetaan että Esimerkiksi puolustusvoimissa, jossa varusmiehet ovat juuri ns. viisaudenhammasiässä, perikoroniitti on merkittävin hammaslääketieteellinen ongelma palveluskelpoisuuden kannalta --. Tosiaan noin kuukausi takaperin jo kävin intin suuhygienistillä, joka totesi että viisurihan se sieltä puskee ja aiheuttaa pientä nirhamaa, muttei mitään vakavaa. Joulunpyhät menikin ihan hyvin, kunnes viime viikon lopulla tää nyt äityi tähän pisteeseen ettei oikein uskalla enää edes syödä. Eilisen vielä kituutin särkylääkkeillä ajatuksella "kyllä se siitä huomenna kun vaan hyvin purskuttelen suuni".

Tästä varmaan pari kuukautta eteenpäin se sattuu ihan sikana ja sit pitää mennä päivystyksen kautta vetämään se pois. 

Soitin perjantaina hammashoidon ajanvaraukseen, mutta sieltä ei kukaan vastannut, joten jätin heille soittopyynnön. Eilen sitten sieltä soitettiin, kysyttiin mikä on ongelmani ja ehdottivat päivystykseen jo eiliselle aikaa. Eilinen ei sopinut minulle, joten pääsin tänä aamuna päivystykseen. Siellä jonottamisessa meni eniten aikaa, noin 45 minuuttia. Sitten pääsin sisään huoneeseen ja kerroin, että viisaudenhampaani on oireillut. Lääkäri katsoi suuhuni ja sanoi, että ei ihme, jos on ollut suu kipeänä, koska hammas on tehnyt jo isoa reikää poskeen. Suu puudutettiin ja hammasta alettiin kaivaa pois. Siinä kaivamisessa meni aikaa yhteensä varmaan minuutti, yllätyin että joko se hammas on ulkona.
Ja rehellisesti tuo toimenpide sattui vähemmän kuin hyttysen pisto. Inhottavaahan se tietysti on, mutta ei se juurikaan sattunut. Tänään sitten otetaan rauhallisesti: liikunta on kielletty ja pitää syödä viileitä ja pehmeitä ruokia.
Mielikuvani suomalaisen hammashoidon laadusta sai tänään vain vahvistusta. 

Tosin, olisihan se varmasti mukavampaa Suomessa
Mutta kun viimeksi maksoin 350€ koko käynnistä, en todellakaan halua tällä hetkellä maksaa sellaisia summia moiseen pa*kaan.
Ja eikö Weewakin nimenomaan käynyt ihan tavallisessa hammaslääkärissä, eikä millään yksityisellä 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa