Kirjoittaja ta1ja » 07 Heinä 2009, 15:47
Minua kyllä kiinnostaisi miten se biisi sitten tälle kutsuartistille valitaan? Onko voittajalle luvassa levydiili ja levy-yhtiö osallistuu biisin valintaan? - Vai onko Ylellä valmiiksi tiedossa jotkut säveltäjät, joilta pyydetään sitten biisejä kisavoittajalle? Vai onko voittaja vapaa valitsemaan ihan miten lystää?
-Itse olen ymmärtänyt, että muut kutsuartistit, samoin kuin vapaan sävellyskilpailun ehdokkaat, valikoituvat jotenkin kokonaispakettina, ts. on tiedossa jo etukäteen siinä avoimessa kisassa ihan selkeästi biisi+esitys ja kutsuartistienkin kohdalla vähintään minkälaista musiikkia he suurinpiirtein esittävät. Tällaisesta tangotähdestähän ei tiedä muuta kuin että se laulaa näitä vanhoja covereita niin että varsinainen artistius on suurempi kysymysmerkki.
Kuten sanottu, minusta ihan hyvä vaihtoehto olisi, jos olisi tällainen kutsuartisti, jolle artistittomat säveltäjät voisivat tarjota kappaleitaan esitettäväksi. Eräänlainen sävellyskilpailu artistille siis.
Ja edellinen ihmettely ei ole ristiriidassa sitten sen kanssa, että minusta on kiva, että hyvään laulutaitoon kiinnitetään huomiota. Sehän tässä tangokisassa tulee testatuksi. EDIT: sen sijaan en kyllä ole varma miten tango hyötyy valinnan viemisestä viisuiskelmähumppamaisempaan suuntaan ja toisaalta hieman epäilyttää tangomarkkinatangon menestymismahdollisuus viisuissa. Mutta toivottavasti yllättää.
"Isänmaallinen ylpeyteni saa kolauksen joka kerta, kun Suomea mainostetaan metallimaana"
- Rumba, Oskari Onninen