Kuppila mobiiliaikaan?

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
z
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:51

Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja z »

Okei, en ole vakkari, en ole mitään, mutta Viisukuppilan mobiilikunnosta on silti pakko kysyä/ottaa kantaa. Onko mitään suunnitelmia tämän päivittämiseksi/saattamiseksi nykyaikaan siten, että mobiililaitteillakin voisi jopa ilman zoom/unzoom-väkerrystä lukea viestejä mukavasti? :)

Tulin tänne foorumille n. 10 vuoden tauon jälkeen ja olen jopa pikkasen järkyttynyt, että samoilla näytetään menevän kuin silloin. Vaikka retromeininki viisuihin sopiikin noin muuten, niin voisiko tätä foorumia nyt sentään vähän ajantasaistaa? :)

Mikäli joku uskaltaa luottaa, niin voisin kyllä vapaaehtoisesti avustaa foorumin päivityksessä yms. karkeloissa. Nimim. 15 vuotta kokemusta sekalaisista ohjelmistoalan toiminnoista, mm. sellaisista millä tämä asia voitaisiin tehdä.
Viimeksi muokannut z, 15 Touko 2017, 00:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Minusta kuppila on vallan mainio tälläisenään. :ylppis: En käytä mobiileja vaan ihan perinteistä läppäriä.
Viimeksi muokannut MIH96, 14 Touko 2017, 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mobiiliversio Kuppilasta on kieltämättä tosiaan jo aika toivottu uudistus. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sen kun koodaatte sen mobiiliversionne. Eiköhän tietokannan datan saisi siihen käyttöön?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

MIH96 kirjoitti:Minusta kuppila on vallan mainio tälläisenään. :ylppis: En käytä mobiileja vaan ihan perinteistä läppäriä.
Mukavan epäitsekäs viesti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Mobiiliversio Kuppilasta olisi kyllä tervetullut. :joojoo:

Avatar
z
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:51

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja z »

Humdidum. Eli ei kiinnostusta? Oikeasti? Ihan oikeasti? Eikö about kaikki tule kuppilaan nykyisin i-laitteillaan tai A-laitteillaan? Ja sietää sitä, että pitää aina skrollata sinne ja tänne? Miksen usko. No ehkä mä olen jostain vaihtoehtoisesta tulevaisuudesta, jossa mobiiliversio on ollut about kaikessa käytössä jo ainakin viimeiset 5 vuotta.

Minua edelleen shokeeraa tämän paikan vanhanaikainen olemus. Enpä oikeasti edes tiedä milloin ihan näin vanhanaikaista sattumaa olisi tullut kohdalle. Tosi ihana "blast from the past" -kokemus, mutta onko se ihan tosissaan mitä halutaan? Nyt meinaan vaikuttaa tämä ihan sellaiselta, että jos ei tule rahnoja jostain niin kuollaan. :niinpa:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Flightforum näin esimerkkinä vaihtoi taannoin about samasta softasta, joskin vissiin vanhemmasta, kuin Kuppila uuteen, joka on ainakin minusta osoittautunut perin mobiiliystävälliseksi. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olisi kiva kuulla mobiiliasiaan Viisukuppilan ylläpidolta kommentti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

z kirjoitti:Humdidum. Eli ei kiinnostusta? Oikeasti? Ihan oikeasti? Eikö about kaikki tule kuppilaan nykyisin i-laitteillaan tai A-laitteillaan?
Minä en edes tiedä, mitä mahtaa tarkoittaa i- tai A-laitteet. Itse käytän Kuppilaa pöytäkoneella ja 23-tuumaisella laajakuvamonitorilla ja olen vallan tyytyväinen. En vastusta mobiiliversiota, jos se ei ole pois vanhan kuppilan käyttäjiltä. Itseäni ei innosta mobiiliversioiden duplo lego-grafiikat joita näkee nykyään yhä enenevässä määrin eri sivustoilla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:Minä en edes tiedä, mitä mahtaa tarkoittaa i- tai A-laitteet. Itse käytän Kuppilaa pöytäkoneella ja 23-tuumaisella laajakuvamonitorilla ja olen vallan tyytyväinen. En vastusta mobiiliversiota, jos se ei ole pois vanhan kuppilan käyttäjiltä. Itseäni ei innosta mobiiliversioiden duplo lego-grafiikat joita näkee nykyään yhä enenevässä määrin eri sivustoilla...
Läppärillä käytän, tuskin tämä on i- tai A-laite. Ja haluan että sormissani on oikea näppäimistö, jossa näppäin fyysisesti heilahtaa kun sitä napsautan. En todellakaan viitsi jollakin kännykän kosketusnäytöllä yhden sormen järjestelmällä viestiä muuta kuin muutaman tekstiviestin silloin tällöin.

Ja samaa mieltä mobiiliversioiden grafiikoista, tosin minua niissä eniten häiritsee muut käyttöliittymän kökköydet.

Mutta näin jossakin määrin nörttinä minua ihmetyttää näissä käyttöliittymäasioissa, miksi ei enää vanhan hyvän suunnitteluperiaatteen mukaan eroteta muotoa ja sisältöä. Siis se, mikä on ollut esim. XML:n johtoajatuksena. Kun data on sopivasti tägätty, sen voi kätevästi pullauttaa eri esitysmuotoihin, esimerkiksi näkymään saman datan nätisti niin tietokoneen kuin kännykän näytöllä. Miksei niin enää tehdä? Vaan kun tulee se mobiiliversio niin sitä on pakko kaikkien käyttää vaikkei se omalle laitteelle ideaalisesti sopisikaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Itse käytän pöytäkoneella Kuppilaa, mutta käyttäisin huomattavasti useammin myös matkassa Kuppilaa, jos tästä olisi mobiiliversio. :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Kuppila mobiiliaikaan?

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Itsellä kuppilan käyttö on lipunut kokoajan ennemän puhelimelle, koska se kulkee koko ajan matkassa. Käytä kyllä vielä tietokoneellakin, sillä esim. sanoituskilpailujen järjestäminen pistetaulukkoineen olisi puhelimella lähemmäs mahdotonta.

Mielipiteeni on siis, että kuppilasta olisi hyvä olla olemassa myös mobiiliversio helpottamaan alati maailmassa lisääntyvää mobiilikäyttöä. :joojoo: Itse pärjän kyllä näinkin, vaikka kyllähän se mobiiliversio puhelimella käytöstä tekisi mielyttävämpää.
Žvižej fucked up the solo

Vastaa Viestiin