Digiboksi- ja DVD-asioita

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

VHS:ien yleinen saatavillaolo? :raaps:
Tuota eihän se ole mihinkään vieläkään loppunut. Mä tiedän eräitäkin kauppoja, jotka myyvät niitä edelleenkin ja ihan näkyvästi, tosin toki täytyy myöntää, että valikoima on supistunut huomattavasti aikaisemmista vuosista.

Vähän samanlaista kohkaamista musta tää VHS - DVD-siirtymä kuin aikanaan vinyyli-CD-levyjutut tai joku vuosi sitten c-kasetti - ns. daisy-formaatti näkövammaisten kirjastossa. Vinyylitkään ei ole mihinkään poistuneet (eikö joku saksalainen vai keskieurooppalainen firma alkanut just muutama vuosi sitten valmistaa uudelleen vanhanmallisia levysoittimia, joissa vinyylit soi edelleen kaikkine rahinoineen?) :miettii: Ja yhtä vähän daisy tulee koskaan korvaamaan näkövammaisten tapauksessa täysin vanhoja c-kasettikirjoja.

Ainoa v-mäinen puoli tossa digitaalisessa äänikirjamuodossa (siis se daisy hienommalta nimeltään) on se, että sen myötä poistui meitin Celiasta samalla Yle:n kuunnelmien lainausmahdollisuus tekijänoikeussyistä. Nyyh! No, kai ne jotain keksii siihen ratkaisuksi, mutta koska on toinen juttu.

Onhan se kiva, että tulee uusia digitaalisia formaatteja, mutta digiboxijutuissakin Suomessa edetään kyllä aivan rivakkaa tahtia uusine formaatteineen ja muineen. Pysyykö ne ressukat ittekään perässä, jotka näitä juttuja suunnittelee? :heh:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Kiitos Jónsi. :) Noh, täytyy yrittää pärjätä nyt tällä, yllättävintä oli että en osannut edes arvata että tehtäisiin tavaralajin nimittämisessä ero + ja – merkkien avulla :roll:

Katten: just tuota tarkoitin, että VHS:ia ei enää saa kuin tietyistä kaupoista, ja valikoima on HYVIN PALJON vähentynyt.

Mutta se ongelma (anteeksi mahdolliset toistot äskeiseen viestiin verrattuna):

Niin, siis ostin DVD-laitteen (DVD-VR350), jonka päätarkoitus olisi ”vapauttaa tilaa” digiboksissa. Keväällä ja kesällähän on todella paljon pitkiä tallennuksia vaativia kohteita, kuten kaikki tiedämme ;)

DVD-laitteeni käyttöohjeessa kuitenkin lukee seuraavia:
1) ”Vapaana olevaan (levyn) tilaan tallentaminen: Tämä toiminto on käytössä ainoastaan DVD+RW-levyillä. Jos olemassa olevia nimikkeitä poistetaan, uutta tilaa vapautuu. (Sitten ohjeet…)
2) DVD+RW-levyjä voi käyttää ainoastaan DVD-VR355:ssä (eli uudempi malli jota minulla ei ole, käyttöohje on nimittäin näille 2 mallille yhteinen!)
3) Jakson muokkaaminen on mahdollista ainoastaan DVD+RW-levyille eli siis vain DVD-VR355-mallissa.

Tarkoittaako tämä, että jos levyltä poistetaan turhaa tallennusta ja halutaan että siten vapautunut tila voidaan käyttää myöhemmin hyväkseen uutta tallennusta varten, levyn on oltava ehdottomasti DVD+RW eikä DVD-RW?! Eli että näin ei voi ylipäänsä tehdä omistamallani laitteella??

(Onkohan niin, että tämä mahdottomuus koskee DVD-RW-levyjä vain esim. minun laitteessani, mutta että jollakin muulla laitteella DVD-RW-levyillä voisi muokata jaksoja?)

Käytännössähän haluaisin tehdä seuraavaa:

Tallettavan digiboksin tilassa on jäljellä enää alle 20 tuntia vapaata tilaa. Haluaisin siis tyhjentää sitä, mutta niin, ettei itse tyhjentämisoperaation valvomiseen mene hirveästi aikaa, ja niin, ettei ohjelmien tallettaminen digiboksista DVD:lle häiritsisi illan tv-katseluita. Siispä haluaisin laittaa ohjelmat tallettumaan digiboksista DVD-laitteelle yön ajaksi.

Onko siis niin, että jos talletan DVD-RW-levylle vaikka koko yön siten, että ohjelmaa oli vain 2 h mutta levylle mahtuu 6 h ja se täyttyy koska kukaan ei keskeytä, niin en voi seuraavana päivänä vain muokata tallennetta DVD-laitteella eli ”jakaa” näin talletettua jaksoa kahdeksi eri ohjelmaksi ja poistaa tilaa täyttämästä se turhempi loppupuoli?

Vaan minun pitänee siis ajastaa DVD-laite tallettamaan vain sen 2 h, painaa digiboksin ohjelmavarastosta ”play” halutulle ohjelmalle, antaa sen tallettua DVD-laitteelle, ja tallettaa levy täyteen (loput 4h) jonakin toisena yönä?

Tietysti pidän huolta siitä, että on muuten oikeat moodit (V tai VR) päällä, ja että en viimeistele levyä. Levyjä on muuten pääasiassa tarkoitus katsella vain omalla laitteella.

Miten on? Ja miten te muut teette tällaisissa tilanteissa? Olisin kiitollinen neuvoista :)

Muuten yksi asia: DVD-laitteen käyttöohjeessa ei mainittu esim. kytkentöjen kohdalla sanaakaan digibokseista, on kuin niitä ei olisi edes ollut olemassa laitetta valmistaessa :heh: Lähin vastaavuus saattaa olla eräässä kytkentäkaaviossa ”satelliittivastaanotin tai muu laite”. Eli onkohan Suomi pikkasen liikaa kiirehtinyt tässä digipakollisuusasiassa, kun tekniikkakaan ei pysy perässä? ;)

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Edistytään, saatiin sentään oikea kytkentä aikaan, jotta tv-kuva näkyisi 3:nnen scart-kaapelin ollessa pelissä.

Sen sijaan ei ole mitään takeita siitä, onnistuiko äsken tekemäni koetallennus DVD-RW -levylle :niinpa: Kas kun painan tälle tallennukselle play, mitään ei näy :evil: Joko se ei ole tallentunut tai sitten tallenteen toistaminen ei onnistu näkyvästi. Ja käyttöohje ei anna minkäänlaista ohjetta sille, mikä kanava pitää digiboksilla ja tv:llä olla päällä tallennetta toistettaessa...

Kun digiboksi ja telkkari ovat päällä ja DVD-laite myös, tv-kuva ei näy samalta kanavalta kuin DVD:n menu.

No, huomenna sitten 3:s puhelinsoitto Samsungin neuvontaan. Kuvittelin tämän HIUKAN yksinkertaisemmaksi!! :evil:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Siis yritätkö nyt katsoa tallentamaasi dvd levyä samalla, kun digiboksisi on päällä? Mulla ainakin pitää boksi olla pois päältä jos katsoo dvd:tä. Vai tarkoititko, että boksin kautta ei näy telkkari, jos dvd on samalla aikaa auki?
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

http://www.radioandtelly.co.uk/connecthelp.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Auttaisiko tuo sivusto, vaikka onkin englanniksi... ?

Tai sitten tämä:

http://www.freeview.co.uk/installation" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Hazel kirjoitti:Siis yritätkö nyt katsoa tallentamaasi dvd levyä samalla, kun digiboksisi on päällä? Mulla ainakin pitää boksi olla pois päältä jos katsoo dvd:tä. Vai tarkoititko, että boksin kautta ei näy telkkari, jos dvd on samalla aikaa auki?
Huilumies :hali:

Tallentaaksesi boxista dvd:lle, sun pitää valita kanavaksi AV-kanava tai sitten joku, olikohan se nyt EXT1 tai EXT2-kanava (tms.). Onnistuu kun pistää dvd:n pyörimään ja vääntelee tallentavasta dvd-laitteesta oikean kuvalähteen.

Täälläkin ollaan tuskailtu tekniikan kanssa. Aikansa kun piuhoja vaihtelee niin johan alkoi pelittää.
Mulla ei tartte boxin olla pois päältä jos katson dvd:tä. Samalla tallennan boxiin ohjelmia kun katson dvd:ltä jotain muuta.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Katten-Gustaf kirjoitti:VHS:ien yleinen saatavillaolo? :raaps:

Järvinen tarkoitti sitä, että kyllähän noita laitteita löytyy vintiltä vaikka vuosikymmenien päästä,
mutta laitteet joita ei käytetä säännöllisesti lakkaavat toimimasta.

Menneistä laitteista puheenollen, moniko voi lukea tietokoneellaan 5" lerppuja tai 3.5" korppuja?
Onhan se kiva, että tulee uusia digitaalisia formaatteja, mutta digiboxijutuissakin Suomessa edetään kyllä aivan rivakkaa tahtia uusine formaatteineen ja muineen. Pysyykö ne ressukat ittekään perässä, jotka näitä juttuja suunnittelee? :heh:
On kansantaloudellista tuhlausta satsata ratkaisuihin jotka ei ole kestäviä.
Moni maa on päättänyt siirtyä digiaikaan vasta kun HD-tv:t yleistyy, eli 2010-2012.
Kun ostaa digitv:n ei tarvitse erillistä digiboxia ja samalla johtoviidakko vähenee.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

MuzaMaza kirjoitti: Mulla ei tartte boxin olla pois päältä jos katson dvd:tä. Samalla tallennan boxiin ohjelmia kun katson dvd:ltä jotain muuta.
Perskutti, toimii se noin mullakin :mrgreen: . Luulin vaan ensin muuta... :rofl:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

MuzaMaza kirjoitti: Huilumies :hali:

Tallentaaksesi boxista dvd:lle, sun pitää valita kanavaksi AV-kanava tai sitten joku, olikohan se nyt EXT1 tai EXT2-kanava (tms.). Onnistuu kun pistää dvd:n pyörimään ja vääntelee tallentavasta dvd-laitteesta oikean kuvalähteen.

Täälläkin ollaan tuskailtu tekniikan kanssa. Aikansa kun piuhoja vaihtelee niin johan alkoi pelittää.
Mulla ei tartte boxin olla pois päältä jos katson dvd:tä. Samalla tallennan boxiin ohjelmia kun katson dvd:ltä jotain muuta.
Nyt vika selvisi :) Siis miksi en saanut AV-kanavaa millään säädettyä sellaiseksi, että tv-kuva näkyisi. Vastaus: piti painaa kaukosäätimessä DVD-nappia ennen kuin painaa INPUT SEL –nappia,niin pääsee vaihtamaan AV-kanavaa. Ja tätä yksinkertaista asiaa käyttöohje ei taaskaan kertonut :roll: Minä vain painoin koko ajan vain INPUT SEL –nappia eikä mitään tapahtunut…

Alan tajuta, miksi DVD-laite oli alennuksessa, kun käyttöohje on noin ikivanha (ettei tiedä digiboksien olemassaolosta mitään) ja muutenkin huono: kertoo hirveästi muita asioita, muttei sellaisia että ”paina tätä ja sen jälkeen tuota”!

Sitten käyttöohjeessa oli hirveästi antennitalouksiin liittyvää juttua, eikä käyttöohjeessa mitenkään sanottu, että ne liittyvät antennitalouksiin eivätkä koske kaapelitalouksia, joten rupesin ihmettelemään, kun ne eivät minulta onnistuneet. Paljon kanavanviritysjuttuja, joita ei siis tarvitse…

Nyt koetallennukset vihdoinkin onnistui :)

Kokeilin huvikseni EP- (huonoin laatu, tallennusmahdollisuutta 6h/levy) ja XP- (paras laatu, tallennusmahdollisuutta vain 1h/levy) –moodien eroja. En havainnut silmällä mitään eroja. Selvä, tallennan siis ainakin tätä ko. ohjelmaa (Yes Prime Minister) EP-moodilla, niin mahtuu eniten. Onko muilla kokemuksia näiden moodien eroista?
Hazel kirjoitti:Siis yritätkö nyt katsoa tallentamaasi dvd levyä samalla, kun digiboksisi on päällä? Mulla ainakin pitää boksi olla pois päältä jos katsoo dvd:tä. Vai tarkoititko, että boksin kautta ei näy telkkari, jos dvd on samalla aikaa auki?
Mulla saa digiboksi olla päällä. Onhan mulla nyt 3 scart-kaapelia kytkemässä nämä 3 laitetta toisiinsa. Onko sulla vain 2, vai?

Vielä yksi outous: CD-levyjen toistosta DVD-laitteeni käyttöohjeessa luki, että levyn maksimipituus, jota se lukee, on 74 minuuttia!? Mutta minullahan on paljon 80 minuutin itse poltettuja levyjä. Kokeilin yhdellä, ja kyllä se sitä luki. Mutta mistä moinen rajoitus?! Mitä se sitten ei mahda lukea? Onko vieläkin pitempiä CD-levyjä olemassa? (MP3-levyt lienevät asia erikseen.)

Aiku tää nyt kyselee tekniikasta :mrgreen:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kyllä on olemassa 90 minuutin CD-levyjäkin, mutta ei niitä saa poltettua kuin joillakin ohjelmilla eikä tosiaan ole varmaa, että ne sitten toimivat kaikkialla... itse olen kyllä myös miettinyt tuota CD-levyjen aikarajoitusta, että mihin se oikein perustuu :mitvit: Onhan DVD-levylläkin se rajoitus kai itse asiassa sidottu siihen tiedoston kokoon? Eli kuva ja ääni on tallennettu huonommalla otoksella, siis esim EP, niin tallennettava tiedosto on pienempi ja voi siis olla pitempi. Miksi siis cd-tekniikassa aina puhutaan vain sen audion pituudesta, miksei voisi saada poltettua pidemmän audion yhdelle levylle, jos sen tasosta tinkisi? Taitaa olla kuitenkin hieman eri tekniikat kyseessä :mitvit:

Noista tallennustavoista... kuten jo sanoinkin siis, laatu kyllä huononee mitä pitempään levylle tavaraa tunkee... se on sitten eri asia tosiaan, mitä paljaalla silmällä tavalliselta ruudulta pystyy erottamaan. Ja toki se riippuu tallennettavan lähteen laadustakin, joku 70- tai 80-luvun tv-sarja on jo alunperinkin sen verran heikkolaatuisempaa ettei tason heikkenemistä huomaa. Sen sijaan jos esimerkiksi tunkee 3,5 tuntia livenä tallennettua euroviisulähetystä vain yhdelle DVD:lle, näkee eron ihan varmasti. Siihen kuvaan tulee pikselöintiä ja suttuisuutta, joka erottuu vielä paremmin tietysti isoilta uusilta plasma- tai lcdtauluilta.

Eli jos VHS:ltä siirtää DVD:lle, niin joku LP asetus (2 h/ levy) riittää ihan hyvin, kun ei se taso siitä enää paranekaan. Suoraan digisignaalista tallennettaessa tunti/levy on hyvä nyrkkisääntö, jos haluaa parasta laatua arkistoihinsa... jos niitä ei sitten edes aio säilyttää EP eli 8h per levy on varmaan vielä ihan katsottava, mutta en itse tida koskaan käyttää SP:tä alempaa asetusta, kun DVD-r levyt ovat nykyään niin halpoja, ettei ole mitään järkeä pihdata laadussa ja ne tallenteet pysyvät katsottavina tulevaisuudessakin.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Huilumies kirjoitti: Mulla saa digiboksi olla päällä. Onhan mulla nyt 3 scart-kaapelia kytkemässä nämä 3 laitetta toisiinsa. Onko sulla vain 2, vai?
On kolme ja kuten tuolla aiemmin jo korjasin, saa se mullakin olla päällä. En vaan ollut edes kokeillut niitä yhtä aikaa :mrgreen: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Ai niin tosiaan Hazel korjasitkin :)

Kiitos JuhaUK neuvoistasi, otan niistä vaarin. Eli euroviisulähetysten suhteen ei hirveästi kannata säästellä tilaa vaan satsata laatuun ja käyttää 1h/levy tai 2h/levy-vaihtoehtoja. Sen sijaan filmien yms. kohdalla voi tinkiä laadusta enemmän, eli käyttää 4h/levy- tai 6h/levy -vaihtoehtoja.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JuhaUK kirjoitti:Onhan DVD-levylläkin se rajoitus kai itse asiassa sidottu siihen tiedoston kokoon?
Miten sen nyt ottaa, jos videotiedosto on kooltaan 800Mt, saattaa se silti viedä DVD-video-muodossa samat 3,7Gt kuin videotiedosto, joka on kooltaan 3,7Gt.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No niin jos sen konvertoi DVD-muotoon niin hyvinkin saattaa täyttää koko levyn. Riippuu miten sen tekee ja millä asetuksilla... joku .avi -tiedosto on yleensä kompressoitu ja DVDn teko-ohjelma purkaa sen isommaksi... laatu ei kai kuitenkaan silti ikinä enää siitä parane.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

:joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Digiboksiasioita

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

JuhaUK kirjoitti:joku LP asetus (2 h/ levy)
Korjaus, ellei tämän lyhenteen merkitys vaihtele... Mun käyttöohjeessani sanotaan, että LP-asetus on 4h/levy.

Kaikki nopeusasetukset:
XP: n. 1h/levy, n. 8 Mb/s
SP: n. 2h/levy, n. 4 Mb/s
LP: n. 4h/levy, n. 2 Mb/s
EP: n. 6-8 h/levy (voi säätää), n. 1,2-0,8 Mb/s

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Joo, oikeassa olet. Mun Panasonicissa on vielä aivan mainio FR, joka laittaa tiedoston kuin tiedoston sopivaan kokoon niin, että se mahtuu yhdelle levylle. Eli kovalevylle otan kaiken XP:nä, ja sitten poltan levylle käyttäen FR:ää jolloin se tulee parhaalla laadulla mitä levylle mahtuu :peukku: Eli mun kokemukseni mukaan Panasonic on paras polttava DVD, aion juuri hankkia uuden samanmerkkisen uusimman mallin, jossa on 400 GB kovalevy ja digiviritin sisällä. Ja upscaling (mitä lie suomeksi) funktio HD-ruutua varten.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Mikä kokemus teikllä on V- ja VR-tilassa tallentamisesta? Käyttöohjeeni ovat tosiaan sekavat. Siis VR:llä talletettua levyä ei muka voi toistaa muissa laitteissa kuin omassa (tai muunmerkkisissä, no samapa tuo)?? Mutta toisaalta V-tilassa talletettua levyä on hankalampi lisätallentaa muussa laitteessa...? Hankalasti selitetty... Tiedättekö te mitään siitä, kumpaa moodia kannattaa käyttää? Kokemuksen perusteella?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tuo on joku laitekohtainen tila, ei mulla mitään VRää ole :mitvit: Siis onkohan se sitä, että onko levy viimeistelty, eli silloin se on oikea DVD-video jota voi soittaa missä laitteessa vain, eikä siihen voi lisätä..

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Montako digiboxia olet hankkinut tähän mennessä?
Osta yksi lisää:

Markkinoille tulee uusi internet-digiboksin, jonka välityksellä voit katsoa
YLEn internet-arkistossa olevia ohjelmia televisiosta
http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/oikea/id89269.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:tapu:
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mistähän mahtaa johtua telkkarista kuuluva hurina silloin, kun kuvaan tulee jokin isompi tekstikehikko, ei siis normaali juokseva tekstitys, vaan esim. ohjelmaoppaan ruudukko, jonkun mainoksen iso teksti tai vaikkapa maikkarin iso logo. Eli siis joku iso liikkumaton kuva sen normaalin ohjelmakuvan päälle. Johtuuko se telkkarista vai boksista? Ja millä se korjaantuu?
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Hazel kirjoitti:Mistähän mahtaa johtua telkkarista kuuluva hurina silloin, kun kuvaan tulee jokin isompi tekstikehikko, ei siis normaali juokseva tekstitys, vaan esim. ohjelmaoppaan ruudukko, jonkun mainoksen iso teksti tai vaikkapa maikkarin iso logo. Eli siis joku iso liikkumaton kuva sen normaalin ohjelmakuvan päälle. Johtuuko se telkkarista vai boksista? Ja millä se korjaantuu?
Ilmeneekö vika muiden laitteiden kanssa? Esim. jos laittaa dvd:n päälle ja menee valikkoon jossa on samanlainen kuva? Silloin se viittaisi television vikaan. Ja ilmeneekö vika vaan kun ruudussa on paljon valkoista tai vaaleaa kuvaa?
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No apua, en oo kokeillut tolla dvd:llä, pitääpä kokeilla. Mutta tuosta valkoisen osuudesta en oo huomannut, mun mielestä se hurisee aina, kun siihen tulee jokin iso logo tai taulukko yms.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ei tuntuisi olevan mitään kohinaa dvd:tä katsellessa, tosin en oikein ymmärtänyt, mitä valikkoa tarkoitit :puna: . Kun en tuohon saanut mitään erityisiä valikoita. Noissa, missä valitaan kieli jne ei ollut mitään kohinaa.

Ilmeisesti boksin päivitys voisi auttaa, mulla ei vaan ole aavistustakaan, miten se tehdään. mutta siinä on takuu voimassa, joten taidan maanantaina soittaa myyjälle.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

No sillä, missä valikossa sitä olisi tarvinnut koittaa, ei ole merkitystä, kunhan oli joku samantapainen kuin missä sitä kohinaa esiintyi digiboksilla. Ilmeisesti vika on siis tosiaan boksissa.

Ohjelmistot voi päivittää luultavasti tietokoneen avulla melko helposti itsekin, mutta tapa tosiaan riippuu boksista... Topfieldihän sinulla oli? Siihen tarvitaan Topfieldin sivuilta löytyvä usb-ohjelmisto, kaapeli boksin ja koneen välille ja uusin ohjelmistoversio, luultavasti myös Topfieldin sivulla.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ok, mä nyt soitan ensin sille myyjälle ja katson mitä se sanoo. Kai mä ton itsekin osaisin päivittää, mutta se sanoi, että voi ottaa yhteyttä, jos tulee ongelmia.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Soppis »

LDV:n puolella on "Digisovitinkokemuksia". Meneekö nämä pulinat siitä asiayhteydestä ihan erilleen? En ole tällaista ketjua oikein tajunnut täältä noteerata. :raaps:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Tämä on kait enemmän tekniikan ja ongelmien ketju, siellä toisessa vertaillaan yleensä bokseja.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

No minuakin sekoittaa, kumpaan ketjuun pitäisi kirjoittaa, mutta siis: Dolce vitan ketju on aloitettu v. 2005 ja siellä just ihmiset ihmettelevät, että apua, pitäiskö hankkia digiboksi ja mikä olis hyvä :heh: Ja tämän näkyy aloittaneen Huilari joskus, kun hänellä on ollut jotain teknistä ongelmaa ja kysyttävää. Ehkäpä tämän ketjun otsikkoa voisikin täsmentää, että tänne niitä teknisiä pulmia pohdittavaksi pikemminkin, ja toisella puolella yleinen pulina aiheesta, ominaisuuksien pähkäily jne?
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Digiboksi- ja DVD-asioita

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mun DVD -soitin ei toista tällä hetkellä aivan kaikkia DVD-levyjä. :raaps: . Cd:t se kyllä soittaa moitteetta. Olisko tässä joku dvd-soittimen puhdistuslevy paikallaan? :mitvit:
Raipatirai

Vastaa Viestiin