Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En tiedä (kuitenkaan), mutta mikä käyttöjärjestelmä? Se on se ensimmäinen asia mikä pitää tietää kun ongelmia rupeaa selvittämään.

Ja eikö tuota ongelmaa siis ollut ennen kuin koneesi kävi korjattavana? Mitähän kaikkea siellä on tehty, eli onko esim. epähuomiossa tullut siellä asennettua jotain koneeseen automaattisesti tyrkytettyjä päivityksiä, vaikkeivät olisi oikein hyväksi (esim. näytönohjain)?

Edit: Tuossa jotakin vinkkiä Windows 10:lle (vaikken tiedäkään käytätkö sitä): http://www.drivethelife.com/windows-10/ ... grade.html
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ En ikävä kyllä ymmärrä tuosta melkein mitään, koska mun koneessa on tehtävien hallinta suomen kielellä. :sorivaan:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No ymmärrätkö, mikä käyttöjärjestelmä sinulla on?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Joo. ??? Windows 10 mulla ollut jo pitkän aikaa käytössä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Sain viimein apua vilkkuvaan näyttöön ja näyttäisi toimivan tietokone taas vaihteeksi. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jo toista päivää lyhyen ajan sisällä en pääse mm. Kuppilaan nyt koneellani. Mikähän neuvoksi? Facebook kyllä toimii ja Messenger, mutta Kuppilan lisäksi muutama muukin sivusto on ”alhaalla”, kuten esim. Yle Areena ja MTV Katsomo.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikea sanoa, itselläni ei ole ollut ongelmia kuppilan kanssa. Ehkä ongelmasi on paikallinen?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Minullakin on joskus ollut satunnaisesti vastaavaa vaivaa, että tietyt sivustot eivät millään ole auenneet. Nyt ei tosin ihan hetkeen. Muistaakseni perinteinen tietokoneen uudelleenkäynnistäminen auttoi tuolloin minulla. Todennäköisesti vaiva on joko selaimessa tai tietokoneessa. Oletko kokeillut, aukeavatko ko. sivustot jollain muulla selaimella kuin sillä, jota yleensä käytät?
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Olen kokeillut toista selainta (tuloksetta) ja käynnistänyt koneenkin viimeksi uudelleen, muttei se silloin ainakaan auttanut.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onks tietokonees tehnyt mitään päivityksiä, jotka ajoittuis ongelmien alkamisen kanssa samaan ajankohtaan? Oletko kokeillut käynnistää verkkomodeemia uudelleen?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ En edes ymmärrä, mitä tarkoitat. :rofl: Olen niin ”hyvä” näissä jutuissa, et osaan korkeintaan odottaa huomiseen, niin taas varmaan vaihteeksi toimii. Enkä nyt tähän hätään muista, milloin tää ongelma alkoi, mut kuun vaihteessa oli viimeisimmät päivitykset koneeseen. Uskomatonta, jos ne vaikuttavat tällä(kin) tavalla koneeseen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Serduchka kirjoitti: 05 Kesä 2020, 15:18 Uskomatonta, jos ne vaikuttavat tällä(kin) tavalla koneeseen.
No en minäkään kovin paljoa ymmärrä näitä koneita. Oli ihan arvailua. Tuntuu epätodennäköiseltä, että päivitykset lamauttaisivat osan verkkosivuista. Verkkomodeemi on tietokoneen ja seinän verkkoliitännän välissä olevat laite ja jos mulla on ollut verkkoyhteys poikki, modeemin boottaaminen on auttanut tähän mennessä aina. Tunnen tosin vain oman tilanteeni, en tiedä onko noita modeemeja kaikilla, esim. langattoman yhteyden käyttäjillä. Luulis olevan, jos kotona on lähiverkko.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Taas toimii Kuppila koneella vaihteeksi. :raaps: Kummallista.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1054
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Eilen illalla kun avasin läppärin näytön kannen, lähti näyttö vain irti toiselta puolelta. Kone toimii toki normaalisti, mutta ei oikein uskalla tehdä mitään sillä. Koko aamun olen yrittänyt porakoneella kiristää sellaisen levyosan ruuveja, mutta ei se toki ole mitään auttanut. Kaksi niistä ruuveista ei mene pohjaan, sillä se levy, jossa on ne ruuvit on jotenkin vääntynyt(?)

Seuraavaksi kokeilen vain pikaliimaa :heh:
"Suomi voi lähettää joko Paskana tai paskan"
-TomBoi

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Happy »

En tiedä kuuluuko tää tänne vai tyhmien kysymyksien alle, mut tarviin pikaista vastausta kuitenkin!


Mitä tapahtuu jos kuppilan 100% tallennustila täyttyy yksityisviesteissä, enkö nää sen jälkeen enää mulle tulleita uusia viestejä/pysty lähettämään uusia.. ellen poista vanhoja? Vai poistuuko vuosien 2011&2012-viestit automaattisesti :eeek:

Viisuraadista johtuen tulee kasottain viestejä & enää on parin päivän päässä ton limitin täyttyminen..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Happy kirjoitti: 23 Maalis 2021, 16:42 Mitä tapahtuu jos kuppilan 100% tallennustila täyttyy yksityisviesteissä, enkö nää sen jälkeen enää mulle tulleita uusia viestejä/pysty lähettämään uusia.. ellen poista vanhoja? Vai poistuuko vuosien 2011&2012-viestit automaattisesti :eeek:
TomppaJr:llä oli samaa ongelmaa kesällä, ja Kuolonkurki vastasi kuvan kera. Ilmeisesti siis riittää tehdä uusi kansio ja siirtää vanhoja sinne?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Miksei vaan lopullisesti poista jotain vuosia vanhoja viestejä? :heihaloo: Miten vaikeaa sitä on silloin tällöin siivota yksityisviestilootaa? :heh: Tuskin niillä yltiövanhoilla viesteillä on enää mitään käyttöä?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16169
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Tegu- kirjoitti: 23 Maalis 2021, 16:55 Ilmeisesti siis riittää tehdä uusi kansio ja siirtää vanhoja sinne?
Kymmenen kansiota à 1000 viestiä pystyy lisäämään, joten pitäisi riittää joksikin aikaa. :joojoo:
Serduchka kirjoitti: 23 Maalis 2021, 16:57Tuskin niillä yltiövanhoilla viesteillä on enää mitään käyttöä?
Onpas, terveisin arkistofriikki jolla on kymmenen vuoden takaisia yksäreitä tallessa. :heh: Sain myös hepulin kun vaihdoin taannoin puhelinta ja huomasin että WhatsAppin varmuuskopiointi ei toiminut niin kuin sen olisi pitänyt. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Happy »

^^^ Oon blondi mut en ymmärrä ku luin uuden kansion mut tuossa lukee "siirtyy poistettavaan kansioon" iik .. poistuuko siis toi kansio joskus vai täh? Ehkä sinne ei sit uskalla heittää mitään :eeek:


^^ No en uskonu et toi tulis koskaan täyttymäään mut ku kolme raatia nyt houstannu puolen vuoden sisään niin alkaa kummasti tulemaan rajat vastaan. Alkuvuosien noloista viesteistä ei kehtais oikein mitään poistella ku nostalgiamieles niitä vois joskus kiva lueskella.

^ Siis siirtyykö uusimmat viestit sinne kansioon vai vanhat? Eikai kansio voi poistua vahingossakaan?

Ehkä pitää vaan yksitellen poistaa nuo kaikki saamani "kiitos pisteet perillä" -viestit & kaikki lähettämäni "kiitos, pisteet perillä"-viestit. Työmaa vaan siinä on nyt niitä alkaa yksitellen poistelemaan.


Esim tälläsistä viesteistä ei tekis mieli luopuu koskaan.. kamala pikku-Happy :hihi:
varoitus annettu
Lähetetty: 27 Tammi 2012, 21:26
Lähettäjä: Timoteus
Vastaanottaja: Happy

Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
Ei lehmittelyjä tämän enempää. Seuraavasta bannia.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Nyt rupesi kauheasti uteluttamaan, ketä Happy on lehmitellyt.

Ymmärrän kyllä, ettei vanhoista viesteistä halua luopua. Luenhan itsekin toisinaan vanhoja kuppilaketjuja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5509
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Eihän tommoisia saa poistella! :mrgreen:

Juuri aloin miettiä, onko kätevää tapaa siirtää yhden kansion kaikki viestit toiseen.. No, en löytänyt sellaista, mutta ainakin viestejä voi siirtää sivullisen kerrallaan:
  1. Mene kansioon, jonka viestejä haluat siirtää
  2. Rullaa sivun alas ja paina "Valitse kaikki"
  3. Vaihda saman linkin yläpuolelta pudotusvalikosta toiminnoksi "Siirrä kansioon [kansion nimi]" (Alussa lukee "Merkitse tärkeäksi")
  4. Paina oikealta "Suorita"
Työlästä on tuokin, muttei ainakaan ihan yksittäin joudu siirtelemään. Kantsii varoa, ettei vahingossa poista valitsemiaan viestejä, kun toimintolistassa on sekin!
Happy kirjoitti: 23 Maalis 2021, 16:42 Mitä tapahtuu jos kuppilan 100% tallennustila täyttyy yksityisviesteissä, enkö nää sen jälkeen enää mulle tulleita uusia viestejä/pysty lähettämään uusia.. ellen poista vanhoja? Vai poistuuko vuosien 2011&2012-viestit automaattisesti :eeek:
Tämä näemmä riippuu siitä, minkä toiminnon on valinnut kansioasetuksissa. Kuolonkurjen kuvassakin näkyy kohta "Jos kansio on täysi". Oletuksena toiminto on ilmeisesti "Älä vastaanota uusia viestejä (Uudet viestit pidätetään, kunnes saat lisää tilaa)".

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tegu- kirjoitti: 23 Maalis 2021, 17:29 Juuri aloin miettiä, onko kätevää tapaa siirtää yhden kansion kaikki viestit toiseen.. No, en löytänyt sellaista, mutta ainakin viestejä voi siirtää sivullisen kerrallaan:
  1. Mene kansioon, jonka viestejä haluat siirtää
  2. Rullaa sivun alas ja paina "Valitse kaikki"
  3. Vaihda saman linkin yläpuolelta pudotusvalikosta toiminnoksi "Siirrä kansioon [kansion nimi]" (Alussa lukee "Merkitse tärkeäksi")
  4. Paina oikealta "Suorita"
Työlästä on tuokin, muttei ainakaan ihan yksittäin joudu siirtelemään. Kantsii varoa, ettei vahingossa poista valitsemiaan viestejä, kun toimintolistassa on sekin!
Näin minä aina teen, kun ovat laatikot täyttymässä. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Happy »

Oho joo toi toimii, pelastinkin nyt vanhimmat viestit toho uuteen kansioon :peukku:
Rousku kirjoitti: 23 Maalis 2021, 17:23 ^ Nyt rupesi kauheasti uteluttamaan, ketä Happy on lehmitellyt.
Tais olla joku Umk tuomaristosta jos oikeen muistan, ne karsinnat herätti mussa ainakin sillo kuumia tunteita :heh:
Tosin en alkuaikoina pitänyt muista kuppilaisistakaan kovinkaan paljoa, tyyliin triggeröidyin joka toisesta viestistä jos ne ei ollu mun kanssa jostain samaa mieltä... en yhtään ihmettelis vaikka oisin kanssakuppilaisii haukkunu tuolloin :puna: :hiips:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin uuden kännykän enkä jostakin syystä pysty parittamaan langattomia kuulokkeitani kännykkäni kanssa Bluetoothilla. Raivostuttavaa! Nuo kuulokkeet ovat erittäin laadukkaat ja suunniteltu urheilun ohessa käytettäviksi. Muuten voisi toki ostaa vaan uudet...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Muistitko poistaa parituksen vanhan puhelimesi kanssa? Ei kai sen nyt toisaalta enää pitäisi vaikuttaa, mutta kannattanee kokeilla. Yleensä kuulokkeissa pitäisi olla joku buuttausnappula, joka poistaa kaikki olemassaolevat paritukset.
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jotkin laitteet tuntuvat olevan omistushaluisempia kuin toiset. Esimerkiksi itse en saa kuulokkeitani kiinni pöytäkoneeseen jollen unohduta puhelinta ensin. Kannettavan kanssa tällaista ongelmaa ei ole (kumpaankaan suuntaan).

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt se yhtäkkiä toimiikin. :shock: Parin tunnin ajan aamulla sähräsin tuon kanssa ja jo luovutin. Nyt kun kokeilin vielä kerran, niin toimiikin. :sekava:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ostin uuden käytetyn läppärin. Tässä on käyttöjärjestelmänä Windows 11, kun aiemmassa on Windows 10. Millähän tuohon aloitusvalikkoon saisi Windows 10:n tuntumaa? Alkujärkytyksestäni kun toivuin, totesin, että on todella mukavaa, kun sinne voi asetella mieleisiinsä kohtiin ja haluamansa kokoisina useimmin tarvitsemiensa sovellusten kuvakkeet.

Ja sitten vielä isompi ongelma tässä on vieritys kahdella sormella kosketuslevyä käyttäen. Alkuun se ei toiminut ollenkaan. Nyt kun toimii, on kovin tahmea: Pitää monta kertaa pyyhkäistä, jotta pääsee pitkän sivun alkuun tai loppuun. Entisessä koneessa meni kertahujauksessa, jonka saattoi keskeyttää napsauttamalla levyä. Tässä vielä kun vierähtää niin lopussa hidastuu, ja jos törmää vieritettävän alueen ylä- tai alalaitaan, pompahtaa sieltä askelen takaisin kuin mikäkin pallo. Ihan tarpeeton ominaisuus! - Ehkä näitä voi muuttaa sorkkimalla ajurin valmistajan asetuksia rekisteristä, kunhan ensin vain tietäisi, mikä niistä mitäkin tarkoittaa.

Ja vaikka yleisesti ottaen kaikkein paras muoto mielestäni onkin suorakulmio, jonka kulmia on hieman pyöristetty, niin käyttöjärjestelmän ikkunoina näkisin mieluummin säntillisen teräväkulmaisia suorakulmioita. Tuntuu, että on vaikea löytää hiirella oikeasta alanurkasta oikeaa kohtaa, jolla muuttaa ikkunan kokoa. No, tämä nyt on pikku juttu vain. Mutta tuo vieritysjutska on ärsyttävä!

Näppistuntuma on hieman raskas mutta sentään tasainen. Vanhassa tuntui että joitakin näppäimiä pitäisi takoa vasaralla, jotta mitään tapahtuisi. Levytilaa tuli paljon lisää, ja ainakin kun löysin sen asetuksen jolla säätää prossun virrankulutusta, tämä ei tunnu myöskään kuumenevan liikaa. Delete-näppäin on eri paikassa kuin ennen (=vähän turhan kaukana), ja olenkin sitä etsiessäni jo painanut jotakin mitä ei pitäisi. Muutama liian kirkas valo killittää silmiin siellä missä en haluaisi, eli pitänee teipata umpeen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Rousku kirjoitti: 30 Loka 2023, 21:10 Millähän tuohon aloitusvalikkoon saisi Windows 10:n tuntumaa?
Tässä ja tässä on pari tapaa, jolla muut ovat saaneet koko Windows 10 Käynnistä-valikon tuoduksi 11:een. En ole itse noita testannut, kun en omaa Windows 11 -konetta, joten en tiedä varmaksi vinkkien toimivuudesta. Olen kuitenkin itse säädellyt omaa Windows 10 -järjestelmääni sekä rekisterin kautta että erillisillä mukauttamisohjelmilla (OpenShell ja Winareo Tweaker), joten uskoisin, että jomman kumman linkin lähestymistapa toimii. :joojoo:

Olen siis itse tehnyt omasta käyttiksestäni edellä mainituilla ohjelmilla ja vinkeillä hybridin Windows Vistan, 7:n ja 10:n parhaista ominaisuuksista. Tykkään. :peukku: Tässä oma Käynnistä-valikkoni.
kuva
Harmi, että perus-Windowsissa (etenkin 11:ssä) on niin vähän mukauttamisominaisuuksia, että pitää säätää kolmannen osapuolen ohjelmilla ja jonkun rekisterieditorin kautta. :draamaa: Muun muassa niistä syistä olisinkin kiinnostunut siirtymään Windows 10:n tuen päättymisen jälkeen johonkin Linux-pohjaiseen käyttikseen, jonka saisi säädettyä paremmin omakseen. Harmi, etteivät kaikki tarvitsemani ohjelmat taida Linux-koneissa toimia. :miettii:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Kiitos vinkeistä, tutustunpa niihin. :peukku:

Valitan tässä nyt vielä sitä, että olin niin pönttö, etten tajunnut tilata englanninkielistä käyttistä. Siis asia ei vain käväissyt mielessänikään. Eikä sekään, että Windows 10 olisi voinut olla mahdollinen sekin. Konetta myytiin tässä lähellä sijaitsevan myymälän verkkosivuilla, niitä oli 2 kpl jäljellä. Marssin sisään ja tilasin sellaisen, mutta kävi ilmi, että valmiina ei olekaan konetta mainostetun kokoisella kiintolevyllä, joten se piti vaihtaa, ja samalla asentaa käyttis. Siinä vaiheessa jos olisin reagoinut, olisin päässyt paljon helpommalla! :draamaa:
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin