Television tietokilpailut

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Tietokilpailut

Äänestys on voimassa 12 Loka 2041, 00:07 asti

Katson kaikki tietokilpailut
6
15%
Haluan ehdottomasti osallistua tietokilpailuihin
5
13%
Olen ollut kilpailijana
5
13%
Ei kiinnosta pätkääkään
4
10%
En menis vaikka Simo Frangen pyytäis tietokilpailuun
4
10%
Tupla tai Kuitti
15
38%
 
Ääniä yhteensä: 39

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

tonywerner kirjoitti:Harmi, ettei tuo mukava poika jatkanut kilpailua. :niinpa:
Älä muuta sa. :niinpa: Vanhemmat kai oli käskenyt lopettaa tohon?
Raipatirai

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Vompeli kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Harmi, ettei tuo mukava poika jatkanut kilpailua. :niinpa:
Älä muuta sa. :niinpa: Vanhemmat kai oli käskenyt lopettaa tohon?
Ilmeisesti kai... vaikka varmasti olisi klaarannut viimeisenkin vaiheen... :miettii:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja minnie »

Kansallistietäjä

TV1 19:30 - 20:30


Jossa tänään Kristian Meurman. :peukku:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5345
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Tv-tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Kysymys kaikille:

Mitä sellaisia tv-tietokilpailuja kuin "Haluatko miljonääriksi?" (siis yleistietoa lähinnä) olisi nykyään, joihin itsellä olisi mahdollisuus päästä kokeilemaan? Seuraan niin huonosti sellaisia...

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Kaksi samaa aihetta yhdistetty.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Roope »

Saksan Eurovisio-edustaja vuodelta 1969 tänään huikean suositussa På spåret -visailussa :solttu:

Kuva

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1360746

Ohjelma on länsinaapurimme katsotuin :voitto:

Vem vet mest samaisesta maasta on myös aika ihana :tosion: :ruotsi: :ihana:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=90822

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tv-tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Huilumies kirjoitti:Kysymys kaikille:

Mitä sellaisia tv-tietokilpailuja kuin "Haluatko miljonääriksi?" (siis yleistietoa lähinnä) olisi nykyään, joihin itsellä olisi mahdollisuus päästä kokeilemaan? Seuraan niin huonosti sellaisia...
Mielestäni ihan tällaista ei nyt ole menossa. Lähinnä ehkä "Ootko fiksumpi kuin koululainen", mutta se on aika helppo... :heh:

Nythän alkoi juuri Janne Katajan juontama "Power of Ten", mutta se on ihan pelkkä päättely/arvaus kisa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tv-tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hazel kirjoitti:Nythän alkoi juuri Janne Katajan juontama "Power of Ten", mutta se on ihan pelkkä päättely/arvaus kisa.
Katselin sen ihan Jannen takia ja olihan aika tylsä vormaatti :eiei: Mutta Janne on ihq :ihana:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Joo, on sitä joissain maissa esitetty pitkäänkin, mutta esim. Australiassa esitettiin paikallista versiota kaksi kertaa ja Norjassakin esitettiin vain kolmen viikon ajan.

Täällähän Maikkari näyttäisi ihan vaan periaatteesta jo kuvatut jaksot, vaikka kaikki katsojat siirtyisivät toiselle kanavalle katsomaan jään sulamista reaaliajassa seuraavaa dokumenttisarjaa. Sekin olisi nimittäin mielenkiintoisempi kuin tämä.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Naali »

Määkään en oikein arvostanut. Arvaamiseen ja sensaatiota hakeviin kysymyksiin perustuva kilpailu, jossa ajan tyylin mukaisesti aiheutetaan katsojille myötähäpeää pitkittämällä joka kohtaa, ei oikein nappaa. Oi, tulisipa taas aivoja vaativia tietokilpailuja, joihin ihan joka tavallinen tallaaja ei voisi osallistua.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Haluatko Miljonääriksi-visailun tämän iltaisessa karsintakysymyksessä pyydettiin laittamaan seuraavat Euroviisut ikäjärjestykseen: Tipitii, Sata Salamaa, Hard Rock Halleluja ja Sing it away. Vain kaksi osasi panna noi järjestykseen... :heh: Edit: ja karsintakysymyksen voittanutkin omien sanojensa mukaan arvasi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Ylen syksyn "suursatsaus", TV-tietovisa Hyvät katsojat, on ihan viihdyttävä. Ainakin tämän illan jakson perusteella, ensimmäinen mikä tuli katsottua Nelosen siirettyä Haluatko massimiehksi? alkamaan vasta kello 22.

MTV:n uutuutta Jahtia jaksoin katsoa kaksi jaksoa. Sinänsä mielenkiintoinen konsepti, mutta ei varsinaisesti koukuta.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minustakin Hyvät katsojat on oivallista ajanvietettä, mutta Marco Bjurström on vähän ärsyttävä. Lisäksi Vappu Pimiän kilpailuhenkisyys oli jopa yrjöttävää. (Taru Valkeapään äänellä)

Jahdissa näkyy olevan mukana ainakin muutamia tietoviisaita 1990-luvun tietokilpailuista.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Jahdin tietoviisaiden leukailu on huvittavaa, vaikka heidän motiivinsa suojella Maikkarin palkintorahoja jää hämäräksi. Rytmi on nopeampi kuin Miljonäärissä, formaatti turhan ahdas. Kysymystä tulee kuin makkarakoneesta, lopulta joukkue joko voittaa tai ei, ansaitusti tai niukin naukin. Ehkei tuosta ihan kestosuosikiksi ole.

Jos haluaa päivitellä kilpailijoiden höpsähdyksiä, Onnenpyörä on varma valinta. Vastausaikaa on vähän ja paine kova, kun pitäisi ajatellakin eikä vain arvata tai muistaa kuten Jahdissa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viime lauantain Haluatko miljonääriksi visailussa oli 60.000 euron kysymyksenä kuka on säveltänyt Star Trek-tv-sarjan tunnusmusiikin. Leffamusiikin harrastajana tuo kysymys olisi tullut mulla ns. suoraan lapaan. :kups: Kisaaja ei tiennyt vastausta ja luovutti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Haluatko miljonäärissä kauden viimeisessä jaksossa peliaika menee aina niin sopivasti tasan lähetysajan kanssa. Onko tuolle muuta selitystä kuin se että ohjelma olisi etukäteen käsikirjoitettu?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Epäilen, että viime kauden viimeisen jakson osalta ihan oikeasti oli. Viime kauden viimeisessä jaksossahan oli edellisen kilpailijan pudottua vielä ~20 minuuttia lähetysaikaa jäljellä, joten siihen piti jotain täytettä saada. Niinpä sitten penkille hankittiin kilpailija, jonka kanssa jaariteltiin niitä näitä, kunnes lopulta päästiin ensimmäiseen 100 euron "vitsikysymykseen". Ja kuinka ollakaan, kilpailija ensin kulutti ohjelma-aikaa käyttämällä 50/50-oljenkorren ja silti vastasi väärin. Tuon ihan aidosti epäilen olleen suunniteltu juttu. :rofl:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Jep, tuo oli aika omituinen tapaus. Jos oikein muistan sen kysymyksen, niin kysyttiin paavin nimeä ja tämä kilpailija vastasi lopulta isä Mitro...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Jahdin kolmas kausi alkoi. Sen edellä tulee uusi Hitlist-biisivisa, juontajina Shirly Karvinen ja Esko Eerikäinen.
Pete kirjoitti: 23 Syys 2018, 10:50 Jahdissa näkyy olevan mukana ainakin muutamia tietoviisaita 1990-luvun tietokilpailuista.
Herra Arkisto nuorna miesnä Megavisassa: https://www.youtube.com/watch?v=55bPwFUrgfg
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä seuraan lähinnä Haluatko miljonääriksi? ja The Wall Suomea. Hitlist näytti olevan levotonta höntyilyä, jossa katsoja ei saa makustella tunnistettavaa biisiä omassa rauhassa. Samasta syystä olen alkanut jättään monet muutkin tietovisat seuraamatta, kuten Heikoin lenkki, Hyvät katsojat tai Jahti. Miljonääri-kisan rauhallinen tahti sopii mulle paremmin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

sziget kirjoitti: 08 Marras 2019, 22:49 Jahdin kolmas kausi alkoi. Sen edellä tulee uusi Hitlist-biisivisa, juontajina Shirly Karvinen ja Esko Eerikäinen.
Pete kirjoitti: 23 Syys 2018, 10:50 Jahdissa näkyy olevan mukana ainakin muutamia tietoviisaita 1990-luvun tietokilpailuista.
Herra Arkisto nuorna miesnä Megavisassa: https://www.youtube.com/watch?v=55bPwFUrgfg
Itselle herra Arkisto on jäänyt mieleen Suomen tietoviisaasta sekä myöhemmin radion Poppikoulusta. Tuossa Poppikoulussa kun aina kevään päätteeksi kauden parhaat kisaavat "primusten cupissa", eräs kaverini melkein onnistui tiputtamaan Ylitalon.

Hitlist vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Pakko sanoa että eilen voittaneet siasarukset olivat käsittämättömän nopeita eikä se toinenkaan jatkoon päässyt joukkue paljoa hävinnyt; oma pärjääminen noille olisi jäänyt kiinni lähinnä reaktionopeudesta.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Haluatko miljonääriksi? -tubettajajaksossa Sita Salminen vastasi väärin 100 euron kysymykseen eli putosi heti. Virhe oli sentään käsitettävissä (toisin kuin kevään 2018 pellejaksossa, jossa Isä Mitroa veikattiin paaviksi). Kysymys oli: Minkä suositun lauluduon muodostavat Gunnarsenin veljekset?

A: Guns N' Roses
B: Matti N' Teppo
C: Ville N' Galle
D: Marcus ja Martinus

Useinhan kolme väärää ovat alussa hölynpölyä. Guns N' Roses on olemassa, joten se voi kuulostaa oikealta, jos ei lue kunnolla kysymystä tai ei tiedä sen olevan yhtye. Luulisi silti norjalaisduon olevan tuttu. No onhan tuolla ennenkin tubettajat mokailleet, ja rahallisesti on pieni ero, saako nolla euroa vai tonnin miinus verot, joka on normaali minimitulos. (Edit: typo korjattu.)
Viimeksi muokannut sziget, 11 Touko 2020, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Ei tuo ole edes mikään helppo, en ole moisista veljeksistä kuullutkaan. :draamaa:

Tää seuraava on ehkä kaikkein hurjin faili minkä oon nähnyt koska kyseessä on kai toinen tai kolmas kysymys ja äijä käyttää siihen kaikki kolme oljenkortta Ja meneekö siltikään oikein? Tuossa selvästi aletaan pohtia helpoksi tarkoitettua kysymystä ihan liikaa:

Kuvanlaatu harmillisesti perunatasoa:
https://www.youtube.com/watch?v=4nXuNIIJau0
Viimeksi muokannut Jufo, 11 Touko 2020, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, minäkin olisin joutunut vähän miettimään ja sulkemaan vastausvaihtoehtoja pois ennen kuin olisin löytänyt oikeaksi olettamani vaihtoehdon. Oli ehkä hankalin näkemäni 100 euron kysymys.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ilta-Sanomien kommenteissa moni piti avauskysymystä tavallista pahempana, toiset helposti pääteltävänä, vaikkei duoa tietäisi. Kilpailijaa nuorempien juttuhan se on mutta paljon esillä Suomessa. Joku irvileuka puolusti A-vastausta:
No onhan se lauluduo: toinen on Guns ja toinen Roses! Kummankin sukunimi Gunnarsen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Haluatko miljonääriksi? visailu palasi ruutuun uuden juontajan kera. Juontajana aloitti näyttelijä Antti Holma. Itse en muutoksesta pitänyt, en oikein jaksa kuunnella hänen pientä ja kireää ääntä, eikä huumorikaan ollut täysin makuuni. Yllättävän paljon juontajan persoona vaikuttaa ohjelman katsottavuuteen. Jaajo Linnanmaan vetämänä olen katsonut kaikki ohjelman jaksot, mutta nyt taitaa jäädä seuraamatta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1054
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja jiiii »

^ Itse taas jostain syystä pidän Holmasta enemmän. Hänen huumorintaju uppoo muhun ihan täysillä :tapu:
Oon päinvastasella linjalla, koska en oo koskaan varmaan katsonut kokonaista jaksoa, mutta nyt voisin ihan vaan Holman takia...
"Suomi voi lähettää joko Paskana tai paskan"
-TomBoi

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Television tietokilpailut

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä katsoin juuri äsken Neloselta eilisen jakson uusinnan (Euroviisuklubin tapahtumien takia en eilen nähnyt ensiesitystä) ja minä kyllä pidin Antti Holman hillitystä juontotyylistä enemmän kuin Jaajon ylisanailevasta "loistavaa, loistavaa, annetaan kaikesta isot aplodit" -juontotyylistä. :joojoo:

Eipä silti, kysymysten takia minä tuota enemmän katson kuin juontajien.

Vastaa Viestiin